Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on käyttää vain yksityislääkäreitä?

Vierailija
22.01.2025 |

Ennen soteuudistusta olin tyytyväisempi julkiseen sairaanhoitoon. En ymmärrä lainkaan niitä jotka käyttää vain yksityisiä lääkäreitä.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nyt jo eläköitynyt työkaverini joskus sanoi, että hänestä työssäkäyvän kuuluu käyttää joko työterveyspalveluita tai yksityislääkäriä, ja että julkisen puolen palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti niille joilla ei ole varaa maksaa yksityisistä palveluista. Ei siis sanonut tätä julkista puolta halventaen, vaan tarkoittaen ettei julkisia varoja ole sopivaa käyttää maksukykyisten palveluihin.

Sinänsä ylevästi ja oikein ajateltu, mutta harva näin varmaankaan ajattelee saati tätä ajatusta toteuttaa. 

Sitten varmaan työssäkäyvien verotustakin voidaan alentaa, koska ei kata terveydenhuoltoa. 

Eläkkeestä maksetaan enemmin veroja kuin vastaavasta palkasta ja silti ei pääse julkiselle eikä ole työterveyslääkäriä.

Vierailija
82/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt omalla vakuutuksellasi, ei se ilmainen ole ja on omavastuukin olemassa.

Itse käyn työnantajan vakuutuksella, jolloin se on nimenomaan ilmainen minulle. 

Ei se ole ilmainen. Se on osa palkkaasi. 

Sinäkö maksat työnantajalle siitä, että saat palkkaa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt omalla vakuutuksellasi, ei se ilmainen ole ja on omavastuukin olemassa.

MINULLE ilmainen. En tiedä sinusta, mutta ainakaan minä en itse maksa omaa palkkaani, vaan sen maksaa työnantajani. Riippumatta siitä, mitä siihen palkkaan kuuluu. 

Jos et saisi vakuutusta, sen hinta olisi osa saamaasi palkkaa. 

Vierailija
84/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen saisi lopettaa kokonaan. mitään hoitoa sieltä ei saa. pelkkää jonotusta ja parhaimmillaan buranareseptin.

Vierailija
85/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö maksat työnantajalle siitä, että saat palkkaa? :D

lähinnä verottajalle maksetaan siitä, että voidaan tuilla elättää kaikki sossunpummit

Vierailija
86/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MINULLE ilmainen. En tiedä sinusta, mutta ainakaan minä en itse maksa omaa palkkaani, vaan sen maksaa työnantajani. Riippumatta siitä, mitä siihen palkkaan kuuluu. 

Jos et saisi vakuutusta, sen hinta olisi osa saamaasi palkkaa. 

Niin? Silti se olisi MINULLE ilmainen palvelu, koska MINÄ en itse maksaisi sen käytöstä. Pitääkö tämä asia tavuttaa ennen kuin ymmärrät, että MINULLE ilmainen tarkoittaa, että joku muu maksaa palvelun minun puolestani?

Vierailija
87/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just leikattiin käsi yksityisellä.

Vierailija
88/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään siitä, että pääsee erikoislääkärillekin suoraan, eikä tarvi mennä ensin yleislääkärin kautta. Lisäksi yksityisellä tuntuu, että on enemmän valtaa siihen omaan hoitoon. Periaatteessahan toki aina julkisellakin on niin, että ihmisella on päätösvalta mitä omalle keholle tehdään, mutta se on usein tyyliä että tämä hoito tai ei mitään hoitoa. Yksityisellä voi neuvotella eri hoitovaihtoehdoista ja saada vaikka sen käypä hoito suosituksen vastaisenkin lääkärin harkinnan mukaan. Esim. itse ottanut polven nivelrikkoon tällaista hoitoa (Synvisc keinotekoinen nivelneste), ja toimii mainiosti. Vaan julkiselta ei tipu, koska ei ole Käypä Hoidossa.

Oma kokemukseni yksityisestä on, että siellä myös mielellään te

Papakokeet ovat joukkoseulontoja, jotka tehdään Suomessa ilmaiseksi naisille.

Siitä ei tarvitse maksaa useita kymppejä euroja siksi, että gynekologian erikoislääkäri Mehiläisessä määrää sulle

papa-kokeen.  Mikä yleensä tehdään heti, siinä vastaanoton omassa Mehiläisen / Terveystalon labrassa.

Ihan ok, etenkin lähes keskituloisille työssä kävijöille.    Joilla rahat gyne  vast.otolla riitävät, niin perustutkimukseen,

kuin siihen, gyne veloittaa sinulta erikseen, mikäli hän on tutknut kohtusi ja munasarjasi ultralla.

Vierailija
89/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroton etu ymmärtääkseni.

Vierailija
90/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julkisen saisi lopettaa kokonaan. mitään hoitoa sieltä ei saa. pelkkää jonotusta ja parhaimmillaan buranareseptin.

Kerron tuon sinulle sitten, kun sinun on aika mennä isompaan leikkaukseen tai esim. systostaattihoitoihin. Varmasti mielelläsi maksat omasta pussista ne kymppitonnit, jotka niihin menee. Julkinen kun on ihan turha palvelu....

Vierailija
91/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että sinäkin olet syntynyt julkisessa sairaalassa. Jun siinä olet kirjoittelemassa, olet saanut sieltä aika paljon muutakin kuin buranaa. 

Vierailija
92/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun työnantajan vakuutuksen ja olen myös vakuutettu vapaa-ajalla. Käyn pelkästään yksityisellä lääkärillä. 

Vierailija
93/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin juuri työterveydessä reseptit, lääkärin sai kiinni minuutissa. Lapsella on sairaskuluvakuutus, kun lääkäriä tarvitsee, voidaan lähteä saman tien yksityislääkärille, ei tarvitse odotella yhtään. 

Itse lähetän reseptin uusittavaksi Kannassa.

Uusiminen kestää 2-3 kk, vaikka kyse olisi verenpainelääkkeestä.

Ei kestä.  

Tuo ei ole edes lainmukaista.

Ellei Kanta-resepiä ole uusittu 8 - 10 päivän kuluessa  pitää ottaa yhteys ao, terveyskeskukseen.

Vierailija
94/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sairasvakuutuksen pelkästään sen takia, että pääsen lääkäriin silloin kun tarvitsen ajan. Julkisella on sellaista venkoilu, ettei sitä jaksa tulematta hulluksi. Mielelläni maksan muutaman satasen vuodessa vakuutuksesta, jolla saan tarvittaessa käydä lääkärissä vaikka joka päivä. 

Vierailija
95/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just leikattiin käsi yksityisellä.

minä olen jonottanut jo 2 vuotta julkiselle käsileikkaukseen

Vierailija
96/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jonottaisin julkiselle kun pääsen yksityiselle ilmaiseksi? Mitä ymmärrettävää siinä on? 

Leuhkit !

Harva työnantaja maksaa kaiken.

Meillä maksaa lisäksi täydentävän vakuutuksen jolla pääsee myös leikkauksiin. 

Vierailija
97/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nyt jo eläköitynyt työkaverini joskus sanoi, että hänestä työssäkäyvän kuuluu käyttää joko työterveyspalveluita tai yksityislääkäriä, ja että julkisen puolen palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti niille joilla ei ole varaa maksaa yksityisistä palveluista. Ei siis sanonut tätä julkista puolta halventaen, vaan tarkoittaen ettei julkisia varoja ole sopivaa käyttää maksukykyisten palveluihin.

Sinänsä ylevästi ja oikein ajateltu, mutta harva näin varmaankaan ajattelee saati tätä ajatusta toteuttaa. 

Sitten varmaan työssäkäyvien verotustakin voidaan alentaa, koska ei kata terveydenhuoltoa. 

Eläkkeestä maksetaan enemmin veroja kuin vastaavasta palkasta ja silti ei pääse julkiselle eikä ole työterveyslääkäriä.

Niin, se on eläke eikä palkka. "Maksetaan" rahasta minkä saa tekemättä mitään. 

Vierailija
98/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Sori, pikkuinen, mutta et sä työeläkettä saa tekemättä mitään. Pitää itseasiassa tehdä hyvinkin paljon, että sellaista jonain päivänä saa. 

Vierailija
99/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin ja loukkasin jalkani. Päivystyksessä sanoivat, että paranee itsekseen levolla. Menin parin päivän päästä yksityiselle. Jalka kuvattiin ja löydettiin leikkausta vaativa vamma. Leikkaus tehtiin seuraavalla viikolla (kävin lääkärissä torstaipäivänä). 

Oliko tuossa tarpeeksi perusteluja yksityisen käytölle? 

Vierailija
100/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron tuon sinulle sitten, kun sinun on aika mennä isompaan leikkaukseen tai esim. systostaattihoitoihin. Varmasti mielelläsi maksat omasta pussista ne kymppitonnit, jotka niihin menee. Julkinen kun on ihan turha palvelu....

iäkkäille vanhemmille koitettiin vuosia saada julkiselta noita hoitoja. pelkkää jonotusta saatiin vuosikausia. sitten kuolivat sairauksiinsa. näin julkisella lyhennetään hoitojonoja, odotetaan, että potilaat kuolevat pois.

julkinen on ihan turha "palvelu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä