Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö teitä, jos ihmiset eivät pidä teistä?

Vierailija
21.01.2025 |

Minua häiritsi nuorena todella paljon. Mutta se inhotuksi tuleminen  oli hyväksi. Nyt vain huvittaa. Minusta ei todellakaan pidetä. On monia syitä. Mutta elän ihmeellisen hauskaa elämää. Ja vain yksi tietää yhden, toinen toisen jutun. Ja ihmettelen, miksi nuorena oli niin tärkeä miettiä miten olisin "normaali" ja pidetty.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on yhtään ihmistä, josta kaikki pitäisi. On hyvin oletettavaa että usein mennään eri suuntiin, ellei samaan.

Vierailija
22/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta, pitääkö joku tai on pitämättä. Ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana, kun oli epävarma itsestään, tuli enemmänkin mietittyä mitä minusta ajatellaan, ja pelättyä, että jos joku ei tykkää. Nyt on jo kokemusta ja itseluottamusta sen verran, että en enää kauheasti mieti tuollaisia. 

Vierailija
24/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän se kieltämättä suuresti huvittaa, kun tulee alapeukutuksia ja ketjunpoistatuksia mun takiani.

Ei häiritse, mutta siis naurattaa ääneen, miten pienestä ihminen kilahtaa netissä. Että kai he eivät sitten pidä minusta?

-winner-

Vierailija
25/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkööt tunkkinsa ! Ja hyvä ettei pidetä. Saa olla rauhassa.

Vierailija
26/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena diagnosoimaton adhd, johon liittyi väkivaltaista käytöstä ja häiriköintiä. Ihmiset inhosivat minua, suurin osa, joten kyllä se vaikutti itsetuntooni ja jatkuvaan arvosteluun mitä saan/en saa olla. Jostakin kuulin pari vuotta sitten, että ihmiset muistavat yhä mut tyyppinä joka rikkoi koulun ikkunan raivopäissään. Se ei ole totta, mutta jutut paisuvat kun joku halutaan mustamaalata. Ne pahat jutut seuraavat aina mukana.(Kotiolot olivat hyvät ja turvalliset, mutta sillä ei ollut merkitystä sille mitä olin ja mitä tein.)

Jos kasvaa siihen, ettei tykätä ja se myös näytetään selkeästi, vaati tosi pitkän ajan saada mielenrauha ja olla välittämättä muiden asenteista.  

Vaikutat kuitenkin ajattelevalta ja herkältä ihmiseltä, josta on helppo pitää, joten toivottavasti löydät ympärillesi ihmisiä, joilla ei näitä vanhoja ennakkoluuloja ole, ja saat korjaavia kokemuksia. 

Vierailija
27/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olisin halunnut olla pidetty mutta en ollut koska olin liian ujo ja hiljainen. Nykyään en enää välitä mitä musta ajatellaan enkä ole enää edes ujo enkä liian hiljainen.

Vierailija
28/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaikutti todella paljon. Tämä johtui väkivaltaisista ja epävakaista kotioloista, oli sellainen kuolemanpelko heti jos joku ei pitänyt. Ihan kamalaa! Nyt olen opetellut sietämään, että kaikki eivät minusta pidä. Vaikeaa se on. Yritän välillä olla tahallaan vaikka vähän röyhkeä (siis toisin sanoen en sillä tavalla ylijoustava ja ylikohtelias kuten ennen) ja ai että se on ihanaa. Mitäs vinkkejä palstalaisilla olisi siihen, kuinka muiden mielipiteistä voisi välittää vähemmän?

Vierailija
29/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, mutta toimeen täytyy tulla ja mahdollisessa työtilanteessa kyetä yhteistyöhön

Vierailija
30/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan ei haittaa yhtään ja välillä häiritsee paljonkin ja stressaan asiasta. Kiusattiin lapsena ja nuorena, joten kai ajattelen, että se "ei pitäminen", joka on tietysti ihan ok, voisi  johtaa taas johonkin kiusaamiseen tms. Tai että pitäisi jotenkin mystisesti osata miellyttää kaikkia tai on "vääränlainen". Stressaan siitäkin välillä jos joku käsittää väärin asioita eikä siksi pidä, pahimmillaanhan voisi syntyä konflikti, jollaisia välttelen kuin ruttoa...Tekemistä on vielä itseni kanssa :/

Vierailija
31/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki voi pitää kaikista. Niin että sinänsä ei häiritse, jos joku tekee selväksi, ettei pidä minusta. Mutta jos tilanne toistuisi useamman henkilön kohdalla, silloin olisi kyllä mietittävä, onko omassa toiminnssa jotain vialla.

Vierailija
32/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään, en itsekään pidä useimmista ihmisistä.

Vierailija
33/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen häiritsi ja olin todella miellyttämisenhaluinen. Enää 45-vuotiaana ei niin kiinnosta mitä muut itsestä ajattelevat. 

Vierailija
34/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan eikä ns. hyvät tyypit seurassani viihdykkään. Pitkän koulukiusaamisen ja siitä jatkuneen armeija kiusaamisen myötä itselle on kasvanut kuori jonka läpi harva enää pääsee tutustumaan. En oikeastaan päästä ihmisiä lähelleni enää. Liian usein he vain onkivat tietoja joita voisivat käyttää minua vastaan myöhemmin.

En myöskään kaveeraa ikäisteni miesten kanssa, selvästi vanhempien kanssa kylläkin duunissa vaikkapa.

Vierailija
35/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen häiritsi ja olin todella miellyttämisenhaluinen. Enää 45-vuotiaana ei niin kiinnosta mitä muut itsestä ajattelevat. 

Minulla on ollut tätä samaa, aika vaikeanakin nuorempana. Nykyisin viisikymppisenä en välitä lainkaan. Olen aika eristäytyvä tyyppi, kovasti introvertti, ja olen aika vakuuttunut, etten tarkoituksellisesti tai aktiivisesti ärsytä tai provosoi ketään. Oletan täten, että jos joku ei keskenään _pidä_ minusta, se on aivan hänen henkilökohtainen ongelmansa, enkä minä edes tiedosta sitä.

Vierailija
36/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse yhtään. Eräs ystäväni sairastuttaa itsensä, kun pomppii jokaisen ystävänsä eli hyväksikäyttäjänsä mielihalujen mukaan. Voisitko tehdä sitä, tätä ja tuota. Tuletko sinne, tänne ja tuonne. Sydän siinä lopulta tilttaa.

Vierailija
37/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän minä sen edes tietäisin?

Ei-pitäminen on se yleisin suhtautumistapa ihmisiin, joita ei tunne.  Täysin neutraali.

Ei-pitäminen ei ole "neutraali" suhtautuminen ja silti tätä yläpeukutettu? Jos et pidä jostakusta henkilöstä,tuo henkilö on aikaansaanut sinussa negatiivisen tunnereaktion tai ajatusulun. Miten selista voi sanoa "neutraalisksi" tai välinpitämättömyydeksi? Rehellistä on van sanoa, että en pidä tuosta ihmisesta syystä se ja tuo tai ihan vain siksi,että itselläni on pää täynnä kusta syystä aa ja bee-mikä siinä totuuden sanomisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
38/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä inho ei yllätä, vaikka ihan pidetty olenkin, mutta kun yksi kaveri kertoi vihanneensa minua ensi näkemältä, alkoi pelottaa. Oli vasta toinen tietämäni vihaaja, mutta arvatkaa alkoiko sen jälkeen miettiä viitsiikö lähteä minnekään.

Onneksi viimeinen työtodistus sisälsi kysymättä ja pyytämättä saadun lauseen: tulee kaikkien kanssa toimeen.

Mitähän tuollaisessa "vihassa ensinäkemältä" on taustalla? Kuulostaa jotenkin sairaalta.

Vierailija
39/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei huo"ittele. Siis osaa olla hiljaa ja tikahtua sappeensa. 😂 

Vierailija
40/106 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä ilmiö,jonka olen havainnut muissakin ketjuissa: nimimerkki winner kommenteista puuttuvat peukutusmahdollisuudet kokonaan. No,mutta onneksi palstalla ei ole syrjintää,sensuuria eikä kiusaamista,ei edes ylläpidon toimesta,vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi