Hallitus ei poistakkaan 4 työpaikan hakuvelvoitetta - no, ei ole yllätys tämä
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta sanoa, että nykymarkkinassa hyvänkin hakijan täytyy hakea satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää. Neljä paikkaa ei riitä mihinkään.
Ärsyttää, kun lehdissä/netissä viisikymppiset valittavat, kun eivät löydä töitä 20-40 hakemusta laitettuaan. Väittävät ikäsyrjinnäksi. Kuulkaa, ei nuoremmatkaan saa töitä noin pienillä hakemusmäärillä.
Ehkä nuori saa 60 hakemuksen jälkeen, mutta on täysin mahdollista, että yli 55-vuotias ei saa edes kolmen tuhannen jälkeen.
Ei se minua ärsytä, jos joku valittaa, kun ei 3000 hakemuksen jälkeen saa paikkaa. Se on ihan ymmärrettävää. Minua ärsyttävät vain ne, jotka itse kertovat hakeneensa 20 paikkaa ja valittavat kun eivät saa töitä. Se vaan ei ole realistista useimmiten (toki joskus voi tärpätä nopeastikin).
Mites tässä uutisoitiin hetki sitten, 200-300 yritystä menee konkurssiin Suomessa joka kuukausi.
Eli 2400 - 3600 työpaikkaa vähemmän vuodessa, jos vauhti pysyy samana eikä kiihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulle ei ole velvoitteita laitettu. Ei 50 vuotias kelpaa enää töihin.
Jos sittenkin kävisit työkokeilussa 9€ päivä esim. puoli vuotta. -sitte yrittäjäksi
Ei mitään kokeiluja, menee viimeisetkin palkkatyöpaikat!
Vierailija kirjoitti:
Mites tässä uutisoitiin hetki sitten, 200-300 yritystä menee konkurssiin Suomessa joka kuukausi.
Eli 2400 - 3600 työpaikkaa vähemmän vuodessa, jos vauhti pysyy samana eikä kiihdy.
Yhä enemmän työttömiä ja yhä vähemmän työpaikkoja. Oikeiston ratkaisu on varmaan se, että velvoitetaan työttömät hakemaan vähintään 10 paikkaa kuukaudessa ja kannustimeksi leikataan tukia lisää.
Itse hain esim. samoja kesätyöpaikkoja vuodesta toiseen. Yhteenkin pääsin sitten haasteluun kolmantena kesänä ja kovasti heitä kiinnosti että enkö ollut mitään tehnyt edellisinä vuosina. Siinä ja siinä oli etten tiuskaissut että kerroppa itse miksi en ole ollut esim. teillä töissä. Aiemmin en ollut päässyt edes haastatteluun. Valitsivat sitten (taas kerran) sellaisen joka jätti pestin kesken, näin kuulin jo kesäkuun lopulla ja samaa oli kuullut jo aiemmilta vuosilta että rekry ei ollut ihan putkeen mennyt. Olivat varmaan paperilla parempia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan työttömyystuki kaikilta jotka ovat olleet vuoden työttömänä, sitten ei kukaan kiusaa🤭 aikuiset ihmiset, yrittäkää nyt itse elättää itsenne.
Jos ihmiseltä viedään kaikki, niin meinaatko ettei ne tee jotain. Töitä ei ole tässä maassa enää. KOko aika tulee konkursseja, ja omassa duunissa on yhtäkkiä hommat vähentynyt. En odota liikoja mitä tulee tulevaisuuteen. Mutta se on varma, että jos työttömiltä leikataan lisää tai vietäis kaikki, niin ne työttömät saattaa olla sun ovellas ryöstämässä sinua. Kyyllä suomalainenkin hakee omansa sieltä mistä se saa.
Amerikassa on se trendi , että siellä mennään keskellä päivää kauppoihin ja oteaan mitä huvittaa.. Ei ne ota sen takia, että seon kivaa. NE ottaa sen takia, kun niillä ei ole enää yhtään mitään. Miks ne välitttäis mistään, kun ei niistäkään välitetä. TOi sama juttu tuleee vielä tänne. Ihminen ei jää seisomaan jos sillä on vatsa tyhjä, vaan se hakee sen safkan just sieltä mistä sitä saa.
Jos sulla ei ole mitään. Ei rahaa ei ruokaa, et pääse leipäjonoon eikä kukaan auta sua, niin et sinä jää sohvalle makaamaan.. Sä kävelet tasan kauppaan ottaa mitä huvittaa. Se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta sanoa, että nykymarkkinassa hyvänkin hakijan täytyy hakea satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää. Neljä paikkaa ei riitä mihinkään.
Ärsyttää, kun lehdissä/netissä viisikymppiset valittavat, kun eivät löydä töitä 20-40 hakemusta laitettuaan. Väittävät ikäsyrjinnäksi. Kuulkaa, ei nuoremmatkaan saa töitä noin pienillä hakemusmäärillä.
Kaikille ei riitä töitä, vaikka kaikki hakisivat tuhanteen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sittenkin kävisit työkokeilussa 9€ päivä esim. puoli vuotta. -sitte yrittäjäksi
Ei mitään kokeiluja, menee viimeisetkin palkkatyöpaikat!
Olikin sarkasmia, sori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nuori saa 60 hakemuksen jälkeen, mutta on täysin mahdollista, että yli 55-vuotias ei saa edes kolmen tuhannen jälkeen.
Ei se minua ärsytä, jos joku valittaa, kun ei 3000 hakemuksen jälkeen saa paikkaa. Se on ihan ymmärrettävää. Minua ärsyttävät vain ne, jotka itse kertovat hakeneensa 20 paikkaa ja valittavat kun eivät saa töitä. Se vaan ei ole realistista useimmiten (toki joskus voi tärpätä nopeastikin).
Hakipa 4 tai 40 paikkaa kuukaudessa niin silti niitä itse työpaikkoja on se sama määrä. Ne työpaikat ei siitä lisäänny. Pitäisi oikeastaan olla tyytyväinen jos muut hakevat vähemmän ja itse haluaa työllistyä.
Ei kai ny ihanan Sannulin työllisyys toimia kukaan voi muuttaa koska kaikki mitä teki oli niin parasta meille.
Työmahdollisuuden hakeminen, ei työpaikan.
Kyselee firmoilta jotain paskaa ja kuittaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Hakemusten määrä ei mitenkään takaa sitä että tärppäisi. Ihan yhtälailla on päässy sillä ainoallakin hakemuksella lähipiirissä.
Kyllä se todennäköisyys kasvaa, mitä enemmän laittaa hakemuksia.
Naurettavaa silti väittää että muutama kymmenen hakemusta ei tarpeeksi. Luultavasti siinä vaiheessa kun pienemmillä paikkakunnalla pääsee
Tunnen todella monia koulutettuja, yt-neuvottelujen kautta työnsä menettäneitä. Luen jatkuvasti näiden ihmisten kirjoituksia Linkedinissä, kun on satoja hakemuksia laitettu ja ei mitään. Itsekin olin muutaman kuukauden työttömänä ja pääsin sitten ns. hanttihommiin. Olin niissä puoli vuotta ja sitten löysin oman alan töitä. Ei ole todellakaan helppoa löytää töitä! Hain oman alan töiden lisäksi mm. Mäkkäriin, siivoojaksi, tuotantotöihin jne. Joka päivä 8 tuntia työnhakua.
Etätöitä voi tehdä pienemmältäkin paikkakunnalta käsin tai kulkea lähimpään kaupunkiin. Tai sitten muuttaa sinne, mistä saa töitä.
Toki jollain voi tärpätä myös se ensimmäinen hakemus, mutta se taitaa olla enemmänkin poikkeus.
Taisin nyt osua arkaan paikkaan. Tarkoitus oli herätellä ajattelemaan, ettei kannata heittää kirvestä kaivoon ihan heti.
Vierailija kirjoitti:
Tammi syyskuu 2024 noin 42000 uutta yritystä perustettiin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eri kohtelu? Ikää 53v ja niin vaan joutuu sen neljä hakemusta joka kuukausi laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina ehdotellaan yrittäjyyttä. Aika harva siinä onnistuu. Lisäksi tyhjätaskuna vaikea aloittaa. Pitäisi olla jotain tietotaitoa jota myydä. Valmius paiskia hommia 24/7 ja elää jatkuvassa epävarmuudessa.
Kokoomuksen byrokratianpurku näyttää tarkoittavan sitä että joka asiaan keksitään monin verroin entistä enemmän byrokratiaa.
Ilmeisesti joku kokoomuksessa pelkää vaalivoittoa ja nyt koitetaan laskea kannatus vaikka väkisin nollaan? Tulee nimittäin sen verran typerää päätöstä toisensa jälkeen ettei näitä ainakaan hyötynäkökulmasta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina ehdotellaan yrittäjyyttä. Aika harva siinä onnistuu. Lisäksi tyhjätaskuna vaikea aloittaa. Pitäisi olla jotain tietotaitoa jota myydä. Valmius paiskia hommia 24/7 ja elää jatkuvassa epävarmuudessa.
Yrittäjyys = luovu sosiaaliturvastasi. Ei ihme ettei suurinta osaa kiinnosta kun tulot on epävarmat ja suomen virkamiehistö tekee kaikkensa yrityksen epäonnistumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, minullakin olisi asiat hyvin, jos olisin syntynyt perheeseen, jossa isä palkkaa heti kun voi, maksaa palkkaa ja ostaa vielä asunnonkin :D Omaa ansiotani mikään tuosta ei kyllä olisi, vaan nimenomaan on annettu kultalusikalla.
Vähän sama, jos olisin rikkaissa naimisissa miehen ostamassa asunnossa miehen ostamalla autolla ajellen ja kertoisin kaikille, että ihan itse on hankittu talo ja auto ahkeruudella.
Tollasia urpoja aina löytyy, kun itselle on pedattu kaikki valmiiksi. Sitten muita voi suureen ääneen arvostella.
Keski-ikäiset hakevat nyt kesätöihin.
Itsekin hain 4 kuukauden työhön valtion virastoon.
Hakijoita 150 ja 1 työpaikka.
Joo, minullakin olisi asiat hyvin, jos olisin syntynyt perheeseen, jossa isä palkkaa heti kun voi, maksaa palkkaa ja ostaa vielä asunnonkin :D Omaa ansiotani mikään tuosta ei kyllä olisi, vaan nimenomaan on annettu kultalusikalla.
Vähän sama, jos olisin rikkaissa naimisissa miehen ostamassa asunnossa miehen ostamalla autolla ajellen ja kertoisin kaikille, että ihan itse on hankittu talo ja auto ahkeruudella.