Hallitus ei poistakkaan 4 työpaikan hakuvelvoitetta - no, ei ole yllätys tämä
Kommentit (93)
Voin kokemuksesta sanoa, että nykymarkkinassa hyvänkin hakijan täytyy hakea satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää. Neljä paikkaa ei riitä mihinkään.
Ärsyttää, kun lehdissä/netissä viisikymppiset valittavat, kun eivät löydä töitä 20-40 hakemusta laitettuaan. Väittävät ikäsyrjinnäksi. Kuulkaa, ei nuoremmatkaan saa töitä noin pienillä hakemusmäärillä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.
Satonen kyllä muistaakseni lupasi poistoa yli vuosi sitten, selittäen että käy raskaaksi työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienestä pitäen lapsille opettanut vastuuta omasta elämästään, tukien varaan eivät ole ikinä nojanneet, aina tehneet töitä, koulun ohella aikoinaan jo alaikäisenä vaikka ei olisi tarvinnut, mutta halusivat. Jos tukien varassa voi elää vuosia, silloin on jotain todella mätää meidän yhteiskunnassa. Terve ihminen elättää itsensä.
Sinulle on itsestäänselvyys, että lapsesi ovat työkykyisiä. Melko naiivia. Kannattaisi miettiä myös, että miten "terve ihminen", jolle ei riitä laillista työtä elättää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta sanoa, että nykymarkkinassa hyvänkin hakijan täytyy hakea satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää. Neljä paikkaa ei riitä mihinkään.
Ärsyttää, kun lehdissä/netissä viisikymppiset valittavat, kun eivät löydä töitä 20-40 hakemusta laitettuaan. Väittävät ikäsyrjinnäksi. Kuulkaa, ei nuoremmatkaan saa töitä noin pienillä hakemusmäärillä.
Ehkä nuori saa 60 hakemuksen jälkeen, mutta on täysin mahdollista, että yli 55-vuotias ei saa edes kolmen tuhannen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuilla elävät ovat liikaa tottuneet siihen, että sitä rahaa vaan tulee ja tulee, eikä sen eteen tarvitse tehdä yhtään mitään. Ei edes työpaikkaa tarvitse hakea..
Mutku emmä halua tehdä hanttihommia. Olen elänyt tuilla jo vuosia ja viimeisen vuoden tt-tuella. En tosiaan kauheasti mieti töihin menemistä. En käsitä miten ihmiset jaksavat tehdä töitä, mä tykkään vain chillailla.
Niihin hanttihommiin on satoja hakijoita, jopa yli 1000. Niihin ei todellakaan "vain mennä".
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Hakemusten määrä ei mitenkään takaa sitä että tärppäisi. Ihan yhtälailla on päässy sillä ainoallakin hakemuksella lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin esimies sanoi, että 90% hakemuksista on noita " pakko hakea jotain". Jotkut ilmoittavat asian suoraan ja ne saa sitten heivata sivuun heti. Toiset ei tietenkään sano, koska pelkäävät sanktioita ja niiden hakemukset täytyy tietenkin käydä läpi huolella ja sitten jossain haastatteluvaiheessa tai jopa jo sopimus tehtynä, paljastuu jotain kautta, ettei olekaan sopiva ja kaikki aika on käytetty turhaan tuohon prosessiin. Joten en näe kyllä mitään hyvää tuossa systeemissä.
Jotkut hakemukset ovat varmasti siksi vähällä vaivalla tehtyjä, koska hakija ei usko, että kuitenkaan pääsee esimerkiksi iän vuoksi haastatteluun, silti saattaisi palavasti haluta työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille työttömille kun ei kelpaa työt, on niin helppo saada tukia että enemmin on työtön. Niin se vain on, ei kelpaa, ulkomailta tuleva työvoima ei valita vaan tekee ja ahkeria ovat. Tuet pois vaan, kuolkoot nälkään jos oma elatus ei kiinnosta.
Sanopa omalle lapsellesi noin jos jostain syystä joutuu työttömäksi. Niin että kuolkoot nälkään vai?
Kyllä minä omista lapsistani huolen pidän. Olen mm ostanut molemmille omat asunnot ja autot joten enköhän nuo ruokkimaankin kykene. Sitä on tullut tehtyä sen verran rankasti töitä, että pärjäilee. En ole mikään kela gold kultalusikka suussa syntynyt kuten sinä.
Niin mutta lapsesi ei siis osaa pitää huolta itsestään k
Ei minun pojat ole mitään kultalusikka poikia ollenkaan vaan ovat molemmat olleet lukion jälkeen minulla töissä ihan niin kuin itsekin olen ollut omalla isälläni. Rauha hänen sielulleen. Ei se nyt voi elämä enää helpompaa olla jos 4 typerää työhakemusta nyt joutuu kuukaudessa piirustamaan herra Jumala sentään. Melkoisen kieroutuneen vanhempasi sinustakin kasvatti. Pthyi!''
Nyt oli läppä! Samaan aikaan toiset laittavat satoja hakemuksia, turhaan!
Kertokaa mulle työssä käyvät et miten jaksatte käydä töissä, jos tuillakin jäisi henkiin? Itselläni ei ole koskaan ollut mitään motivaatiota. Täytyyhän ne toki jonkun ne tuetkin tienata.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevat että nyt työttömän on pakko hakea sitä 15h/viikko siivoojan/henkilökohtaisen avustajan tms. paikkaa. No ei ole, kaikki hakevat niitä samoja kokoaikatöitä mieleisiltään aloilta tai laittavat avoimia hakemuksia.
Tuskin noihin hommiin suomalaista huolittaisiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.
Satonen kyllä muistaakseni lupasi poistoa yli vuosi sitten, selittäen että käy raskaaksi työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi sanottuna pakkohaut voidaan lopettaa kun keksitään työttömille uusi kyykytys. Esimerkiksi pakolliset velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa voi olla sellainen jolla loppuu pakkohaut.
Toi on helppo, muutetaan vain yksi lause työkokeilusta. Alkaa 9€/ päivä juoksemaan! -Arto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille työttömille kun ei kelpaa työt, on niin helppo saada tukia että enemmin on työtön. Niin se vain on, ei kelpaa, ulkomailta tuleva työvoima ei valita vaan tekee ja ahkeria ovat. Tuet pois vaan, kuolkoot nälkään jos oma elatus ei kiinnosta.
Sanopa omalle lapsellesi noin jos jostain syystä joutuu työttömäksi. Niin että kuolkoot nälkään vai?
Kyllä minä omista lapsistani huolen pidän. Olen mm ostanut molemmille omat asunnot ja autot joten enköhän nuo ruokkimaankin kykene. Sitä on tullut tehtyä sen verran rankasti töitä, että pärjäilee. En ole mikään kela gold kultalusikka suussa syntynyt kuten sinä.
Niin mutta lapsesi ei siis osaa pitää huolta itsestään k
Minulla ei valitettavasti ollut isää tai äitiä, jonka firmaan olisin voinut mennä töihin ja keulia, että ihan itse olen omin kätösin raatanut töissä ja saanut työpaikat ja ollut ahkera, toisin kuin laiskat työttömät tai hanttihommissa roikkujat. Menkööt tekemään 3 työtä yhtä aikaa, mitäs eivät syntyneet nepotistiperheisiin, joissa isäpappa palkkaa töihin ilman työhakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Neljä kuukaudessa on tosi vähän jos töihin haluaa. Eli yksi viikossa ja muun ajan saa rahaa tekemättä mitään.
kotisohvalta tai korttelipubista harvemmin ketään töihin haetaan, työpaikkoihin pitää olla itse aktiivisesti yhteydessä.
tietysti erikseen ovat ne, joista ei millään työpaikalla olisi mitään hyötyä. Kaikista vaan ei ole,
Miten sen nyt ottaa. Työttömyyden pitkittyessä voi olla, että on jo haettu kaikkiin realistisiin paikkoihin työssäkäyntialueella. Silloin 4 voi olla jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Hakemusten määrä ei mitenkään takaa sitä että tärppäisi. Ihan yhtälailla on päässy sillä ainoallakin hakemuksella lähipiirissä.
Kyllä se todennäköisyys kasvaa, mitä enemmän laittaa hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulle ei ole velvoitteita laitettu. Ei 50 vuotias kelpaa enää töihin.
Jos sittenkin kävisit työkokeilussa 9€ päivä esim. puoli vuotta. -sitte yrittäjäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain hyvä asia ja pitää ihmiset aktiivisina. Tähän kun yhdistetään toimeentulotuen pienentäminen 50% jos kieltäytyy mistä tahansa työpaikasta tai opiskelupaikasta niin alkaa löytymään niihin heikosti palkattuihin osapäivä töihinkin ihan kotimaisia työntekijöitä.
Ja sehän on niille pikkupaskiaisille ihan oikein👍
Välillä sitä miettii, onko täällä palstalla pelkkiä psykopaatteja.
KokkarePersu-narsisteilta pitäisi anoa 9e päivä -työpaikkoja ja narsisti kun ei saa ketään pompotettavakseen ajatuksella: tuon minä irtisanon nyt ihan tuosta vaan, jossei tee niinku narsku haluaa, niin narsku tulee tänne kiukuttelemaan pikkupaskiaisista :DDDD
Mutta kun ei tarvitse. Rahaa on ja sekös narskua harmittaa ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin lottovoiton todennäköisyys, kun täyttää tuhottomasti kuponkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa silti väittää että muutama kymmenen hakemusta ei tarpeeksi. Luultavasti siinä vaiheessa kun pienemmillä paikkakunnalla pääsee satoihin hakemuksiin on kaikkiin firmoihin laitettu jo ja useampaan kertaan. Sillä yhdellä taas on useampi tuttu päässy koska tuurillaan juuri silloin on ollut tarvetta. Viime vuosina tarve on toki ollut vähäisempää.
Eipä kaikki haluakkaan mihin tahansa töihin. Silloin on joskus laitettava 10 yhdessä kuussa ja keksittävä joku pakkohaku niille kuukausille kun mieluisia vaihtoehtoja on vähemmän kuin määrätty neljä.