Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus ei poistakkaan 4 työpaikan hakuvelvoitetta - no, ei ole yllätys tämä

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Tärkeintä on päästä kiusaamaan työttömiä, ihan sama vaikka muutkin kärsivät siinä sivussa. 

Vierailija
2/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun on saatu niin hyviä tuloksia 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.

Vierailija
4/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamaan? Eikö se ole tarkoitus että ihminen menee töihin ja elättää itse itsensä, jos ei sitä älyä tehdä itse, niin hallitus tekee sitten sen, tuet ei ole kuin väliaikaiseen tarpeeseen, vähän selkärankaa.

Oletpa typerä. Mekaaninen pakkohaku on kiusaamista. Tietysti niitä realistisia paikkoja haetaan muutenkin! 

Vierailija
5/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamaan? Eikö se ole tarkoitus että ihminen menee töihin ja elättää itse itsensä, jos ei sitä älyä tehdä itse, niin hallitus tekee sitten sen, tuet ei ole kuin väliaikaiseen tarpeeseen, vähän selkärankaa.

Voi vttu teitä persuidareita

Vierailija
6/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarnaa mutsilles, imbesilli

Vierailija
7/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.

Suomeksi sanottuna pakkohaut voidaan lopettaa kun keksitään työttömille uusi kyykytys. Esimerkiksi pakolliset velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa voi olla sellainen jolla loppuu pakkohaut. 

Vierailija
8/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat eivät ilmoita työpaikoista enää julkisesti ellei ole pakottavaa tarvetta. Hakemuksista liian iso osa on henkilöiltä joilla ei ole koulutusta tai työkokemusta kyseiseltä alalta. On helpompi etsiä työntekijä muuta kautta niin jää turhien hakemusten käsittely pois. Tämä tarkoittaa sitä, että töistä kilpailevat pieni joukko jotka tuntevat työnantajapiireistä tarpeeksi ihmisiä.

Vierailija
9/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen oppinut poliitikoista on se, ettei heidän sanoihinsa voi luottaa. Helppo lupailla kaikkea saadakseen vain sinisilmäiset äänestäjät puolelleen.  Voi kun sanoista tekoihin joskus olisikin täyttä totta.

Vierailija
10/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan työttömyystuki kaikilta jotka ovat olleet vuoden työttömänä, sitten ei kukaan kiusaa🤭 aikuiset ihmiset, yrittäkää nyt itse elättää itsenne.

Puolimiljoonaa työtöntä ja 6000 työpaikkaa. Tajuatko oletettavasti aikuinen mitä tuollainen yhtälö tarkoittaa?

Vierailija
11/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanottuna pakkohaut voidaan lopettaa kun keksitään työttömille uusi kyykytys. Esimerkiksi pakolliset velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa voi olla sellainen jolla loppuu pakkohaut. 

Töiden tekemisestä täytyy maksaa TES:n mukaista palkkaa.

Vierailija
12/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne tutkineet tätä ja huomanneet, että meillä on ihan oikeasti ollut työttömänä sellaisia, jotka ei 3 vuoteen hakeneet töitä, koska katsoivat, että ei heidän tarvitse. Nyt kun töitä on haettava, niin tuntuuhan se väärältä.

Vierailija
13/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy niitä 4 työpaikkaa mitkä jää Suomeen sen jälkeen kun eläkerahastot vetää pääomat ulos Helsingin pörssistä ja siirtää ne kansalaistensa kanssa ulkomaille. Hesulille tulee kova päivä kun pari sataa miljardia häviää.

Vierailija
14/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ongelma, että nykyisten työttömien lisäksi työttömyys kasvaa. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole riittävästi. Mennään nyt ihan nurin kuriseen suuntaan.

Vierailija
15/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja tulee koko ajan Duunitorissa, ne on kaikki sellaisia joihin voi hakea.

Vierailija
16/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ongelma, että nykyisten työttömien lisäksi työttömyys kasvaa. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole riittävästi. Mennään nyt ihan nurin kuriseen suuntaan.

Pari vuotta on valitettu, että työntekijöitä riistetään ja nyt kun ei enää riistetä, niin itketään, että ei ole työpaikkoja.

Perustakaa yritys ja ryhtykää rikkaaksi, siitähän työnantajia on syytetty. Miksi ette itse tekisi samoin?

Vierailija
17/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on jos vaan viitsii tehdä mitä hommia nyt on tarjolla. Jännä kun jotkut ei ole koskaan työttömänä kun eivät halua olla, jotkut on kokoajan. Tuet mahdollistaa sen, ja siitä ajatusmallista pitää päästä eroon. Tuet niin minimiin että se työnteko taas kannattaa ja on vähän niin kuin pakko. Jos et ole yhteiskuntakelpoinen, miksi yhteiskunnan pitäisi sinua elättää?

Ja se jatkuva valitus kun ei voi osa-aikatyötä tehdä kun suojaosuus poistettiin.Muissa maissa on itsestään selvää että tehdään vaikka kahdessa paikassa kun täällä se ei onnistu millään.

Vierailija
18/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta on voitu palkata kymmeniätuhansia samaan aikaan kun suomalaisten työttömyys kasvaa. Mä olen ihan kypsä työttömien syyllistämiseen.

Vierailija
19/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kelpaa työt, mutta siitä ei haluta maksaa.

Vierailija
20/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat eivät ilmoita työpaikoista enää julkisesti ellei ole pakottavaa tarvetta. Hakemuksista liian iso osa on henkilöiltä joilla ei ole koulutusta tai työkokemusta kyseiseltä alalta. On helpompi etsiä työntekijä muuta kautta niin jää turhien hakemusten käsittely pois. Tämä tarkoittaa sitä, että töistä kilpailevat pieni joukko jotka tuntevat työnantajapiireistä tarpeeksi ihmisiä.

Po. kilpailee pieni joukko. Sana joukko on yksikkömuodossa.