Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus ei poistakkaan 4 työpaikan hakuvelvoitetta - no, ei ole yllätys tämä

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla siitä maksetaan kuin ulkomaalaisille , jos tuet olisi pienemmät, kelpaisi ne työtkin. 

Vierailija
22/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille työttömille kun ei kelpaa työt, on niin helppo saada tukia että enemmin on työtön. Niin se vain on, ei kelpaa, ulkomailta tuleva työvoima ei valita vaan tekee ja ahkeria ovat. Tuet pois vaan, kuolkoot nälkään jos oma elatus ei kiinnosta.

Sanopa omalle lapsellesi noin jos jostain syystä joutuu työttömäksi. Niin että kuolkoot nälkään vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esimies sanoi, että 90% hakemuksista on noita " pakko hakea jotain". Jotkut ilmoittavat asian suoraan ja ne saa sitten heivata sivuun heti. Toiset ei tietenkään sano, koska pelkäävät sanktioita ja niiden hakemukset täytyy tietenkin käydä läpi huolella ja sitten jossain haastatteluvaiheessa tai jopa jo sopimus tehtynä, paljastuu jotain kautta, ettei olekaan sopiva ja kaikki aika on käytetty turhaan tuohon prosessiin. Joten en näe kyllä mitään hyvää tuossa systeemissä.

Vierailija
24/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole vanha sääntö, ei hallitus sentään kaikkea ole kaatanut.

Vierailija
25/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille työttömille kun ei kelpaa työt, on niin helppo saada tukia että enemmin on työtön. Niin se vain on, ei kelpaa, ulkomailta tuleva työvoima ei valita vaan tekee ja ahkeria ovat. Tuet pois vaan, kuolkoot nälkään jos oma elatus ei kiinnosta.

Sanopa omalle lapsellesi noin jos jostain syystä joutuu työttömäksi. Niin että kuolkoot nälkään vai?

Kyllä minä omista lapsistani huolen pidän. Olen mm ostanut molemmille omat asunnot ja autot joten enköhän nuo ruokkimaankin kykene. Sitä on tullut tehtyä sen verran rankasti töitä, että pärjäilee. En ole mikään kela gold kultalusikka suussa syntynyt kuten sinä. 

Vierailija
26/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut petti jälleen kerran.

Vierailija
27/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenin sanoi: se joka ei työtä tee, ei syömänkän pidä. Joten vauvat kuolkoot nälkään. (oikeistolaisena suomalaisena rakastan Leniniä ja venäjää)

Vierailija
28/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä omista lapsistani huolen pidän. Olen mm ostanut molemmille omat asunnot ja autot joten enköhän nuo ruokkimaankin kykene. Sitä on tullut tehtyä sen verran rankasti töitä, että pärjäilee. En ole mikään kela gold kultalusikka suussa syntynyt kuten sinä. 

Niin mutta lapsesi ei siis osaa pitää huolta itsestään kun on syntynyt kultalusikka suussa. Aika kieroutunut ajatus sinulla että kelan tuet ovat olevinaan niin ruhtinaallisia että sitä voi verrata kultalusikkaan. Missä muussa maassa ollaan kateellisia sossutuilla eläville? Jos noin kismittää niin mikä estää jättäytymästä työttömäksi?

Vierailija
29/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienestä pitäen lapsille opettanut vastuuta omasta elämästään, tukien varaan eivät ole ikinä nojanneet, aina tehneet töitä, koulun ohella aikoinaan jo alaikäisenä vaikka ei olisi tarvinnut, mutta halusivat.  Jos tukien varassa voi elää vuosia, silloin on jotain todella mätää meidän yhteiskunnassa. Terve ihminen elättää itsensä.

Vierailija
30/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla elävät ovat liikaa tottuneet siihen, että sitä rahaa vaan tulee ja tulee, eikä sen eteen tarvitse tehdä yhtään mitään. Ei edes työpaikkaa tarvitse hakea..

Mutku emmä halua tehdä hanttihommia. Olen elänyt tuilla jo vuosia ja viimeisen vuoden tt-tuella. En tosiaan kauheasti mieti töihin menemistä. En käsitä miten ihmiset jaksavat tehdä töitä, mä tykkään vain chillailla.

Vierailija
31/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsesi ei siis osaa pitää huolta itsestään kun on syntynyt kultalusikka suussa. Aika kieroutunut

Ei minun pojat ole mitään kultalusikka poikia ollenkaan vaan ovat molemmat olleet lukion jälkeen minulla töissä ihan niin kuin itsekin olen ollut omalla isälläni. Rauha hänen sielulleen. Ei se nyt voi elämä enää helpompaa olla jos 4 typerää työhakemusta nyt joutuu kuukaudessa piirustamaan herra Jumala sentään. Melkoisen kieroutuneen vanhempasi sinustakin kasvatti. Pthyi!

Vierailija
32/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsesi ei siis osaa pitää huolta itsestään kun on syntynyt kultalusikka suussa. Aika kieroutunut

No työttömänä en kykenisi säilyttämään tämän hetkistä elintasoani. Työttömille ilmaisen elämän kylläkin, mutta rehellisenä ihmisenä en halua elää muiden siivellä. Noloahan sellainen olisi.

Vierailija
33/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tuo nyt iso vaiva ole, pari kunnan johtajan paikaa näytti olevan juuri haussa ja joku kirkkoylipäällikkö ja kelan pääjohtaja, siinä tulikin sitten jo neljä.

Vierailija
34/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua Satosen ajatuslogiikkaa. On monen kertaan todettu, että pakkohaku saa aikaan vain negatiivisia asioita. Jopa firmat ovat kritisoineet sitä aika kovin sanoin.  Osa työttömistä laittelee hakemuksia mihin vain sattuu ja firmojen rekrytoinnit on ihan tukossa. Eivät edes lue kaikkia saapuneita hakemuksia, vaan ottavat parikymmentä, joista valitsevat sitten sopivan. 

Vierailija
35/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.

Suomeksi sanottuna pakkohaut voidaan lopettaa kun keksitään työttömille uusi kyykytys. Esimerkiksi pakolliset velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa voi olla sellainen jolla loppuu pakkohaut. 

Vieläkö ne ajaa orjuutta Suomeen?

Vierailija
36/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne edes luvanneet poistoa, lupasivat muutosta. Media vain oletti, että velvollisuus poistuu kaikilta, vaikka TEMin tiedotteessa painotettiin esim. opettajille tulevaa muutosta ja sitä, että tapaamisia ei ole kahden viikon välein.

Suomeksi sanottuna pakkohaut voidaan lopettaa kun keksitään työttömille uusi kyykytys. Esimerkiksi pakolliset velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa voi olla sellainen jolla loppuu pakkohaut. 

Onhan ne tutkineet tätä ja huomanneet, että meillä on ihan oikeasti ollut työttömänä sellaisia, jotka ei 3 vuoteen hakeneet töitä, koska katsoivat, että ei heidän tarvitse. Nyt kun töitä on haettava, niin tuntuuhan se väärältä.

Suurin osa noista on oikeasti työkyvyttömiä.

Vierailija
37/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulle ei ole velvoitteita laitettu. Ei 50 vuotias kelpaa enää töihin.

Vierailija
38/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevat että nyt työttömän on pakko hakea sitä 15h/viikko siivoojan/henkilökohtaisen avustajan tms. paikkaa. No ei ole, kaikki hakevat niitä samoja kokoaikatöitä mieleisiltään aloilta tai laittavat avoimia hakemuksia.

Vierailija
39/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen puljun joku varastoesimies jakoi joskus tälläisen pakkohakemuksen kavereilleen jossain whatsupryhmässä tms. Kuulin vain kun tämä kaveri sanoi "että kato kun Jonne laittoi tämmöisen, tälläisiä hakemuksia tulee" ja eihän tätä nyt oteta. Oletan että henkilötietoja ei sentään jakanut. Olisi nyt edes haastatteluun kutsunut.

Vierailija
40/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia ja pitää ihmiset aktiivisina. Tähän kun yhdistetään toimeentulotuen pienentäminen 50% jos kieltäytyy mistä tahansa työpaikasta tai opiskelupaikasta niin alkaa löytymään niihin heikosti palkattuihin osapäivä töihinkin ihan kotimaisia työntekijöitä.

Ja sehän on niille pikkupaskiaisille ihan oikein👍

Välillä sitä miettii, onko täällä palstalla pelkkiä psykopaatteja.