Haastan konservatiivin määrittelemään woken
Onnistuuko?
Lisään vielä lainauksen Albert Einsteinilta: if you can't explain it to a six year old, you dont understand it yourself.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiveilla on aika erilaisia näkemyksiä wokesta. Eli woke on vähän niin kuin ilmiö josta pahastutaan, jos se ei sovi omiin oikeistolaisin arvoihin?
Pitääkö mielestäsi olla konservatiivi, jos on kriittinen näkemys wokesta?
Niin mitä se woke on? Kirjoita yhdellä lauseella niin että lapsikin sisäistää asian, kuten haasteeseen kuuluu.
Mä oon kirjoittanut tähän ketjuun jo kaksi määritelmää. Toisen aikuisille, toisen lapsille. Muutkin ovat kirjoittaneet omia määritelmiään.
"En ole konservatiivi, mutta ns. wokettaja on "moraalinen kyylä", eli englanniksi "moral busybody"."
Sitä on liikkeellä myös konservatiivisella puolella. Aika monelle moraalisen kyylän ruumiillistuma on vaikkapa Päivi Räsänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiveilla on aika erilaisia näkemyksiä wokesta. Eli woke on vähän niin kuin ilmiö josta pahastutaan, jos se ei sovi omiin oikeistolaisin arvoihin?
Niin mitä se woke on? Kirjoita yhdellä lauseella niin että lapsikin sisäistää asian, kuten haasteeseen kuuluu.Mä oon kirjoittanut tähän ketjuun jo kaksi määritelmää. Toisen aikuisille, toisen lapsille. Muutkin ovat kirjoittaneet omia määritelmiään.
Eli woke on asia, jonka jokainen voi määritellä itse?
Vierailija kirjoitti:
Minun arvoihini ei sovi arvottaa ihmisiä perustuen heidän muuttumattomiin ja riippumattomiin ominaisuuksiin En anna ihmiselle lisäpisteitä siitä että hän on homo, musta, nainen tai vammainen. Tämä erottaa minut täysin vasemmistolaisesta, jolle ihminen on pelkästään mielivaltaisen viiteryhmän edustaja, ja tämän viiteryhmän ominaisuudet voi tarvittaessa riistää häneltä, ikäänkuin julistaen hänet pannaan, jos hän ei käyttäydy kuten vasemmistolainen olettaa.
Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Ylen Lloyd Libiso, jonka ihmisarvo kiistettiin sillä sekunnilla kun tämä arvosteli vasemmistoa Ylellä. Valkoinen naistoimittaja tuli kertomaan pokkana mustalle miehelle, että hänen elämänsä ei ole kirjan arvoinen, ja vihervasemmisto ei nähnyt asian kanssa ongelmaa. Lloyd ajatteli omilla aivoillaan ja oli itsenäinen toimija monoliittisesta vähemmistöstä johon vasemmisto hänet pakotti, ja näin ollen hänen vähemmistöstatuksensa asetettiin kyseenalaiseksi.
Minusta Lloyd on aina ollut ihminen. Hän kuuluu ihonvärinsä puolesta vähemmistöön, mutta se ei minulle merkitse mitään. Vasemmistolle se on ainoa asia mikä häntä määrittää, ja koska hän kävi vasemmistoa vastaan, he riistivät häneltä sen yhden asian mikä häntä heille määritti, eli ihonvärinsä ja sen mitä se heille merkitsee. Nyt Lloyd on pannassa eikä vasemmisto pidä häntä osana sitä monoliittia johon he hänet liittivät.
Se ei sovi minun arvoihini. Se, että se sopii sinun arvoihisi tekee sinusta fasistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se woke on? Kirjoita yhdellä lauseella niin että lapsikin sisäistää asian, kuten haasteeseen kuuluu.
Se on kirjoitettu jo mutta et suostu sitä edes noteeraamaan kun ei edistä aatteen levitystä. Agitaattori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se woke on? Kirjoita yhdellä lauseella niin että lapsikin sisäistää asian, kuten haasteeseen kuuluu.Mä oon kirjoittanut tähän ketjuun jo kaksi määritelmää. Toisen aikuisille, toisen lapsille. Muutkin ovat kirjoittaneet omia määritelmiään.
En ymmärrä, miten tuo kysymyksesi liittyy viestiini.
Woke on sitä, kun opettajalla ei enää ole auktoriteettia eikä koulussa hierarkiaa ja siihen tulee inkluusio ja kaikki menee rikki, eikä siitä saa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
"Onnellinen työntekijä on tuottavampi pitkällä aikavälillä ja esimerkiksi hyvinvointivaltiot ovat syntyneet elinkeinoelämän ja työntekijöiden yhteistyössä."
Hyvinvointivaltiot syntyivät aikanaan patoamaan kommunismia läntisessä Euroopassa. Niissä elinkeinoelämä tajusi että työntekijöillä pitää olla paremmat olot kuin kommunismissa jotta kommunismi ei vetoaisi liikaa kansaan.
Ei hyvinvointivaltio alunperin syntynyt siksi että elinkeinoelämä olisi sitä varsinaisesti halunnut vaan koska se oli huonoista vaihtoehdoista paras.
Kun kommunismi romahti, elinkeinoelämän motiivi pitää yllä hyvinvointivaltiota romahti. Ja se näkyy sen jatkuvana pienenä nakertamisena.
Höpsis, kauan kauan ennen hyvinvointivaltiota ja kaukana kaukana hyvinvointivaltiosta vielä tänäkin päivänä on yhtiöitä, jotka ovat luoneet työntekijöilleen terveydenhuollon palveluita ja vanhuuden turvaa varten säästämisen ohjelmia, koska ne ovat kilpailuetu kahdella tapaa: kilpailussa parhaista työntekijöistä sekä parantamalla työntekijöiden tuottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä maalitolppien siirto ilmenee Wokessa. Alkuperäinen haaste on kaikkien nähtävillä, eikä siinä vaadita yhdellä lauseella selittämistä.
" Mun mielestä tähän woke-liikehdintään kuuluu se, että on tosi tärkeää ilmaista muille, että on samaa, hyveellistä mieltä muiden kanssa. Se on keskeistä. Ei niinkään se, miten henkilö toimii muuten omassa elämässään, vaan se, että hänn on varmasti moraalisesti oikealla asialla. "
Tuo on ihan yleisinhimillinen tarve. Sama toistuu konservatiivisella puolella jossa kerrotaan miten hyvät ja arvokkaat juuri heidän arvonsa ja elämäntapansa ovat tai sitten siinä välillä "tolkun ihmisiksi" identifioituvat jotka jo nimensä mukaan kertovat heidän itsensä olevan niitä tolkullisia erotuksena muista joilla ei sitä tolkkua ole.
Ihmisillä nyt vain on se tarve hakea vahvistusta ryhmästä sille että juuri heidän oma tapansa elää on se hyvä ja oikea.
Eikä siinä ole mitään pahaa sinällään. Ongelmaksi se muodostuu silloin jos halutaan pakottaa muutkin elämään samalla tavalla.
Woke on sitä kun näyttelijäntyön laitoksella opiskelija sanoo, että Shakespeare on toksinen ja siitä tulee turvaton olo, eikä hän halua sitä lukea ja sitten kukaan muukaan ei lue Shakespearea, eikä sitä saa kritisoida.
Woke= rasismia, alistamista, kyykytystä, sananvapauden riistoa, ihmisoikeuksien polkemista, sairaaloista mielihäiriötä.
Woke on ahdasmielistä fasismia, jossa erilaisuutta vihataan ja sen perusteella ihmisiä kategorisoidaan ja syrjitään. T. Liberaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Jos sukupuoli on asia jonka jokainen voi päättää ja määritellä itse, niin miten helvetissä yksi sana ei voisi olla, ilman että sitä voi käyttää jonkinlaisena pätemisen täsmäaseena?
"Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Ylen Lloyd Libiso, jonka ihmisarvo kiistettiin sillä sekunnilla kun tämä arvosteli vasemmistoa Ylellä. Valkoinen naistoimittaja tuli kertomaan pokkana mustalle miehelle, että hänen elämänsä ei ole kirjan arvoinen, ja vihervasemmisto ei nähnyt asian kanssa ongelmaa."
Näen sinällään pointtisi mutta eikö ole kuitenkin hieman kummallista että ensin sanot että ihonvärillä ei ole väliä mutta sitten kuitenkin sinusta on paha asia että juuri tummaihoista Libisoa arvosteltiin eikä käsitelty silkkihansikkain (kuten olit ilmeisesti olettanut)?
Vierailija kirjoitti:
" Mun mielestä tähän woke-liikehdintään kuuluu se, että on tosi tärkeää ilmaista muille, että on samaa, hyveellistä mieltä muiden kanssa. Se on keskeistä. Ei niinkään se, miten henkilö toimii muuten omassa elämässään, vaan se, että hänn on varmasti moraalisesti oikealla asialla. "
Tuo on ihan yleisinhimillinen tarve. Sama toistuu konservatiivisella puolella jossa kerrotaan miten hyvät ja arvokkaat juuri heidän arvonsa ja elämäntapansa ovat tai sitten siinä välillä "tolkun ihmisiksi" identifioituvat jotka jo nimensä mukaan kertovat heidän itsensä olevan niitä tolkullisia erotuksena muista joilla ei sitä tolkkua ole.
Ihmisillä nyt vain on se tarve hakea vahvistusta ryhmästä sille että juuri heidän oma tapansa elää on se hyvä ja oikea.
Eikä siinä ole mitään pahaa sinällään. Ongelmaksi se muodostuu silloin jos halutaan pakottaa muutkin elämään samalla tavalla.
On kuitenkin olemassa semmoinenkin tapa elää, että ystäviin, kavereihin, perheeseen ja sukuun kuuluu ihmisiä, joilla on keskenään hyvin erlaiset arvot ja elämäntavat. Esim. mulla on näin. Silloin tärkeää ei ole se, mitä ihminen ajattelee yhteiskunnallisista asioista, vaan se, millainen hän oikeasti on ihmisenä. En koe, että mun pitäisi sovittaa oma ajatteluni ryhmän (esim. kaveriporukan tai suvun) mukaan, tai heidän minun. Olemme ensisijaisesti yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Woke on sitä, kun Ylelle palkataan väkeä ihovärin ja seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, ei kompetenssin, sitten niistä tehdään pomoja ja sitten pidetään DEI-koulutuksia, missä opetetaan ettei näille saa sanoa mistään mitään, koska niille voi tulla paha mieli. Eikä tätä saa kritisoida.
Ja sen lisäksi, että palkataan, myös haastateltaviksi valitaan ihmisiä noiden ominaisuuksian perusteella.
Woke on sitä, kun jollekin tulee paha mieli Afrikan tähdestä, ja siksi se kielletään kaikilta.
"Höpsis, kauan kauan ennen hyvinvointivaltiota ja kaukana kaukana hyvinvointivaltiosta vielä tänäkin päivänä on yhtiöitä, jotka ovat luoneet työntekijöilleen terveydenhuollon palveluita ja vanhuuden turvaa varten säästämisen ohjelmia, "
Nimenomaan, ne ovat luoneet niitä itse omista lähtökohdistaan ja omien etujensa ajamina. Ei siis niin että ne olisivat halunneet lainsäädäntöön perustuvan koko yhteiskuntaa ja kaikkia koskevan järjestelmän. Se kaikkia koskeva systeemi kun on sitten sellainen että siitä ei voikaan livetä jos omat tarpeet tai taloudellinen tilanne muuttuu.
Woke on sitä, kun Petra Laitilta pääsee paukku, niin kaikkien on kumarrettava.