Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan konservatiivin määrittelemään woken

Vierailija
21.01.2025 |

Onnistuuko?

Lisään vielä lainauksen Albert Einsteinilta: if you can't explain it to a six year old, you dont understand it yourself.

Kommentit (855)

Vierailija
501/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Niin, sellaisiakin on olemassa myös muissa kuin vasemmistolaisissa. Onko ihan uutta sinulle? Ennen sellaisilla oli hyvinkin suuri vaikutusvalta esim. kokoomuksessa. Mm. presidenttimme edustaa juuri sitä laitaa kokoomuksesta.

Nyttemmin kun kokoomuskin on persuuntunut niin me olemme aika lailla poliittisesti kodittomia.

Tarkoitatko Stubbia ja muuta kokkareiden liberaalisiipeä, joka on moneen kertaan tullut tällä palstalla myös leimatuksi wokeksi. 

Vierailija
502/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei poistu vaan palautetaan sinne minne kuuluvatkin. Transsukupuoli mielenterveyshäiriöihin ja intersukupuolisuus kehityshäiriöihin."

Sinusta siis lääketieteellisiä diagnooseja on alettava hallita poliittisin motiivein? 

Näin on io tehty. Miksemme siis jatkaisi vasemmiston esimerkin mukaisesti.

No ensinnäkään ei ole tehty. Lääketieteellisiä diagnooseja ei ole tähänkään asti päätetty poliittisesti vaan lääkärikunnan toimesta tutkimustuloksiin perustuen.

Ja toisekseen on hieman ihmeellistä että ensin arvostelet vasemmistoa siitä mitä se mielestäsi tekee ja sitten kuitenkin olet valmis ihan samaan kunhan se palvelisi sinun ideologiaasi.

Mikäs se laki sukupuolensa itsemäärittelystä oli?  Se joka ajaa biologian, lääketieteen ja objektiivisen todellisuuden yli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo suoruus liittyy täysin tietoisena woke vaientamis-leimaamis-ja ulossulkemismekanismeihin. Sitä ei tarvittaisi ellei tilanne olisi tämä mikä nytkin on: monella kommenttialustalla woken kriittinen käsittely on täysin kielletty, siis mahdotonta."

Konservatismi siis luopuu keskeisistä arvoistaan koska muut toimivat jollain tavalla? Eikä se ole hieman kummallinen ajatus kun konservatismin koko idea on pitää kiinni vanhasta ja hyväksi havaitusta?

"Ja en näe mitään väärää siinä että sanoo ajattelemansa ytimekkäästi, jopa kaunistelematta, jos näkee sen aiheellisena."

Sen voi tehdä myös ilman toisia loukkaavia sanoja ja ilmauksia. Terävästi ja älykkäästi sanominen vaatii toki paljon enemmän kun se että keksii toisista kivoja pilkkanimiä.

"Kannattaa oikeasti miettiä mikä lisäntyneessä suorapuheisuudessa  kiusaa. Mikä siinä on niin epämukavaa? Hyvän käytöksen vaatimus ei voi riittää."

Hyvän käytöksn vaatimuksella on konservatiivisuudessa ollut hyvät ja selkeät perustelut: se pitää yhteisöjä ja kansakuntia pystyssä ja yhtenäisempinä kuin niitä joissa melutaan ja melskataan.

Vierailija
504/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mistä en tykkää, on wokea.

Vierailija
505/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Niin, sellaisiakin on olemassa myös muissa kuin vasemmistolaisissa. Onko ihan uutta sinulle? Ennen sellaisilla oli hyvinkin suuri vaikutusvalta esim. kokoomuksessa. Mm. presidenttimme edustaa juuri sitä laitaa kokoomuksesta.

Nyttemmin kun kokoomuskin on persuuntunut niin me olemme aika lailla poliittisesti kodittomia.

Minä olen arvoliberaali ja siksi juurikin vastustan intersektionaalista vasemmistoa, se ei ole millään tasolla liberaali.

Sun arvoliberaalin käsite ei tarkoita samaa kuin muiden ihmisten arvoliberaalin käsite. Arvoliberaalit esim. kannattavat seksuaslivähemmistöjen oikeuksia. 

Vierailija
506/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mistä en tykkää, on wokea.

Kiitos rehellisyydestä. 

Vierailija
507/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Tarkoitatko Stubbia ja muuta kokkareiden liberaalisiipeä, joka on moneen kertaan tullut tällä palstalla myös leimatuksi wokeksi. 

Kyllä, esimerkiksi sitä. Ja sitä ei kyllä voi mitenkään sanoa marxilaiseksi tai edes vasemmistolaiseksi. Joten voimme todeta että arvoliberaalius ei suoraan liity siihen onko oikealla tai vasemmalla.

Vierailija
508/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs se laki sukupuolensa itsemäärittelystä oli?  Se joka ajaa biologian, lääketieteen ja objektiivisen todellisuuden yli?"

No se oli laki juuri kuten itsekin sanoit. Lait ja lääketieteelliset diagnoosit ovat kaksi ihan eri asiaa.

Lailla määritellään jotkut asiat sallituiksi tai kielletyiksi, lääketieteelliset diagnoosit määrittelevät asiat sairauksiksi ja niiksi jotka eivät sairauksia ole.

Vierailija
509/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan sinut kaksintaisteluun! Saat valita aseet, mitä vain minä saan käyttää!!

Vierailija
510/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Minä olen arvoliberaali ja siksi juurikin vastustan intersektionaalista vasemmistoa, se ei ole millään tasolla liberaali.

Sun arvoliberaalin käsite ei tarkoita samaa kuin muiden ihmisten arvoliberaalin käsite. Arvoliberaalit esim. kannattavat seksuaslivähemmistöjen oikeuksia. 

Niin minäkin kannatan, seksuaalivähemmistöjä on olemassa.  Toisinkuin sukupuolivähemmistöjä.

Vierailija
511/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Niin minäkin kannatan, seksuaalivähemmistöjä on olemassa.  Toisinkuin sukupuolivähemmistöjä.

Olet siis valikoiva liberaali. Hyväksyt ne asiat joista itse tykkäät. Toki sillä perusteella lähes jokainen ihminen lienee liberaali.

Vierailija
512/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" niin nyt alamme olla siinä pisteessä että oikeiston mielipiteet shokeeraavat tai vähintään ärsyttävät."

Kyllä ja siksi ihmettelenkin oikeiston intoa määritellä itsensä nimenomaan konservatiiveiksi. Minusta aika iso osa nykyistä oikeistoa on päinvastoin varsin radikaaleja. Eikä siinä mitään pahaa sinällään ole mutta perinteisestä konservatiivisuudesta se kyllä on aika kaukana.

Vierailija
513/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo suoruus liittyy täysin tietoisena woke vaientamis-leimaamis-ja ulossulkemismekanismeihin. Sitä ei tarvittaisi ellei tilanne olisi tämä mikä nytkin on: monella kommenttialustalla woken kriittinen käsittely on täysin kielletty, siis mahdotonta."

Konservatismi siis luopuu keskeisistä arvoistaan koska muut toimivat jollain tavalla? Eikä se ole hieman kummallinen ajatus kun konservatismin koko idea on pitää kiinni vanhasta ja hyväksi havaitusta?

"Ja en näe mitään väärää siinä että sanoo ajattelemansa ytimekkäästi, jopa kaunistelematta, jos näkee sen aiheellisena."

Sen voi tehdä myös ilman toisia loukkaavia sanoja ja ilmauksia. Terävästi ja älykkäästi sanominen vaatii toki paljon enemmän kun se että keksii toisista kivoja pilkkanimiä.

"Kannattaa oikeasti miettiä mikä lisäntyneessä suorapuheisuudessa  kiusaa. Mikä siinä on niin epämukavaa? Hyvän käytöksen vaatimus

Hyvän käytöksn vaatimuksella on konservatiivisuudessa ollut hyvät ja selkeät perustelut: se pitää yhteisöjä ja kansakuntia pystyssä ja yhtenäisempinä kuin niitä joissa melutaan ja melskataan.

Mä oon sitten varmaan konservatiivi, kun kannatan erityisesti hyvää ja kohteliasta käytöstä. Toisaalta kannatan vahvasti myös seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja ympäristön suojelua. Lastenkirjoja, Afrikan tähteä ja Suvivirttä ei mun mielestä pidä sensuroida.

No, kerropa nyt persu olenko wokettaja? Ja millä perusteella? 

Vierailija
514/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

"Tietyillä tahoilla on harha että kieltämällä jotain olemasta niin se katoaa ja tämän tietyn tahon omasta totuudesta tulee ainoa olemassa oleva."

Vierailija
515/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Niin minäkin kannatan, seksuaalivähemmistöjä on olema

En suostu validoimaan todeksi toisten mielenterveysongelmia vain siksi että heille tulisi parempi mieli.  

Vierailija
516/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään. Woke on yleisnimitys kaikelle tälle viime vuosien vasemmistosekoilulle missä kaikesta itsestäänselvyyksistä on alettu vänkäämään kuten sukupuolien määrä, pronominisekoilu, "kyllä miehetkin voi saada lapsia", miesten tamppoonit jne jne. Mulle ihan sama jos joku setä haluaa työntää tamppoonin takamukseensa se mikä tässä ärsyttää on tämä median osallistuminen tähän, haastatellaan näitä ja yritetään pitää näitä aiheita koko ajan esillä. 

Vierailija
517/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En suostu validoimaan todeksi toisten mielenterveysongelmia vain siksi että heille tulisi parempi mieli.  "

Jos sinulla ei ole lääkärin tutkintoa takataskussasi niin en kyllä oikeastaan sinun validointiasi mihinkään diagnoosiin kaipaakaan.

Vierailija
518/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvoliberaalien?! HAH!"

Niin minäkin kannatan, seksuaalivähemmistöjä on olema

Juuri noin nämä sukupuoliaktivistit suhtautuvat kaikkeen kritiikkiin.

Vierailija
519/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lopultakin USA:ssa ollaan herätty ja woke on tullut tiensä päähän, vihervasemmiston seliytymiskeino on kieltää koko woken olemassaolo. 

Vierailija
520/855 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yritetään. Woke on yleisnimitys kaikelle tälle viime vuosien vasemmistosekoilulle ..."

Onnittelut. Pääsit sanaan kahdeksan ennen kuin määrittely-yritys kääntyi analyyttisestä silkaksi olkiukkoiluksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme