Sukupuolia on vain kaksi
Maailma alkaa palautua normaaliksi.
DEI ja WOKEtus poistetaan.
Kommentit (7296)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen merkitystä tällä on?
Mitä merkitystä sillä on, perustuuko yhteiskunnallinen päätöksenteko, lait ja lasten opetus tieteellisesti tutkittuun tietoon, vai setalaiseen litteän maan sukupuolisekoiluun? Miksi lapsille pitää valehdella sadoista sukupuolista, pimpillisistä pojista ja synnyttävistä miehistä. Mitä ihmeen merkitystä sillä on, että Suomessakin pervopertit, opportunistit ja muut hepinheiluttajat voivat viedä peniksensä lain voimalla naisten ja tyttöjen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjoihin? Mietipä ihan ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinähän olet väittänyt, että ihmisen sukupuolen kiistäminen ei mitenkään kiistä hänen olemassa oloaan. Miksi aina kumoat omat hajatelmasi?
Hienoa, että vihdoinkin myönnät intersukupuolisten olevan miehiä ja naisia, vaikka te kiistättekin intersukupuolisten naisten ja miesten olemassaolon.
Mitä luulet intersukupuolisten olevan siitä mieltä, että päätät heidän olevan miehiä ja naisia? Mahtaisiko se olla heidän mielestään heidän olemassaolon kiistämistä?
Mitä luulet intersukupuolisten olevan siitä mieltä, että päätät heidän olevan sekasikiöitä, mutantteja, sukupuolten välimuotoja ja uusia sukupuolia, mutta ei miehiä ja naisia? Mahtaisiko se olla heidän mielestään heidän olemassaolon kiistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolestaan trans nainen tai mies menee lääkäriin selvittämään että miksi sitä raskautta ei ala kuulumaan, niin hänet ohjataan psykiatrille.
ööööh, eikö miehet voi kans olla hedelmättömiä. enpä tajunnut että lapsettomuudesta kärsivät miehet ohjataan psykiatrille
Riippuu siitä, että meneekö se mieskehoinen henkilö selvittämään hedelmättömyyttä gynekologille:
No siis jos tämä henkilö identifioituu nuoreksi naiseksi ja harrastaa seksiä ilman ehkäisyä jo toista vuotta niin onhan se transfobiaa edes ehdottaa muuta kuin gynekologia "I am a lady".
Hullua ettei tavisnaiset ikinä vaadi että heidän naiseutensa tunnustetaan. Mene johonkin mamma
Voi ihan nähdä urologin tonnin seteli -ilmeen, kun joku sinitukkainen transmaskuliini leväyttää toosansa esiin ja ihmettelee, kun ei ole erektioita ja siemensyöksyjä :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavis heteronaisena, jota vielä pidetään ns. naisellisena, ihmettelen että mikä se mystinen "naiseudentunne" on? Mitä trans tarkoittaa sillä että hän kokee olevansa "nainen".
Itse koen olevani vain ihminen jonka keho on naisen keho. Ennen kaikkea olen siis ihminen, oma persoonani ja vasta sen jälkeen biologinen nainen. Naiseus on vain osa minua, en saa siitä mitään kiksejä. Mitä tunnetta nämä transit tavoittelee?
Jos heräisit huomenna rintakehä sileänä ja jotain outoa roikkumassa jalkovälissä, voisi tuntua vähän väärältä. "Ei täällä kuulu olla tämmösiä, mun jalkovälin kuuluu olla erilainen". Sellaisesta kokemuksesta oon transihmisiltä lukenut. Kehon osat tuntuu väärältä. Ei kai sitä voi kuvitella jos ei ole kokenut.
Se, että sulle sun biologinen naiseus ei ole tärkeää on esimerkki siitä niistä, mitä me wokelandiassa kutsumme privilegioiksi. Et oo varmaan koskaan identifioinut itseäsi neliraajaiseksi, mutta vois harmittaa jos niistä joku puuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet intersukupuolisten olevan siitä mieltä, että päätät heidän olevan miehiä ja naisia? Mahtaisiko se olla heidän mielestään heidän olemassaolon kiistämistä?
Mitä luulet intersukupuolisten olevan siitä mieltä, että päätät heidän olevan sekasikiöitä, mutantteja, sukupuolten välimuotoja ja uusia sukupuolia, mutta ei miehiä ja naisia? Mahtaisiko se olla heidän mielestään heidän olemassaolon kiistämistä?
Jaa-aa, siinäpä hyvä hypoteettinen skenaario pohdittavaksi. Ikävä kyllä minä olen tylsä ja vain kunnioitan intersukupuolisen omaa sukupuoli-identiteettiä, johon he reagoivat aina positiivisesti. Esimerkiksi tuntemani mies, joka todettiin syntymässä tytöksi, mutta on sittemmin transitioitunut mieheksi ja prosessissa osoittautunut intersukupuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-aa, siinäpä hyvä hypoteettinen skenaario pohdittavaksi. Ikävä kyllä minä olen tylsä ja vain kunnioitan intersukupuolisen omaa sukupuoli-identiteettiä, johon he reagoivat aina positiivisesti. Esimerkiksi tuntemani mies, joka todettiin syntymässä tytöksi, mutta on sittemmin transitioitunut mieheksi ja prosessissa osoittautunut intersukupuoliseksi.
Eli ei ollut muunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ollut muunsukupuolinen.
Ei niin! Hienosti havaittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko nyt meni riittävän foliohattuiluksi ja homma pakettiin?
Oletko sä saanut jo selville, mikä sun sukupuoli on tänään ja sukupuolten määrän?
Ymmärsit kuitenkin itsesi foliohattuilijaksi, että jotain edistystä sentään.
Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Koittakaa nyt vaan kestää se. Se ei mitenkään uhkaa juuri teidän sukupuoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"They pronominin nykymuotoinen käyttö on viime vuosien kotkotuksia. Monikkomuodon käyttäminen yhdestä ihmisestä puhuttaessa särähtää englanninkielisenkin korvaan."
Kahden sekunnin googlaus:
The Oxford English Dictionary traces singular they back to 1375,....
Katsopa vielä se käyttöaihe. Ei ollut arkikäytössä.
Ai miksi ei ollut arkikäytössä? Koska oli käytössä tarinassa? Kuinka paljon arkisia heippalappuja tms aattelet säilyneen yli 600 vuotta?
Since forms may exist in speech long before theyre written down, its likely that singular they was common even before the late fourteenth century. That makes an old form even older.
In the eighteenth century, grammarians began warning that singular they was an error because a plural pronoun cant take a singular antecedent. They clearly forgot that singular you was a plural pronoun that had become singular as well. You functioned as a polite singular for centuries, but in the seventeenth century singular you replaced thou, thee, and thy, except for some dialect use.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Koittakaa nyt vaan kestää se. Se ei mitenkään uhkaa juuri teidän sukupuoltaan.
Monta ja mitä? Haluan lisääntyä jonkun kolmannen kanssa
Vierailija kirjoitti:
viestille 1218. Säälittävää marttyyriulinaa. Kai tajuat, että ihmisellä ja muilla nisäkkäillä on käytännössä kaksi "lisääntymisroolia", uros ja naaras. Aivan sama, toimitko sen mukaisesti tai edes hyväksytkö sitä. Se on mikä on. Voit leikkiä merenneitoa tai muuta taruolioo mielesi mukaan mutta se ei tee siitä todellista.
Kohtaatko sä oikeasti kaikki ihmiset joko siittäjinä tai mahdollisina lapsenkantajina? Mulle ihmiset on ensisijassa ihan muuta. Me ei eletä nisäkkäinä, wE LiVe iN a SoCieTy. Mä ainakin oon paljon enemmän tekemisissä ihmisten kanssa niiden tekemien tuotteiden ja palveluiden tai niiden ajatusten kautta, en niiden lisääntymisfunktion tai suolistobakteerien tai veriryhmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta ja mitä? Haluan lisääntyä jonkun kolmannen kanssa
Suosittelen vähän vähemmän creepyä lähestymistapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transsukupuolisuus ei ole mielenterveyden häiriö vaan osa luonnollista sukupuolen moninaisuutta." Eli mikä niiden transhoitojen pointti silloin on? Jos niillä ei hoideta minkäänlaista häiriötä, miksi ne kuuluvat julkiseen terveydenhuoltoon? Muutkin joutuvat maksamaan puhtaasti kosmeettiset operaatiot ihan itse. Jopa semikosmeettisetkin.
Miettikää jos muista syistä vakavien masennus/ahdistusoireiden kanssa painiviin ihmisiin suhtauduttaisiin lääkärien keskuudessa näin. Aika nopeasti olisi etujärjestöt barrikadeilla.
Miksi transongelmat ovat etuoikeutettuja muiden ongelmien joukossa? On ihmisiä jotka tuntevat olevansa joitain muita ihmisiä, eläimiä ja heitä pyritään eheyttämään. Miksi?
Ja miksi itseensä sukupuolestaan tyytyväisille tyrkytetään monisukupuolikoulutusta , jota he eivät kaipaa?
Miksi cismiehet saa käyttää niiden kehon ulkopuolelta tulevia hormoneja saleilla saadakseen tuntea olevansa enemmän miehiä? Miks ne saa eheytyä.
Kukaan ei kyllä mitenkään yleisvirallisesti eheytä ihmisiä joiksikin eläimiksi tms. Kuulostaa yhtä keksityltä kuin ne jotkut jenkkikoulujen kissanhiekkalaatikot jotka joku keksi päästään.
Joku jaksaa vängätä tuostakin, etteikö they-pronominin käyttö henkilön itse sitä toivoessa (=vaatiessa) olisi muka uusi juttu. Eikä ne kieltä raiskaavat vaatimukset tuohon lopu, niitä fantasiapronomineja on jenkkisekopäillä lukuisia muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavis heteronaisena, jota vielä pidetään ns. naisellisena, ihmettelen että mikä se mystinen "naiseudentunne" on? Mitä trans tarkoittaa sillä että hän kokee olevansa "nainen".
Itse koen olevani vain ihminen jonka keho on naisen keho. Ennen kaikkea olen siis ihminen, oma persoonani ja vasta sen jälkeen biologinen nainen. Naiseus on vain osa minua, en saa siitä mitään kiksejä. Mitä tunnetta nämä transit tavoittelee?
Jos heräisit huomenna rintakehä sileänä ja jotain outoa roikkumassa jalkovälissä, voisi tuntua vähän väärältä. "Ei täällä kuulu olla tämmösiä, mun jalkovälin kuuluu olla erilainen". Sellaisesta kokemuksesta oon transihmisiltä lukenut. Kehon osat tuntuu väärältä. Ei kai sitä voi kuvitella jos ei ole kokenut.
Se, että sulle sun biologinen naiseus ei ole tärkeää on esimerkki siitä niistä, mitä me wokelandiassa kutsumme pri
Ihmisellä ei voi olla väärää kehoa. Vai mikä ihme on päätynyt väärään kehoon, sukupuolisieluko? Tuntemus on tuntemus, eikä muilla ole velvollisuutta pönkittää harha-aistimuksia tai peräti maksaa esteettisistä syistä tehtyjä kehonmuokkauksia.
En usko, että kehodysforian paras hoito on leikellä sukupuolielimet ja tunkea hormoneita loppuelämä kitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-aa, siinäpä hyvä hypoteettinen skenaario pohdittavaksi. Ikävä kyllä minä olen tylsä ja vain kunnioitan intersukupuolisen omaa sukupuoli-identiteettiä, johon he reagoivat aina positiivisesti. Esimerkiksi tuntemani mies, joka todettiin syntymässä tytöksi, mutta on sittemmin transitioitunut mieheksi ja prosessissa osoittautunut int
Tavaapa nyt meille hitaammille: intersukupuolinen ja syntymässä tytöksi todettu. Eihän sen pitänyt olla mahdollista, jos intersukupuoliset kerran ovat sukupuolettomia, tai eivät ainakaan kummankaan tunnetun sukupuolen edustajia. Muuttuiko hän siis samalla kertaa transmieheksi ja sukupuolettomaksi, vai miten tämä tarina menikään?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä niiden sukupuolten nimet, lisääntymisroolit ja sukusolut ovat?
Oletko sä saanut jo selville, mikä sun sukupuoli on tänään ja sukupuolten määrän?