Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolia on vain kaksi

Vierailija
21.01.2025 |

Maailma alkaa palautua normaaliksi.

DEI ja WOKEtus poistetaan.

Kommentit (7295)

Vierailija
3261/7295 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset ihmiset kertoo vauva sivustolla mitä rasismi on?

Ja transnaiset transpleinaavat ja pätevät naisten asioista?

Vierailija
3262/7295 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuten sanottua, niin huomioonottamisella on rajansa. Ketään ei voi velvoittaa aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja omista oikeuksistaan, määritelmästään, turvallisuudestaan ja yksityisyydestään jonkun toisen mielipahan välttämiseksi."

eri.

Ketään ei voi velvoittaa "omien määritelmiensä" vastaiseen toimintaan? No, tämä on mielenkiintoinen filosofia. Itse transsukupuolisiten oikeuksia puoltavana henkilönä pitäisin kuitenkin hyvänä että on jonkinlaiset kulttuurilliset, jaetut, raamit siihen kuinka jäsennämme käsitteitä?

Sitten ei kannata alkaa yksipuolisesti laittamaan naisen ja homoseksuaalisuuden käsitteitä uusiksi vastaamaan transien tarpeita. Ja mainiosti voi puhua transnaisista/miehistä, sukupuoli-identiteetistä, stereotyypeistä, sukupuolikokemuksesta, sukupuolen ilmaisusta ja sosiaalisesta sukupuolesta silloin, kun tarkoittaa nii

ja sä voit puhua biologisesta sukupuolesta etkä vaan "sukupuolesta"

toki biologiseenkin sukupuoleen liittyy muutakin kuin mikä lie "lisääntymisrooli" mm hormonit määrittää ihan hiton paljon biologiaa ja niihin voidaan nykymaailmassa vaikuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/7295 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sukupuolia on kaksi. Hyvää yötä.

Vierailija
3264/7295 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset ihmiset kertoo vauva sivustolla mitä rasismi on?

Ja transnaiset transpleinaavat ja pätevät naisten asioista?

eniten täällä naisten puolesta näyttää puhuvan tää lisääntymisrooli ukkeli :D

Vierailija
3265/7295 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni biologisten sukupuolten määrästä ei voi olla "mitään mieltä", koska tiede on jo todentanut faktat ja olisi hyvä, että keskustelu pohjautuu faktoihin. Emme me oikein voi olla siitäkään montaa mieltä, kuinka monta sormea ihmisellä on käsissään. Tiedämme, että niitä on 10. Emme voi olla sitä mieltä, että niitä on 12 vain siksi, että meistä tuntuu siltä. Ihmisen biologiasta ei siis voi muodostaa "mielipiteitä".

Jos on kaksipäisiä vasikoita, niin voidaanko todeta nisäkkäiden päiden määrän olevan jatkumo?

sukupuoli on määrittelykysymys. tiede ei ole "todistanut" sukupuolien määrää, se on päättänyt sen

Niin kauan kuin kolmatta sukusolua ei ilmesty, niin sukupuolten lukumäärä on kaksi.

no, se on

Sekoitat jälleen kerran stereotyypit ja hormonitasot sukupuoleksi.

Vierailija
3266/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transaktivistit ja muutkin uskovaiset pitäkööt saarnansa seurakunnilleen.  Käännytystyötä ei suvaita.

Sukupuolia on vain kaksi.

Vierailija
3267/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Trump!

Vierailija
3268/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

Kiitos Trump kun puolustat naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksia! Mitä nyt aborttioikeutta puretaan, lapset ovat voimattomia uskonnollisten vanhempien ikeen alla, ja homot (sekä naiset) saa jättää palkkaamatta tai potkia pellolle. Mutta suomalaisena miehenä minä olen valmis maksamaan tuon kovan hinnan woken kaatamisesta!

Vierailija
3269/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuten sanottua, niin huomioonottamisella on rajansa. Ketään ei voi velvoittaa aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja omista oikeuksistaan, määritelmästään, turvallisuudestaan ja yksityisyydestään jonkun toisen mielipahan välttämiseksi."

eri.

Ketään ei voi velvoittaa "omien määritelmiensä" vastaiseen toimintaan? No, tämä on mielenkiintoinen filosofia. Itse transsukupuolisiten oikeuksia puoltavana henkilönä pitäisin kuitenkin hyvänä että on jonkinlaiset kulttuurilliset, jaetut, raamit siihen kuinka jäsennämme käsitteitä?

Sitten ei kannata alkaa yksipuolisesti laittamaan naisen ja homoseksuaalisuuden käsitteitä uusiksi vastaamaan transien tarpeita. Ja mainiosti voi puhua transnaisista/miehistä, sukupuoli-identiteetistä, stereotyypeistä, sukupuolikokemuksesta, sukupuolen ilmaisusta ja so

Kerropa minkä ihmeen takia suomen kielessä on sellainen käsite kuin sukupuoli? Jos se ei viittaa ensisijaisesti biologiaan, niin mihin se viittaa? Jos me olisimme suvuttomasti lisääntyviä olentoja, ei meillä kyseistä samaa edes olisi. Sukupuolen käsitteellä luvataan onnistuneesti kaikkien muiden selkärankaisten lisääntymisroolia ilman mitään viittausta kokemuksellisuuteen tai sosiaaliseen identiteettiin. Tämä siksi, koska sukupuoli on biologinen käsite itsessään, sen määrittämiseen ei tarvita sosiaalista identiteettiä. Sosiaaliset identiteetit ja kokemukset eivät ole sukupuolia eivätkä kyseisen käsitteen ulottuvuuksia. Siksi et voi puhua niistä sukupuolina tai sen ulottuvuuksina. On tärkeää käyttää oikeita termejä, jotta ihmiset ymmärtävät sinua ja ehkä sinäkin ymmärrät näin paremmin itseäsi, kun et sotke biologiaa ja kokemuksellisuutta keskenään. 

Vierailija
3270/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuoli tarkoittaa nimenomaan biologista sukupuolta ja nainen aikuista ihmislajin naarasta."

Ei vaan "sukupuoli" on se yläkäsite joka pitää sisällään kaiken mahdollisen mitä se sukupuolen käsite voi käsittää.

Esim. kun virallisessa rekisterissä lukee kohta "sukupuoli" niin se tarkoittaa juridista sukupuolta.

Tietenkin olisi hyvä jos aina muistaisimme kertoa mistä sukupuolen aspektista puhumme kun puhumme siitä mutta monesti on hieman kömpelöä aina erikseen sanoa biologinen sukupuoli, juridinen sukupuoli jne.

Vierailija
3271/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tämä siksi, koska sukupuoli on biologinen käsite itsessään, sen määrittämiseen ei tarvita sosiaalista identiteettiä. "

Voit laittaa kädet korville ja hokea että "ei tarvita, ei tarvita" mutta maailma ei ole sellainen. Tämäkään ketju ei olisi 164 sivua jos kyseessä olisi täysin yksiselitteinen ja täysin ongelmaton asia.

Vierailija
3272/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

Kiitos Trump kun puolustat naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksia! Mitä nyt aborttioikeutta puretaan, lapset ovat voimattomia uskonnollisten vanhempien ikeen alla, ja homot (sekä naiset) saa jättää palkkaamatta tai potkia pellolle. Mutta suomalaisena miehenä minä olen valmis maksamaan tuon kovan hinnan woken kaatamisesta!

Mieluummin nuolen nassen maihinnoususaapasta kuin feminassen. 

Vain toisen noista olen varma haluavan tuhota minut syntyperäni perusteella eikä se ole nasse.

Aivan looginen päätelmä varsinkin kun muistamme kaikki ne joukkotuhonnat ja leirit jotka feminismi on maailman historiassa tehnyt.

Vierailija
3273/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

Vain toisen noista olen varma haluavan tuhota minut syntyperäni perusteella eikä se ole nasse.

Pelottavaa ajatella että sinulla on äänioikeus. Tai sitten olet liian nuori äänestämään joka on ihan yhtä huolestuttavaa.

Vierailija
3274/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

Aivan looginen päätelmä varsinkin kun muistamme kaikki ne joukkotuhonnat ja leirit jotka feminismi on maailman historiassa tehnyt.

Minut canceloitiin Twitterissä, eikö se ole melkein sama kuin minun ja kaikkien kaltaisteni systemaattinen ja teollinen tappaminen?

Vierailija
3275/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3276/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

hahaha

uhriutumis maximus

Vierailija
3277/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja sä voit puhua biologisesta sukupuolesta etkä vaan "sukupuolesta"

toki biologiseenkin sukupuoleen liittyy muutakin kuin mikä lie "lisääntymisrooli" mm hormonit määrittää ihan hiton paljon biologiaa ja niihin voidaan nykymaailmassa vaikuttaa"

Jos sä kysyt sadalta ihmiseltä, mitä sukupuoli tarkoittaa, niin kuinka moni alkaisi uikuttamaan identiteetistä, presentaatiosta, performanssista tai sukupuolikokemuksesta? Niinpä.

Yksittäinen hormonitaso ei ole sukupuoli eikä hormonitason manipulointi muuta ihmisen sukupuolta saati lisää sukupuolten määrää.

Vierailija
3278/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pedopersuilla vaikea elämä kun pitää tätäkin asiaa jankata päivästä toiseen 😂 Voimia sinne ulinan keskelle. 

Vierailija
3279/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Trump!

Tuhota 😂 Tuhoutuuko hauras mielesi vai mitä tapahtuu? Tsemppiä sinne äipän nännille.

Vierailija
3280/7295 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuoli tarkoittaa nimenomaan biologista sukupuolta ja nainen aikuista ihmislajin naarasta."

Ei vaan "sukupuoli" on se yläkäsite joka pitää sisällään kaiken mahdollisen mitä se sukupuolen käsite voi käsittää.

Esim. kun virallisessa rekisterissä lukee kohta "sukupuoli" niin se tarkoittaa juridista sukupuolta.

Tietenkin olisi hyvä jos aina muistaisimme kertoa mistä sukupuolen aspektista puhumme kun puhumme siitä mutta monesti on hieman kömpelöä aina erikseen sanoa biologinen sukupuoli, juridinen sukupuoli jne.

Nyt sä pistät sukupuolen käsitteenkin uusiksi, että trans uleille ei tulisi paha mieli sukupuolihämmennyksestään :D

Juridinen sukupuoli on tähän asti perustunut syntymän hetkellä todettuun kehon sukupuoleen.

Ei ole mitenkään kömpelöä, vaan tarkoitushakuista ja manipuloivaa puhua sukupuolesta silloin, kun oikeasti tarkoittaa sukupuoli-identiteettiä, sukupuolistereotyyppejä, päänsisäisiä fiiliksiä, presentaatioita ja performansseja.

Kehosta irrallisen sukupuoli-identiteetin konseptin kehitti amerikkalainen pedaripuoskari John Money 1960-luvulla, mutta ei ole ensimmäinen kyseenalainen idoli transqueer-porukalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme