Sukupuolia on vain kaksi
Maailma alkaa palautua normaaliksi.
DEI ja WOKEtus poistetaan.
Kommentit (7295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että sinulla olisi jo vauvana intersukupuoliseksi todettu. Mitä sanot lapselle, jos hän kysyy olenko tyttö vai poika? Sanotko, sen mikä on ollut pakko maistraattiin ilmoittaa vaikka se ei totta. Lapsi huomaa itsekkin olevansa erilainen kuin muut. Sanotko, että sinulla on kehityshäiriö eikä kukaan varmasti tiedä? Minä sanoisin, että kaikki eivät ole tyttöjä tai poikia. Sinä olet intersukupuolinen. Joskus tiedät itse kuka ja mitä olet. Voit olla tyttö, poika, muunsukupuolinen tai ihan vaan intersukupuolinen.
Miksi sinä puntaroit tällaista promilleluokan tapausta? Ja miksi kaikkien pitäisi voida valita sukupuoli sisäisen fantasian perusteella? Lapselle voi kertoa ihan tosiasiat, jos intersukupuolisuus on silmin havaittavaa tai vaikuttaa muuten hänen elämäänsä ja terveyteensä. Kannattaa muistaa se, että intersukupuolisuu
"Eli siis esim Sara Forsberg o mies ja häntä pitää kohdella miehenä, vaikka hän näyttää ihan naiselta, koska kromosomit."
Kai nyt tolvana tajuat ettei hermafrodiitti eli intersukupuolinen ole sama asia kuin trans"musta tuntuu"sekoilija??
Vierailija kirjoitti:
"Eli siis esim Sara Forsberg o mies ja häntä pitää kohdella miehenä, vaikka hän näyttää ihan naiselta, koska kromosomit."
Kai nyt tolvana tajuat ettei hermafrodiitti eli intersukupuolinen ole sama asia kuin trans"musta tuntuu"sekoilija??
tuliko känkkäränkkä kylään. vai eikö se koskaan poistunutkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lajitietoisuuskin samallainen jatkumofunktio kuin sukupuolikin? Eli voin olla esim. simpanssi mieleltäni vaikka olen geneettisesti ihminen?
Tai onko raajojen, sormien tai varpaiden määrä jatkumo? Jostain kumman syystä trans ulit ja vihervassut eivät suostu antamaan välimuotojen tai lisäsukupuolten nimiä.
Voidaanhan keksi porukalla nimiä noille muille sukupuolille. Eli autetaan heitä.
Ei viitsitä. Trans ulien ja vihervassujen mielestä myös down-ihmiset ja muut kromosomipoikkeamat ovat jotain ihmisen välimuotoja, sekasikiöitä tai alalajeja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan se setan warriori painelee 2 alapeukkua jokaiseen asia-ja faktaviestiin:) Totuus ei pala tulessakaan.
Mikä on totuus? Se että olet hieman pimpom.
Milloin transsukupuolisten olemassaolosta tuli sinulle tällainen riivaava kysymys, oliko joku tietty hetki? Ostarille avattiin Unisex-vessa?
Vierailija kirjoitti:
"Olen keski-ikäinen nainen eikä minua kiinnosta teidän kakaroiden sodat ja "kulttuurit" pätkän vertaa. "
eri.
Nimeäisitkö lisääntymisbiologisen sukupuolesi? Että tiedän sinun olevan "oikea nainen" ja voin päätellä sinun "lisääntymisroolisi"?
:)Nimeäisitkö lisääntymisbiologisen sukupuolesi? Että tiedän sinun olevan "oikea nainen" ja voin päätellä sinun "lisääntymisroolisi"?
:)
Heh, tottahan toki :D Olen varmaan se, se bionainen! (voi luoja) Laitetaanko vielä pronominitkin niin ettei varmasti tule sekaannusta? ;)
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen keski-ikäinen nainen eikä minua kiinnosta teidän kakaroiden sodat ja "kulttuurit" pätkän vertaa. "
eri.
Nimeäisitkö lisääntymisbiologisen sukupuolesi? Että tiedän sinun olevan "oikea nainen" ja voin päätellä sinun "lisääntymisroolisi"?
:)Nimeäisitkö lisääntymisbiologisen sukupuolesi? Että tiedän sinun olevan "oikea nainen" ja voin päätellä sinun "lisääntymisroolisi"?
Heh, tottahan toki :D Olen varmaan se, se bionainen! (voi luoja) Laitetaanko vielä pronominitkin niin ettei varmasti tule sekaannusta? ;)
N42
Laita vain "lisääntymisbiologinen sukupuolesi", josta voin sitten päätellä "lisääntymisroolisi"? Eikös tämä näin toimi? Minun täytyy tietää että olet "oikea nainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan se setan warriori painelee 2 alapeukkua jokaiseen asia-ja faktaviestiin:) Totuus ei pala tulessakaan.
Milloin transsukupuolisten olemassaolosta tuli sinulle tällainen riivaava kysymys, oliko joku tietty hetki? Ostarille avattiin Unisex-vessa?
Eikös sinua jo pyydetty menemään töihin?? Mitäs täällä vielä luuhaat?
Kumma muuten ettei meidän "päättävät tahot" jotka rakastavat alistaa tavallista kansaa ja työttömiä ikinä pakota näitä sukupuolispeciöölejä menemään töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma muuten ettei meidän "päättävät tahot" jotka rakastavat alistaa tavallista kansaa ja työttömiä ikinä pakota näitä sukupuolispeciöölejä menemään töihin?
aika rohkeaa puhetta tyypiltä joka päivystää tätä ketjua aamusta iltaan joka päivä viiikon putkeen :D mistä noita suojatyöpaikkoja saa missä ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hauskaa kanssasi :) Onko sinulla hauskaa?
(ja meitä on myös täällä useampia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri.
N42
Etkö pysty kutsumaan itseäsi "helmöittyväksi naaraaksi"? Transsukupuolisilta vaadit näiden "lisääntymisbiologista sukupuolta" ja heidän "lisääntymisroolinsa" nimeämistä, mutta itselle on vaikeaa? Ja sinähän sanoit että sanan; "nainen" voi käytännössä kääntää "hedelmöittävä naaras", koska tarkoittavat käytännössä samaa asiaa?
Eli ei pitäisi olla vaikeaa nimetä omaa "lisääntymisbiologista sukupuolta", josta sitten voimme täällä päätellä "lisääntymisroolisi"? Olethan sentään "oikea nainen".
"Ja sinähän sanoit että sanan; "nainen" voi käytännössä kääntää "hedelmöittävä naaras"
anteeksi, hedelmöittyvä. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Galileo, ongelma ei ole se etteikö sukupuolen määritelmä SISÄLLÄ urosta ja naarasta, ja jos haluat vielä erikseen mainita näiden ominaisuuksista lisääntymisbiologisessa mielessä - hyvä juttu.
Ongelma on siinä, että sinä haluat (elät harhassa) että tämä "biologinen sukupuoli" (jota tulkitset vaihtuvilla maalitolpilla) määrittää ja selittää sukupuolen kaikilla tasoilla kokemuksellisesta sosiaaliseen.
Mutta tämänkin tekstin väärinymmärrät. Joten yritä vastata tähän;
Mistä sinä tunnistat onko ihminen mies vai nainen? Mistä sinä itse tiedät oelvasi nainen?
Ketjun aihe on sukupuoli ja niiden lukumäärä, eivät kokemukselliset tai sosiaaliset ulottuvuudet. Sinä olet itse siirrellyt maalitolppia, kun intersukupuolisilla ratsastaminen ei tuottanut tulosta ja nöyrryit myöntämään sukupuolten määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmislajilla on ilmiömäinen kyky tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli pienistäkin vivahteista ja millimetrin sadasosien eroista kasvojen ja kehon mittasuhteissa. Naisille on ollut tärkeää tunnistaa miehet jo kaukaa hengissäpysymisen vuoksi.
Ei millään pahalla, mutta tämä on niin täyttä hömpänpömppää, että kuulostat harhaiselta.
Mistä sinä tunnistat, onko ihminen mies vai nainen? Tarvitsetko pronominipinssin, kromosomitesti vai housutarkistuksen ennen päätelmän tekoa?
Ei kenelläkään ole kykyä erottaa sukupuolia "millimetrin sadasosien eroista". Sellaisista puhuminen saa sinut kuulostamaan naurettavalta. Juuri tuolta kuulostavat niin monet netin anti-trans höpisijät. Luulo että transihmisen tunnistaa käytännössä aina ja triv
Jännä kehystys, että biologiset tosiasiat tiedostavat ja naisten oikeuksia puolustavat ihmiset positioidaan anti-transeiksi. Tolkun trans kykenisi elämään fyysisen todellisuuden realiteetit hyväksyen ja naisten tahtoa ja toiveita kunnioittaen.
Jos sukupuolta ei tunnista mikroskooppisen pienistä merkeistä, niin miksi vaivaudutaan transiutukseen, jopa kallon luuston rälläköintiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän niitä on. Tänne synnytään vaan biologisesti kahdella eri sukupuolella, mies tai nainen. Joskus on kehityshäiriöstä kyse, mutta silloinkin tehdään korjausleikkaus sinne suuntaan kumpaa sukupuolielimet muistuttaa eniten. Transseksuaalisuus on sitten psykologinen juttu, mutta virallisesti tänne synnytään vaan kahdella sukupuolella, biologinen fakta, se ei ole henkisesti tervettä että ihminen voisi vaihtaa sukupuoltaan joka vuosi.
Kumpaa sukupuolta Sara Forsberg on ja millä perusteella?
Hänellä on sukupuolen kehityksen häiriö, ei kolmatta sukupuolta.
mutta kumpi hän on?
Miksi asetat Saran transien ihmiskilveksi? Sara on itse kertonut julkisuudessa olevansa geneettisesti mies, jolle kehityspoikkeaman vuoksi ole tapahtunut kehon maskulinisaatiota. Nykyiset kehonpiirteet on aikaansaatu hormoneilla. Haluatko rääppiä Saran terveysasioita lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minkä sä ajattelet sukupuolen funktion olevan ihmisellä, jos se ei liity lisääntymiseen?"
Mikä ihme on "sukupuolen funktio"? Sinulla se liittyy lisääntymiseen, kerrotko tarkemmin?
En ymmärrä mistä puhut.
Sä et siis ymmärrä, miksi ihmiselle on kehittynyt sukupuoli? Okei.
Sinulla on outo tapa heijastaa biologisiin järjestelmiin näitä tarkoituksiasi ja funktioitasi. Itse koen sen vieraana. Kuin myös tieteet, joita niin rakastat.
Suvullisessa lisääntymisessä sukupuolisuudella on funktio, se on totta. Ja?
Ei kai funktio ole tyhjästä ja turhaan syntynyt? Sukupuolisuuden funktio ilmenee ihmisyksilössä miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuissa on pimppi tai pippeli. Tätä ei voi wokeilijat kiistää. Jompi kumpi jokaisella ja sen mukaan mennään 👍
Se ei ole aina sen mukainen miltä näyttää muuten.
Voiko p*llu näyttää penikseltä? Ei voi.
Kirjoitit että jokaisella on jompikumpi. Ei ole. Vuosittain syntyy lapsia joiden sukupuolesta ei saa selvää sukuelimen perusteella.
Mutta selviää kromosomitutkimuksella. Ne syntymässä tulleet kromosomit kun eivät muutu, vaikka syö hormoneita tai leikkelee itseään...
Eli siis Sara Forsberg on susta mies, koska miehen kromosomit?
Miten Sara liittyy transeihin tai sukupuolten lukumäärään? Sara on kertonut olevansa geneettisesti mies, kuten myös Laura Allonen. Mitä sitten, miksi se on sulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setan pikku homo-soturit taas aktiivisena täällä. Koskakohan ne jättävät kansalaiset rauhaan..
Olisi muuten kiva jos ne KERRANKIN kouhkaisivat oikeista ongelmista niin kuin suomalaisten kohtelusta tai maailman tilasta tällä hetkellä. Mutta ei, pikku narsku-sateenkaaret ajattelevat vain itseään ja egoaan. Minun täytyy saada huomiota vaikka sota syttyisi, olenhan träns.
Sinulla on vakavia ongelmia, jotka olet nyt projisoinut transsukupuolisiin.
Sanoo henkilö, jonka mielestä lesbojen ja heteromiesten pitäisi lutkuttaa ladypenistä, koska identiteetti, performanssi ja presentaatio määräävät sukupuolen ja ylittävät muiden seksuaalisen suuntautumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan mitä yrität sanoa tuolla kouhkaamisella mutta jenkkien woke-sanasto näyttää olevan hallussa. Kuulostat juurikin rasittavalta sinitukalta joka luulee että jankuttamalla jotain asiaa se muuttuisi todeksi. Yrititkö sanoa että naista larppaava mies ei koskaan tule olemaan nainen? Näinhän se on kulta pieni.
T:Nainen
Sinä et ymmärtänyt viestissä käytettyä perusterminologiaa etkä osannut edes kontekstin avulla tulkita mitä "transmies" tarkoittaa, ja silti päätit että siihen termiin takertuminen on hyvä idea. Ei millään pahalla mutta olet oiva esimerkki siitä, millä tietotasolla ja älynlahjoilla turhan moni on tässä keskustelussa liikkeellä.
Transmies tarkoittaa transidentifioituvaa naista, jonka lisääntymisbiologinen sukupuoli on hedelmöittyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi transin sukupuolikokemus tai performanssi määrittelisi muiden seksuaaliset suuntautumiset ja määritelmät? Miksei lesboilla ja heteromiehillä ole oikeutta sanoa, etteivät penikselliset henkilöt kuulu heidän suuntautumisiinsa? Tai vaginalliset homojen ja heteronaisten suuntautumiseen? Eikö ole mitään ihmiselämän, tieteen ja yhteiskunnan aspektia, jota ei pitäisi vääristellä transien tarpeisiin.
Ja nyt ollaan jälleen kerran puhuttu seksuaalisen suuntautumisen yleistason määritelmästä, joka määräytyy osapuolten (biologisen) sukupuolen perusteella. Kukaan ei ole kieltämässä suostumuksellisten osapuolten välistä fantasian validointia, vaan eheyttämisen, manipuloinnin, syyllistämisen, painostuksen ja groomauksen suuntautumisen vastaiseen seksiin.
Minä tein erittäin selväksi, että sinulla on oikeus omaan seksuaalisen suuntautumisen määritelmään, joten on täysin turha jankuttaa siitä kuinka ilkeät transsit änkeävät muiden määritelmiin. Ja on myös naurettavaa että nyt yrität väittää vänkääväsi "yleistason" määritelmästä muiden "fantasian validointia" kunnioittaen (tuosta sanamuodosta oikein huokuu kunnioitus), kun olet sivukaupalla tehnyt erittäin selväksi, että sinun määritelmäsi on ainut oikea ja kaikki muu on intersektionaalisten vihervassutrans ulien valhetta.
Miksi tuolta kamalien tekojen listalta puuttuu toisten seksuaalisen suuntautumisen kyseenalaistaminen ja heidän puolestaan määrittäminen? Johtuuko se siitä, että kun trans ulit tekevät niin, se on aivan kauhistuttavaa, mutta kun sinä teet niin, se on oikeutettua ja moraalista?
juupajuu.