Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Naiset ovat miehiä tyytyväisempiä elämäänsä ilman parisuhdetta

Vierailija
20.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20136515

"Väestöliiton perhebaromerista tehtyjen lisätutkimusten mukaan naiset ovat selvästi miehiä tyytyväisempiä tilanteeseensa ilman parisuhdetta.

Kun 18-39-vuotiaista sinkkunaisista 57 prosenttia on hyvin tai melko tyytyväisiä parisuhdetilanteeseensa, samanikäisistä miehistä näin ajattelee 45 prosenttia.

Mitä vanhemmasta ikäryhmästä on kyse, sitä suuremmaksi tyytyväisten naisten osuus ja siten myös ero miesten tyytyväisyyteen kasvaa."

Kommentit (472)

Vierailija
361/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttuseuraa jostain realitystä tms... 

Jos et muusta osaa jutella niin ei sulle naisseuraa löydy. Mua kiinnostaa politiikka, tieteet, taiteet, ihmisen psykologia, tekniikka, luonto.

En tiedä kuka temppareita katsoo, olen olettanut että incelit ikävissään muna kourassa.

Mutta toisaalta, vaikka puheenaihe olisi kumppanin omasta mielestä hölmö, voisi sen verran kunnioittaa, että kuuntelee mitä toisella on sanottavaa. Vaikkei olisikaan oma lempipuheenaihe. Tuo vähättelevä asennoituminen naisen mielenkiinnonkohteisiin on jo ongelma itsessään.

Olisi se kyllä aika uuvuttavaa ja kestämätöntä jos pitäisi kumppanin puheenaiheita v

Ei mua kiinnosta läheskään kaikki mun kumppanin lempiaiheet, kuten auto. Kuuntelen silti, koska aihe on hänelle tärkeä. Aika vaikeaa olisi löytää ihminen, jolla on täsmälleen samat kiinnostuksen kohteet ja puheenaiheet.

Vierailija
362/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille helppoa pyöriä gulli garusellissa jos edes jotenkin pitää huolta ulkonäöstään, miehillä ei riitä alkuunkaan tuollainen

Tuo on oikeasti totta. Naiset saa todella helposti lyhytaikaista seuraa jos jotenkin pysyy lähellä normaalipainoa ja vähän laittaa hiuksia/meikkiä.

Jos mies vain vähän kiinnittää ulkonäköönsä huomiota, ei auta vielä mitään. Pitää olla puhelias, hauska, mielummin hyvätuloinen, olla kiinnostavia harrastuksia jne

Ei naiset kaipaa mitään seksiseuraa, nuo on miesten tarpeita, ei naisten. 

Jep. Naiset reagoi toisten tunteisiin miehiä herkemmin. Jos miehellä on huono päivä, nainen huomaa sen ja toimii niin, että miehellä olisi vähemmän huono päivä. Toiseen suuntaan ei yleensä toimi

Tiedän pari tällaista miestäkin ja heiltä ei naisseuraa ole koskaan puuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on kuitenkin kissat 😾varmaan 90%:lla - ainakin päätellen kissan kiipeilypuiden määrästä parvekkeilla - joita he sitten paijaavat, joten ei ihmekään.

Vierailija
364/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille helppoa pyöriä gulli garusellissa jos edes jotenkin pitää huolta ulkonäöstään, miehillä ei riitä alkuunkaan tuollainen

Tuo on oikeasti totta. Naiset saa todella helposti lyhytaikaista seuraa jos jotenkin pysyy lähellä normaalipainoa ja vähän laittaa hiuksia/meikkiä.

Jos mies vain vähän kiinnittää ulkonäköönsä huomiota, ei auta vielä mitään. Pitää olla puhelias, hauska, mielummin hyvätuloinen, olla kiinnostavia harrastuksia jne

Ja te miehet ette ymmärrä naisesta mitään.

Mua ei ainakaan kiinnosta olla kenenkään elävä masturbaattori. Jos seksiä harrastan, haluan, että se on kivaa myös minusta. Se, että joku vaan tekee tarpeensa minuun 5 sekunnissa ei ole mitään hekumaa minulle.

Toiseksi. Minä kaipaan j

Mä kaipaan sellaista hyvää seuraa kotiin. Arjen seuraa. Huomiointia. Postiivista tunneyhteyttä. Sitä, että arki, kaikenlainen tekeminen, on kevyempää ja mukavampaa yhdessä. Seksikin on osa sitä, ja tietysti niin, että mun tarpeet ja halut huomioidaan siinä missä toisenkin. 

Jotta tää toimii, luonteiden ja tarpeiden pitää sopia riittävästi yhteen. Epätödennäköistä olisi, että näin yhteensopiva tyyppi tulis vastaan, joten yksin pitää sitten olla. Huonosta suhteesta, jossa ei ole riittävästi positiivista henkistä ja fyysistä yhteyttä (ja fyysinen yhteys on muutakin kuin seksi) tulis vaan paska fiilis ja stressiä elämään. Sitä on elämässä muutenkin, en halua enää lisää. 

Tajuan juu, että mieheet ei tällaista yhteensopivuutta niin mieti tai kaipaa. 

Oon mies ja kaipaan juuri tommosta. Älä pliis yleistä.

Vierailija
365/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on sinkku on vain yks vaihtoehto eli hän on täyslesbo!

Kuin? Eikö lesbot voi seurustella keskenään vai?

Vierailija
366/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia nykypäivänä kukaan järkevä nainen haluaa sitoutua? Tinderistä saa todella helposti seuraa ja vaihtoehtoja on loputon määrä, ei kai kukaan hyvänenaika samaa ruokaakaan alvariinsa syö?

Lisäksi lomaromanssit on parhautta ja kun on jatkuvasti pientä flirttiä niin mielikin pysyy virkeämpänä.

Tähän miehet ovat ihan itse vaikuttamassa. Lakatkaa miehet olemasta niin helppoja. Annatte vasta parisuhteessa, niin sillä tavalla saatte sitoututettua naisen. Miksi nainen sitoutuisi kun seksiä saa niin helposti, ja miehet ovat aina auliisti jakamassa tavaraansa.

Ajattelet asian ihan väärinpäin. Ei miehet ole helppoja vaan varmoja koska haluavat panna mahdollisimman monia naisia eikä kriteerit ole korkeat. Tuo kirjoitus on helppoon naiseen osuva eikä mieheen.

Vierailija
367/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tätä keskustelua lukiessa nämä törkyturpa/sika-existään valittavat naiset. Ihan kutsumattako nämä miehet tunkivat elämäänne ja menit mukana vai teitkö sittenkin ihan itse päätöksen ottaa tämän miehen elämääsi? Ja nyt sitten kiukuttaa kun olikin ihan huono.

Kuka sen lopullisen päätöksen teki? Olisiko peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
368/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tässä sinkkuna olemisessa on se, että naiset saavat seksiä halutessaan ja se on (olevinaan) se onnellisuuden mittari. Aina on joku (mies) surkimuspervo, joka baari-illan jälkeen käy kerran vuosikymmenessä saadessaan painamassa ties mitä valasta kuhan nyt kerran sattuu irtoomaan. Säälittävää.. Vtun säälittävää... Ei se pipari oo mitään niin ihmeellistä. Toivoisin miehille enemmän selkärankaa. Yksinolo on mitä mukavinta, äläkä hairahdu mihinkään tarjolla olevaan ylijäämä paskaan. 

Ei ole pipari ihmeellistä ja silti sen puutteesta vonkuu kokonainen miesten ikäluokka, 18-35-vuotiaat siinä määrin, että raiskauskin on niille ihan relevantti ongelmanratkaisukeino. Ja niitä kiukuttaa, kun väärän värinen mies tekee sen, mitä he haluaisivat ja mistä he haaveilevat ja minkä moni heikäläinenkin esim. viime vuonna teki.

Mutta näissä uutisissa runkkaria

Nyt on kyllä katkeraa ripittäytymistä. 34 vuotiaana miehenä olen itse valinnut yksin elämisen. Keskityn uraani ja harrastuksiini. En ole kateellinen kenellekään, enkä lokerikoi ketään.

Kannattaisiko teidänkin keskittyä omaan elämään, eikä profiloida muita.

Vierailija
369/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin mies naista tarvitsee, itse pari kertaa kokeilin ja totesin että ei kiitos.

No niinpä, tätähän minä olen yrittänyt teille miehille sanoa että ei ole häpeä eikä synti enää olla homo. Reippaasti vaan kaapista ulos ja lopetatte sen naisvihan joka paistaa teistä kilometrin päähän.

Vierailija
370/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tätä keskustelua lukiessa nämä törkyturpa/sika-existään valittavat naiset. Ihan kutsumattako nämä miehet tunkivat elämäänne ja menit mukana vai teitkö sittenkin ihan itse päätöksen ottaa tämän miehen elämääsi? Ja nyt sitten kiukuttaa kun olikin ihan huono.

Niinhän he tekevätkin eivätkä toista kertaa astu samaan halpaan. 

Vierailija
371/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin. Lapsia ei synny. Suomi ajautuu konkkaan.

Vierailija
372/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi valita huono mies edes alunperin? Ei ihminen perustavoiltaan ja -käytökseltään muutu niin paljoa, että sen nyt pitäisi yllätyksenä tulla.

Vierailija
373/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisille suhde on vain siihen tarkoitukseeen, että saa miehestä elättäjän tai elintason nostajan.

nykyään nainen voi elää veronmaksajamiesten kustantamilla tuilla ilman parisuhdetta, joten parisuhde on naisille tarpeeton. siittiöitä nainen saa joka baarista ja samalla mies joutuu maksamaan naiselle elatusmaksuja.

Vierailija
374/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset työllistyy nuorempana parempiin töihin enenevästi jolloin ne huonompaa palkkaa saavat ikäiset sinkkumiehet eivät pääse jatkoon parisuhdepelissä ja kuten tiedeään, lentäjälääkäreitä ei riitä jokaiselle pirkolle jotka sitten siellä urkkahallilla päivystää kireissä trikoissa täysissä meikeissä, että olisko joku edes vähemmän nimekäs liigapelaaja partajätkä tänään tarjolla.

Vierailija
375/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisille suhde on vain siihen tarkoitukseeen, että saa miehestä elättäjän tai elintason nostajan.

nykyään nainen voi elää veronmaksajamiesten kustantamilla tuilla ilman parisuhdetta, joten parisuhde on naisille tarpeeton. siittiöitä nainen saa joka baarista ja samalla mies joutuu maksamaan naiselle elatusmaksuja.

Eikö työttömät miehet saa mistään rahaa? Millä ne sitten elää?

Vierailija
376/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi valita huono mies edes alunperin? Ei ihminen perustavoiltaan ja -käytökseltään muutu niin paljoa, että sen nyt pitäisi yllätyksenä tulla.

Nuorena ei ihmistuntemus ole vielä kehittynyt, toisesta uskoo vain hyvää eikä osaa kuvitella tulevaisuuden tilanteita, joista ei ole vielä kokemusta. Kukaan ei voi sanoa, miten puoliso reagoi, kun eteen tulee tilanteet x, y ja z.

Vierailija
377/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin lasten tullessa kuvioihin yllättävän moni mies muuttuu, eikä mitenkään parempaan suuntaan.

Vierailija
378/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin lasten tullessa kuvioihin yllättävän moni mies muuttuu, eikä mitenkään parempaan suuntaan.

Eikä muutu. Ainoastaan todellinen luonne tulee enemmän esille

Vierailija
379/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se todellinen luonne näkyy ennen lasten syntymää, jos se tulee esille vasta lasten syntymän jälkeen? Eihän sitä tilannetta voi mitenkään harjoitella. Muutaman tunnin lapsenhoito sukulaislasten kanssa on ihan eri asia kuin olla vastuussa lapsista 24/7.

Vierailija
380/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se todellinen luonne näkyy ennen lasten syntymää, jos se tulee esille vasta lasten syntymän jälkeen? Eihän sitä tilannetta voi mitenkään harjoitella. Muutaman tunnin lapsenhoito sukulaislasten kanssa on ihan eri asia kuin olla vastuussa lapsista 24/7.

Tämähän se on. Kyllä ihminen jaksaa aina hetken aikaa esittää, mutta todellinen luonne voi olla pitkäänkin piilossa. Ainoastaan tyhmät paljastavat todellisen luonteensa heti