Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naiset ovat miehiä tyytyväisempiä elämäänsä ilman parisuhdetta

Vierailija
20.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20136515

"Väestöliiton perhebaromerista tehtyjen lisätutkimusten mukaan naiset ovat selvästi miehiä tyytyväisempiä tilanteeseensa ilman parisuhdetta.

Kun 18-39-vuotiaista sinkkunaisista 57 prosenttia on hyvin tai melko tyytyväisiä parisuhdetilanteeseensa, samanikäisistä miehistä näin ajattelee 45 prosenttia.

Mitä vanhemmasta ikäryhmästä on kyse, sitä suuremmaksi tyytyväisten naisten osuus ja siten myös ero miesten tyytyväisyyteen kasvaa."

Kommentit (472)

Vierailija
341/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sallaista voi verrata jos ei ole ollut parisuhteessa? Jo on ajatukset. Kuka naisille raskaat työt tekee, kuten kauppakassin kantamisen tai pyörän kumeihin ilmaa?

Ihan itse kuule olen hoitanut tähänkin asti.

T. Nainen 43, ero vireillä

Vierailija
342/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo riippuu varmaan ihan miehestä. Hyvän ja fiksun miehen kanssa on mukavaa olla parisuhteessa. Jos on joku väkivaltainen, vähä-älyinen juoppo, eihän se mitään juhlaa voi olla. 

Ihmiset tekevät huonoja valintoja yhä uudelleen ja uudelleen. Ja ovat jälkikäteen tyytymättömiä. Oli kyse sitten kumppanista tai johtajista ja yhteiskunnallisista vaikuttajista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tavattoman miesvihaista kommenttia tämä ketju täynnä.

Eipä ihme jos teille ei löydy mukavaa miestä, joka parantaisi elämää.

Mulla on maailmsn ihanin mies.

Ei tarkoita ettäkö useimmat miehet sitä olisi tai edes ok, ainakaan keski-ikäisistä.

Vierailija
344/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen on helpompi viihtyä yksikseen kun tietää että miehen saa helposti jos tulee seksin puute tai muuten on yksinäistä.

Mies sen sijaan ottaa tietoisen riskin jos lähtee suhteesta. Uutta suhdetta ei välttämättä löydä koskaan.

Sitten mies voi katsoa peiliin ja miettiä, miksei löydä uutta suhdetta. 

Vierailija
345/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs tiennyt että niin moni nainen haluaa seksiä noin harvoin. Siis kerran viikossa? Kyllä mä haluan ainakin 3 krt vkossa, lomalla useamminkin. N30

Jos on lapsia, niin usein nukahtaa itse kesken iltasadun kahdeksalta. Vaikka ei olisi, niin töissä voi olla raskasta. Vanhana ei muutenkaan haluta niin paljon. Kolmikymppisenä mulle olisi sopinut keskimäärin seitsemän kertaa viikossa. Silloin olin miehen kanssa, jolle kertakin oli liikaa. Olisin kyllä sopeutunut hoitamaan itse, jos olisi ollut muuta läheisyyttä ja jos mies olisi muuten tykännyt. Mutta hyvin nopeasti siinä oltiin "älä nymfo lääpi" -linjalla, mikä tietysti on aika tavallinen näissä tapauksissa. Oikeastaan varmaan itsekin sanoisin noin, jos toinen sattuisi haluamaan 10 x sen mitä itse.

Ikä vaikuttaa, ja ihmisillä on myös synnynnäisesti erilaiset hormonimäärät. 

Vierailija
346/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme. Sinkkumiehellä on huonompi palvelu. Sinkkunaisen ei tarvitse passata kuin enintään lapsia.

Avioeron jälkeen olin ällistynyt, miten vähän siivottavaa ja pyykättävää jäi, miten ihanaa oli saada nukkua rauhassa, ja miten paljon enemmän rahaa jäi itselle, kun ei tarvinnut ruokkia raavasta miestä ja sisustaa hänelle asuntoa. Samalla kun hoidin työn ja lapset.

Miehet saisivat vähitellen katsoa peiliin, miten käyttäytyvät parisuhteessa.

Ihan sama kokemus!

N52

Vierailija
347/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Saavat miehet olla rauhassa kiukkusäkeiltä!

Luulisi sitten, että olisivat onnellisempia ja kyselyn tulokset olisi jotain muuta kun nyt ovat 😂

Vierailija
348/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on sinkku on vain yks vaihtoehto eli hän on täyslesbo!

349/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo riippuu varmaan ihan miehestä. Hyvän ja fiksun miehen kanssa on mukavaa olla parisuhteessa. Jos on joku väkivaltainen, vähä-älyinen juoppo, eihän se mitään juhlaa voi olla. 

Ihmiset tekevät huonoja valintoja yhä uudelleen ja uudelleen. Ja ovat jälkikäteen tyytymättömiä. Oli kyse sitten kumppanista tai johtajista ja yhteiskunnallisista vaikuttajista. 

Näio.

Vierailija
350/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tavattoman miesvihaista kommenttia tämä ketju täynnä.

Eipä ihme jos teille ei löydy mukavaa miestä, joka parantaisi elämää.

Mulla on maailmsn ihanin mies.

Ei tarkoita ettäkö useimmat miehet sitä olisi tai edes ok, ainakaan keski-ikäisistä.

Naiset ovat avoimesti miesvihaajia. Jos tämä ei ruoki naisvihaa, niin en tiedä mikä ruokkii. 

En mä miehiä vihaa. Idioottimiehiä vain. Yksi ei-idiotismin merkki on sisälukutaito. 

Vierailija
351/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia nykypäivänä kukaan järkevä nainen haluaa sitoutua? Tinderistä saa todella helposti seuraa ja vaihtoehtoja on loputon määrä, ei kai kukaan hyvänenaika samaa ruokaakaan alvariinsa syö?

Lisäksi lomaromanssit on parhautta ja kun on jatkuvasti pientä flirttiä niin mielikin pysyy virkeämpänä.

Näin miehenä aivan sama juttu. Viime vuonna tapailin 19- ja 20-vuotiaita naisia. Nuoret ja ulkomaalaiset naiset vielä arvostaa miehiä, toisin kuin loputtomasti tyytymätön, etuoikeutettu ja henkisesti kuormittava keski-ikäinen nainen. M40

Nuoret naiset eivät vielä ole oppineet totuutta miehistä, siksi ovat niitä kohtaan positiivisen odottavia. Pian nekin oppivat. 

Ja juuri siksi miehet näistä nuorista tykkäävät, kun ovat miellyttämishaluisia ja helppoja hyväksikäyttää. Kuvitellaan, että kyllä se mies mua sitten rakastaa takaisin, kun olen oikein ihana. Mitä vielä, vieraissa juoksee, vaikka mitä tekisit.

Aikuinen nainen ei enää anna astua varpailleen ja on jo karistanut päästään partiarkaattiset stereotypiat, joissa mies on perheen pää.

Vierailija
352/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on sinkku on vain yks vaihtoehto eli hän on täyslesbo!

Onhan lesbotkin parisuhteissa ihan samoin kuin heterot ja homot.

Vierailija
353/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kaipaa seksiä. Miehille seksi on "elinehto" ja suhde takaa seksin saannin. Siitä johtuu miesten kiinnostus parisuhteeseen.

Paskan marjat. Ihmisiä naiset ei kaipaa, kaiken maailman lelujen perään ne on kyllä on. 

Vierailija
354/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä hyvin ajatella suhdetta jossa asutaan eri osoitteissa, kenties jopa eri kaupungeissa jos pakko. Se aika mikä yhdessä oltaisiin olisi laatuaikaa, jossa ei jäisi aikaa mietiskellä toisen puutteita vaan nauttisi siitä mitä sillä hetkellä saa. Olisi joku jota kaivata ja johon luottaa. Mut silti olisi lisäksi se oma turvapaikka siltä varalta jos jotain suhteessa menisi mönkään. N32

Sama! Tosin olen sinua paljon vanhempi ja elänyt jo miehen kanssa. Elämäni parasta aikaa, kun on oma lupa ja oma tupa.

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo parikymmentä vuotta. Aina on asuttu omissa asunnoissa. Siivoan vain omat jälkeni, pesen omat pyykkini, ostan omat sapuskani. Hyvin toimii! Jos muuttaisimme yhteen, voi vain arvata, kenen harteille nämä kaikki em. toimet jäisivät. Nykyinen tilanne on ideaalinen.

Mistä te löydätte tällaisia miehiä? Minä olin  neljä vuotta suhteessa, jossa tein kaiken ja maksoin kaiken. Emme siis missään vaiheessa asuneet yhdessä.

Olin vain viikonloppuisin miehen luona, mutta vähintään jouduin tiskaamaan ja laittamaan ruokaa. Silloin kun olin pidempiä aikoja, kuten lomilla jouduin imuroimaan, viikkaamaan puhtaat pyykit paikalleen ym. Kaiken huipuksi jouduin passaamaan hänen melkein täysi-ikäistä poikaansa silloin kun poika oli isänsä luona.

Ei ihme ettei jaksanut omassa asunnossa oikein mitään tehdä varsinkin kun minä kävin töissä, mies oli työttömänä ja silti piti minua piikana.

Lisäksi mies iski koko ajan muita naisia ja petti. Oli tyypillinen narsisti, aluksi aivan ihana herrasmies joka kehui ulkonäköäni ja vaatteitani. Sitten alkoi haukkuminen ja alistaminen.

Suurimmaksi osaksi maksoin ruuat ja juomat vaikken saanut edes päättää mitä syödään ja mitä ostetaan. Ja ennen kuin te lynkkaatte minut että oma vika ja oma oli valinta, niin te ette oikeasti tiedä mitä yksinäisyys on. Roikuin tuossa sairaassa suhteessa vain sen takia ettei tarvitsisi olla yksin. No nyt olen.

Jotenkin ihmettelen näitä nykynaisia kun niillä on niin kauhea miesviha päällä. Eihän nuoremmissa miehissä tällaisia sairaita tyyppejä ole, tuntuvat suurimmaksi osaksi olevan mukavia kunnon poikia. Ne on nimenomaan vanhoja äijiä jotka näitä alistajia ja hyväksikäyttäjiä ovat.

Vierailija
355/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi, kun jatkuvasti ovat jostain kitisemässä. 

Vierailija
356/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset on siistejä ja loogisia ihmisiä

Ja ketjun yksi parhaista vitseistä oli tässä.

Eri

Vierailija
357/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Niin minäkin miehenä. Vuokraan joskus jonkun jalkaväli-reiän katuvarrelta banaanimaassa. Se riittää ihmissuhteeksi!

Miehen asenne naiseen: jalkavälireikä banaanimaassa.

Joita eivät ilman rahaa edes onnistu saamaan:DD

Mutta Sari Sairaanhoitajalle tai Päivi Päivähoitajalle ei millään riitä, mistä maksaa lisää liksaa. Se raha meni jo banaanimaahan ja OF.

Vierailija
358/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa asiassa on puolensa. Thats it.

Vierailija
359/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle puskee samaa mädätystä kö iltiskat, Hesarit ja Emtiiviit. Agendan mukaisia tilattuja tutkimustuloksiaha nuo ovat

Vierailija
360/472 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs tiennyt että niin moni nainen haluaa seksiä noin harvoin. Siis kerran viikossa? Kyllä mä haluan ainakin 3 krt vkossa, lomalla useamminkin. N30

Jos on lapsia, niin usein nukahtaa itse kesken iltasadun kahdeksalta. Vaikka ei olisi, niin töissä voi olla raskasta. Vanhana ei muutenkaan haluta niin paljon. Kolmikymppisenä mulle olisi sopinut keskimäärin seitsemän kertaa viikossa. Silloin olin miehen kanssa, jolle kertakin oli liikaa. Olisin kyllä sopeutunut hoitamaan itse, jos olisi ollut muuta läheisyyttä ja jos mies olisi muuten tykännyt. Mutta hyvin nopeasti siinä oltiin "älä nymfo lääpi" -linjalla, mikä tietysti on aika tavallinen näissä tapauksissa. Oikeastaan varmaan itsekin sanoisin noin, jos toinen sattuisi haluamaan 10 x sen mitä itse.

Ikä vaikuttaa, ja ihmisillä on myös synnynnäisesti erilaiset hormonimäärät. 

Seksuaalisuus on addiktio, mikään eläinlaji ei käyttäydy sen suhteen yhtä kompulsiivisesti kuin ihminen. Kyseessä on parittelu. Jos ei pysty saamaan mielihyvää, intiimiyttä ja hyvää oloa elämäänsä ilman että simuloi parittelua päivästä toiseen, jossakin on jotakin pahasti vialla