Runebergintorttuhan on ihan kamalaa!
Hyi että, oksettaa oikein. Siis ostin tänään kaksi torttua maistettavaksi, koska en edes muistanut enää, miltä tuo maistuu. Ehkä lapsena viimeksi maistanut. Nyt maistoin tuota (Fazerin) ja ymmärrän, miksi en ole noita koskaan ostanut. No koska tuo on niin pahaa :((( Miten voi olla, että näistä kai kaikki yleisesti ottaen tykkää?? Vadelmahillo yök. "Käytetty rommi", yök. Koko homma yök.
Kommentit (82)
Kannattaa pestä ne hampaatkin välillä ettei kaikki maistu paskalta.
Tämä olisi ehdottomasti VIENTITUOTE. Niin moni ulkomaalainen näitä kehuu.
On sulla ongelmat AP. Ja tuo Runebergin torttu taisi olla pienimmästä päästä.
Teen joka vuosi Runebergin torttuja itse. Kostukkeena tietenkin punssia ja taikinaan karvasmantelia mausteeksi. Piparimurua, korppujauhoja jne. Aivan törkeän hyviä, pitää oikein vastustaa kiusausta ettei alkaisi tekemään niitä pitkin vuotta. Paras leivonnainen.
Onneksi kenenkään ei niitä tarvitse väkisin syödä. Itse en voi sietää laskiaispullia, mutta jos ne ovat jollekulle herkku, ei se ole minulta pois. Syököön ken tahtoo.
Runebergintortun laatu vaihtelee, se voi olla ällöä tai tosi hyvää. Minusta kostea, aidolla rommilla kostutettu torttu on parhaita leivonnaisia, mutta joku kuivahtanut punssiesanssiköntti syömäkelvoton.
Mieluiten valitsen budapestleivoksen, siihen ei yleensä tarvitse pettyä.
Vierailija kirjoitti:
Teen joka vuosi Runebergin torttuja itse. Kostukkeena tietenkin punssia ja taikinaan karvasmantelia mausteeksi. Piparimurua, korppujauhoja jne. Aivan törkeän hyviä, pitää oikein vastustaa kiusausta ettei alkaisi tekemään niitä pitkin vuotta. Paras leivonnainen.
Laita ohje.
Tein joskus jonkun lehden ohjeella ja oli hyvää mutta en ottanut ohjetta talteen. Sen koommin en ole hyviä saanut.
No ihan kuonaahan ne kaupan tortut ovat. Itse joutuu tekemään jos hyvää haluaa, tai voin ottaa suosituksia vastaan? Mistä rommista puhutte? Joissakin harvoissa on punssia, mutta ei kai rommia? Se on se karvasmanteli mikä ehkä maistuu rommilta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuonaahan ne kaupan tortut ovat. Itse joutuu tekemään jos hyvää haluaa, tai voin ottaa suosituksia vastaan? Mistä rommista puhutte? Joissakin harvoissa on punssia, mutta ei kai rommia? Se on se karvasmanteli mikä ehkä maistuu rommilta.
Rommilla se kuuluu kostuttaa. Parhaissa tortuissa on aitoa rommia.
Kyllähän laiskiaspulla on ykkönen hillolla.
Se on se karvasmanteli joka pilaa tortun. Tai ihan minkä vaan.
Tee itse, niin saat hyviä! Itsetehdyt parhaita ja välttää karvasmantelin varmasti.
Ohje mm. korppujauhot, hillona usein vattu l. vadelma.
Vierailija kirjoitti:
Se on se karvasmanteli joka pilaa tortun. Tai ihan minkä vaan.
Tee itse, niin saat hyviä! Itsetehdyt parhaita ja välttää karvasmantelin varmasti.
Karvasmanteli kuuluu ehdottomasti Runebergin torttuun. Ilman sitä ei maistu Runebergin tortulta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rommilla se kuuluu kostuttaa. Parhaissa tortuissa on aitoa rommia.
Punssia se Runeberg itse käytti, eli tuo lie se oikea kostuke.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän laiskiaspulla on ykkönen hillolla.
Sanoo Ninni 8 v
Yllätys suuri ettei 200v sitten keksitty torttu ole tätäpäivää!
Jaa. Pitääpä ostaa omat tortut Lidlistä tänä vuonna, ne oli joskus kuulemma hyviä. Puoliso on aina ehtinyt nauttia tortut niin en ole ikinä noita maistanut. Kait ne kahvin kanssa menee. Jos ei niin tiedän kenelle kelpaa.
Ehkä paras leivonnainen koskaan. Paitsi liikaa kaloreita.