Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon

Vierailija
20.01.2025 |

Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.

En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin

Kommentit (1004)

Vierailija
701/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä "Mene töihin" -huutelijat. Itse jäin työttömäksi ja vaikka kuinka haen en pääse mihinkään. Jos haastatteluun pääsen niin useimmissa töissä (ihan perustöissäkin) on työnhakuvaiheessa jopa 2-3 haastattelua. Enkä ole yhdestäkään ole vielä saanut työtä. Hakijoita on järkyttävä määrä ja työttömien määrä vain kasvaa.

Alan itsekin jo masentua tämän tilanteen kanssa ja välttelen jo ihmisiä kun en enää jaksa kohdata ihmisiä. Tuntuu, että niin moni jo ihmettelee miksi en ole vieläkään töissä ja hävettää jo koko tilanne.

Aiempaa työhistoriaa kuitenkin minullakin 15 vuotta enkä ennen tätä työttömyyttä ollut tajunnut miten hirveää työttömänä olo on ja ennen kaikkea miten vaikea tästä on nousta.

Vierailija
702/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti modeillakin on vastuuta, jos ketjuihin lisätään toisten terveystietoja eikä he poista niitä. 

Itse en poistata, koska ketjusta on ilmoitettu poliisille. 

Sanomahan ilmoittaa selvästi, ettei se ota mielipiteistä mitään vastuuta. Enkä usko, että moderointia kukaan ihminen nykypäivänä tekee, koneella hoidetaan, jos ilmiantoja tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hel... sulla on katto pään päällä ja yhteiskunta maksaa sulle!

Itse teen KOLMEA työtä, en saisi yhdelläkään tukia, mutta tällä tavoin saan kodin itselle ja kahdelle lapselle. Toki 2 työtä ovat satunnaista keikkaa mutta silti.

Vierailija
704/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sitä Kelaa kiittelet, ihan on omien valintojen summa tuo tuollainen. Pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle uusi omakotitalo järven rannalta ja jokaisella oma huone ja pari askarteluhuonetta vielä lisäksi. Kuule kiittele itseäsi vaan tilanteestasi, ei sinun valintojasi kukaan muu ole tehnyt kuin sinä itse. Ja ihan pikku vinkkinä, että myös tulevaisuuteen voit omilla valinnoillasi vaikuttaa..

Vierailija
705/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti modeillakin on vastuuta, jos ketjuihin lisätään toisten terveystietoja eikä he poista niitä. 

Sanomahan ilmoittaa selvästi, ettei se ota mielipiteistä mitään vastuuta. Enkä usko, että moderointia kukaan ihminen nykypäivänä tekee, koneella hoidetaan, jos ilmiantoja tulee. 

Kyllä siellä on ihmisiä, koska osa viesteistä poistetaan ja osa ei. 

Tietysti olet itse vastuussa, jos kirjoitat toisen terveystietoja ja tunnistettavia tietoja tänne. 

Niistä saa syytteen ja rikosmerkinnän. 

Vierailija
706/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kesätöihin ja hakijoita oli 150, 4 kuukauden työ. Olen siis työtön. 

Vierailija
707/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kesätöihin ja hakijoita oli 150, 4 kuukauden työ. Olen siis työtön. 

Minulta puuttuu ansiosidonnaist nollaamisesta vain vähän. 

Vierailija
708/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on ihmisiä, koska osa viesteistä poistetaan ja osa ei. 

Tietysti olet itse vastuussa, jos kirjoitat toisen terveystietoja ja tunnistettavia tietoja tänne. 

Niistä saa syytteen ja rikosmerkinnän. 

Eikä se muille palstalaisille tietoon tule. 

Vierailija
709/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työttömät hakevat kesätöitä, niitä on nyt työmarkkinatori täynnä. 

www.tyomarkkinatori.fi

Vierailija
710/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia vaan. Työ on paras turva.

Kasvata lapset hyvin, opiskele ja rakenna parempaa elämää.Kaikki on mahdollista.

Tarttukaa uusiin haasteisiin innolla ja täällähän on vaikka mitä Suomessa tarjolla.

Niin, täällä on pelkkiä "haasteita", mutta ei mahdollisuuksia. Kansan ostovoima on nolla niin perustelepa sellaiseen tilanteeseen mitään yrityksiäkään, konkurssi tulee jo ensimmäisen kuukauden aikana.

Vierailija
711/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on ongelma ap:lla? Meinaatko koko ikäsi asua kelan tuilla? Eihän niiden tukiaisten kuulukaan turvata kun minimi. Tuskin kukaan suunnittelee kelan tukiaisiall elävän elämäänsä. Väliaikainen tilanne tuo on. ton ikäiset lapset ei pidä ahdasta asumista ongelmana ellet itse tee siitä ongelmaa.

Vierailija
712/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on ongelma ap:lla? Meinaatko koko ikäsi asua kelan tuilla? Eihän niiden tukiaisten kuulukaan turvata kun minimi. Tuskin kukaan suunnittelee kelan tukiaisiall elävän elämäänsä. Väliaikainen tilanne tuo on. ton ikäiset lapset ei pidä ahdasta asumista ongelmana ellet itse tee siitä ongelmaa.

Miksi johtajana otat isoon markettiin palkkatuella ihmisiä töihin?

Maksaisit palkkaa eikä yhteiskunnan tukia. 

Vierailija
713/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Vierailija
714/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityö ei enää kerrytä ansiosidonnaista, vaikka olisit sillä hyllyttämässä kaupassa ja kassalla töissä. 

Vierailija
715/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kauppa tekee ihan älyttömästi voittoa ja on myös yritystukilistalla, kun olen katsonut. 

Miksi pitää ottaa sitten verorahoista palkkatuella ihmisiä töihin? 

Vierailija
716/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan työnteolla makselen omakotitaloa, enkä odota tuilla mitään avustuksia neliöihin. Ihan hyvä että olette ku sillit purkissa. Töistä saa rahaa, et on neliöihin varaa.

Vierailija
717/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kauppa tekee ihan älyttömästi voittoa ja on myös yritystukilistalla, kun olen katsonut. 

Miksi pitää ottaa sitten verorahoista palkkatuella ihmisiä töihin? 

Omistajille enemmän voittorahoja. 

Vierailija
718/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukea on nyt mahdollisuus saada 10 kuukautta, jos menee johonkin yritykseen töihin ja saa toiset 10 kuukautta palkkatukea heti perään, jos vaan vaihtaa yritystä. Valtio maksaa 50 %  tai 70 % palkasta riippuen terveydestä. 

Vierailija
719/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukea on nyt mahdollisuus saada 10 kuukautta, jos menee johonkin yritykseen töihin ja saa toiset 10 kuukautta palkkatukea heti perään, jos vaan vaihtaa yritystä. Valtio maksaa 50 %  tai 70 % palkasta riippuen terveydestä. 

Jos on joku sairaus niin silloin kertyy myös ansiosidonnaista, koska työkyky on alentunut. 

Vierailija
720/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN. Pitääkö yhteiskunnan maksaa sun vastuulla olevat lapset ja niiden elämisen? Jos asuisit Espanjassa tai Lähi-idässä et saisi mitään, jälkimmäisessä maassa ehkä väkivaltaa. En tajua näitä vanhempia, jotka tulee tänne poraamaan ihan itse aiheutettuja olosuhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi