Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon

Vierailija
20.01.2025 |

Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.

En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin

Kommentit (1004)

Vierailija
721/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN. Pitääkö yhteiskunnan maksaa sun vastuulla olevat lapset ja niiden elämisen? Jos asuisit Espanjassa tai Lähi-idässä et saisi mitään, jälkimmäisessä maassa ehkä väkivaltaa. En tajua näitä vanhempia, jotka tulee tänne poraamaan ihan itse aiheutettuja olosuhteita.

Espanjassa on parempi työttömyystuki kuin Suomessa. 

Suomi oli jo ennen leikkauksia vasta sijalla 6 työttömyystukien suuruudessa. 

Vierailija
722/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukea on nyt mahdollisuus saada 10 kuukautta, jos menee johonkin yritykseen töihin ja saa toiset 10 kuukautta palkkatukea heti perään, jos vaan vaihtaa yritystä. Valtio maksaa 50 %  tai 70 % palkasta riippuen terveydestä. 

Ei se kyllä ihan noin mene kuitenkaan. Stadilla 7 kk ja sitten muutaman vuoden odotus ja saa hakea stadille uudestaan palkkatuella. Yksityisellä palkkatukea on saanut 12 kk sen jälkeen taas muutaman vuoden odotus ja sitten saa taas hakea ja nämä palkkatuet ovat 100 % . En tiedä onko 50 % palkkatuessa mikä aikaraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN. Pitääkö yhteiskunnan maksaa sun vastuulla olevat lapset ja niiden elämisen? Jos asuisit Espanjassa tai Lähi-idässä et saisi mitään, jälkimmäisessä maassa ehkä väkivaltaa. En tajua näitä vanhempia, jotka tulee tänne poraamaan ihan itse aiheutettuja olosuhteita.

Ei töihin noin vain mennö. Terveisin 1 000 työhakemuksen jälkeen hakemusten lähettämisen laskemisen lopettanut.

Vierailija
724/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut asumistukea, en edes silloin kun olin kahden lapsen yh-äiti ja asuttiin Helsingin kaupungin vuokratalossa. Ihan omilla ansiotuloillani maksoin vuokran.

Käsittääkseni tämä on aika normaali :D Oikein ihanko itse.

Vierailija
725/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei töihin noin vain mennö. Terveisin 1 000 työhakemuksen jälkeen hakemusten lähettämisen laskemisen lopettanut.

Fiksaa se mitä voit joko ammattitaidossa, hakemuksessa tai motivaatiossa vikaa. Tai vaihda alaa.

Vierailija
726/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukea on nyt mahdollisuus saada 10 kuukautta, jos menee johonkin yritykseen töihin ja saa toiset 10 kuukautta palkkatukea heti perään, jos vaan vaihtaa yritystä. Valtio maksaa 50 %  tai 70 % palkasta riippuen terveydestä. 

Ei se kyllä ihan noin mene kuitenkaan. Stadilla 7 kk ja sitten muutaman vuoden odotus ja saa hakea stadille uudestaan palkkatuella. Yksityisellä palkkatukea on saanut 12 kk sen jälkeen taas muutaman vuoden odotus ja sitten saa taas hakea ja nämä palkkatuet ovat 100 % . En tiedä onko 50 % palkkatuessa mikä aikaraja.

Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille 

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

Vierailija
727/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet lapsesi tänne vääntänyt. Ja ihan sinä olet heidän elättäjänsä. Lapsissa ainoa hyvä puoli on se, että tulevat maksamaan veroja aikanaan elleivät päädy kela-pummeiksi.

Vierailija
728/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet lapsesi tänne vääntänyt. Ja ihan sinä olet heidän elättäjänsä. Lapsissa ainoa hyvä puoli on se, että tulevat maksamaan veroja aikanaan elleivät päädy kela-pummeiksi.

Miksi sitten 240000 saa leskeneläkettä?

Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias. 

Vierailija
729/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"240 000 saa leskeneläkettä.

Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias."

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

Vierailija
730/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt sitten ainakaan tee lisää lapsia. Hallitus ja kela eivät tule sinua auttamaan, ja voit jonakin päivänä löytää itsesi ja perheesi ulkoa taivasalta.

Minä olin lapsi 60-70-luvuilla. Tuvassa saattoi olla talvisin pari astetta pakkasta. 

Me asuimme asunnossa, jossa oli ulkovessa ja sisään ei tullut lämmintä vettä (ja tämä myös 60 ja 70 luvulla), ja todellakin talvella oli välillä melko kylmä asunnossa. Emmekä me olleet edes köyhiä, vaan ihan normaali perhe (vanhemmilla työpaikat) ja ihania muistoja on lapsuudesta, samassa talossa asui paljon lapsiperheitä ja osa näistä lapsista on edelleenkin minun todella hyviä ystäviä ja nähdään usein. Toki vessassa käynti -20 asteessa ei ollut kovin miellyttävä kokemus, tuli käytyä tosi nopeasti. 

Vierailija
731/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä itket täällä? Mä oon työssäkäyvä ja asun yksiössä. Pitäisikö olla kolmio vai jopa neliö niin kelpaisi??

Kiitos hallitukselle että paimentaa ihmisiä töihin. 

Vierailija
732/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1975 syntyneillä leskeneläke rajataan jatkossa 10 vuoteen.

1974 syntyneet ja vanhemmat saavat leskeneläkettä loppuelämänsä.

Eriarvoistavaa politiikkaa.

Ja nykyään tehdään määräaikaisia töitä eikä eläkettä kerry. Ennen oli sentään vakituisia työpaikkoja.

Myös potkulaki keskeyttää monen eläkkeen kertymisen.

Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä.

Vierailija
733/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi yhyy. Meillä asuu kaksi ihmistä 15 neliöissä yksiössä. Mietippä sitä.

meillä asuu 3 ihmistä 120 neliöisessä omakotitalossa mietippä sitä.

Minä asun yksinäni 80 neliössä. Mutta olenkin ensin opiskellut (ja sellaista alaa, jossa on töitä), tehnyt useita vuosia töitä ja vasta sen jälkeen hankkinut lapset. Koska koin, että näin pitää tehdä. Eli ensin opiskelut loppuun, sitten työpaikka, sitten lapset, ai niin ja tein lapset sellaisen miehen kanssa, joka teki samoin kuin minä. Nyt on lapset jo pois kotoa, mies on ex-mies, mutta minulla on raha-asiat todella hyvin, ei mitään ongelmia.

Vierailija
734/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elät tukien varassa?

Vierailija
735/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elät tukien varassa?

Kysy sitä eläkeläisiltä. 

Eläkeläiset saa yhä edelleen omistusasuntoon asumistukea. 

Eläkeläisen asumistukea. 

Vierailija
736/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset kehtaavatkin valittaa. Että ihan omien lapsien kanssa joutuu olemaas samassa huoneessa, mikä hirveä tragedia! 

Vierailija
737/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyään tehdään määräaikaisia töitä eikä eläkettä kerry. Ennen oli sentään vakituisia työpaikkoja.

Siis miksi ihmessä työmarkkinatuesta kertyisi eläkettä? Kas kun ei lomarahoja itketä. 

Vierailija
738/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmessä työmarkkinatuesta kertyisi eläkettä? Kas kun ei lomarahoja itketä. 

Osa on ollut myös työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä. 

Onneksi työkokeilu ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Vierailija
739/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
740/1004 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei kuitenkaan tarvinnut lähteä töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi