Miksei abortista saa keskustella?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olisi tärkeää voida keskustella tai väitellä aiheesta kuin aiheesta. Turhat solvaamiset voisi jättää väliin ja puhua itse aiheesta.
Jokainen ihmiselämä on arvokas, myös se vielä syntymätön.
No mikset sitten arvosta sen naisen elämää????? Nainen on olemassaoleva ihminen, sikiö ainoastaan potentiaalinen. Mikset kunnioita naisten oikeuksia???
Missä olen sanonut, että en pitäisi tärkeänä naisen elämää? Se on tärkeä ja naiselle kuuluu kaikki tarvittava tuki ja apu, jos raskaus on suunnittelematon. Naisen kokema epämukavuus ei kuitenkaan mielestäni ole syy tuhota alkanutta elämää, joka ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että on saanut alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olisi tärkeää voida keskustella tai väitellä aiheesta kuin aiheesta. Turhat solvaamiset voisi jättää väliin ja puhua itse aiheesta.
No mikset sitten arvosta sen naisen elämää????? Nainen on olemassaoleva ihminen, sikiö ainoastaan potentiaalinen. Mikset kunnioita naisten oikeuksia???
Naisen kokema epämukavuus ei kuitenkaan mielestäni ole syy tuhota alkanutta elämää, joka ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että on saanut alkunsa.
No tästä moni on lähtökohtaisesti eri mieltä kuin sinä. Mitäs nyt tehdään, miten edetään keskustelussa?
Olisko siksi, että se ei liity sinun omiin sukuelimiisi tai kehoosi vaan yrität kontrolloida toisten kehoja ja sukuelimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olen sanonut, että en pitäisi tärkeänä naisen elämää? Se on tärkeä ja naiselle kuuluu kaikki tarvittava tuki ja apu, jos raskaus on suunnittelematon. Naisen kokema epämukavuus ei kuitenkaan mielestäni ole syy tuhota alkanutta elämää, joka ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että on saanut alkunsa.
Jos elämää saa tuottaa rikoksellisesti, esim. r aiskaus, petos, jne. (huom. ehkäisyvälineen kanssa huijaaminen on r aiskaus), huumaaminen, jne. sitä saa myös päättää niin. Jos et pysty lisääntymään rehellisin keinoin niin sinulla ei ole mitään asiaa aiheen pariin ylipäätään
Olet täysin vapaa päättämään omista aborteistasi jos sinulla on kohtu. Muiden abortteihin et voi vaikuttaa.
Seuraava kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Koska ne keskustelut ei pysy asiallisina
Asiallisina = eriävät mielipiteet ikäviä ja naiset alkavat öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on sinun käsityksesi asiallisesta kommentista ja tämä minun vastaukseni on öyhötystä niin kyllä, olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kokema epämukavuus ei kuitenkaan mielestäni ole syy tuhota alkanutta elämää, joka ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että on saanut alkunsa.
No tästä moni on lähtökohtaisesti eri mieltä kuin sinä. Mitäs nyt tehdään, miten edetään keskustelussa?
Äänestämällä. Jenkeissähän järki jo voitti, täälläkin. Ja olennaista on saada muitakin heräämään. Se että sinä et, ei ole olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Ime paskasta munaa
Yllä näemme keskimääräisen naisen argumentin tähänkin asiaan.
Minua helpottaa ajatus siitä että ap :lla ei todellisuudessa ole mitään valtakunnan mahdollisuutta rajoittaa aborttioikeuksia eikä tule koskaan olemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestä
Aloituksessa kysytään, miksei asiasta voi keskustella. Aloituksessa ei kysytty, miksei asiasta voida äänestää. Samoin minä kommentissani kysyin, miten edetään keskustelussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kannatat naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja syytät naisia öyhötyksestä? Mene itseesi, jos osaat.
Lasten oikeudet menevät kaiken edelle. Sinä sen sijaan olet todella mennyt itseesi ja jäänyt sille tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäksi tilastoidaan syntymän jälkeinen aika.
Kannatatko vapaata aborttioikeutta synnytykseen asti?
Kevyt olkiukko.
Perustele. Jos elämä alkaa vasta syntymästä, eikö aborttia pitäisi voida tehdä missä raskauden vaiheessa tahansa?
Normaalit ihmiset ymmärtävät, että asia ei ole noin mustavalkoinen. Ja vielä kerran tiedoksesi, että ainoastaan turvalliset abortit voi kieltää. Jos ne kielletään, rikkaat ostavat kyllä palvelunsa vaikka ulkomailta, köyhät taas puoskarilta. Moni nainen on menettänyt henkensä laittoman abortin seurauksena.
Niin myös laillisen abortin seurauksena. Eikä se silti vie pois sitä tosiasiaa että abortti on murha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin vapaa päättämään omista aborteistasi jos sinulla on kohtu. Muiden abortteihin et voi vaikuttaa.
Seuraava kysymys?
Jokainen voi toki tehdä mitä haluaa. Suomessa tapahtuu monia henkirikoksia vuosittain, eikä niitä kukaan estä. Kaikella pitää tosin olla myös seurauksensa ja abortin tehneelle pitää asettaa ankarat sanktiot. Toisen ihmisen vahingoittamisesta pitää aina rangaista mahdollisimman ankarasti.
Suomen laki on kanssasi eri mieltä - alkio/sikiö ei ole ihminen eikä sitten lain mukaan aborttia voida laskea murhaksi tai tapoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua helpottaa ajatus siitä että ap :lla ei todellisuudessa ole mitään valtakunnan mahdollisuutta rajoittaa aborttioikeuksia eikä tule koskaan olemaankaan.
Ei sitä tiedä. Yhdysvalloissakin tilanne muuttui hyvin nopeasti, kun Trump salli osavaltioiden päättää itse aborteista. Texas ja Florida tiukentavat jatkuvasti aborttilainsäädäntöään.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys?
Tottakai voi politiikalla: korjataan lainsäädäntöä.
Koska lapsenmurhaajia pitäisi sääliä fasistisessa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys?
Jokainen voi toki tehdä mitä haluaa. Suomessa tapahtuu monia henkirikoksia vuosittain, eikä niitä kukaan estä. Kaikella pitää tosin olla myös seurauksensa ja abortin tehneelle pitää asettaa ankarat sanktiot. Toisen ihmisen vahingoittamisesta pitää aina rangaista mahdollisimman ankarasti.
Suomen laki on kanssasi eri mieltä - alkio/sikiö ei ole ihminen eikä sitten lain mukaan aborttia voida laskea murhaksi tai tapoksi.
Kertoisitko, missä kohtaa se alkio muuttuu sitten ihmiseksi? Onko se rvlla 8 vaiko kenties 35? Vaiko kenties vasta syntymässä? Miten sitten etuajassa syntyneet keskoset, eikö he ole ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska keskustelut ovat 95 % pelkkää provoa ja trollausta.
Eikä siitä tarvitse keskustella.
Ei ole pakko tietenkään mutta miksi ne eivät saa keskustella, jotka haluaisivat?
Menkää Venäjän mediaan keskustelemaan siitä ja sananvapaudesta yleisemminkin.
Meillä on perustuslain takaamat oikeudet, jotka on keskenään hierarkkisia, eikä naisten perusoikeuksien loukkaaminen ole laillista Suomessa.
Juuri niin olen tehnytkin. Noilla ei tosin ole ollut mitään merkittävää vaikutusta, mutta pitää jatkaa työtä.