Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suorastaan vittumaisen kallista nyt Suomesa. Moni tuote jää hyllyyn, sillä...

Vierailija
20.01.2025 |

...olen siirtynyt halpistuotteisiin, kuten coop, xrta ja ostan punalaputettuja tuotteita ja käyn leipäjonossa. Esim periaatteesta en koskaan osta 7 euron kahvipakettia vaan ainoastaan silloin kun tarjouksia. En osta enää myöskään yli 4 euron eineksiä .Teen myös itse kerralla isommam määrän ruokaa, jonka syön useampana päivänä. Näin vähän nuukaillen säästän Suomessa, mutta eipä nämä hintojen nousut näin tule kansantaloutta edistämään kun niin monet säästävät. No se on voi voi. Miten sinä olet reagoinut hintojen nousuun?

Kommentit (264)

Vierailija
1/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on päässyt käymään että on halpatuotteiden ja tarjousten varassa, normaalihinnalla normaalit tuotteet maksaisivat ihan liikaa.  Täytyy toivoa että halpatuotteet ja punaliput pysyvät.

Vierailija
2/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla linjoilla vaikka hyväpalkkaisessa työssä olen, kaikesta koitan säästää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duopoli tekee maailmanennätystä vuodesta toiseen siinä syy hinnoille.

verotus myös

Vierailija
4/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä säästää todella pitkän pennin kun suosii kaikessa mahdollisessa ulkomaalaista kauppiasta ja ulkomailta tulevaa tavaraa. Suomalaiset kauppiaat on äärimmäisen rahan ahneita niin ei ole mitään järkeä suosia suomalaista missään asiassa. Samaa pystyy sanomaan suomalaisesta parisuhde markkinasta suomalaisten naisten suosiminen ei ole taloudellisesti kannattavaa kun vielä bonuksena ulkomaalaiset naiset on kaiken lisäksi vielä ystävällisiä ja mukavia

Vierailija
5/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt kahvissa vain pikakahviin ja siinäkin tietysti halvimpiin merkkeihin.

Vierailija
6/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi nyt on käynyt niin että esim S-marketeissa on pelkkää coopia, extraa ja muita halpiksia hevi-osastolla ja niiden laatu on täyttä pas kaa. Olisin valmis maksamaan vähän enemmän hyvistä tuotteista, mutta niitä ei ole!

Vierailija
7/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistan ruokani itse, usein suurissa määrin ja pakastan osan. Puna/keltalappuisia ostan kun kohdalle osuu mieleisiä. Mobiilitarjouksista noukin tarpeellisimmat. Kokolihan osto on jäissä, on se niin kallista. Hedelmät sesonkitarjousten mukaan.

Vierailija
8/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samoilla linjoilla vaikka hyväpalkkaisessa työssä olen, kaikesta koitan säästää

Sama. Olen huomannut, että ihan sen enempää ajattelematta olen viime aikoina ostanut vaatteenikin melkeinpä kokonaan face-kirppareilta jne. Aiemmin kiertelin paljon vaatekauppoja ja ostelin mielelläni uusia vaatteita. 

Vierailija
9/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa rahaa jos ostat eineksiä.

Vierailija
10/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan myös Pirkkaa, koska se voi olla jopa kolme kertaa halvempaa kuin "merkkituote". Maussa ei ole mitään eroa tai voi olla jopa parempaa. 

Esim. Pirkka jäätelö on parempaa kuin Aino.

Vierailija
11/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti halpistuotteet usein loppu , huomaa että muutkin on ruvennut niitä ostelemaan pakon edessä.

Vierailija
12/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee nykyään käytyä kaupassa, aina miettii että pärjäähän sitä vielä tämän päivän.

Vierailija
13/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi nyt on käynyt niin että esim S-marketeissa on pelkkää coopia, extraa ja muita halpiksia hevi-osastolla ja niiden laatu on täyttä pas kaa. Olisin valmis maksamaan vähän enemmän hyvistä tuotteista, mutta niitä ei ole!

En käy koskaan S-marketissa juurikin heikon HeVi-osaston vuoksi. K-supermarketissa on hyvät tuotteet.

Vierailija
14/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähän ja yksinkertaisesti, teen ruuat yleensä itse, suosin halpista ja Lidliä. 

Vierailija
15/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten ahneusinflaatio greedflation on järkky edelleen ja ollut siitä asti kun 2022 energiakriisiä alkoi elinkeinoelämä käyttää tekosyynä rahastukseen. Päälle OrpoPurran alv-tasaverokorotukset, jotka nostivat palkansaajien verotuksen korkeimmaksi 10 vuoteen EVA:n mukaan. Se tämän ahneusrahastuksen päälle.

Vierailija
16/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikäsipetturi pilasi suomen.

Vierailija
17/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kahvia vain kun se on tarjouksessa ja hamstraan silloin 8 pakettia, jolla pärjäämme usein seuraavaan kahvitarjoukseen.

Vierailija
18/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin ap, paitsi etten osta eineksiä ollenkaan. Ja toisekseen en osta muuta Suomesta kuin ruokaa ja hieman menovettä autooni. Tilaan ulkomailta eli Temusta, jos jotakin käyttötavaraa tai vaatetta tarvitsen .

Vierailija
19/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, oliivi, kaakaopapu jne. sadot epäonnistuu nyt joka vuosi, tai ainakin ne on viimeiset 3 vuotta olleet tekosyy rahastukselle. 

Vierailija
20/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun menet kauppaan niin ihan perustuotteet kallistuneet. Puolukkapussi oli vielä muutama viikko sitten 0,89€ ja nyt 1,95€ jne. Järkyttäviä hinnan korotuksia.