Muita naisia, joilla lähtenyt hiukset? Olen lähes musertunut :(
Olen 37-vuotias ja huomasin jo keväällä että suoran valon alla päänahkaa näkyy enemmän kuin ennen. Nyt se on edestä jo niin harvaa että kalju paistaa, eikä saa kunnolla edes jakauksella piiloon kun päältäkin on tukka niin harva. Mulla on aina ollut hentoinen hiuslaatu mutta sitä oli PALJON, kasvu tuuheaa. En vain tiedä mitä tekisin? Minulla ei ole sellaisia kasvonpiirteitä että ajeltu tukka sopisi. Lääkäreitä ei kiinnosta, vaikka veriarvoissa oli testo ja ferritiini koholla. Vähän silleen "voi voi".
Mulla on vieläpä parin etsintä meneillään, itsevarmuus ropisee huomattavasti kun ulkonäkö yhtäkkiä muuttuu :( Miten te muut olette käsitelleet sen että hiukset lähtee?
Kommentit (81)
Kehosta puuttuu oikea määrä mineraaleja, myös hormonit vaikuttaa, ja kaikki tuo, kaikki on korjattavissa ihan ruokavaliolla. Mutta ihminen kun on laiska, joka vaivaan pitäisi olla pilleri.
Oletko sairastanut kuumetaudin? Minä sain Rodokselta salmonellan, johon liittyi kuume.. Sen jälkeen tukkaa lähti tukuttain.. myös koronan jälkeen tukka heikkeni ja harveni.
Vierailija kirjoitti:
AP ei maininnut sukupuolta. Suomessahan miesten kaljuuntuminen aika varhain on ihan normaalia ja geneettinen taipumus. Minua naisena ei miesten kaljuus haittaa mitenkään. Naisen tuskan ymmärrän, mutta jos kaljuja läikkiä tulee, yleensä kyseessä on alopecia, joka on immunologine tila, johon ei löydy mitään lääkettä eikä parannuskeinoa tällä hetekllä. Älkää käyttäkö rahojanne noihin vitamiineihin ja humpuukihoitoihin, eivät ne mihinkän tehoa. Kannattaa käydä yhden kerran vaikka ihotautien erikoislääkärillä joka osannee antaa tuon diagnoosin suoraan. Moni tuhlaa omaisuuden kaiken maailman hömppähoitohin, halvemmalla pääsee kun hyväksyy tilanteen, saa oikean diagnoosin ja hankkii sitten sen hyvä peruukin jos hiukset ovat se tärkein juttu.
Sana alopecia tarkoittaa kaljuutta. Hakemasi sana on alopecia areata, pälvikaljuus.
Vain kaksi ainesosaa, ja saisit hiukset takaisin🙂 otapa selvää ja muuta vähän elintapojasi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Kehosta puuttuu oikea määrä mineraaleja, myös hormonit vaikuttaa, ja kaikki tuo, kaikki on korjattavissa ihan ruokavaliolla. Mutta ihminen kun on laiska, joka vaivaan pitäisi olla pilleri.
Minä en oe laiska, ruokavalio ja muut terveelliset elämäntavat jiirissä. Otan selvää asioista monista lähteistä ja uhraan aikaa ja vaivaa hyvinvointiin. Silti päänahka kummittelee näkyvissä harvojen hiusten alta. On ihan tosi vanhanaikaista toitottaa että ihmisen ongelmat johtuvat aina siitä että hän tekee jotain väärin. Jo pari tuhatta vuotta sitten kirjoitetussa Raamatun tarinassa ihmiset kysyy Jeesukselta onko sokea mies sokea oman vai vanhempiensa synnin tähden. Sinäkin syytät syntiä: laiskuutta. Tämä ajattelu johtunee siitä että ihminen haluaa itse ajatella että voi omin voimin kaiken pahan estää. Ei voi. Tapahtuu onnettomuuksia, on sairauksia ja hiukset tippuu päästä. Ilman että se on sen ihmisen vika.
Sulta ap puuttuu tietyt mineraalit ja suolot kehosta. Monet luulee että heidän ruokavalio on ok, mutta usein näin ei ole, sääli, et selkeästi ole ottanut oikeasti selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oe laiska, ruokavalio ja muut terveelliset elämäntavat jiirissä. Otan selvää asioista monista lähteistä ja uhraan aikaa ja vaivaa hyvinvointiin. Silti päänahka kummittelee näkyvissä harvojen hiusten alta. On ihan tosi vanhanaikaista toitottaa että ihmisen ongelmat johtuvat aina siitä että hän tekee jotain väärin. Jo pari tuhatta vuotta sitten kirjoitetussa Raamatun tarinassa ihmiset kysyy Jeesukselta onko sokea mies sokea oman vai vanhempiensa synnin tähden. Sinäkin syytät syntiä: laiskuutta. Tämä ajattelu johtunee siitä että ihminen haluaa itse ajatella että voi omin voimin kaiken pahan estää. Ei voi. Tapahtuu onnettomuuksia, on sairauksia ja hiukset tippuu päästä. Ilman että...
Täällä on jo sanottu se gynekologi, mutta sanonpa uudestaan. Kokeile spironolactonea, finasteridia, minoxidilia ja rosmariiniöljyä sekoitettuna esim aloe vera geeliin. Biotiinia saat, kun syöt kananmunaa. Ihmisellä ei biotiinin puutetta ole. Siitäkin voi lukea.
Jos mikään näistä ei auta, yritä hyväksyä tilanne. Sinussa on paljon muutakin, kuin hiukset. Tsemppiä.
Rosmariiniöljyä kannattaa kokeilla, se on vanha lääke!
Vichyn Dercos Energy+-shampoo auttanut itselläni, apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vain kaksi ainesosaa, ja saisit hiukset takaisin🙂 otapa selvää ja muuta vähän elintapojasi samalla.
Ja onko jokin syy, että sinä et voi kertoa niitä kahta ainesosaa Ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähtenyt hiuksia huomattavasti päälaelta ja todennäköisesti kyseessä on perinnöllinen hiustenlähtö eli androgeeninen alopecia. Aion kokeilla Rogainea ja värillistä hiuspuuteria. Jos ne eivät auta niin hankin kunnon osaperuukn tai kokoperuukin
YouTubessa on näitä ilmoituksia osaperuukeista. Näyttää yllättävän hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko jokin syy, että sinä et voi kertoa niitä kahta ainesosaa Ap:lle?
Empatia puuttuu.
Pitää muuten huomioida että miestyppinen hiustenlähtö on eri asia, näillä on eri mekanismit.
Vajaa vuosi sitten minulta alkoi yhtäkkiä lähteä isoja tukkoja hiuksia, kun kampasin tukkaani. Niitä lähti suht tasaisesti koko päästä. Varmaan lähti noin kolmannes hiuksista. Melkein koko kesän kuljin huivi päässä, kun häpesin niin ohueksi mennyttä tukkaani. Kampaaja tutkaili tukkaani ja hiuspohjaa, mutta ei osannut sanoa oikein mitään. Hiustenlähtö oli siinä vaiheessa jo loppunut. Pyysin leikkaamaan tukkani normaalia lyhyemmäksi, jolloin se ei näyttänyt niin ohuelta. Jonkin ajan kuluttua alkoi uusia hiuksia taas kasvaa, ensin päälaelle ja sitten muuallekin. Lääkärissä en tuon vaivan takia käynyt, koska epäilen vahvasti, että selitys olisi ollut, että kun ihminen vanhenee, niin on tavallista, että tukka ohenee.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa vuosi sitten minulta alkoi yhtäkkiä lähteä isoja tukkoja hiuksia, kun kampasin tukkaani. Niitä lähti suht tasaisesti koko päästä. Varmaan lähti noin kolmannes hiuksista. Melkein koko kesän kuljin huivi päässä, kun häpesin niin ohueksi mennyttä tukkaani. Kampaaja tutkaili tukkaani ja hiuspohjaa, mutta ei osannut sanoa oikein mitään. Hiustenlähtö oli siinä vaiheessa jo loppunut. Pyysin leikkaamaan tukkani normaalia lyhyemmäksi, jolloin se ei näyttänyt niin ohuelta. Jonkin ajan kuluttua alkoi uusia hiuksia taas kasvaa, ensin päälaelle ja sitten muuallekin. Lääkärissä en tuon vaivan takia käynyt, koska epäilen vahvasti, että selitys olisi ollut, että kun ihminen vanhenee, niin on tavallista, että tukka ohenee.
Koronanhan tiedettiin aiheuttavan hiustenlähtöä
Mutta se on väliaikaista. Ehkä sairastit koronan
Yksi mahdollinen syy voi olla pätkäpaasto (esim. 16/8)! :0
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastaa mies. Tiedättekö naiset, emme me miehet millään tavalla teitä pidä yhtään vähemmän viehättäviä, joille on tullut hiustenlähtöä. Ymmärrän tottakai, että teille naisille se on rankempi paikka kuin meille miehille. Mutta haluan sanoa, että te olette kauniita ja ihania, olipa hiuksia teillä tai ei, jos vain teidän sisimpänne on kaunis.
-yksi mies vaan
Ajattelin, että en jaksa vastata tähän ketjuun. Vuosia sitten jouduin nuorena jo turvautumaan peruukkiin, koska hiukseni vain lähtivät harvenemaan ja muuta vaihtoehtoa ei ollut. Se söi itsetunnon kokonaan. En ole käynyt oikeastaan missään kodin ulkopuolella. Pääsin itkemättä ketjussa tähän viestiin saakka. Kiitos sinulle, yksi mies vaan, nostit tunteet pintaan, mutta syvällä sisälläni tapahtui myös jotain muuta. Pieni toivo ja ilonpilkahdus tuntuu siis tältä. Kiitos!
En voi käsittää, että elin vuosikymmeniä elämässäni uhraamatta juuri ajatustakaan hiuksilleni, jotka olivat paksut ja kiiltävät. En tajunnut nauttia niistä, otin itsestäänselvyytenä. Välillä kävin leikkauttamassa.
Ja nyt, esivaihdevuotisen (?) hiustenlähdön kourissa, ajattelen ja stressaan hiuksiani aivan neuroottisesti. Tämä on oikeasti todella kuluttavaa. Hiuksia on varmasti lähtenyt yli puolet. Kaikki rosmariinivedet ja biotiinit ja muut vitamiinit on kokeiltu. Uusimpana yrityksenä rautalisä, koska ferritiini tosi matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähti valtavasti hiuksia kun käytin tiettyä päänsäryn estolääkitystä. Silloin niitä lähti tasaisesti kaikkialta. Lähteekö sinulta laikkuina vai tasaisesti?
Topimax?
Se juuri!
Mulla on eri tilanne, mutta sädehoidon takia tippui. Mielestäni jonkin verran auttaa Mielle-öljy päänahkaan, siinä on minttua ja rosmariinia. Samaan sarjaan on shampoo ja hoitoaine, Normalista löytyy.