Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joilla lähtenyt hiukset? Olen lähes musertunut :(

Vierailija
19.01.2025 |

Olen 37-vuotias ja huomasin jo keväällä että suoran valon alla päänahkaa näkyy enemmän kuin ennen. Nyt se on edestä jo niin harvaa että kalju paistaa, eikä saa kunnolla edes jakauksella piiloon kun päältäkin on tukka niin harva. Mulla on aina ollut hentoinen hiuslaatu mutta sitä oli PALJON, kasvu tuuheaa. En vain tiedä mitä tekisin? Minulla ei ole sellaisia kasvonpiirteitä että ajeltu tukka sopisi. Lääkäreitä ei kiinnosta, vaikka veriarvoissa oli testo ja ferritiini koholla. Vähän silleen "voi voi".

Mulla on vieläpä parin etsintä meneillään, itsevarmuus ropisee huomattavasti kun ulkonäkö yhtäkkiä muuttuu :( Miten te muut olette käsitelleet sen että hiukset lähtee?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raudanpuute aiheutti ihan hirveän hiusten lähtemisen.

Vierailija
22/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla raudanpuute aiheutti ihan hirveän hiusten lähtemisen.

Ai en lukenutkaan kunnolla. Sinulla päinvastoin että ferritiini koholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vastaajista kokeillut rogainea? Auttaako? 

Vierailija
24/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että ei kannata käyttää Rogainea tai muita sellaisia lääkkeitä, koska silloin pitäisi käydä monta kertaa vuodessa lääkärissä tarkistuttamassa sivuvaikutusten haittoja.

Vierailija
25/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v ja vaihdevuodet jyllää. Hiukset ohentuneet tosi paljon päälaelta. Olen järkyttynyt koska luulin että vasta 70+ hiukset ohenee näin pahasti. Mikään ei ole auttanut ja hormonikorvaushoito ei sovi koska veritulppariski.

Olen 74 v eikä ole hiukset ohentuneet tai lähteneet. Olen käyttänyt muutamia vuosia rosmariiniöljyä jota minulle suositeltiin. Ilmeisesti on auttanut. Muutama tippa ja hierontaa ja kammataan hiukset ja annetaan vaikuttaa yön yli. Parasta käyttää erittäin mietoja shampoita tai laimennettuja. Hoitoaineita en ole eläissäni käyttänyt, mutta hiukset ovat edelleen paksut ja kasvavat niin hyvin, että parin kk välein pitää leikkauttaa. 

Vierailija
26/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikein mikään auta. Esim. koronan sairastaneilta moniltä lähtee nippuina hiuksia, samoin rajaun lahdutuksen takia.

Priorin-kapseleiden syönti voi jonkun verran auttaa.  Mutta se kasvattaa myös naamakarvoja.

Muistakaa raskauden aikana erikoisvaatimukset, esim, Rogaine-valmistetta (jota voi kyllä muuten suihkuttaa kaljuun kohtaan ja se voi auttaa). Se on aiheuttanut jonkun verran sellaista, että lapsi syntyy karvaisena esim selästä.

Vierailija
27/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lääkitys teki sen. Sain onneksi lopettaa sen. Aloin syömään b- ja d - vitamiinia, kalkkia ja magnesiumia. Ne auttoivat, nyt kasvaa hiukset takaisin. Ehkä eniten auttoi b- vitamiinilisä( biotiini siinä). Stressi ja vaihdevuodet varmasti osasyynä. 

Minä en tiennyt ohentumisen syytä, mutta olen täysvegaani ja arvelin ja osuinkin oikeaan: B12-vitamiini ja Apteq biotiini strong laittoivat ohentumisen kuriin. Toki käytin niitä n kuukauden ennen kuin huomasin ensin pientä haiventa ohentuneilla kohdilla ja siitä sitten kohti normaalia. Nyt hiukset kunnossa.

Vierailija
28/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ethän ole vegaani? Aiheuttaa usein hiusten haurastumusta.

Ei ole mitään perää tässä. Veikkaan täysin päin vastoin. Lihansyönti (sulatus) on keholle hyvin kuluttava prosessi. Se saattaa selittää ja runsas kasvirasvojen käyttö.

Vierailija
29/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti hiuksia monta vuotta ihan hirveästi. Aina suihkussa sormet oli täynnä hiuksia. Kävin ihotautilääkärillä joka oli yhtä tyhjän kanssa. Myös äidilläni on harvenneet hiukset joten lääkärin mukaan oli perinnöllistä eikä voi tehdä mitään.

Nyt lähteminen on kuitenkin loppunut. Olen tehnyt niin paljon juttuja etten tiedä mikä on se joka auttaa minua. Ainakin olen alkanut ottaa rautaa, sinkkiä ja magnesiumia ja alkanut syödä enemmän proteiinia. Vaihdoin markettishampoon palashampooseen, jossa on mahdollisimman vähän ainesosia. Hieron lähes päivittäin kuivaan päänahkaan muovisella shampooharjalla päänahalle tarkoitettua nestettä, jossa on mm kofeiinia. Jotenkin uskon että tämä hieronta on auttanut paljon kun verenkierto paranee ja ravinteet pääsee päänahkaan asti.

Kyllä mulla yhä näkyy päänahka päälaella hiusten läpi, mutta hiukset ovat venähtäneet hurjan pitkiksi ja koska taaempana niitä on paljon, saan ihan ok kampauksia tehtyä. Päälaen paistamista peitän Batisten kuivashampoolla, jossa on väriä mukana. Yritän kuitenkin käyttää tätä mahdollisimman harvoin koska en usko että se on hyväksi päänahalle.  

Vierailija
30/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi, että ei kannata käyttää Rogainea tai muita sellaisia lääkkeitä, koska silloin pitäisi käydä monta kertaa vuodessa lääkärissä tarkistuttamassa sivuvaikutusten haittoja.

Jaapajaa. Sydänlääkkeeksi tai kolesteroliinhan se ilmeisesti alunperin oli kehitetty ja olipa vielä toimiva siihen. Ei vaan kannata liian tiuhaan lätkiä päähän sitä.

Vierailija
31/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infrapunavalo edistää verenkiertoa. Itsellä lamppu jolla lämmitän päänahkaa. Ja nokkosvesi huuhteena auttaa myös. Huomioi että rosmariini ja nokkonen tummentaa hiuksia. 

Vierailija
32/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jo biotiinia ja vitamiinilisiä, olen sekasyöjä ja suosin kalaa, kasviksia, hedelmiä ja sellaisia mahd. prosessoimattomia ruokia, mutta en ole asian suhteen neuroottinen.

En tiedä miksi koholla ollutta ferritiiniä ei tutkittu, lääkäri ja gyne molemmat käski vain laihduttaa. Olen tiputtanut painon normaaliksi (oli ensin lievä ylipaino), ja sitten ei ole enää lääkärillä ollut ehdotuksia sen suhteen mitä tehdään.

Mulla on uudehko lääke jonka sivuvaikutuksissa ei listata hiustenlähtöä, mutta tämä on särkylääke jota ei ihan käsikaupassa saa. Mietin onko elämä ilman kipua myös elämä ilman hiuksia? Lääkäri sanoi ettei voi olla tuo lääke, mutta se on ainoa huomioitava muutos elämässäni.

Vierailija
33/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi vaikuttaa trollilta mutta löysin avun tältä palstalta samantyyppisen vaivaan. Olen 44- vuotias mies ja vain muutamia kertoja elämässäni olen leikkauttanut hiukseni. Minulla kasvaa hiukset vain olkapäille asti ja ovat tuuheat. Vaaleat hiukset hiuksista ohuimmat mutta vaaleita hiuskarvoja aina kasvaa tiheimmin pinta- alaa kohden. Kun ihminen ikääntyy niin päänahan yhä harvemmat hiusnystyt toimivat aktiivisesti hiuskarvaa tuottaen vaikka ovatkin yhä toimivia hiusnystyröitä. Harjaaminen ja hiominen haittaa lepääviä hiusnystyjä, sen sijaan niitä auttaa lämmin vesi eli ammeessa lojuminen.

Lisäksi auttaa Koirien biotiini- valmiste näyttelykoirille. Mahtava pehko lähti itselläkin heti kehittymään kun alkoi ottaa biotiinia koirien annoksilla, suosittelen kaikille jotka haluavat tuuheliasta hiusten kasvua, määrät yhä täysin terveellisiä ihmisille. Tästä vinkistä luin palstalta ja se paransi hiustenkasvuni nuoruusvuosieni tasolle!

😂

Vierailija
34/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla PCOS. Mene gynelle.

Vierailija
35/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti valtavasti hiuksia kun käytin tiettyä päänsäryn estolääkitystä. Silloin niitä lähti tasaisesti kaikkialta. Lähteekö sinulta laikkuina vai tasaisesti?

Tasaisesti. Mullakin on muuten syksystä asti ollut käytössä yksi hermosärkylääke.

-ap

Tasainen ohentuminen mullakin. Ja käytössä hermosärkylääke, jonka lippusessa lukeekin sivuvaikutuksena (melko yleinen) tilapäinen hiustenlähtö.

Vierailija
36/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön jo biotiinia ja vitamiinilisiä, olen sekasyöjä ja suosin kalaa, kasviksia, hedelmiä ja sellaisia mahd. prosessoimattomia ruokia, mutta en ole asian suhteen neuroottinen.

En tiedä miksi koholla ollutta ferritiiniä ei tutkittu, lääkäri ja gyne molemmat käski vain laihduttaa. Olen tiputtanut painon normaaliksi (oli ensin lievä ylipaino), ja sitten ei ole enää lääkärillä ollut ehdotuksia sen suhteen mitä tehdään.

Mulla on uudehko lääke jonka sivuvaikutuksissa ei listata hiustenlähtöä, mutta tämä on särkylääke jota ei ihan käsikaupassa saa. Mietin onko elämä ilman kipua myös elämä ilman hiuksia? Lääkäri sanoi ettei voi olla tuo lääke, mutta se on ainoa huomioitava muutos elämässäni.

Tää siis ap

Vierailija
37/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettäny paljon hiuksia kolmesta eri syystä. Ensin kaatusin ja sain päähäni tikkejä eli osa hiuksista piti ajaa pois. Sitten erehdyin espanjalaiselle parturille joka leikkasi yli puolet pois. Sitten sairastuin refluksiin eli kun edes aivasti niin tukko hiuksia putos. Nyt kasvaa sellanen hiirenhäntä mut ainaski ne on mun. Hiustenkasvua llisääviä isäaineita en uskalla syödä koska muuten olen karvainen eli pelkään että sit naama kasvaa umpeen. Mutta jos huonolta näyttää niin ainahan sitä voi laittaa hiuslisäkkeet pyllykarvoista, niitä riittää;)

Vierailija
38/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti valtavasti hiuksia kun käytin tiettyä päänsäryn estolääkitystä. Silloin niitä lähti tasaisesti kaikkialta. Lähteekö sinulta laikkuina vai tasaisesti?

Tasaisesti. Mullakin on muuten syksystä asti ollut käytössä yksi hermosärkylääke.

-ap

Tasainen ohentuminen mullakin. Ja käytössä hermosärkylääke, jonka lippusessa lukeekin sivuvaikutuksena (melko yleinen) tilapäinen hiustenlähtö.

Mulla se lukee erittäin harvinaisena. Mutta tavallaan on hyvä jos se on tuo lääke niin voin kysellä eri lääkkeen perään. Tai sitten elää kivuissa, vaihtoehto sekin. Vaan onkohan muutama hiuskarva lisää sen arvoista?

ap

Vierailija
39/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi vaikuttaa trollilta mutta löysin avun tältä palstalta samantyyppisen vaivaan. Olen 44- vuotias mies ja vain muutamia kertoja elämässäni olen leikkauttanut hiukseni. Minulla kasvaa hiukset vain olkapäille asti ja ovat tuuheat. Vaaleat hiukset hiuksista ohuimmat mutta vaaleita hiuskarvoja aina kasvaa tiheimmin pinta- alaa kohden. Kun ihminen ikääntyy niin päänahan yhä harvemmat hiusnystyt toimivat aktiivisesti hiuskarvaa tuottaen vaikka ovatkin yhä toimivia hiusnystyröitä. Harjaaminen ja hiominen haittaa lepääviä hiusnystyjä, sen sijaan niitä auttaa lämmin vesi eli ammeessa lojuminen.

Lisäksi auttaa Koirien biotiini- valmiste näyttelykoirille. Mahtava pehko lähti itselläkin heti kehittymään kun alkoi ottaa biotiinia koirien annoksilla, suosittelen kaikille jotka haluavat tuuheliasta hiusten kasvua, määrät yhä täysin terveellisiä ihmisille. Tästä vinkistä luin palstalta ja se paransi hiustenkasvuni nuoruusvuosieni tasolle!

Myös tuota ammetta suosittelen, vie kaikki kivut ja kolotukset ja kylmänväreet ja auttaa hiustenlähtöön lämmittävän veden vaikutuksellaan.

Mistäpäin AP etsit kumppania ja millainen olet?

;D

Vierailija
40/81 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan konsti on runsas punajuuren syönti.

2. Ulkomaiset shampoot on kehitetty rasvaisemmille paksuhiuksisile päänahoille, ne eivät sovellu suomalaiselle kuivemmille vaaleille hiuspohjille koska kuivattavat sitä liikaa ja elimistö kompensoi rasvanlähdön lisärasvalla ja jollei se auta niin hiustenlähdöllä.

Harvemmin shampoopesuja ja enemmän pesuja pelkällä vedellä.

3. öljyä päänahkaa luonnollisilla öljyillä, sillä on myös rauhoittava vaikutus.

4. alkoholi. Jo pieni määrä nostaa testotasoja joka aiheuttaa hiustenlähtöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi