Mikä on yleensä vainoamisen motiivi?
Miksi vainoajat vainoavat? Miksi joukkovainotaan?
Kommentit (73)
Ihan vaan nautinto: "koska mä voin" ja vainon kohde reagoi vainoon. Mitä enemmin reagoi, sen herkullisempaa vaino on?
Vierailija kirjoitti:
Vainoaminen alkaa pakkomielteestä ja sitkeästä päähänpinttymästä, että vainon kohde on jollakin kohtalonomaisella tavalla sidottu vainoajaan.
Vainoajan mielestä kaikki merkit tähtien asennosta liikennevalojen vaihtumiseen ovat viestejä siitä, että kuulutaan yhteen kunnes kuolema erottaa, ja varsinkin sen jälkeen. Omistamisvietti on kova ja minän rajat olemattomat: vainoaja ei hahmota mihin oma minä loppuu ja mistä toinen ihminen alkaa.
Mustasukkaisesta ja omistushaluisesta ex:stä voi helposti tulla stalkkeri tai vainoaja, huudeilla hiippaileva kyylä, joka kokee omistussuhteensa edelleen olevan voimassa. Tällätavoin sitten selittää itselleen ja katsoo oikeudekseen jatkaa piiritystä.
Hyvin kuvattu tapausesimerkki!
Mulla on ollut 11 vuotta vainoaja. Hän on seurannut, tullut kotiini, lähettänyt lahjoja ym. En tunne häntä. Hän on mua melkein 20 vuotta vanhempi. Hänellä on pakkomielle muhun. Ei kai siinä muuta. Vielä hengissä ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan nautinto: "koska mä voin" ja vainon kohde reagoi vainoon. Mitä enemmin reagoi, sen herkullisempaa vaino on?
Miten reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Vainooja ei ole psyykkisesti normaali. Hän on narsistinen ja hänellä on sekä pakkomielteitä että harhaisuutta. Vainooja kuvittelee mielessään hyvinkin kiihkeän suhteen eikä tajua, että se on mielikuvitusta, yksipuolista ja epätodellista.
Tällä alustalla riehuvista trolleista monella on kaikki nämä oireet, esim. sillä miespuolisella äärioikeistolaisella, joka kuvittelee keskustelevansa alustalla yhden ainoan naisen kanssa (vaikka täällä pyörii yli 10000 ihmistä päivittäin) ja joka samaistuu maailman kaikkiin miehiin. Eihän hän tunnista edes omia rajojaan eikä kunnioita toisten rajoja, eli psykoottinen narsisti on.
Tuohon sairauteen on ihan diagnoosikin olemassa eli erotomaanikko.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Erotomania.
Olen itse joutunut tuollaisen vainoojan naapuriksi ja en tiennyt asiasta vuosiin mitään kun hän kirjoitteli suomi24 sinkut palstalla rakkausviestejään ja kaipailujaan sekä niitä seuraavia haukkumistrollaaimisviestejä mutta kun en käynyt sinkut sivustolla koskaan niin en tiennyt asiasta mitään
Kävin kyllä s24:lla muutoin mutta eri palstakeskusteluissa. Jossain vaiheessa aloin sitten kiinnittämään huomiota ikävä sivustolla oleviin tietylle naiselle kohdistuviin viesteihin ja naiseen liittyvistä vihjeistä ja viestien lähettäjästä ei sitten tiettyjen asioiden varmistuttua voinut enää erehtyä kun tuli ns. niin lähelle.
Oli 100% naapuriin kohdistuvat tiedot että ei ollut mitään erehtymisen vaaraa. Oli kauheaa tajuta erityisesti että sitä oli jatkunut jo vuosikausia ja se että oli myös provosoitu niillä trollaus haukkumisviesteillä muita miehiä vihaamaan minua ja yksi tyyppi olikin muutama vuosi aiemmin eräänä aamupäivänä oveni takana kun lähdin töihin. Ootteli siinä kun oven avasin ja tuijotti uhkaavan näköisesti. Mielenkiintoista oli mistä tiesi missä asuin ja kaikki muut tiedot? Siltä naapuriltani tietysti.
En tuolloin vielä osannut yhdistää itseeni kun en tiennyt koko asiasta vielä mitään. Ihmettelin vain mitä hän siinä oveni takana teki. En tiedä mitä hänellä oli aikomuksena. Minulla oli melkoinen kiire jo töihin kun olin lähtenyt vähän myöhässä ja kiireellä menin rappuset alas.
Hän lähti perääni. Menin töihin pyörällä joten pyöräkellarin kautta ja ovi meni lukkoon perässäni ennen kuin mies ehti kohdalleni. Kun pääsin pyörän kanssa ulos lähti mies raivon vallassa autollaan kumit vinkuen.
Olin kyllä tuolloin jo kiinnittänyt huomiota miesten kummallisiin katseisiin ja virnuileviin ilmeisiin sekä vislailuihin jo pidemmän aikaa mutta en niistäkään sen kummemmin välittänyt. Ajattelin että jos somessa jotain törkyä minusta niin joku kyllä siitä tulisi minullekin kertomaan. Itsellä ei ollut tuolloin eikä edelleenkään ole mitään omia somesivustoja. Niitä valesivustoja kuitenkin varmasti on vieläkin. Mies on varmasti myös kuvannut minua monet kerrat.
Erotomaanikon kaikki oireet tämän miehen toiminnassa havaittavissa siis joten tässä mietin että pitäisikö tehdä tutkintapyyntöä poliisille noista kun niitä provokatiivisia feikkisivustoja meikäläisestä varmasti myös tehty ja löytyy netistä edelleen.
Lisäksi näyttää siltä että on edelleen paljon ihmisiä joille ne mahdolliset feikkisomesivut uppoaa täysin aitoina niin kuin se kuuluisa väärä raha??🤨 Eli sitä älyllistä loogista päättelykykyä ei edes sen vertaa että tajuaisi ettei nämä jutut täällä voi pitää paikkaansa.
Kannattaa osoittaa kysymys niille ketkä yrittävät loukata jokaisen naisen kunniaa nimittelemällä heitä tällä palstalla.
Eivät ymmärrä, että itsensä tyhmentävät käytöksellään.
Syitä lienee useita.
Ex vainosi hulluuteen asti, kunnes loppui kuin seinään. Kirjaimellisesti katosi kuvioista. Vuosia myöhemmin sain mutkan kautta tietää, että serkkuni oli käynyt hänen luonaan "kylässä".
kun MIEKKONEN ei lämpene kampissa ja perässä annakadulla mm. ravaavan toisen polven mamun ongerlmiin.
Turhanpäiväinen NaRsiSMi. Narsisti = Turhuuksien turha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainooja ei ole psyykkisesti normaali. Hän on narsistinen ja hänellä on sekä pakkomielteitä että harhaisuutta. Vainooja kuvittelee mielessään hyvinkin kiihkeän suhteen eikä tajua, että se on mielikuvitusta, yksipuolista ja epätodellista.
Tällä alustalla riehuvista trolleista monella on kaikki nämä oireet, esim. sillä miespuolisella äärioikeistolaisella, joka kuvittelee keskustelevansa alustalla yhden ainoan naisen kanssa (vaikka täällä pyörii yli 10000 ihmistä päivittäin) ja joka samaistuu maailman kaikkiin miehiin. Eihän hän tunnista edes omia rajojaan eikä kunnioita toisten rajoja, eli psykoottinen narsisti on.
Tuohon sairauteen on ihan diagnoosikin olemassa eli erotomaanikko.https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Erotomania.
Olen itse joutunut tuollaisen vainoojan naapuriksi ja
Kerää todisteet. mene poliisille. Älä mene paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kauhea suuttumus ja pettymys kun ei reagoida mitenkään. Tällaisille vainoajille parasta lääkettä on olemalla täysin viileä käytökseltään ja jatkaa elämää niin kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen laskeuma.
Tai niinkuin sinulla, peräsuoli aivojen tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vainoaminen alkaa pakkomielteestä ja sitkeästä päähänpinttymästä, että vainon kohde on jollakin kohtalonomaisella tavalla sidottu vainoajaan.
Vainoajan mielestä kaikki merkit tähtien asennosta liikennevalojen vaihtumiseen ovat viestejä siitä, että kuulutaan yhteen kunnes kuolema erottaa, ja varsinkin sen jälkeen. Omistamisvietti on kova ja minän rajat olemattomat: vainoaja ei hahmota mihin oma minä loppuu ja mistä toinen ihminen alkaa.
Mustasukkaisesta ja omistushaluisesta ex:stä voi helposti tulla stalkkeri tai vainoaja, huudeilla hiippaileva kyylä, joka kokee omistussuhteensa edelleen olevan voimassa. Tällätavoin sitten selittää itselleen ja katsoo oikeudekseen jatkaa piiritystä.
Helena K
Varmaan jonkinlainen kateus ja valheen perässä juokseminen niinkuin aivottomat apinat nykyään tekee. Monesti ei ees tunneta kohdetta. Joku saattaa esiintyä toisena netissä luoden valhetta. Tässä maailmassa paljon feikki ihmisiä.
Eli älä luota mihinkään netissä ku Ai deep fake juttuja täynnä.
Joku tyhmä peekyou portaali kerää sit nää tilit kaikki yhteen jonka vainooja on linkittäny kiusatun nimen alle.