Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Mies haluaa 50-vuotiaana keskimäärin 8 vuotta nuoremman vaimon

Vierailija
19.01.2025 |

Nuorena solmitun avioliiton ikäero on sen sijaan pieni. Naisten kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni miehestään eikä erota, koska oman ikäisen miehen löytäminen 50-vuotiaana on naiselle todella vaikeata.

https://yle.fi/a/74-20137032

Kommentit (431)

Vierailija
361/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut olis halunnu minua nuorempi mies. Oli valmis rakentamaan talon ja ihan kaiken tekemää, et sais olla mun kanssa. En kuitenkaa uskaltanut hänen matkaansa lähteä, ajattelin, että katuu kuitenkin myöhemmin ja vaihtaa nuorempaan.

Miehiä ei taida ahdistaa ajatus, että ehkä se nuori nainenkin jossain kohtaa haluaa sittenkin oman ikäisen eikä mitään setämiestä. 

Olisit lähtenyt nuoremman miehen matkaan ja nauttinut sen mitä se kestää. Vanhempi mies pystyessään vaihtaa 100varmasti nuorempaan. Täällähän tämä fakta on päivittäin avoimesti näkyvillä. 

Vierailija
362/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitainen tutkimus. Mistä löytyy vanhemmille miehille niin paljon nuorempia naisia, jotta tälläinen tulos ylipäätään saatiin? Tutkimuksen mukaan naiset nuorina pariutuvat yleisimmin kaksi vuotta vanhempien miesten kanssa. Yhtäkkiä nuorina naisina pariudutaan 8 vuotta vanhempien miesten kanssa. Onko tämä ollenkaan validi tutkimus?

Väestöliiton parisuhdebarometrin mukaan suurin osa (88%) pareista ikäerolla +/-5 vuotta ja yleisin ikäero +3 vuotta mies vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkälaisissa kuplissa te elätte, mutta itsestään huolta pitävä viisikymppinen, mies tai nainen, on hyvinkin vetävä näin 42-vuotiaan vinkkelistä. Näen heitä päivittäin toimistolla ja kuntokeskuksessa. Kaikki tietenkin vanhenemme, mutta täällä puhutaan viisikymppisistä kuin he olisivat jo vanhainkotiin muuttamassa.

Kuntosalia, lenkkiä, puhdasta ruokaa, hyvä ihonhoito ja positiivinen elämänasenne. Kaikille terveille ihmisille mahdollista.

Toiseksi, jos naisten kuivuus vaivaa, siihen on vaikka mitä apuja, pistoksista lähtien. 

Vierailija
364/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa niin sanota, että viisikymppinen mies haluaa 8v nuoremman vaimon. Tuo on toteutunut ikäero.

Jos kysyttäisiin minkä ikäisen vaimon viisikymppinen mies haluaa, eiköhän ikäero olisi enemmän kuin 8v.

Mä en vieläkään ymmärrä, miks mennä yhteen ihmisen kanssa, jota ei halua. 

Tyytymistä. Itse en tosin kyllä usko että normi mies yleisesti haluaa 50-vuotiaana esim kolmekymppistä puolisoa. Sen verran olen miesten kanssa jutellut, kavereiden ja sukulaisten, että tiedän tavallisten miesten haluavan suhteen jossa ollaan suht samalla kartalla. Seksisuhde on sitten eri asia, ja niistähän palstamiehet puhuvat lähes pelkästään kun eivät naisesta muuta kaipaa.

Mu

Voevoe. Eihän se rouvan vika ole, jos mieheltä istumapissankin tekeminen kestää n. 12 min. Ja miehet valehtelee noista erektiohäiriöistään, luultavasti ovat paljon yleisempiä kuin yleisesti esitetään.

Vierailija
365/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ristiriitainen tutkimus. Mistä löytyy vanhemmille miehille niin paljon nuorempia naisia, jotta tälläinen tulos ylipäätään saatiin? Tutkimuksen mukaan naiset nuorina pariutuvat yleisimmin kaksi vuotta vanhempien miesten kanssa. Yhtäkkiä nuorina naisina pariudutaan 8 vuotta vanhempien miesten kanssa. Onko tämä ollenkaan validi tutkimus?

Väestöliiton parisuhdebarometrin mukaan suurin osa (88%) pareista ikäerolla +/-5 vuotta ja yleisin ikäero +3 vuotta mies vanhempi.

Ei löydykään. Deittailin eroni jälkeen viisikymppisenä naisena ja kyllä se miesten yksinäisyys tuli aika hyvin selville. Kaikki miehet, joiden ilmoituksiin vastasin, vastasivat minulle. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta vastata kaikille, kun viestejä tuli niin paljon. Poistin koko profiilin parin päivän jälkeen, kun jotenkin oli liikaa. Löysin sitten lopulta kumppanin ihan netin ulkopuolelta. 

Vierailija
366/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi 8 vuotta nuorempaa, vaan 18-vuotiaan.

Olen 45 v. nainen enkä uskalla ees kuvitella millainen haloo siitä nousisi jos itse pariutuisin jonkun parikymppisen (tai alle!) kundin kanssa. Vaikka lainaamaani viestiäkin on alapeukutettu rutkasti, niin naisen kohdalla alapeukuttaisivat sekä miehet että myös muut naiset. Jos mies haaveilee nuoresta naisesta niin sitä alapeukuttaa vain naiset, ei toiset miehet. 🤔

Vierailija
367/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylläriylläri viiskymppisenä kolmikymppisen naisen ottanut mies voi vaihtaa taas uudestaan kuuskymppisenä kolmikymppiseen. Jos tykkää nuorista niin tykkää niistä aina. Ainoa mitä en ymmärrä on että kuka nainen lähtee tuohon. Vanhemmat miehet on myös aika protektiivisia omaisuutensa suhteen kun se on usein jo kertaalleen puolitettu. Eli omaishoitajan palkka voi myös jäädä saamatta lopulta. 

Vierailija
368/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100v miehen geneettinen aines harvoin enää täydellistä. 

Vierailija
369/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies iästään riippumatta haluaa korkeintaan 25-vuotiaan naisen.

Jos sellaista ei löydy on parasta pysytellä yksikseen ottamatta mitään nalkuttavaa pullahiirtä.

Vierailija
370/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pinnallisuus ei koskaan yllätä.

Tämä. Ja naisia syytetään pinnallisiksi 😄

Miehille puolison ulkonäkö on tutkimustenkin mukaan tärkeämpää kuin naisille

Ei ole pinnallista hakea hyvää synnyttäjää!

Siinä on iso ero sukupuolien väillä. 100 vuotias mies voi siittää, mutta 40v nainen alkaa olla synnytyksen suhteen myöhässä. 

..kuka viisikymppinen haluaa enää elää pikkulapsi arkea..aika harva!

Googlaa vaikka "Henrik VIII"

Vierailija
371/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52, eikä haittaisi löytää 10v nuorempi mies. Sitten kun ollaan molemmat 10-15 vuotta vanhempia, ei tarvitse kummallakaan enää mikään toimia kuten nuorempana. 

Vierailija
372/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään ihme. Keski-ikäinen täti on usein sukupuoleton pötkylä.

Mä menisin kuin kuumille kiville, jos vain tahtoisin. 

Vierailija
373/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pinnallisuus ei koskaan yllätä.

Tämä. Ja naisia syytetään pinnallisiksi 😄

Miehille puolison ulkonäkö on tutkimustenkin mukaan tärkeämpää kuin naisille

Ei ole pinnallista hakea hyvää synnyttäjää!

Siinä on iso ero sukupuolien väillä. 100 vuotias mies voi siittää, mutta 40v nainen alkaa olla synnytyksen suhteen myöhässä. 

Niin, jos haluaa lapsia. Monikaan 50 v mies saati vanhempi ei halua. Silloin nuoruuden vaatimus juontuu pinnallisuudesta. 

Ei johdu, vaan vetovoimasta.

Niin, miksi mies koke

Miksi 30-40v miehet sitten kuolaavat 5-kymppisiä naisia?

Vierailija
374/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v. nainen enkä uskalla ees kuvitella millainen haloo siitä nousisi jos itse pariutuisin jonkun parikymppisen (tai alle!) kundin kanssa. Vaikka lainaamaani viestiäkin on alapeukutettu rutkasti, niin naisen kohdalla alapeukuttaisivat sekä miehet että myös muut naiset. Jos mies haaveilee nuoresta naisesta niin sitä alapeukuttaa vain naiset, ei toiset miehet. 🤔

Miehenä alapeukutin lainaamasi viestiä. Teini-ikäinen vaimo kuulostaa tässä iässä vitsiltä.

Vierailija
375/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaiset huru-ukot keski-iän kriisissä omaishoitajaa etsimässä. Ei mitään uutta auringon alla.

Ei vaan pystytissistä naista. Lisäksi nainen on mukavampi luonteeltaan nuorena.

Miksi niiden pitää sojottaa pystyssä? Eikö se ole koominen näky?

Parikymppiset naiset ovat parempia lähinnä hoikkuuden ja mukavamman luonteen takia.

Kehittymätön persoona jota voi muokata, eikä vahvaa arvostelukykyä.  Mukavaa. 

Yks Aatu tuolta Itävallasta haaveili just tällaisesta.

Vierailija
376/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä alapeukutin lainaamasi viestiä. Teini-ikäinen vaimo kuulostaa tässä iässä vitsiltä.

Toki tuo mun viesti oli vahva yleistys, ei tietenkään kaikki miehet mitään teini-ikäisiä vaimoja halua. Tai varmaan suurin osa ei halua. Mutta naiselle ajatus "teini-ikäisestä" miehestä olisi mahdoton jo siksikin, että muut naiset tuomitsisivat sellaisen täysin. Toki harva nyt kovin paljon itseä nuorempaa miestä haluaakaan, mutta noin niin kuin teoriassa.

Vierailija
377/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkiläinen tutkimus, jossa kohteena oli koko Eurooppa sekä Israel. Ei tuo siis Suomesta pelkästään kertonut. 

Vierailija
378/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju todistaa sen, että suuri osa miehistä ei rakasta tai edes välitä naisesta. Nainen on heille vain statussymboli, mitä nuorempi, sen parempi, kuin auto, jota esitellä ihaileville, kaateellisille kavereille. Naisten tulisi jo nuoresta pitäen yhä enemmän keskittyä omaan elämäänsä miesten sijaan. Parisuhde on harvoin hyvä diili naiselle, joka vaihdetaan aina parempaan, nuorempaan mahdollisuuden tullen. Älkää rakentako mitään miehen varaan. Omat asunnot ja omat säästöt, eikä lapsia. Helpompi erota ja kun lopulta tulee kuitenkin jätetyksi nuoremman vuoksi. 

Vierailija
379/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tuon tosiaan tässä näkyvän myös naisten pariutumisessa siten, että naisilla yleisimmin 8 vuotta vanhempi mies. Ei taida olla kovin validi. 

Vierailija
380/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa niin sanota, että viisikymppinen mies haluaa 8v nuoremman vaimon. Tuo on toteutunut ikäero.

Jos kysyttäisiin minkä ikäisen vaimon viisikymppinen mies haluaa, eiköhän ikäero olisi enemmän kuin 8v.

Mä en vieläkään ymmärrä, miks mennä yhteen ihmisen kanssa, jota ei halua. 

Se, ettei toinen ole 100% toiveiden mukainen, ei tarkoita sitä etteikö toinen voisi silti olla kumppanina haluttava.

Niin juu. "Olisit täydellinen kulti, jos olisit 10-vuotta nuorempi."

Ihan turhaan siinä hurskastelet.

Aika monikin nainen toivoi pidempää, raamikkaampaa, komeanaamaisempaa tms kumppania. Aika moni sellaista vaatikin, kunnes lapsikuumeen iskiessä kummasti ulkonäkörima laski...

Voihan se rakkaus silti olla aitoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan