2vk, 1400kcal/pv, paino tippunut 0g
Tuolla kalorimäärällä en ole kärsinyt nälkää. Paino nyt 76kg. Liikuntaa viikossa 2 kertaa kuntosalia ja lisäksi spinning tai hölkkälenkki.
Pitää vissiin alentaa 1200kcaliin?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreilla ei sinänsä ole yhtään mitään merkitystä, vaan hiilihydraattien määrällä.
Laita hiilihydraatit nollaan tai max. 30g vuorokausi niin alkaa laihtumaan.
Tämä pitänee paikkansa, ainakin omalla kohdallani. Jätin 1.10.24 sokerin kokonaan pois ja hiilihydraatteja söin mahdollisimman vähän, 1-2 pientä leivänsiivua päivittäin. Ruokana ei pottuja ei pastaa ei kastikkeita. Kalaa, lihaa ja vihanneksia sekä juureksia oliiviöljyn kanssa. Pieni aamupala ja kaksi ateriaa päivässä. Kahvia, teetä, mineraalivettä.Ei mehuja eikä limonaadeja. Yksi hedelmä päivässä. Nyt olen laihtunut 18 kg ja veriarvot senkun paranevat. 1.10. 24 oli paino 108 kg ja nyt 90 kg.
Hiilihydaatteja mahdollisimman vähän??? 1-2 leivänsiivua, yksi hedelmä ei ole mahdollisimman vähän.
Hohhoijaa. Minulle se oli vähän näköjään kun pudotin tällä systeemillä 18 kg painostani alle NELJÄSSÄ kuukaudessa. Mitä vikiset?
Aktiivisuusrannekkeista/kelloista vielä, että muistakaa, ne algoritmit on laskettu miehen mittasuhteiden mukaan. Vaikka kuinka valitsisit "nainen" omiin tietoihisi, algoritmi taustalla ei muutu. Eli kellon näyttämä kulutus on aina laskettu keskiverto miehelle, toki antamiesi mittojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreilla ei sinänsä ole yhtään mitään merkitystä, vaan hiilihydraattien määrällä.
Laita hiilihydraatit nollaan tai max. 30g vuorokausi niin alkaa laihtumaan.
Tämä pitänee paikkansa, ainakin omalla kohdallani. Jätin 1.10.24 sokerin kokonaan pois ja hiilihydraatteja söin mahdollisimman vähän, 1-2 pientä leivänsiivua päivittäin. Ruokana ei pottuja ei pastaa ei kastikkeita. Kalaa, lihaa ja vihanneksia sekä juureksia oliiviöljyn kanssa. Pieni aamupala ja kaksi ateriaa päivässä. Kahvia, teetä, mineraalivettä.Ei mehuja eikä limonaadeja. Yksi hedelmä päivässä. Nyt olen laihtunut 18 kg ja veriarvot senkun paranevat. 1.10. 24 oli paino 108 kg ja nyt 90 kg.
Syötkö edelleen saman määrän kaloreita kuin aikaisemmin? Jos vähensit, niin silloinhan laihtuminen ei johtunut hiilihydraattien vähentämisestä vaan ylipäätään kalorivajeesta.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuusrannekkeista/kelloista vielä, että muistakaa, ne algoritmit on laskettu miehen mittasuhteiden mukaan. Vaikka kuinka valitsisit "nainen" omiin tietoihisi, algoritmi taustalla ei muutu. Eli kellon näyttämä kulutus on aina laskettu keskiverto miehelle, toki antamiesi mittojen mukaan.
Höpö höpö. Siinä kellossa on koodattuna kaikki tutkittu tieto nykyaikaisesta kalorien kulutuksesta ja se vertaa taulukoita siihen miten oikeasti liikut. Sen kellon arvio kalorinkulutuksesta on varmasti tarkempi kuin sun 'MUSTA TUNTUU ETTÄ KULUTIN 1600kcal ENKÄ 1700'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit väärin tai et laske kaikkea syömääsi.
Punnitsen kaikki ja kirjaan Yazioon.
Ap
Mistä toi 1400kcl/vrk on tullut? Ja sitähän pitäisi pienentää aina kun paino putoaa. Millaisella kalorimäärällä meinasit jatkossa pärjätä jos vielä ahkerasti liikuntaakin harrastat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Siinä kellossa on koodattuna kaikki tutkittu tieto nykyaikaisesta kalorien kulutuksesta ja se vertaa taulukoita siihen miten oikeasti liikut. Sen kellon arvio kalorinkulutuksesta on varmasti tarkempi kuin sun 'MUSTA TUNTUU ETTÄ KULUTIN 1600kcal ENKÄ 1700'.
Ja lisään vielä että jos pitää veikata kumpi tekee virheen kun paino ei laske, ihminen ruokien ja juomien kaloreita laskiessa vai kello kädessä sykettä ja kiihtyvyyttä mitatessa, niin se on se ihminen.
Mama nuudelien kalorit. TJEU.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän etten huijaa yhtään, tai napostele ylimääräisiä. Juomana vain vesi ja nekin kirjaan äppiin tunnollisesti. Liikunta ei ole uusi juttu, vaan saman verran olen liikkunut vuosia. Vaihdevuodet tukevasti päällä, joten en keksi muuta syytä, miksei paino tipu. Ehkä peruskulutukseni onkin paljon vähemmän kuin mitä urheilukello tai äppi sen laskee olevan?
Ap
"Vaihdevuodet tukevasti päällä, joten en keksi muuta syytä, miksei paino tipu. Ehkä peruskulutukseni onkin paljon vähemmän kuin mitä urheilukello tai äppi sen laskee olevan"
Sinä sen sanoit. Mulla ei muuttunut elintavat tai syömiset yhtään mutta e-pilleri lihotti 7kg. Onnistuin laihduttamaan ne 1200kcal/päivä kitudieetillä, olin nälkäinen ihan koko ajan. Paljonko sulla sitä ylipainoa on, veikkaan että oleellisinta sinulle olisi hyvä lihaskunto ja terveellinen ravinto, ei joku muutaman kilon(?) ylipainon tiputus.
Minä olen tiputtanut 35kg. Siihen meni kolme vuotta, eli alle 300g/vko.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttajan ei tarvitse hankkia sitä täysmehua jääkaappiin. Ihan turhia kaloreita.
Ei kenenkään muunkaan. Ne on kaukana terveellisestä.
Lopeta kalorien laskenta ja safkaa meattii, eggssii, fruittii.
Painolla ei sinänsä ole väliä vaan vyötärönympäryksel. Lihas painaa enemmän kuin fläsä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kalorien laskenta ja safkaa meattii, eggssii, fruittii.
Painolla ei sinänsä ole väliä vaan vyötärönympäryksel. Lihas painaa enemmän kuin fläsä.
Joo mielestäni miehillä pitää olla kapea vyötärö, mihin paljaalle iholle musta paksu solkivyö ja mokkanahkaiset chapsit. Buutsit saa pitää jos pyllistää. Siinä "fläsä" nauttii.
Yksilöllistä on metabolia, kuten moni muukin asia.
Mulla raudanpuute vaikutti kilpirauhaseen sen verran, ettei painonpudotus onnistunut. Nyt kun ferritiini on 130, on vapaan tyroksiinin määrä noussut viitearvon alarajalta yläkolmannekseen ja paino lähtenyt laskemaan. Varsinaista kilpparin vajista ei siis ollut.
Olen aina syönyt terveellisesti ja liikkunut paljon. Ihanaa, kun habitus näyttää nyt siltä miltä pitääkin! Olen päässyt eroon verenpainelääkityksestä kokonaan ja verensokeritasoni on laskenut.
Tuo on mulle jo reilu kalorimäärä, normisti syön max 1300kcal. Laihtuakseni pitää pudottaa mielellään 1000 kcal alle. Mutta tuollakin syön vielä hyvin.
Hiilarien pudottaminen ei vaikuttanut mitään, 16 viikossa putosi 2,5kg
161cm/72kg
Älä syö nuon syntisenpaljon jos halajat laihtua. Rukoile !
Tuolla ruokamäärällä olisi pitänyt jo suolistostakin lähteä massaa pois. Itsellä ainakin kun alkaa laihdutus niin lähtee jo kilo parissa päivässä.
Ehkä ap laskee kalorit väärin kuitenkin tai sitten on nestekertymää. Kannattaa hankkia mittanauha ja mitata kerran viikkoon rinnan, olkavarren, ylä ja alavatsan, lantion ja reiden ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet laskenut kalorit oikein? Ilman vaakaa se on periaatteessa mahdotonta, ellet sitten syö valmiita annoksia ja saa lukemia suoraan pakkauksesta.
Eipä muuten ole mitenkään mahdotonta. Itse olen ollut ruokaremontilla viime kesästä, syön yleensä myös n. 1600-1700 kcal päivässä kuten joku aikaisempikin kirjoittaja, pidän myös välipäiviä.
Tähän on mahtunut esim. lomia mökillä yms mihin en ole viitsinyt ruokavaakaa raahata. Tilavuusmitat voi muuttaa painoksi, vihannes- ja hedelmäpusseissa kappalemäärän mukaan saa yhden tuotteen painon, nettisivuilta voi katsoa monien ruokaketjujen annosten energiamääriä jne. Ja joka tapauksessa ei tuo ole täysin numerotarkkaa hommaa, ne pakettienkin tiedot on kumminki jotain keskiarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Millaista elintapaa elät? Jos olet toimistotyötä tekevä nainen joka ei pahemmin liiku työmatkojakaa , niin kulutuksesi on jotain 1600-1800kcal/pv. 1400 on tuohon aika pieni pudotus.
Jep. Lisäksi elimistö osaa säätää ja sopeuttaa kalorinkulutusta, jos vaje on vain parisataa kaloria päivässä eli lopputulos on vain se että paino pysyy ennallaan. Elimistö pitää kiinni "saavutetuista kiloista" koska varautuu aina mahdolliseen nälänhätään ja merkki sen uhasta on just tuo, että kalorinsaanti vähenee jolloin elimistö tekee vaadittavat korjausliikkeet kulutuksessa.
Sen kalorivajeen pitää olla riittävän suuri jotta laihtumista tapahtuu ja se taas valitettavan usein meinaa melkoista kituuttamista. Etenkin siis jos kroppa ei ole mitenkään lihaksikas. Parasta / helpointa olisi kun ei ikinä päästäisi itseään lihomaan (ja laihduttaisi heti sen ilmaantuneen 2kg veks) sekä pitäisi lihaskunnosta huolta.
Ja tämä siis ei ole moite kenellekään vaan enemmänkin vaan onnetonta yksinpuhelua koska just tasan samat mokat sitä olen tehnyt itsekin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit väärin tai et laske kaikkea syömääsi.
Punnitsen kaikki ja kirjaan Yazioon.
Ap
Mistä toi 1400kcl/vrk on tullut? Ja sitähän pitäisi pienentää aina kun paino putoaa. Millaisella kalorimäärällä meinasit jatkossa pärjätä jos vielä ahkerasti liikuntaakin harrastat?
Eikö se muuttunut kehonkoostumus anna hieman pelivaraa eli kun liikunnan myötä saa lihaksia niin se peruskulutuskin on hieman isompi mitä ilman niitä lihaksia? Ja lisäähän se liikunta jo itsessäänkin kulutusta eikä vain lihasten myötä.
Toki tuosta on paha kummemmin enää kalorimäärää laskea, mutta esim itsellä on tilanne se etten liho enkä laihdu kun syön 1600 kaloria / pv. Jos (tai siis kun) syön 1800-2000 kcal / pv niin lihon tasaista tahtia.
Taitaa olla niin, ettei tämä extralaardi kuluta itsessään yhtään energiaa eli se peruskulutus on sama olenpa sitten normipainoinen tai 25kg ylipainoinen vaikka kaikilla muilla tavoin nämä ylimääräiset elimistöä kuluttaa ja rasittaakin. Tietenkin jos jaksaisin liikkua ja lenkkeillä hurjasti niin tämä extramassa tekee kyllä liikunnasta normaalia raskaampaa, mutta koska se sen tekee (ja olosta muutenkin kömpelön ja köntyksen) niin liikunta ei varsinaisesti ole nautinto vaan käy nopeasti esim polviin ja nilkkoihin.
Jos haluaa että paino putoaa, niin hiilarit kuten leipä, pulla, riisi, makaroni ja sokerit pois. Johan lähtee!
Mä olin kerran sellasella nutrilett-dieetillä äitini kanssa, en syönyt niiden keittojen lisäksi mitään muuta. En laihtunut grammaakaan, kun taas äitini laihtui samassa ajassa 4 kg.