2vk, 1400kcal/pv, paino tippunut 0g
Tuolla kalorimäärällä en ole kärsinyt nälkää. Paino nyt 76kg. Liikuntaa viikossa 2 kertaa kuntosalia ja lisäksi spinning tai hölkkälenkki.
Pitää vissiin alentaa 1200kcaliin?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Malttia. Milloin aloitit liikunnan, sehän alkuun kerää nestettä. Muista, että kasvava lihasmassa nostaa energiankulutusta. Tsemppiä.
Ja on hyvä muistaa, että jos paino nousee, niin syy tuskin on lihasmassa.
Lasket kalorit väärin. Muuten paino olisi lähtenyt tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
1400 kaloria on loppupeleissä hyvin vähän ruokaa.. Jos ajattelee, itse syön yli 2000 kaloria päivässä, mutta liikun paljon.
Mä pysyn normaalipainossa noilla kaloreilla, liikkumattomuuspäivinä syön 1400 ja liikuntapäivinä 1600 kcal. Pituutta 162cm. Lihasta löytyy. Fläsää voisi tiputtaakin joku 5kg, mutta en koe tarvetta olla niin hoikka.
Pistä 1000 kaloria, laske tarkasti ne määrät. Esimerkiksi pasta ja leivät äkkiä ylimääräistä.
Miten menee muilla laihduttajilla?
Mä olen yrittänyt vuosia saada painoa putoamaan. Liikun paljon ja perusruokavalioni on terveellinen ja vähärasvainen (myös ravitsemustetapeutin mielestä). Vasta pätkäpaastolla on paino lähtenyt laskemaan. Skippaan siis aamupalan viitenä päivänä viikossa.
Ikää 60+ , työ toimistotyötä, aerobista liikuntaa 5 h ja kuntosalia 2 krt/vko.
Vierailija kirjoitti:
Kaloreilla ei sinänsä ole yhtään mitään merkitystä, vaan hiilihydraattien määrällä.
Laita hiilihydraatit nollaan tai max. 30g vuorokausi niin alkaa laihtumaan.
Älä jaksa valehdella. Hiilihydraattien määrällä ja laadulla on tietysti paljonkin merkitystä kehon toiminnassa, mutta nollaan niitä ei missään tapauksessa kannata laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pistä 1000 kaloria, laske tarkasti ne määrät. Esimerkiksi pasta ja leivät äkkiä ylimääräistä.
Miten menee muilla laihduttajilla?
Eivät ne pastat ja leivät ole sen kummempaa KILOkaloria, kuin muutkaan. Samalla tavalla nekin kilokalorit lasketaan keittiövaa'an avulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt vuosia saada painoa putoamaan. Liikun paljon ja perusruokavalioni on terveellinen ja vähärasvainen (myös ravitsemustetapeutin mielestä). Vasta pätkäpaastolla on paino lähtenyt laskemaan. Skippaan siis aamupalan viitenä päivänä viikossa.
Ikää 60+ , työ toimistotyötä, aerobista liikuntaa 5 h ja kuntosalia 2 krt/vko.
Eli tiputat energiansaantiasi. Millään pätkäpaastolla siinä ei ole mitään väliä. Yksi turha ja typerä trendidieetti miljoonien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit väärin tai et laske kaikkea syömääsi.
Juomat pitää myös laskea!
Vierailija kirjoitti:
Malttia. Milloin aloitit liikunnan, sehän alkuun kerää nestettä. Muista, että kasvava lihasmassa nostaa energiankulutusta. Tsemppiä.
https://terveurheilija.fi/urheilijan-ravitsemus/urheilijan-lautasmalli/
Syöt ihan...väärin, liian vähän!
Oletko varma, että olet laskenut kalorit oikein? Ilman vaakaa se on periaatteessa mahdotonta, ellet sitten syö valmiita annoksia ja saa lukemia suoraan pakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit väärin tai et laske kaikkea syömääsi.
Punnitsen kaikki ja kirjaan Yazioon.
Ap
Laita ne syömises tänne, ihan turha näprätä joidenkin muutamien kymmenien kalorien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Laita ne syömises tänne, ihan turha näprätä joidenkin muutamien kymmenien kalorien kanssa
Moni laittaa yleensä jonkun täysin epärealistisen listan tänne, mikä ei ole koko totuus. Mitä menee perjantai-iltana ja lauantaina? Mitä menee seuraavan viikon perjantaina tai lauantaina? Entäs seuraavat viikot? Pitkän aikavälin syömiset ovat paljon oleellisempi tieto kuin joku karkea arvio viikon syömisistä. Toki se on totta, monella se dieetti kestää vain viikon tai pari ja sitten repsahtaa. Niin vaikeaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Kaloreilla ei sinänsä ole yhtään mitään merkitystä, vaan hiilihydraattien määrällä.
Tämä pitänee paikkansa, ainakin omalla kohdallani. Jätin 1.10.24 sokerin kokonaan pois ja hiilihydraatteja söin mahdollisimman vähän, 1-2 pientä leivänsiivua päivittäin. Ruokana ei pottuja ei pastaa ei kastikkeita. Kalaa, lihaa ja vihanneksia sekä juureksia oliiviöljyn kanssa. Pieni aamupala ja kaksi ateriaa päivässä. Kahvia, teetä, mineraalivettä.Ei mehuja eikä limonaadeja. Yksi hedelmä päivässä. Nyt olen laihtunut 18 kg ja veriarvot senkun paranevat. 1.10. 24 oli paino 108 kg ja nyt 90 kg.
Tiedän etten huijaa yhtään, tai napostele ylimääräisiä. Juomana vain vesi ja nekin kirjaan äppiin tunnollisesti. Liikunta ei ole uusi juttu, vaan saman verran olen liikkunut vuosia. Vaihdevuodet tukevasti päällä, joten en keksi muuta syytä, miksei paino tipu. Ehkä peruskulutukseni onkin paljon vähemmän kuin mitä urheilukello tai äppi sen laskee olevan?
Ap
Odota nyt vielä muutama viikko ja jos mitään ei tapahdu, niin mieti sitten uudestaan. Sinulla ei ole kuitenkaan kymmeniä kiloja ylipainoa, mistä lähtisi heti alkuun useampi kilo pelkkää nestettä. Kuinka usein punnitset itsesi? Jos esim. kerran viikossa ja punnitus sattuu osumaan liikuntaa seuraavaan aamuun, kehossasi on liikunnan tilapäisesti kerryttämää nestettä eli vaaka ei näytä totuutta. näin nopeasti. Ja tietysti on olennaista tietää, mikä kulutuksesi suunnilleen on. Siksi suosittelen hankkimaan myös aktiivisuusrannekkeen tai urheilukellon, mikä siirtää tiedot suoraan Yazioon. Joku halpa karvalakkimallikin riittää, kunhan se mittaa askeleet ja kulutuksen. (Ja nyt tietysti joku tulee jälleen kerran kertomaan suuren uutisen, että kello ei voi tietää kulutusta, mihin vastaan jälleen kerran että se kertoo kuitenkin tarkemmin kuin pelkkä arvaus.)
Jos haluat laihtua kaloreita laskemalla, on kalorimäärää vaihdeltava. Syö joinakin päivinä enemmän, niin kehosi ei mene säästöliekille. Jos syöt joka päivä saman kalorimäärän, saat aikaan myös nälkävelan, jonka keho ottaa satavarmasti takaisin. Se on fysiologiaa, jota ei pysty estämään. Hanki tutkittua tietoa painon pudottamisesta. Kuulostaa siltä ettet ole tutustunut sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitänee paikkansa, ainakin omalla kohdallani. Jätin 1.10.24 sokerin kokonaan pois ja hiilihydraatteja söin mahdollisimman vähän, 1-2 pientä leivänsiivua päivittäin. Ruokana ei pottuja ei pastaa ei kastikkeita. Kalaa, lihaa ja vihanneksia sekä juureksia oliiviöljyn kanssa. Pieni aamupala ja kaksi ateriaa päivässä. Kahvia, teetä, mineraalivettä.Ei mehuja eikä limonaadeja. Yksi hedelmä päivässä. Nyt olen laihtunut 18 kg ja veriarvot senkun paranevat. 1.10. 24 oli paino 108 kg ja nyt 90 kg.
Hiilihydaatteja mahdollisimman vähän??? 1-2 leivänsiivua, yksi hedelmä ei ole mahdollisimman vähän.
Pieni pudotus, mutta paljon terveellisempi kuin suurempi pudotus. Jos pää kestää hidasta etenemistä, niin se on ehdottomasti järkevintä.