Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2vk, 1400kcal/pv, paino tippunut 0g

Vierailija
19.01.2025 |

Tuolla kalorimäärällä en ole kärsinyt nälkää. Paino nyt 76kg. Liikuntaa viikossa 2 kertaa kuntosalia ja lisäksi spinning tai hölkkälenkki.

Pitää vissiin alentaa 1200kcaliin?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten huijaa yhtään, tai napostele ylimääräisiä. Juomana vain vesi ja nekin kirjaan äppiin tunnollisesti. Liikunta ei ole uusi juttu, vaan saman verran olen liikkunut vuosia. Vaihdevuodet tukevasti päällä, joten en keksi muuta syytä, miksei paino tipu. Ehkä peruskulutukseni onkin paljon vähemmän kuin mitä urheilukello tai äppi sen laskee olevan?

Ap

Mikä se laskennallien peruskulutuksesi on? Vaihdevuodet päällä ja ikää tulee, eli peruskulutuksesi myös laskee koko ajan.

Vierailija
42/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat hiilarit pois muuten syö normaalisti kasviksia ja protskua. Sokerista tuskin täytyy sanoa mitään. 15 kg laihduttanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jäätäviä ohjeita täällä. Tiputta 1000, älä tiputa, koska tuolla määrällä et enää voi saada kaikkia tarvitsevia ravintoaineita. 1200 saa tehdä jo ihan tosissaan töitä, että saa kaiken tarvitseman. Tämä on ihan tutkittu juttu. Ei mitään järkeä tiputtaa noin alas. Täällä on paljon syömishäiriöisiä, jotka eivät välitä siitä, että saavat kaikki ravintoaineet. Puutokset voivat aiheuttaa todella paljon ongelmia. 

Moni karsii liikaa rasvasta, rasvanpoltto tarvitsee myös rasvaa. 

Vierailija
44/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on polarin kello ja siitä kulutukset automaattisesti Yazioon. Syömäni kalorit tiedän tarkkaan, mutta voiko kulutus olla oikeasti vähemmän mitä kello näyttää? Kai nyt ihmisissä on yksilöllisiä eroja??

Ap

Vierailija
45/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alenna varmuuden vuoksi 0 kaloriin. Mee sillä 2 viikkoa ja käy sitten vaa'alla, niin näet, että joko on tulosta syntynyt.

Parikymppisenä liikuin perkeleesti, enkä syönyt paljon mitään, koska rahaa ei ollut käytännössä markkaakaan. Kuukaudessa tuli enemmän kilometrejä kuin nykyään tulee kymmenessä vuodessa ja silti se paino silloin parikymppisenä pysyi vaan sitkeästi 50 kilossa, eikä laskenut mihinkään, vaikka sillä silloisella "dieetillä" olisi luullut satavarmasti. 

Vierailija
46/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on polarin kello ja siitä kulutukset automaattisesti Yazioon. Syömäni kalorit tiedän tarkkaan, mutta voiko kulutus olla oikeasti vähemmän mitä kello näyttää? Kai nyt ihmisissä on yksilöllisiä eroja??

Ap

Kyllä se voi olla, koska nuo kulutukset ovat aina keskiarvoja. Mutta hei oikeasti, kaksi viikkoa on NIIN lyhyt aika, ettei ole todellakaan vielä syytä huolestua eikä varsinkaan lähteä pudottamaan kalorimäärää. Painonpudotus, kestävä sellainen, on pitkä prosessi, mihin ei kannata ottaa mallia Suurimmasta pudottajasta tai Hengenvaarallisesti lihavasta.

Vierailija
47/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paitsi lähti vain ekan kuukauden aikana noin 3kg 1400kcal/pvä ja lopulta stoppasi, eikä paino laskenut kahden seuraavan kuukauden aikana mihinkään. Aiemmin lähti 12kg 3kk aikana (hikiliikuntaa 20-60min pvä) ja 800kcal pvä. ????

Vierailija
48/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet laittanut makrot ja pääsetkö tavoitteisiin?

Vierailija
49/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan jäätäviä ohjeita täällä. Tiputta 1000, älä tiputa, koska tuolla määrällä et enää voi saada kaikkia tarvitsevia ravintoaineita. 1200 saa tehdä jo ihan tosissaan töitä, että saa kaiken tarvitseman. Tämä on ihan tutkittu juttu. Ei mitään järkeä tiputtaa noin alas. Täällä on paljon syömishäiriöisiä, jotka eivät välitä siitä, että saavat kaikki ravintoaineet. Puutokset voivat aiheuttaa todella paljon ongelmia. 

Moni karsii liikaa rasvasta, rasvanpoltto tarvitsee myös rasvaa. 

Eihän se rasva pala, jos ei ole rasvaa, jota polttaa. 

Vierailija
50/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt vuosia saada painoa putoamaan. Liikun paljon ja perusruokavalioni on terveellinen ja vähärasvainen (myös ravitsemustetapeutin mielestä). Vasta pätkäpaastolla on paino lähtenyt laskemaan. Skippaan siis aamupalan viitenä päivänä viikossa. 

Ikää 60+ , työ toimistotyötä, aerobista liikuntaa 5 h ja kuntosalia 2 krt/vko. 

Eli tiputat energiansaantiasi. Millään pätkäpaastolla siinä ei ole mitään väliä. Yksi turha ja typerä trendidieetti miljoonien joukossa.

Joo, tiputan energiansaantiani. Muu hapatus ei kiinnosta (autofagiat sun muut). Totesin, et helpoiten saan tiputettua energiansaantiani näin. Mitäs sun kitkeryydelles olis tehtävissä? 

Vierailija
51/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liikkunut vuosia samalla sabluunalla, niin sekin voi hidastaa. Kehosi saattaisi tarvita liikunnasta vähän uutta ärsykettä. Eli vaihtelua saliohjelmaan ja muuhunkin liikuntaan. Välillä voisit vaikka skipata viikon toisen salipäivän ja tehdä yhden pitkä aerobisen treenin.

Vierailija
52/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös Polarin kello ja olen huomannut että näyttää varmaan liikaa kulutusta. Tai vaikea uskoa että esimerkiksi eilen kulutin 1700 kcal, kun makasin vaan kotona, kun puolet päivästä meni migreenissä. Ja olen 53kg. Sitten jos käyn 5-7km lenkillä, näyttää noin 2100. 

Lisäksi liikunta ei enää laihduta, kun keho tottuu siihen. Elimistö tasaa sen kulutuksen aikaa myöten. Tästä on ihan tutkimuksia. 

Vierailija
53/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2000kcal/vrk ja laihdun n. 0,5-0,7kg/vko. 

Menen kävellen töihin (yhtyeensä 10km/päivä) ja käyn salilla 3 kertaa viikossa. 

167cm ja 72kg nyt. Aloitin 2100kcal 80 kiloisena. 

Muista että paino ei aina putoa tasaisesti ja jos aloitit saliharrastuksen vasta nyt, niin usein kertyy nestettä. Myös lihakset saattavat alussa kasvaa nopeasti ja se näkyy myös vaaa'alla.

Myös voi kokeilla auttaako se mistä kalorit koostuu pudottamaan painoa. Itse suosin runsasta proteiinia ja paljon kasviksia. Täysjyvä hiilihydraatit. Rasvaa pitää ihan lisätä että saa tarpeeksi energiaa.

Vierailija
54/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei kerro totuutta noin lyhyellä ajalla. Paino voi sekä nousta, että laskea jälkijunassa.

Hyvä esimerkki oli se, kun söin jouluna surutta ihan mitä halusin, ja pidin sitten kolmen päivän paaston. Ajattelin, että ongelma hoitui sillä.

Meni pari viikkoa, ja paino pomppasi kilolla. Eli paitsi olin syönyt enemmän kuin luulin, paino muuttui reippaasti syömistä myöhemmin.

Vierailija
55/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeat hiilarit pois muuten syö normaalisti kasviksia ja protskua. Sokerista tuskin täytyy sanoa mitään. 15 kg laihduttanut. 

Vastaisitko tämmöiselle uutvartille ummikolle, mistä kaikesta tulee kroppaan nopeita hiilareita? Kiitos. Mä en tiedä noista ravintohommeleista hevon vattua, koska olen niin helvetin tyhmä. Sen tiedän, että pitäisi välttää limuja, kovia rasvoja, sokeria ei saisi syödä yhtään, eikä liikaa suolaa. Mut just niitähän menee kaksin käsin. Ainoat pahat, joista olen onnistunut pääsemään eroon, on alkoholi ja sipsit. Alkoholin käyttö loppui ryyppykaverin kuolemaan ja linnareissuun, ja sipsien syönti loppui siihen, kun lakkasivat maistumasta. Kauheeta se suolan määrä ja turvotus. Sillä, että sipsejä ja alkoholia ei kaada suuhunsa, ei ole isossa kuvassa mitään merkitystä, jos sitä kaikkea muuta epäterveellistä kuluu, kuten sokeria, kovaa rasvaa ja sen semmoista. Alkoholin ja suolapommisipsien lisäksi pitäisi päästä eroon kaikesta muustakin epäterveellisestä. Vasta sitten alkaisi vaikuttaa ja näkymäänkin. Sokeri nyt on ihan saatanasta. On lasten leikkiä päästä alkoholistina alkoholista eroon, kun vertaa siihen, miten mahdotonta on päästä sokerista eroon, kun on siihen koukussa. Ihan on huumeeksi luokiteltava aine. Olen 53 v mieshenkilö, 165 cm ja 74,1 kg.

Vierailija
56/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et laske jokaisen ruokailun kaloreita keittiövaaalla, niin arviosi voi olla pielessä 500 kcalinkin verran. Se ettei sinulla ole nälkä laihduttaessa viittaa siihen, että syöt aivan liikaa.

Itse olen tehnyt tästä yksinkertaista niin, että syön samat ruuat joka päivä, ettei tarvitse sählätä kalorien laskemisen kanssa.

Se on juuri näin. Ihminen reagoi kalorivajeeseen nälällä.

Ei, ei ja ei. Ruoka voi pitää kylläisenä ja vaje voi kaloreissa silti olla. Kaikista varmimmin epäonnistuu, kun alkaa pitää itseään nälässä. Jonkun aikaa sitä jaksaa, mutta jokainen tietää mitä tämän jälkeen käy. 

Mielummin lisäät kasviksia ja vihanneksia reippaalla kädellä ruokavalioon. 

Vierailija
57/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruokaa niin laihdut.

Vierailija
58/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa minun ongelmalta aiemmin.

Syy: vaikea raudanpuute, mikä pisti kehon ja kilpirauhasen vajaalle. Dvit ja B12 -tasot oli myös alhaalla.

Vinkki: osta puhti.fi:stä labrapaketti, missä minimissään ferritiini ja TSH

Vierailija
59/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet liikkunut vuosia samalla sabluunalla, niin sekin voi hidastaa. Kehosi saattaisi tarvita liikunnasta vähän uutta ärsykettä. Eli vaihtelua saliohjelmaan ja muuhunkin liikuntaan. Välillä voisit vaikka skipata viikon toisen salipäivän ja tehdä yhden pitkä aerobisen treenin.

Ja niinä päivinä, kun teet pidemmän treenin rasvanpolttosykkeellä, voisit syödä enemmän, jopa oletettavan kulutuksesi verran ilman mitään vajetta. Loppupeleissä liikunnan merkitys painonpudotuksessa ei ole lisätä yksittäisen päivän kalorivajetta, vaan vaikutukset ovat pidempiaikaisia ja liittyvät kehon toimintaan pitkällä aikavälillä.

-sama

Vierailija
60/89 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt pastat ja riisit pois sekä perunan vähälle ja rasvaiset juustot myös kokonaan pois. Näitä söin ennen aina runsaasti ja vaikkapa pastaa söin aina aivan liikaa. Oli helpompi poistaa kokonaan ruokavaliosta kuin säilyttää. Sokerimehut ja limsat myös pois. Paino noilla muutoksilla samoin kasvisten lisäämisellä laski tasaisen reippaasti.

Kuitenkaan ei pidä kalorimäärää laskea liian alhaiseksi tai elimistö pistää tenän jossain vaiheessa. Lisäksi ruuan oltava sellaista mistä pitää tai ennemmin tai myöhemmin lankeaa. Minä pääsin muutoksella järkyttävästä 90 kilosta 60 kiloon ja siinä paino pysynyt jo vuosia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan