"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain ansiotyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta, kun potkulaki tulee voimaan keväällä.
Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Ennen ei saanut palkata uutta tilalle vaan piti ottaa toi vanha tilalle.
Kun potkulaki tulee voimaan niin toi takaisinottovelvoite poistuu.
Se on hyvä, koska näin päästään eroon niistä, jotka pilaavat työyhteisön.
Usein se työyhteisön "pilaaja" on ahkerin, tunnollisin, vastuullisin. Mutta kyllä, pilaahan hän työyhteisön kun tekee enemmän ja paremmin kuin suurin osa muista. Toiset tuntevat itsensä huonoiksi työntekijöiksi, kuten ovatkin.
Entisenä työyhteisön ahkerimpana voin todeta, että tuossa voittaisi jokainen. Siksihän ne parhaat lähtevät ihan oma-aloitteisestikin ja huonot eivät - se ahkera työllistyy huomattavasti helpommin ja saa yleensä paremman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkkilainen parturi leikkaa hiukset 10 eurolla ja hakevat nyt kampaajaa tekemään värejä ja raitoja ja kiharoita.
Kuka enää kohta käy noissa kalleimmissa partureissa.
Kyllä käy. Mutta toki näille halvemmillekin on asiakaskuntansa.
Ei käy.
Potkulaki tulee keväällä voimaan eikä kellään Suomessa ole enää vakituista työpaikkaa sen jälkeen.
Olen työkyvttömyyseläkkeellä ja silti käytän kotimaista kampaajaa.
No, moni ei käytä.
Nytkin sairaala
No, koska monella työttömällä on lapsia ja jos puoliso tienaa 2200 brutto brutto-verot niin perge ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Ymmärrät paremmin, kun potkulaki tulee voimaan ja alat elämään 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Minulla on asiat ihan hyvin, enkä ole laiska, tyhmä tai huono.
Minua ällöttää ihmiset kenen pitää toisia ihmisiä painaa alapuolelleen, että voisi kokea olevansa jotain.
Minä tiedän mitä etuoikeuksia minulla on. Tiedän myös mitä vaikeuksia.
Tiedän myös että minulla ei ole mitään oikeutta mennä kenellekään sanomaan, että tämä on uhriutuja. En minä tiedä toisen elämästä mitään.
Joillakin on joku ihme röyhkeys ja totaalinen nöyryyden puute, kun menevät toisesta ihmisestä julistamaan, että on laiska ja uhriutuu. Ette te ole toisen kengissä kävelleet. Ette oikeasti tiedä.
Miksi te valitsette päättää ajatella toisesta rumasti?
Miksi ette valitse ajatella kauniimmin?
Vierailija kirjoitti:
Oli järkkyä nähdä toi ilmoitus, että laitoshuoltajia haetaan vain kuukauden työsopimuksilla.
Arvasin ton jo syksyllä, kun oli juttu, että tulee uudistus, että sakkomaksu alkaa mennä jo 3 kuukauden työttömyyden jälkeen.
Kun on kuukauden töissä niin kaupunki välttyy sakkomaksuilta.
Aika harhaista ajatella, että kaikki saisivat potkut. Jos pelkää itse saavansa, kannattaa miettiä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli järkkyä nähdä toi ilmoitus, että laitoshuoltajia haetaan vain kuukauden työsopimuksilla.
Arvasin ton jo syksyllä, kun oli juttu, että tulee uudistus, että sakkomaksu alkaa mennä jo 3 kuukauden työttömyyden jälkeen.
Ennen osa tuurasi laitoshuoltajien kesälomia ja sai ansiosidonnaista, kun oli 3 kuukautta töissä.
Suomessa on melkein kaikilla omistusasunto. Puoliso saattaa olla vakituisissa töissä.
Ansiosidonnais leikkauksen tilalle ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, jos puoliso saa pientä palkkaa.
Kyllähän sen tässä vähän vanhempana ihmisenä huomaa, että ei se vaan ole itsestä kiinni.
Ihan kenelle vaan voi tapahtua ihan mitä vaan.
Monet kerrat olen nähnyt kun ylpeys käy lankeamuksen edellä, ja ylimielinen toisia halveksiva ihminen löytää itsensä siitä asemasta mitä toisilla halveksi, pilkkasi ja katsoi nenän varttaan pitkin.
Kieltämättä aika tyydyttävää.
Ja oikein minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Minua ällöttää ihmiset kenen pitää toisia ihmisiä painaa alapuolelleen, että voisi kokea olevansa jotain.
Tiedän myös että minulla ei ole mitään oikeutta mennä kenellekään sanomaan, että tämä on uhriutuja. En minä tiedä toisen elämästä mitään.
Joillakin on joku ihme röyhkeys ja totaalinen nöyryyden puute, kun menevät toisesta ihmisestä julistamaan, että on laiska ja uhriutuu. Ette te ole toisen kengissä kävelleet. Ette oikeasti tiedä.
Empatian ja kokonaiskuvan hahmottamiskyvyn puute ja paska luonne.
Vierailija kirjoitti:
Aika harhaista ajatella, että kaikki saisivat potkut. Jos pelkää itse saavansa, kannattaa miettiä, miksi.
Ylpeys käy lankeamuksen edellä.
Vierailija kirjoitti:
Aika ylimielinen asenne sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Näin epäonnen aspektien alla syntyneenä voin sanoa,että kaikki on mennyt päin persettä..köyhyys on pahinta mitä elämässä tiedän olevan..miksen syntynyt rikkaaseen perheeseen tai sukuun..olisi ollut saumaa elää..nauttia ja harrastaa kaikkea mukavaa.. saada vaikka ripaus rakkautta..
Just tällainen perus l u u s e r i joka valittaa vain ja työntää omat ongelmansa muiden ihmisten ja olosuhteiden syyksi. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja kanna vastuu omasta elämästäsi. Se on isolta osin asenteesta kiinni, mitkä asiat tekee onnelliseksi ja saako sitä onnistumisen tunnetta revittyä myös pienistä asioista. Jos et ole johonkin tyytyväinen, niin tee muutoksia, jotka edistävät sitä tilannetta, että voisit olla tyytyväisempi tulevaisuudessa. Sulla on avaimet parempaan elämään ihan itselläsi, ei muut siihen vaikuta niin paljon kuin sinä itse. Tämä tuntuu olevan yleinen haaste, että ongelmia suostutaan näkemään vain muissa, ikään kuin ulkoistetaan se oma vastuu. Kuitenkin se on loppupeleissä pitkälti jokaisesta itsestään kiinni, haluaako tavoitella omin teoin ja asentein tyytyväisempää ja ns. parempaa elämää, mikä tekee itsensä onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatian ja kokonaiskuvan hahmottamiskyvyn puute ja paska luonne.
Aika hyvin kiteytetty. Täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen osa tuurasi laitoshuoltajien kesälomia ja sai ansiosidonnaista, kun oli 3 kuukautta töissä.
Suomessa on melkein kaikilla omistusasunto. Puoliso saattaa olla vakituisissa töissä.
Ansiosidonnais leikkauksen tilalle ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, jos puoliso saa pientä palkkaa.
Miksi hän ei tee töitä läpi vuoden, jos haluaa asua omistusasunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Kyllä se koulutus on hyvin edullista,käytännössä ilmaista ei se muita syyttelemällä kultalusikkasuussasyntyminen syytteleminen auta tämäkin vaatii sisua ja työntekoa.T köyhän perheen vanhempi,jossa 4 lasta koulutettu,kiitos yhteiskunnalle,joka koulutuksen mahdollisti.
En lukenut pskaasi. Nauroin vaan kun näin että se alkaa luuseriksi haukkumisella ja jatkuu johonkin niinkin ironiseen kuin muiden syyttelystä syyttelyyn.
On sulla varmaan paha olla, kun noin pitkän pskan syljit projisointiasi.
Meneekö sulla hyvin? Oletko onnellinen?
No et vaikuta siltä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan raja oli 6kk ansiosidonnaiselle, mutta jos sait tuon 2 vuodessa täyteen niin ansiosidonnainen alkoi taas alusta. Toki jokainen laskutaitoinen tajuaa ettei yhteiskunta voi loputtomiin rahoittaa tuollaista 6kk / 2 vuotta työssäkäyntiä, joten ei ihmekään että tuon kriteerejä nostettiin.
Suomen ongelma ei kuitenkaan ole sosiaaliturvalla näpertely vaan se, ettei riittävän suuri osa kansasta ole töissä. Ja syy suurtyöttömyyteen on työpaikkojen puute. Ja kukaan poliitikko ei halua tuohon tarttua kun siitä ei saa helppoja populistisia irtopinnoja seuraaviin vaaleihin kuten tuolla populistisella tukiaisten tason nostojankutuksella. Ja just tuon takia suomi ei ole noussut kohta 20 vuoteen tai jos nokia unohdetaan anomaliana niin 1991 laman jälkeen suomessa ei ole oikeaa nousua tapahtunut.
Enkä usko että tämänkään hallituksen leikkaukset tai säädöt tuota korjaa koska siellä istuu broilerit päättämässä eikä noilla ole mitään tajua siitä mikä on olennaista ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ylimielinen asenne sinulla.
Pointti sanalla PELÄTÄ. Kannattaa miettiä, mistä on oikeasti kyse, jos kroonisesti pelkää saavansa potkut. Mahdollisuuksia on monia. Kaikilla ei tuollaista pelkoa ole. Ja joo, voi johtua ihan siitä, että oma nykyinen työpaikkasi on epävakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan raja oli 6kk ansiosidonnaiselle, mutta jos sait tuon 2 vuodessa täyteen niin ansiosidonnainen alkoi taas a
Niin, nyt ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja se on leikattu.
Potkulaki tulee keväällä voimaan ja menetät omaisuutesi.