"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
Omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea.
"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…
Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille.
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
En jaksa koko ketjua lukea, mutta ydin on lapsuudessa. Se muokkaa hyvin pitkälle ihmistä. Sillä on eniten väliä, millaisen kasvatuksen ja mielenterveyden sait, olivat vanhemmat sitten rikkaita tai köyhiä. Jos sait hyvän lapsuuden ja vieläpä rikkaassa perheessä, se on kuin kiitotie parempaan elämään. Jos sait huonommat kortit, raahaudut elämässä eteenpäin vaivoin ja aina monta askelta jäljessä joutuen aina ponnistelemaan enemmän. Ja sitä ei todellakaan voi valita, mihin perheeseen synnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuksien tasa-arvon pitäisi toteutua. Se, että kaikilla, lähtökohdista riippumatta, olisi todellinen mahdollisuus hyödyntää lahjojaan ja opiskella haluamalleen alalle. Nyt näin ei ole. Kyse on poliittisesta arvovalinnasta.
Eikö muka? Mikä estää? Meillä on maksuton koulutus eskarista yliopistoon.
Ei ole kyse rahasta tyhmä ihmispoloinen.
Aina voi vedota huonoon lapsuuteen ja lähtökohtiin, jotta ei edes tarvitse tehdä itse mitään elämälleen. Tai sitten hyväksyä menneisyys sellaisenaan ja tehdä niistä lähtökohdista jotain. Asenne ratkaisee aika paljon.
Lapsuudellesi et voi mitään, mutta nyt olet aikuinen ja vastuussa omasta elämästäsi. Niin helppoa se on.
Kokemusta on itsellä, ryysyistä rikkauksiin ja pelkästään ahkeruudella ja sisulla. Muuta ei tarvittu. Olisin tietysti voinut valita myös uhriutumisen tien, mutta se olisi ollut aika turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa koko ketjua lukea, mutta ydin on lapsuudessa. Se muokkaa hyvin pitkälle ihmistä. Sillä on eniten väliä, millaisen kasvatuksen ja mielenterveyden sait, olivat vanhemmat sitten rikkaita tai köyhiä. Jos sait hyvän lapsuuden ja vieläpä rikkaassa perheessä, se on kuin kiitotie parempaan elämään. Jos sait huonommat kortit, raahaudut elämässä eteenpäin vaivoin ja aina monta askelta jäljessä joutuen aina ponnistelemaan enemmän. Ja sitä ei todellakaan voi valita, mihin perheeseen synnyt.
Katsotaan miten ihmisten mielenterveys kestää, kun tulee potkulaki ja uusia saa ottaa tilalle palkkatuella.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vain on asenteesta kiinni. Olen paljon saanut aikaiseksi itseni suhteen, en ole vuosiin voinut näin hyvin. Mutta ap, jatka tuolla tavalla ajattelua, et tule koskaan pääsemään elämässä yhtikäs mihinkään luovuttamalla. En ole edes rikas, olet ulosotossa ja asun vuokralla. Ei ole edes varaa autoon. SILTI, pystyn itse hoitamaan asioita enkä tartu uhriutumiseen.
Ootpa tyhmä ihminen joka ei muuta keksi, kun muiden syyttelyn uhriutujiksi.
Mitäpä se oikeasti auttaa, että kuvittelet toiset ihmiset uhriutujiksi?
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
No, työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Potkulaki tulee voimaan keväällä.
Irtisanomiseen riittää liian pitkä kahvitauko tai yksi myöhästyminen.
Voit itse kyllä vaikuttaa. Pidä vain 10 minuutin kahvitauko.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää ja toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Eli pärjäät 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella eläkeikään asti.
Voit kato itse vaikuttaa.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomiseen riittää liian pitkä kahvitauko tai yksi myöhästyminen.
Voit itse kyllä vaikuttaa. Pidä vain 10 minuutin kahvitauko.
Kaupunki on savuton työpaikka.
Älä siis hypi tupakalla enää, ettei tule potkuja.
Voit katsos itse vaikuttaa.
Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja ja tulee keväällä voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusaihe. Oikeistolaiset katsoo että kaikki on itsestään kiinni (ja unohtavat että ovat usein saaneet itse elää vauraan lapsuuden, saaneet perintöä, tietä on tasoiteltu yms), kun taas vasemmistolaiset näkee asiat täysin yhteiskunnan aiheuttamina, vääränlaisten rakenteiden syynä. Molemmat näkemykset on tietysti älyllisesti laiskoja, koska mustavalkoista ei ole olemassakaan. Kyllä fiksuimmat varmaan sen tietävätkin, mutta nämä iskulauseet on tarvittu yksinkertaisimpien kannattajien, massojen, villitsemiseen. Älyllinen politiikka on vaikeaa kun on riippuvainen mölisevien massojen suosiosta.
Suomi tasoittaa aivan älyttömästi jokaisen tietä. Itse olen köyhästä perheestä ja niin vain olen keskituloinen (tuntuu hyvätuloiselta kun jää paljon rahaa yli kun en kuluta kaikkea kuten useimmat). Vasemmistolaiset ovat vain laiskoja
Pidän itseäni vasemmistolaisena enkä tunnista itseäni ollenkaan näistä jatkuvista vasemmistosolvauksista. Olen tehnyt hulluna töitä parikymmentä vuotta. Matalapalkka-alalla. Ostanut oman asunnon ja maksanut sentilleen pois. Pätkätöitä ollut vuosia kunnes sain vakituisen työpaikan. Yrittäjyys ollut aina haaveissa. Nyt on mennyt terveys ja vuosia työttömänä kun ei enää edes sairauslomaa saa, tai saa mutta Kela ei maksa mitään. Pakko siis olla työkyvyttömänä työttömänä. En ole koskaan odottanut että toiset järjestävät ja maksavat. Haluaisin itse tienata koska rahaa saa enemmän itse tienaten. Olen opiskellut useampaa alaa ja voisin opiskella vieläkin jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Mikä minusta tekee laiskan vasemmistolaisen?
Ja jos kuitenkin kaiken tuon jälkeen äänestät vasemmistoa joka ei oikeasti tue sinua mitenkään paitsi valheellisella lupauksella utopiasta jota noilla ei ole yrityskään toteuttaa valtaan päästyään niin ainakin henkisesti laiska ja tyhmä vasemmistolainen olet.
Suomi ei tarvitse aivotonta valtion varojen tuhlaamista, loputonta persu- ja äärioikeistojankutusta tai muuten täysin vastuutonta valtionhoitoa maustettuna loputtomilla valeilla siitä miten vika on aina jonkun muun kuin vasemmiston. Ja silti vain tuota vasemmisto on tässä montakin vaalikautta äänestäjilleen antanut. Toki omansa eli esim. ay-liike on keränneet samalla miljardiomaisuuden veroja maksamatta ja lakkoilullaan nuo ajaa loputkin firmat ulos maasta ja loputkin duunarit työttömiksi. Todellista duunarin asian ajamista /s
Eli mieti nyt tarkkaan että haluatko jatkossakin maksaa tyhmyydestäsi ja jatkaa vasemmiston äänestämistä. Ei noilla ole mitään aikomustakaan ruveta yhtäkkiä hoitamaan asioita kunnolla. Eihän noilla ole esittää mitään vaihtoehtoja nykyhallituksen toimille mutta kritiikki jatkuu 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että sellainen pick me - girl ajattelu on lisääntynyt monessakin asiassa, joka on lopulta huono asia kaikille, koska todellinen voima on kuitenkin joukossa.
Sitä tuntuu olevan kulttuuriväessä, maahanmuuttajissa ja ihan tavallisissa työntekijöissä.
Mitä se tarkoittaa? Valitse minut -tyttö ajattelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että jotkut yrittävät väkisin valehdella itselleen, että kaikki on itsestä aina kiinni.
Se on sellainen pelkurin itselleen sepittämä turvallisuutta tuova valhe.
On kivempi elätellä uskoa, että on joku muita parempi ja ylempi olento, ja ne kenellä on huonommin, ovat huonoja, ja itse syyllisiä kaikkiin pahoihin asioihin mitä vaan voi tapahtua.
Onnettomuudet tapahtuu vain huonoille ihmisille ja jos hyvälle tapahtuukin jotain, niin tämä voi parissa päivässä hyvällä hyvän ihmisen hyvähyväasenteella toipua mistä vaan.
Nöyryys on arvostettava piirre ihmisessä.
Sinä olet ihan itse lannistanut itsesi uhriutumalla huonoista valinnoista elämässäsi. Koskaan ei ole niitä tässä maassa myöhäistä korjata, mutta henkisesti laiska ihminen uhriutuu mieluummin kuin lähtisi yrittämään parempaa elämää.
Miksi luulet että kirjoittajalla pitää itsellään olla asiat huonosti?
Koska sinä haluat uskoa niin.
Sinä haluat että joku olisi vielä sinuakin alempana.
Siinä on syy tuohon koko uhriutumis huuteluun.
Olkiukko.
Ainakaan geenejä ja omaa sukua ei voi valita, joten ne eivät ole itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusaihe. Oikeistolaiset katsoo että kaikki on itsestään kiinni (ja unohtavat että ovat usein saaneet itse elää vauraan lapsuuden, saaneet perintöä, tietä on tasoiteltu yms), kun taas vasemmistolaiset näkee asiat täysin yhteiskunnan aiheuttamina, vääränlaisten rakenteiden syynä. Molemmat näkemykset on tietysti älyllisesti laiskoja, koska mustavalkoista ei ole olemassakaan. Kyllä fiksuimmat varmaan sen tietävätkin, mutta nämä iskulauseet on tarvittu yksinkertaisimpien kannattajien, massojen, villitsemiseen. Älyllinen politiikka on vaikeaa kun on riippuvainen mölisevien massojen suosiosta.
Suomi tasoittaa aivan älyttömästi jokaisen tietä. Itse olen köyhästä perheestä ja niin vain olen keskituloinen (tuntuu hyvätuloiselta kun jää paljon rahaa yli kun en kuluta kaikkea k
Kohta määrää EU ja se tarkoittaa yritystukien poistoa.
Pidän itseäni vasemmistolaisena enkä tunnista itseäni ollenkaan näistä jatkuvista vasemmistosolvauksista. Olen tehnyt hulluna töitä parikymmentä vuotta. Matalapalkka-alalla. Ostanut oman asunnon ja maksanut sentilleen pois. Pätkätöitä ollut vuosia kunnes sain vakituisen työpaikan. Yrittäjyys ollut aina haaveissa. Nyt on mennyt terveys ja vuosia työttömänä kun ei enää edes sairauslomaa saa, tai saa mutta Kela ei maksa mitään. Pakko siis olla työkyvyttömänä työttömänä. En ole koskaan odottanut että toiset järjestävät ja maksavat. Haluaisin itse tienata koska rahaa saa enemmän itse tienaten. Olen opiskellut useampaa alaa ja voisin opiskella vieläkin jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Mikä minusta tekee laiskan vasemmistolaisen?