Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasin juuri lomamatkan etelään

Vierailija
18.01.2025 |

Ai että se sitten piristääkin keskellä kylmää ja pimeää talvea. Jo pelkkä tieto tulevasta matkasta nosti mielialaani. 😎

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puerto de la Cruziin talvilomalla. 

Kannattaa tarkistaa huone,torakoita ollut kovasti. Myös tyynyn alla:(

Samoin aamupalalla lattioilla.

Tullessa matkatavarat tarkkaan.

Ainakin lutikoita on ollut normaalia enemmän ainakin viime keväästä saakka kaikkialla Välimeren lomakohteissa, Kanarialla, Madeiralla, mm. Espanjan, Italianja Ranskan suurissa kaupungeissa kuten Rooma, Barcelona, Madrid ja Pariisi. Tsekkaa sänky (myös pohja), älä säilytä matkalaukkuja lattialla, älä laita vaatteita sängylle ja kotona matkalaukku pakkaseen plus vaatteiden pesu 60-asteessa tai pakastus. Ei tarvitse olla hysteerinen vaan realisti.

Torakka on pikku juttu lutikan rinnalla. 

Vierailija
62/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä matkayhtiö on luotettavin valmismatkojen suhteen? 

Aurinkomatkoja olen suosinut, ei ole ollut koskaan ongelmia ja suomalaiseen on helppo luottaa.

Aurinkomatkoilla laukut kuuluvat hintaan, muilla tietääkseni lisämaksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkoja olen suosinut, ei ole ollut koskaan ongelmia ja suomalaiseen on helppo luottaa.

Enpä muista olleeni pakettimatkalla, jossa ei yhtä matkalaukkua saisi ruumaan ilmaiseksi. Pelkillä, vaikkapa Finnairin lennoilla joutuu maksamaan ylimääräistä.

Vierailija
64/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torakat kuuluu normaaliin etelän eläimistöön, lutikat sen sijaan ovat pirullisia syöpäläisiä jotka saattavat tulla tuliaisina kotiin ja sitten ollaankin liemessä 😱

Vierailija
65/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähen 2 kaverin kanssa talvilomalla viikoks Puerto Caleroon. 

Miksi viikoksi? Eihän siinä ehdi mitään. Minimi on 2 viikkoa, mieluummin 3 viikkoa tai enemmän. 

Oomme lukios ja lomaa on vain viikko. 

Sama. Minä lähden pikkusiskon ja luokkakaverini kanssa Teneriffalle. 

Vierailija
66/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä muista olleeni pakettimatkalla, jossa ei yhtä matkalaukkua saisi ruumaan ilmaiseksi. Pelkillä, vaikkapa Finnairin lennoilla joutuu maksamaan ylimääräistä.

En minäkään, mutta käypä huviksesi vaikka Tjäreborgin sivulla matkoja katsomassa. Ärsytti ihan, kun matkat näyttivät ensin jonkin verran juuri Aurinkomatkoja halvemmilta, mutta varausvaiheessa alkoi lisämaksuja ropista. Edes pelkkä käsimatkatavara ei kuulu paketin hintaan.

Vierailija
67/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, mitä nähtävää on valitsemassasi kohteessa?

Kaunis luonto. Olin Puerto de la Cruzissa viime talvella pakkolomalla viisi viikkoa, joten tuskin siellä mitään uutta tulee vastaan. Tarkoitus onkin rentoutua lämmössä, eikä kiertää museoita. Niitä kierretään kesälomalla, kun käydään aina jossain uudessa paikassa. Viime kesänä oltiin Kroatiassa ja ensi kestänä tekisi mieli lähteä Islantiin.

Vierailija
68/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan matkatoimistoon, -otan tällaisen.

-ai minkälaisen?

Alanya 629/henk/vko

- ei sitä ole, se on 1029e

Mutta kun tässä lukee 629e

- ei kun se on henkeä kohti kun kaksi lähtee

Missä kohti se lukee?

- no meillä on tapa ilmoittaa henkeä kohti

Ok, mutta minä ostan yhdelle hengelle matkan kun tässä lukee 629e/henk/vko

- ei sitä ole siihen hintaan

Ok, pitäkää tunkkinne

Vierailija
69/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto de la Cruzin kadut ja kaupunginosat epäilemättä tulee 5 viikossa tutuiksi, mutta kävelymatkan päässä on paljon kivoja käyntikohteita, ja taksilla sekä bussilla pääsee edullisesti lähialueita kauemmaksi. Itse saari on mielenkiintoinen ja monipuolinen, ja naapurisaarille pääsee laivalla helposti. Olen viettänyt saarella kuukausia ja vielä on paljon uusia paikkoja joissa käydä, vaikka joskus on mukava olla vain siinä tutussa kohteessa ja nauttia olostaan. 

Vierailija
70/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä etelän lomakeskuksissa on influenssaa, coronaa ja norovirusta, joten pidä hyvä huoli ainakin käsihygieniasta. Lutikoita ja russakoita on myös normaalia enemmän eli ole tarkkana niidenkin suhteen. En halua pelotella, mutta realisti pitää olla ja toimia järkevästi. Itse palasin reissultani terveenä ilman ei-toivittuja salamatkustajia, mutta seurueessamme osa sairastui ja ainakin yksi löysi jonkun öttiäisen matkalaukustaan. Loma kuitenkin oli huippukiva ja sää oli suosiollinen. 

Niin no missä olitte? Jossain kehitysmaassa? 

Vierailija
71/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä etelän lomakeskuksissa on influenssaa, coronaa ja norovirusta, joten pidä hyvä huoli ainakin käsihygieniasta. Lutikoita ja russakoita on myös normaalia enemmän eli ole tarkkana niidenkin suhteen. En halua pelotella, mutta realisti pitää olla ja toimia järkevästi. Itse palasin reissultani terveenä ilman ei-toivittuja salamatkustajia, mutta seurueessamme osa sairastui ja ainakin yksi löysi jonkun öttiäisen matkalaukustaan. Loma kuitenkin oli huippukiva ja sää oli suosiollinen. 

Kanariansaarilla on tällä hetkellä tautiepidemioita. Eri

Vierailija
72/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen matkailukeskusteluja seurannut niin yleensä Aurinkomatkoja kehutaan, TUI haukutaan. Hinnat kelluu ja kokonaisia matkakokonaisuuksia perutaan, varsinkin maakuntakenttien lentoja. 

Vierailija
73/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niissä isoja eroja on. Kaikki joutuvat noudattamaan samoja lakeja ja asetuksia. 

Tosin uskon, että nämä valtio-omisteiset Finnairin tytäryhtiöt, kuten Finnmakat ja Aurinkomatkat eivät kovin helposti kyykkää.

Finnmakat? Finnmatkat? Finnmatkoja ei enää edes ole, eikä ole mikään Finnairin tytäryhtiö ollutkaan.

Vierailija
74/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä oltiin Tjären matkalla, erikseen maksoi laukut. 

Vierailija
75/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matka Tansaniaan, Sansibarille.

-17-

Vierailija
76/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkat paras ja kallein. Lentää Finskin koneilla. Itse olen käyttänyt Tui ja Tjäreborg matkoja hinnan vuoksi. Pääasia perille lämpimään pääsy. Joskus menee tuntien odotteluksi. Filippiinien reissut suunnittelen itse, käytän välittäjänä Travellink toimistoa.

Vierailija
77/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkat paras ja kallein. Lentää Finskin koneilla. Itse olen käyttänyt Tui ja Tjäreborg matkoja hinnan vuoksi. Pääasia perille lämpimään pääsy. Joskus menee tuntien odotteluksi. Filippiinien reissut suunnittelen itse, käytän välittäjänä Travellink toimistoa.

Tiedä tuosta Aurinkomatkojen kalleudesta, pitää huomioida toi jo mainittu hintaan kuuluvat ruumalaukut, hotellien taso, ja esim. mulle lentoaikataulu on tärkeä. 

Vierailija
78/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puerto de Moganissa. 

79/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin juuri viikon rantaloman. Ihanaa lähteä alla inclusive lomalle.

Mikä siinä all inclusivessa viehättää? Minusta on mukavaa kierrellä kaupungilla ja syödä eri paikoissa.

Mulla sama. Mä en haluaisi syödä viikkoa tai kahta samassa paikassa samaa ruokaa. Ollaan tykätty juuri siitä, että etsitään joka ilta eri ravintola. Mutta jokainen tavallaan.

Minun 5-kymppiset vietettiin tyttären perheen kanssa Haniassa. Joka päivä oli eri ruokaa, ehkä perusjutut oli päivittäin samoja. En oikein enää muista, kun vaihtoehtoja löytyi pöydästä niin paljon. Tämä oli meille kätevää kun matkassa oli kaksi alle kouluikäistä lasta.

Vierailija
80/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomalla mennään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi