Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?
Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.
Kommentit (159)
Naista en päästäisi. Etuilevat elämässä jo ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku vanhus niin joo. Muuten en.
Tässä tapauksessa ei.. sillähän menee siinä kassalla yhtä kauan kuin mulla kärryllisen kanssa. Aletaan kaivaa pussukkaa ja lasketaan senttejä moneen kertaan kassan kanssa ja vaihdellaan edes takaisin, jotta saa täyden 2 eurosen eikä 1,85e
Jos edessäni on oikeasti joku huonokuntoinen vanhus, joka näyttää siltä, että hyvä kun pysyy tolpillaan, niin todellakin päästän ohi. Ihan sama vaikka kestäisi tunnin. Silloin minä voin myös mennä sinne itsepalvelukassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päästä. Menkööt itsepalvelukassalle.
Tuollaiselle tyypille voisin survoa se hookoon vaikka peseeseen. Tai ihan minkä vaan survoisin.
Ai suutut, jos et saa ohitella jonossa. On sulla otsaa!
Sara Parikalla on otsaa. Minä en ohittele vaan annan toisten mennä edelleni, jos itselläni ostoskärry täynnä ja jollakin vain pieni ostos.
Ei se ehdi edes kysyä, kun olen jo itse sitä ehdottanut. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä yhden ostoksen kanssa mennä itsepalvelukassalle niin voi jonotella ihan rauhassa takanani.
Kaikissa kaupoissa ei ole itsepalvelukassoja. Tai vaikka olisikin, ei ne ole aina auki. Eikä niihin tosiaan käy käteinen. Itse suosin suurtenkin ostosten kanssa itsepalvelukassoja, mutta jos käytössä vain tavallinen kassa, niin todellakin mieluummin päästän jonkun nopeasti asioivan edelle kuin pidän takanani odottamassa ja ihmettelemässä omia ostoksiani. Muutenkin normaalikassoilla on aina jotenkin kiireen tuntu ostosten pakkaamisen kanssa, kun muut hönkäilee niskaan.
Jokaisessa kaupassa josta minä käyn ostamassa kärryllisen tavaraa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan yleensä itse. Mene vaan, minulla kestää näiden kanssa.
Miksi kestää? Alatko kaivella kassalla kukkaroasi, että löytyisikö sieltä pennosia?
Jos on se täysi kärry menee hihnalle nostaessa jo aikaa, oletko koskaan käynyt kaupassa. En ole vuosiin käyttänyt käteistä rahaa. Katsopa vaan, vanhuksillakin kaikilla pankkikortit.
Ongelmaiset maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiselle tyypille voisin survoa se hookoon vaikka peseeseen. Tai ihan minkä vaan survoisin.
Aina saa koittaa.
Minut on itseni päästetty ohi tuollaisessa tilanteessa ja olen ollut erittäin kiitollinen. Tekisin ilmanmuuta itsekin samoin päinvastaisessa tilanteessa. Kärryt täynnä olevalla kestää jo ostosten nostaminen hihnalle niin pitkään, että siinä ehtii sen yhden ostoksen maksaa muutamankin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkööt itsepalvelukassalle. Täällä ei ole yhtäkään kauppaa jossa olisi vain yksi kassa ja jos on, niistä ei osteta kärryllistä tavaraa.
Eipä sieltä tupakkaa saa
Infosta saa, hakekoot kessunsa sieltä.
Kuule ap tietenkin päästän.
Etenkin kun huomaan, että hän on läheisen rakennusmaan työntekijä, minkä näkee kaverin työasusta.
Tai hän on läheisen kampaamon työntekijä, joka lyhyellä tauolla kiireissään hakee lounasta.
Itse olen eläkeläinen, ei mitään kiirettä aamupäivällä, eikä keskipäivällä.
Muutoinkin aamupäivät ovat hiljaisia aikoja lähes kaikissa elintarvikekaupoissa.
Ruuhkat, kiire, tylyys, pahantuulisuus, töniminen, mulkoilut, äkäisyys alkaa, kun ihmiset
työpäivän jälkeen, rasittuneina, väsyneinä ja kiireissään tulevat, etenkin lähikauppaan ruokaostoksille.o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista tämä, kun sota alkaa. Ei ole edes hookoota survottavaksi mihinkään. Tottakai vastaat minulle ilkeästi, mutta kyllä se sota tulee.
Kyllä. Mukavampi itse asioida kun takana Ei hengaa joku kiireinen
Kyllä. Itseasiassa sanon että "mene sä vain edelle".
Jos hän on hoikka ja muutenkin seksikäs teinikaunotar, jolla on lyhyt minihame ja hoikat koipi-reidet paljaina sekä pikkuiset tisulit törröllään ja hän pyytää palvelusta viehkeästi keimaillen, niin päästän ilomielin. Missään muussa tapauksessa en edes harkitee.
Viimeksi eilen olimme perheenä ostoksilla, ja tavaraa oli kertynyt tosi paljon kassalle päästessämme. Huomasin takanamme ehkä vielä teini-ikäisen pojan, jolla oli käsissään vain ehkä kaksi tavaraa, joten sanoin hänelle, että voi mennä edellemme. Aivan normaalia. Olen joskus - en todellakaan usein - pyytänyt myös itse päästä ohi, jos on ollut itsellä kiire ja tilanne toisinpäin. Pikkujoustoilla puolin ja toisin teemme kanssaihmistemme päivästä paremman.
M55
Miksi pitäisi? Menköön itsepalvelukassalle
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eilen olimme perheenä ostoksilla, ja tavaraa oli kertynyt tosi paljon kassalle päästessämme. Huomasin takanamme ehkä vielä teini-ikäisen pojan, jolla oli käsissään vain ehkä kaksi tavaraa, joten sanoin hänelle, että voi mennä edellemme. Aivan normaalia. Olen joskus - en todellakaan usein - pyytänyt myös itse päästä ohi, jos on ollut itsellä kiire ja tilanne toisinpäin. Pikkujoustoilla puolin ja toisin teemme kanssaihmistemme päivästä paremman.
M55
Oletko se joka hakkasi pakastepitsojaan hihnaa vasten lasten ihmetellessä isänsä käytöstä silmät pyöreinä? Toki ymmärrän, että kiire on ennen kuin pitsa sulaa, mutta ei tuollaisella käytöksellä ketään etuilemaan päästetä
Kyllä. Jos huomaan, ehdotan sitä itse.
Niin kävi tänään, takanani oli joku teini-ikäinen käsissään yksi ostos, ehdotin, hänen menevän edelle.
En päästä. Jos niin kiire ettei ehdi/malta/viitsi jonottaa vuoroaan kuten muutkin niin menköön itsepalvelukassalle jos sellainen on tarjolla.
Päästän ellei takanani ole muita (joiden puolesta tulisin päättäneeksi etuilun).