Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?

Vierailija
18.01.2025 |

Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miten pyytää, mutta jos tekee sen normaalisti ja kohteliaasti, kuten oletettavaa on, niin totta kai päästän ellei itselläni ole jotenkin tavaton kiire.

Vierailija
42/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus kaivaa hilujen lisäksi povitaskusta tosiaan ne 8 veikkauslappua tarkistettavaksi ja sitten pyytää vielä uusimaan niistä neljä nuo eikun nuo eikun sittenkin nuo ja paljonko maksaa no jätetäänkin sit tuo Keno pois. Ja se saatanan ainut ostos oli joku silakkafilekäärö joka vuotaa kalaisat liemensä kassahihnalle kaikkien ostosteni mausteeksi. Tai vanhus unohti punnita sen päärynänsä joten sinnepä lähti kassahenkilö sitten heviosaston lenkille. EI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomi-jutut. Muualla maailmassa jonossa ensin oleva tarjoaa itse oma-aloitteisesti haluaako pienen ostoksen kanssa liikkeessä oleva mennä ensin. 

Vain suomi-jutut. Suomalainen luulee, että kaikkialla muualla maailmassa tehdään täysin eri tavalla. 

Vierailija
44/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ymmärrä yhden ostoksen kanssa mennä itsepalvelukassalle niin voi jonotella ihan rauhassa takanani. 

Vierailija
45/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä päästän kyllä ohi ihan oma-aloitteisesti. Tosin mainitsen, että jos sinulla on vaan nuo ostokset niin mene ihmeessä ohi- tällöin harvemmin kukaan kehtaa alkaa lottokuponkeja lärätä.

Vierailija
46/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo päästän. Ehtii maksaa, kun olen vielä laittamassa tavaroita hihnalle. 

Vierailija
47/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehtaa pyytää asiallisesti, päästän. Minut on välillä päästetty vaikken ole edes suutani avannut. 

Vierailija
48/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletteko kuulleet hyvistä käytöstavoista tai kohteliaisuudesta. Miten se on teiltä pois, jos jonkun päästäisitte edelle yhden ostoksen kanssa? Minäminäminä -jengi taas asialla. Miten pärjäätte esim. työelämässä, kun ette pysty yhtään joustamaan tai tekemään kompromissejä? Kaikenko pitää, mennä tahtonne, määrystenne ja halujenne mukaan. Saattaa tulla työelämässä joskus eteen todella hankala paikka. Siihenkö pyrskähdätte itkuun, itkupotkuraivarit kehiin!!!

Eikös se nimenomaan ole minä minä minä-henkilö joka yrittää etuilla eikä voi edes itsepalvelukassaa käyttää? Minäminäminä pitää päästä ekana ja muiden pitää odottaa!!!! 

Vierailija
49/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Jostain kumman syystä en ole koskaan kokenut sitä itse :D

Vierailija
50/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ja ihan pyytämättä.

Vierailija
51/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä. Aikoinaan olin tyhmänystävällinen ja kun sanoin, että mene vaan, niin vierelle tuli kukkuraisen ostoskärryn kanssa kysyjän kumppani ja siinä minä sitten jonotin, kun kassalla etsittiin tuotteiden koodeja, alennuksia jne. ja mietittiin, että maksetaanko näin vai noin. Enää en ole niin typerä, että päästäisin edelleni, ohjaan itsepalvelukassalle.

Tuossa tapauksessa voi hyvin sanoa, että luuli kyseessä olevan vaan sen kysyjän kädessä olevat pienet ostokset. Ellei sitten kyseessä ole joku muu syy kuin ne pienet ostokset, eli jonkun pitäisi ehtiä junaan/bussiin/töihin tmv., mutta siitäkään tuskin kyse, jos ostoksilla kaksi ihmistä.

Vierailija
52/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletteko kuulleet hyvistä käytöstavoista tai kohteliaisuudesta. Miten se on teiltä pois, jos jonkun päästäisitte edelle yhden ostoksen kanssa? Minäminäminä -jengi taas asialla. Miten pärjäätte esim. työelämässä, kun ette pysty yhtään joustamaan tai tekemään kompromissejä? Kaikenko pitää, mennä tahtonne, määrystenne ja halujenne mukaan. Saattaa tulla työelämässä joskus eteen todella hankala paikka. Siihenkö pyrskähdätte itkuun, itkupotkuraivarit kehiin!!!

Niin siis puhut nyt siitä etuilijasta joka ei sopeudu yhteisön sääntöihin ja tapoihin joita noudattaen asiat sujuvat vaan joka koettaa aina vaatia muilta joustoa omaksi edukseen koska on niin paljon tärkeämpi minäminäminä ja hänen tarpeensa ja tahtonsa mukaan pitäisi koko muun maailman asettua piiritanssiin napansa ympäri?

Vierailija
53/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tästä lähikoululta tulee tyyppejä hakemaan paistopisteeltä jotain. Aina päästän heidät edelleni ja joskus olen myös maksanut 20 senttiä, kun joltain puuttui rahaa.

- n68v -

Vierailija
54/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin koko kärryllistä ostan. Mutta tietysti päästän.

Silloin tällöin eteen sattuu, yleensä pariskunta. Jotka huomioivat muita ihmisiä. Ja kysyvät haluanko mennä parin ostokseni kanssa heitä ennen. Heillä, kun on koko kärry täys. Kiittäen otan tarjouksen vastaan. Joten vastavuoroisesti päästän itseni edelle. Kesällä jos huomaa jollain olevan täys satsi jäätelöä, on mukava päästää edelle.

Vierailija
55/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta monesti on tyypilliseen suomalaiseen tapaan kursailtu, että enhän minä nyt.

Vierailija
56/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluan sormettaa ja suostuu

Vierailija
57/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ymmärrä yhden ostoksen kanssa mennä itsepalvelukassalle niin voi jonotella ihan rauhassa takanani. 

Kaikissa kaupoissa ei ole itsepalvelukassoja. Tai vaikka olisikin, ei ne ole aina auki. Eikä niihin tosiaan käy käteinen. Itse suosin suurtenkin ostosten kanssa itsepalvelukassoja, mutta jos käytössä vain tavallinen kassa, niin todellakin mieluummin päästän jonkun nopeasti asioivan edelle kuin pidän takanani odottamassa ja ihmettelemässä omia ostoksiani. Muutenkin normaalikassoilla on aina jotenkin kiireen tuntu ostosten pakkaamisen kanssa, kun muut hönkäilee niskaan.

Vierailija
58/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ostoksen ostajalla on ollut lyhyt, helppo ja mukava ostosreissu joten hyvin joutaa odottamaan vuoroaan kuten muutkin. Minä olen kiertänyt tunnin ympäri Prisman valtavaa hallia raskaan kärryn kanssa vinkuvaa ipanaa kuunnellen ja olen otsasta persvakoon yltä päältä hiessä ja edessä on vielä satojen eurojen maksu ja kaiken sen tavaran pakkaaminen kasseihin ja autoon lastaaminen. En todellakaan päästä vapaamatkustajina edelle. Ennemmin minun kuuluisi päästä jonon ohi suoraan maksamaan kaiken maailman hupiostostelijoiden edelle.

Vierailija
59/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan yleensä itse. Mene vaan, minulla kestää näiden kanssa. 

Vierailija
60/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän pääsääntöisesti ohi. Mutta en ehdi minäkään jonottaa kaupassa koko päivää. Kaupassa asioidaan siinä järjestyksessä, kun jonoon on menty. Tämä on sitä kohteliasta ja hyvätapaista käytöstä. Kohteliasta on jonottaa, ja asioida omalla vuorollaan myös, eikä saada itkupotkuraivareita siitä, jos joutuu odottamaan. Itsepalvelukassat on lisäksi keksitty. Se, että joku päästää jonossa ohi, on ystävällistä toki, muttei mikään automaatio. Hyvää käytöstä on myös maksaa ostoksensa omalla vuorollaan.