Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?

Vierailija
18.01.2025 |

Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan paikkaa edelläni, jos on isot ostokset. Ei voi ikinä tietää millaisessa tuskassa esim. yhden banaanin kanssa jonottava on. Sellaista satttui kerran kun olin matkalla äidin hautajaisiin ja piti saada veren sokerit nousemaan. Edellä kassajonossa ollut nuori nainen kukkurakärreineen kieltäytyi päästämästä yhden hedelmän kanssa ohi. Rupesi vielä sättimään miten yritän etuilla ja miten siitä ei tule mitään, jos päästää jonkun ohittamaan. Jäi ikävä muisto siitä ympyräkaupungista.

Juu totta kai jokainen etuilija on vauva-palstan logiikalla jotenkin sairas, vähintään liikuntavammainen.  Jokainen epämääräinen itsekkyys johtuu tällä palstalla aina siitä, että itsekäs pösilö on vaan niin sairas 

Vierailija
122/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ikinä kärryjä enkä tee mitään megaostoksia muutenkaan kerralla mutta jos olisin tuossa tilanteessa niin kysyisin jos haluaisi edelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana tuleva pyytää päästä ohi en suostu. Tällaisessa tilanteessa olen sen sijaan vinkannut hänen takanaan tulevalle että voi tulla meidän molempien edelle. Tästä on saatu monesti mukava hässäkkä aikaiseksi 🥳👍

Vierailija
124/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen olimme perheenä ostoksilla, ja tavaraa oli kertynyt tosi paljon kassalle päästessämme. Huomasin takanamme ehkä vielä teini-ikäisen pojan, jolla oli käsissään vain ehkä kaksi tavaraa, joten sanoin hänelle, että voi mennä edellemme. Aivan normaalia. Olen joskus - en todellakaan usein  - pyytänyt myös itse päästä ohi, jos on ollut itsellä kiire ja tilanne toisinpäin. Pikkujoustoilla puolin ja toisin teemme kanssaihmistemme päivästä paremman.

M55

Oletko se joka hakkasi pakastepitsojaan hihnaa vasten lasten ihmetellessä isänsä käytöstä silmät pyöreinä? Toki ymmärrän, että kiire on ennen kuin pitsa sulaa, mutta ei tuollaisella käytöksellä ketään etuilemaan päästetä 

Olipa outo kysymys. Varmaan tuollaisiakin tyyppejä on, mutta kommentissani oli kyse oli kohteliaasta ja muut huomioonottavasta käytöksestä puolin ja toisin. 

M55

Vierailija
125/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Sen yhden ostoksen lisäksi sittää rupeaa sählään tupakan ostamisen tai sätkäpapereiden ostamisen kanssa, ostaa ja tarkistuttaa veikkauksen pelejä ja noutaa vielä jonkin paketin, mitä sitten etsitään.

Minä olen aina sanonut,  että jos sinulla ei ole muuta kuin ne pari ostosta, voit mennä enne minua.  Ei kai ole kovin vaikea asia avata suuta ja kysyä, jää hyvä mieli itselle ja sille toiselle asiakkaalle, ei kenenkään elämä voi olla muutamasta sekunnista kiinni kassajonossa.

Vierailija
126/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ,ilman että edes kysyy.Tietenkin...en ole itsekäs ihminen.

Vierailija
127/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan samanlainen tilanne kuin se kun jollain edelläsi olevalla on jätesäkillinen pulloja palautettavana jossain Alepassa jossa on vain yksireikäinen automaatti. Jotkut ovat ihan ymmärtäväisiä kun sanon että voisko heittää väliin 3 tölkkiä. Jotkut sanovat että ime munaa.

Vierailija
128/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päästän! Teemme usein nelihenkisen perheen viikko ostokset ja kärry on tupaten täynnä ostoksia. Asiaa hidastaa vielä innokas taapero, joka haluaa auttaa laittamaan ostoksia kassahihnalle. Selvä juttu, että mikäli takana olevalla asiakkaalla on vain pari ostosta niin päästämme hänet edelle. Usein on käynyt kuitenkin niin että takanaoleva on kiittänyt ja sanonut, että ehtii jonottaa.

Vierailija
129/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ja usein olen tarjonnut itse tätä.

Vierailija
130/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän vaikkei hän sitä edes pyytäisi. Ihme moukkia osa ihmisistä.

Vierailija
131/159 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa harvoin, kerran tai kahdesti kuukaudessa, joten ostoksia on paljon. Ennen kuin alan nostella omia ostoksiani hihnalle, katson aina taakseni, ja jos takanani olevalla on tavara tai pari, kehotan häntä menemään edelleni.

Tähän on oikeastaan kaksi syytä. Tunnen jotenkin itseni himpun verran "kiltiksi ihmiseksi" ja toisekseen saan hoitaa omat ostokseni vähemmällä stressillä ja hopulla, vaikka toki pyrin toimimaan ripeästi. Molemmat voittavat.

Vierailija
132/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti päästän, yleensä tarjoakin mahdollisuutta. Joskus tarjosin nuorille pojille mahdollisuutta mennä edelleni kun olin vuorossa. Heillä oli juomapullo ja eväsleipä tms. Ihanasti punastuivat hämmentyneinä ja kiittelivät kohteliaasti. Ehkä yllättyivät kun kaikki ikäihmiset eivät olekaan itsekkäitä minäminminä ihmisiä eivätkä ole toisten tukkeena.

Vierailija
133/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päästän, mutta kysyn että miksi kyseinen henkilö ei käytä itsepalvelukassaa. 

Vierailija
134/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä, hänellä voi olla lottoasiaa ja nikotiinituotteiden valkkaamista jossa tuhlaantuu aikaa ja vielä pikkukolikot mukana tai kortti ei toimi. Yleensä pikkuostokset tehdään itsepalvelukassalla, jos ei tarvitse kassalta mitään, joten jos henkilö haluaa jonottaa niin sen hänelle suon.

Vierailija
135/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pyytänyt vaikka mulla onkin yleensä 1-3 ostosta. Suuresti olen ilahtunut kun mulle on tarjottu tätä "etuilunmahdollisuutta". Kyllä näköjään maailmassa on vielä hyviäkin ihmisiä.

Vierailija
136/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähän siinä menee jos jonoon tunkee 50 tikkunekun kanssa😁yhden päästän tottakai.

Vierailija
137/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pyytää niin ok, mut jos on takanani ja mullla ei oo tapana pällistellä muita asiakkaita vaan lapan omat ostokset vaan hihnalle ja maksu ,niin tuskinpa itse sanon et mene edelle.

Vierailija
138/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos kysyy. 

Itsekkin voisi tota tarjoutua tekemään. Mutta nykyään vähemmän havaittua toimintaa. Joten itselläkin unohtuu. Tai sitten mä vaan ujostelen avata suutani

Vierailija
139/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pyytää niin ok, mut jos on takanani ja mulla ei oo tapana pällistellä muita asiakkaita vaan lapan omat ostokset vaan hihnalle ja maksu ,niin tuskinpa itse sanon et mene edelle.

Vierailija
140/159 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, yleensä kiitollisena ottavat vastaan. Mutta on käynyt myös niin, että kieltäytyvät.

"Ei kiire, voin hyvin odottaa" tms.