Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?
Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.
Kommentit (159)
En käytä ikinä kärryjä enkä tee mitään megaostoksia muutenkaan kerralla mutta jos olisin tuossa tilanteessa niin kysyisin jos haluaisi edelleni.
Jos takana tuleva pyytää päästä ohi en suostu. Tällaisessa tilanteessa olen sen sijaan vinkannut hänen takanaan tulevalle että voi tulla meidän molempien edelle. Tästä on saatu monesti mukava hässäkkä aikaiseksi 🥳👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eilen olimme perheenä ostoksilla, ja tavaraa oli kertynyt tosi paljon kassalle päästessämme. Huomasin takanamme ehkä vielä teini-ikäisen pojan, jolla oli käsissään vain ehkä kaksi tavaraa, joten sanoin hänelle, että voi mennä edellemme. Aivan normaalia. Olen joskus - en todellakaan usein - pyytänyt myös itse päästä ohi, jos on ollut itsellä kiire ja tilanne toisinpäin. Pikkujoustoilla puolin ja toisin teemme kanssaihmistemme päivästä paremman.
M55
Oletko se joka hakkasi pakastepitsojaan hihnaa vasten lasten ihmetellessä isänsä käytöstä silmät pyöreinä? Toki ymmärrän, että kiire on ennen kuin pitsa sulaa, mutta ei tuollaisella käytöksellä ketään etuilemaan päästetä
Olipa outo kysymys. Varmaan tuollaisiakin tyyppejä on, mutta kommentissani oli kyse oli kohteliaasta ja muut huomioonottavasta käytöksestä puolin ja toisin.
M55
Vierailija kirjoitti:
En. Sen yhden ostoksen lisäksi sittää rupeaa sählään tupakan ostamisen tai sätkäpapereiden ostamisen kanssa, ostaa ja tarkistuttaa veikkauksen pelejä ja noutaa vielä jonkin paketin, mitä sitten etsitään.
Minä olen aina sanonut, että jos sinulla ei ole muuta kuin ne pari ostosta, voit mennä enne minua. Ei kai ole kovin vaikea asia avata suuta ja kysyä, jää hyvä mieli itselle ja sille toiselle asiakkaalle, ei kenenkään elämä voi olla muutamasta sekunnista kiinni kassajonossa.
Päästän ,ilman että edes kysyy.Tietenkin...en ole itsekäs ihminen.
Tämä on ihan samanlainen tilanne kuin se kun jollain edelläsi olevalla on jätesäkillinen pulloja palautettavana jossain Alepassa jossa on vain yksireikäinen automaatti. Jotkut ovat ihan ymmärtäväisiä kun sanon että voisko heittää väliin 3 tölkkiä. Jotkut sanovat että ime munaa.
Kyllä päästän! Teemme usein nelihenkisen perheen viikko ostokset ja kärry on tupaten täynnä ostoksia. Asiaa hidastaa vielä innokas taapero, joka haluaa auttaa laittamaan ostoksia kassahihnalle. Selvä juttu, että mikäli takana olevalla asiakkaalla on vain pari ostosta niin päästämme hänet edelle. Usein on käynyt kuitenkin niin että takanaoleva on kiittänyt ja sanonut, että ehtii jonottaa.
Totta kai ja usein olen tarjonnut itse tätä.
Päästän vaikkei hän sitä edes pyytäisi. Ihme moukkia osa ihmisistä.
Käyn kaupassa harvoin, kerran tai kahdesti kuukaudessa, joten ostoksia on paljon. Ennen kuin alan nostella omia ostoksiani hihnalle, katson aina taakseni, ja jos takanani olevalla on tavara tai pari, kehotan häntä menemään edelleni.
Tähän on oikeastaan kaksi syytä. Tunnen jotenkin itseni himpun verran "kiltiksi ihmiseksi" ja toisekseen saan hoitaa omat ostokseni vähemmällä stressillä ja hopulla, vaikka toki pyrin toimimaan ripeästi. Molemmat voittavat.
Tietysti päästän, yleensä tarjoakin mahdollisuutta. Joskus tarjosin nuorille pojille mahdollisuutta mennä edelleni kun olin vuorossa. Heillä oli juomapullo ja eväsleipä tms. Ihanasti punastuivat hämmentyneinä ja kiittelivät kohteliaasti. Ehkä yllättyivät kun kaikki ikäihmiset eivät olekaan itsekkäitä minäminminä ihmisiä eivätkä ole toisten tukkeena.
Kyllä päästän, mutta kysyn että miksi kyseinen henkilö ei käytä itsepalvelukassaa.
En päästä, hänellä voi olla lottoasiaa ja nikotiinituotteiden valkkaamista jossa tuhlaantuu aikaa ja vielä pikkukolikot mukana tai kortti ei toimi. Yleensä pikkuostokset tehdään itsepalvelukassalla, jos ei tarvitse kassalta mitään, joten jos henkilö haluaa jonottaa niin sen hänelle suon.
En ole koskaan pyytänyt vaikka mulla onkin yleensä 1-3 ostosta. Suuresti olen ilahtunut kun mulle on tarjottu tätä "etuilunmahdollisuutta". Kyllä näköjään maailmassa on vielä hyviäkin ihmisiä.
Päivähän siinä menee jos jonoon tunkee 50 tikkunekun kanssa😁yhden päästän tottakai.
No jos pyytää niin ok, mut jos on takanani ja mullla ei oo tapana pällistellä muita asiakkaita vaan lapan omat ostokset vaan hihnalle ja maksu ,niin tuskinpa itse sanon et mene edelle.
Joo jos kysyy.
Itsekkin voisi tota tarjoutua tekemään. Mutta nykyään vähemmän havaittua toimintaa. Joten itselläkin unohtuu. Tai sitten mä vaan ujostelen avata suutani
No jos pyytää niin ok, mut jos on takanani ja mulla ei oo tapana pällistellä muita asiakkaita vaan lapan omat ostokset vaan hihnalle ja maksu ,niin tuskinpa itse sanon et mene edelle.
Sama, yleensä kiitollisena ottavat vastaan. Mutta on käynyt myös niin, että kieltäytyvät.
"Ei kiire, voin hyvin odottaa" tms.
Juu totta kai jokainen etuilija on vauva-palstan logiikalla jotenkin sairas, vähintään liikuntavammainen. Jokainen epämääräinen itsekkyys johtuu tällä palstalla aina siitä, että itsekäs pösilö on vaan niin sairas