Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?
Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.
Kommentit (159)
Päästän, jos hinnasta sovitaan. Euro riittää ellei itselläni ole kiire. Usein kuitenkin olen ADHD-lapsen kanssa asioilla ja kotona oottaa nälkäisiä ja on iltaohjelmassa harrastuskuskauksia jne joten ihan minuuttipeliä on kauppareissutkin eli turhia viiveitä en mielellään ota. Mutta joku vitonen voisi olla yhden ostoksen ostajalta sopiva hyvitys palveluksesta silloinkin. Jos oikeasti on vakava kiire niin kyllä sen verran aina maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä henkilö joka on vanha tai vaan kolikoita mukana niin juu. Muussa tapauksessa osoitan itsepalvelukassaa kohti.
Ihan tyhmää muutenkin mennä yhden tuotteen kanssa jonoon kassalle jos ei maksa kasirahalla. Ne itsepalvelukassaa on just sitä varten että pienien määrien ostajat ja kiireessä olevat pääsee nopeasti kaupasta ulos
Tämähän se olisi
Vierailija kirjoitti:
En päästä. Käytän skannauspalvelua joten kärryllisen maksamisessa kestää ihan yhtä pitkään kuin yhden ostoksen kanssa.
Ei mene sillä joudut tarkastukseen.
Jos se on joku vanhus niin joo. Muuten en.
Päästän. Ne jotka eivät päästä ovat samoja jotka eivät päästä seuraavaa ovenavauksella maksulliseen vessaan koska HE maksoivat siitä.
Riippuu. Pikkukaupoissa en koska niillä on yleensä jokin paketti noudettavana sitten kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päästä. Käytän skannauspalvelua joten kärryllisen maksamisessa kestää ihan yhtä pitkään kuin yhden ostoksen kanssa.
Ei mene sillä joudut tarkastukseen.
Siinäkään ei minuuttia pidempään mene.
Päästän, vaikkei hän pyytäisikään. Olen tehnyt näin monta kertaa. Yhden tai kahdenkin tavaran ostaja on jo ostanut ja maksanut kun minä lastaan vielä tavaroita tiskille.
Kyllä. Mutta jos usea tulee niin, siinä on raja montako. Se seuraava voi loukkaantua, jos sanoo ei ja on päästänyt jo aiemmin kaksi, mitä hän ei nähnyt tapahtuvan. Että sellaista.
Olen päästänyt ihan pyytämättäkin, jos vaikka koululainen on vain hakemassa välipalaa, ja itsellä on täpötäysi kärry, vaikka yritänkin käydä kaupassa hiljisena aikana ja harvoin.
Täytyy vielä katsoa,että sillä takana olevalla ei ole jotain veikkauskuponkeja kädessä, ennen kuin päästää ohi;)
Kyllä. Ystävällisesti nyökkään hänelle, että voi tulla eteeni.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku vanhus niin joo. Muuten en.
Ne nyt on pahimpia. Hitaita kaikissa liikkeissään, maksavat pikkuhiluilla joiden laskeminen reumaisilla sormilla vie ikuisuuden, valittavat kaikesta, tinkivät alennuksia, alkavat kertoa kuulumisiaan kassalle ymsinäisyyttään, ja vielä lopuksi tukkivat tiskin pakkauspään niin että kukaan muu ei mahdu samaan aikaan pakkaamaan. Vanhusta en koskaan päästäisi edelleni.
Jos hän pyytää niin kenkäni voisi nuolla puhtaaksi niin ehkä siinä tapauksessa.
Jos huomaan, niin sanon, että menee vain ensin
Hei, oletteko kuulleet hyvistä käytöstavoista tai kohteliaisuudesta. Miten se on teiltä pois, jos jonkun päästäisitte edelle yhden ostoksen kanssa? Minäminäminä -jengi taas asialla. Miten pärjäätte esim. työelämässä, kun ette pysty yhtään joustamaan tai tekemään kompromissejä? Kaikenko pitää, mennä tahtonne, määrystenne ja halujenne mukaan. Saattaa tulla työelämässä joskus eteen todella hankala paikka. Siihenkö pyrskähdätte itkuun, itkupotkuraivarit kehiin!!!
En. Kun sitten kuitenkin tarkistutetaan 37 lottokuponkia ja mietitään mitä uusia tehdään.
Jos pyytää, niin en päästä. Mutta jos hiljaa vaatimattomana odottelee vuoroaan niin saatan itse ehdottaa, että hän maksaa ensin. Ärsyttää tuollaiset oman edun vinkujat. Kannattaa pitää suu kiinni niin voi päästä edelle.
Päästän ohi ja teen näin todella usein, koska meidän perheellä on usein paljon ostoksia. Joskus käy niin, etten välttämättä huomaa henkilöä ja ehdin lastata omia ostoksiani hihnalle. Silloin en kyllä välitä takana tulevan huokailuista, koska pakko minunkin on ostokseni jossain välissä maksaa, enkä voi minäkään jokaista päästää ohitseni, muuten kuluisi kauppareisussa koko päivä. Mutta siis pääsääntöisesti päästän ohi. Ei se ohi päästäminen kuitenkaan mikään itsestäänselvyys mielestäni pidä olla. Jonotusperiaatteella mennään pääsääntöisesti.
Jos kyseessä henkilö joka on vanha tai vaan kolikoita mukana niin juu. Muussa tapauksessa osoitan itsepalvelukassaa kohti.
Ihan tyhmää muutenkin mennä yhden tuotteen kanssa jonoon kassalle jos ei maksa kasirahalla. Ne itsepalvelukassaa on just sitä varten että pienien määrien ostajat ja kiireessä olevat pääsee nopeasti kaupasta ulos