Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen kuolema, liikaa hommaa

Vierailija
18.01.2025 |

Mites sellaisessa tilanteessa kuuluisi pärjätä jos läheinen kuolee. Jättää jälkeensä helvetisti tavaraa ja muuta selvitettävää.

Jos itse juuri ja juuri selviää omasta arjestaan ja olisi muutenkin saikkukunnossa

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 4-5 vuotta sitten kahdessa kuolinpesässä osakkaana yhtäaikaa. Ensin kuoli isä ja muutaman päivän jälkeen isänisä

Vierailija
2/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäinen kysymys. Ensinnäkin: et voi ajatella että JOS läheinen kuolee. Pitää ajatella että KUN läheinen kuolee. Vai ajattelitko itse kuolla ensimmäisenä? Kuka sinun sotkusi siivoaa? Toisaalta, eihän sinua kiinnosta millainen jälki sinusta jää.

Minulta kuoli aikuinen lapsi. Pakko minun oli hoitaa hänen asiansa samaan aikaan kun tein omaa työtäni. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Hänen isänsä kieltäytyi osallistumasta asunnon tyhjentämiseen, paperisotaan, hautajaisten järjestämiseen ja perunkirjoitukseen. Sain vain valtakirjan jonka pankit ja vakuutusyhtiöt vaativat.

Oma kuolinsiivous kannattaa aloittaa eläessä. Koskee tavaran lisäksi myös raha-asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesän osakkaalla on velvollisuutensa.

Vierailija
4/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia asioita voi ulkoistaa, jos on halukas maksamaan siitä. 

Vierailija
5/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelä vetkula. Aikuislapsi. Kieltäydy perinnöstä. Anna sosiaalitoimen selvittää. 

Vierailija
6/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliömäinen kysymys. Ensinnäkin: et voi ajatella että JOS läheinen kuolee. Pitää ajatella että KUN läheinen kuolee. Vai ajattelitko itse kuolla ensimmäisenä? Kuka sinun sotkusi siivoaa? Toisaalta, eihän sinua kiinnosta millainen jälki sinusta jää.

Minulta kuoli aikuinen lapsi. Pakko minun oli hoitaa hänen asiansa samaan aikaan kun tein omaa työtäni. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Hänen isänsä kieltäytyi osallistumasta asunnon tyhjentämiseen, paperisotaan, hautajaisten järjestämiseen ja perunkirjoitukseen. Sain vain valtakirjan jonka pankit ja vakuutusyhtiöt vaativat.

Oma kuolinsiivous kannattaa aloittaa eläessä. Koskee tavaran lisäksi myös raha-asioita.

Taidat käydä vähän hitaalla?

Vierailija
7/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat käydä vähän hitaalla?

Miten niin?

Vierailija
8/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä kusipäitä koko palsta täynnä. Ehkä tuikkaan ne kamat vaan liekkeihin. Ja 2. sekä 5. älkää huoliko. Hyppään itse roviolle.

Vierailija
9/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt perinnöstä. Tuttu kuoli ja kukaan ei halunnut perintöä. Minä autoin vuokraisäntää viemällä lemmikit eläinhoitolaan, josta ne onneksi saivat uudet kodit. Sitten vuokraisäntä tyhjensi asunnon vei kaikki tavarat kierrätykseen tai kaatopaikalle. En tiedä mitä pankkitileille tapahtui. 

Vierailija
10/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettei yhteiskunnalta ole opaskirjaa tällaiseen.

T. Kerran koettu ja vielä edessä

Vierailija
11/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti....perintöä pukkaa,ja tilintäytettä..

Vierailija
12/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyt perinnöstä. Tuttu kuoli ja kukaan ei halunnut perintöä. Minä autoin vuokraisäntää viemällä lemmikit eläinhoitolaan, josta ne onneksi saivat uudet kodit. Sitten vuokraisäntä tyhjensi asunnon vei kaikki tavarat kierrätykseen tai kaatopaikalle. En tiedä mitä pankkitileille tapahtui. 

Toimii niin kauan kuin perijöissä ei ole alaikäisiä. He eivät voi kieltäytyä. Tämän vuoksi en kieltäytynyt isäni "perinnöstä" koska paska olisi siirtynyt alaikäisille lapsilleni.

Vierailija
13/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta kannattaa hakea tärkeimmän paperit talteen.

Muuten voi tilata asunnon tyhjentämisen. Toki ennen sitä voi nettiryhmään laittaa ilmoituksen, että saa hakea vaatteita, astioita ja huonekaluja. Ei tarvi kuin olla paikalla itselleen sopivana ajankohtana. 

Vierailija
14/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesän siivous on keksitty. Niitä myös ostetaan, jos on arvokkaampaa tavaraa. Ei tarvitse tehdä itse.

Vierailija
15/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalta? Opaskirjoja on olemassa vaikka kuinka paljon. Niitä saat jopa hautaustoimistoista.

Vierailija
16/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä pankkitileille tapahtui? Eikö tuttavallasi ollut lainkaan sukulaisia?

Vierailija
17/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesän siivous on keksitty. Niitä myös ostetaan, jos on arvokkaampaa tavaraa. Ei tarvitse tehdä itse.

Joo joo, mutta verottajaa varten on tehtävä perunkirjoitus, ja se kuuluu kuolinpesälle.

Vierailija
18/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just.

Ihmetyttää, miten ennen osattiin kuolla? Oli taatusti helpompaa. Ei eletty ikuisuuksiin jossain sähköisessä todellisuudessa...

Vierailija
19/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti....perintöä pukkaa,ja tilintäytettä..

Himohamstraajan tavaroissa ei ole mitään arvokasta ja vähät rahat tilillä menee roskalavoihin.

Vierailija
20/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse sairaana, pitäisi löytää joku joka auttaa ja sopii summan etukäteen, mitä hän vaatii siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän