Voiko reservistä eroamiseen antaa syyn?
En oikeastaan jaksa olla osa jotakin, jos minulla ei ole yhteiskunnassa omaa heilaa/lapsia/maata tai mammonaa.
Miksi pitäisi kuolla jonkun asian puolesta, joka ei ole antanut mitään takaisin?
Kommentit (57)
Ei siihen tarvi antaa syytä. Minä erosin reservistä koska en halua puolustaa tälläistä maata.
Vierailija kirjoitti:
Etkä säkään ap ole antanut kellekään yhtään mitään. Olet yhteiskunnan hyödytön elätti.
Tämä juuri, miksi olisin osa kuoleman koneistoa kun en ole minkään arvoinen?
AP
Ei niitä kiinnosta vatnikkien valitukset natojäsenyydestä
Laitat vaikka mailia presidentille ja kerrot syyn
Vierailija kirjoitti:
Laitat vaikka mailia presidentille ja kerrot syyn
Mielestäni olisi hienoa jos syitä kerättäisiin, niin ehkä huomattaisiin että suomalaisista kannattaisi pitää enemmän huolta mitä maahan muuttajista ja seksuaalivähemmistöistä.
Voiko 57 vuotias erota?
Nythän on jotain varareserviä, mutta täytyy erota kun aikovat nostaa sitä reservin yläikärajaa.
Miljoonas aloitus samalla teemalla. Paska duuni, en saa naista, yhteiskunta potkii päähän, eli miksi puolustaisin maata?
Ei siihen tarvita mitään "syitä" , ei armeijasta poistumisellekkaan tarvitse syitä. Meillä kirjaimellisesti ihmiset lähti menee vaan niin että ne käveli skappareitten toimistoon ja sano että ne ei jaksa olla täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvi antaa syytä. Minä erosin reservistä koska en halua puolustaa tälläistä maata.
Sama juttu...tämä maa ei ikinä tehnyt muuta kuin heittänyt kapuloita rattaisiini...ja pitäisi muka puolustaa...hahahaha...puolustakoon ne kenellä on perintötilukset,metsät sun muut omaisuudet uhan-alaisena,ettei r y c c ä vie....
Homoeliittin masinoima hajaannuksen syy.
No joo, minulle yhteiskunta on antanut koulutuksen maisterintutkintoon saakka. Moiseen vanhemmillani tai itselläni ei olisi ollut mitenkään varaa jos olisi täytynyt maksaa omasta taskusta. Joko en olisi opiskellut tai sitten minulla olisi muutaman sadan tuhannen euron opintolaina. Olen myös saanut taskurahalla (tyyliin terveyskeskusmaksu) laadukasta terveyden- ja sairaanhoitoa 40 vuoden ajan. Minulle on tehty kaksi isompaa leikkausta myös. Lisäksi sain kaksi vuotta KELA:n kustantamaa terapiaa. Eli ainakin minä olen saanut aika paljon yhteiskunnalta, riippumatta siitä millainen duuni on, mikä on tilin saldo nyt tai olenko saanut puolisoa tai lapsia.
Reservistä eroamiseen ei tarvitse syytä. Tuolta voit erota:
Täydennyskoulutuksiin taitaa olla ruuhkaa tällä hetkellä, mutta kannattaa ilmoittautua vapaaehtoiseksi ottamaan vastaan peruutuspaikkoja, niin voi päästä hyvinkin nopeasti koulutukseen.
Millä tavalla heila/lapset liittyvät siihen mitä olet saanut yhteiskunnalta? Ei liene yhteiskunnan velvollisuus missään maassa järjestää kenellekään puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sota syttyy, niin kaikki joutuvat puolustamaan maata, kuuluivat reserviin tai eivät.
Ja kyllä, olen nainen, en ole käynyt armeijaa, mutta olen sitä mieltä, että maan puolustaminen kuuluu myös naisille. Kukin osaamisensa ja kykyjensä mukaan.
Huomenta iigor, mitä kuuluu tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sota syttyy, niin kaikki joutuvat puolustamaan maata, kuuluivat reserviin tai eivät.
Ja kyllä, olen nainen, en ole käynyt armeijaa, mutta olen sitä mieltä, että maan puolustaminen kuuluu myös naisille. Kukin osaamisensa ja kykyjensä mukaan.
Maanpuolustusvelvollisuus ja asevelvollisuus ovat eri asioita. Asevelvolliset puolustavat maata aseellisesti ja maanpuolustusvelvolliset todennäköisesti tekevät niitä töitä, mitä tekisivät siviilissäkin. Emme elä talvisodan aikaa. Maan täytyy pyöriä sodasta huolimatta. Joskin Suomen osallistuminen sotaan tarkoittaisi kolmatta maailmansotaa, eikä siinä vaiheessa olisi juuri merkitystä enää millään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko 57 vuotias erota?
Nythän on jotain varareserviä, mutta täytyy erota kun aikovat nostaa sitä reservin yläikärajaa.
Kyllä voi erota. Ei mitään estettä. Kun hakemuksesi on hyväksytty, niin et kuulu enää reserviin, etkä voi myöskään liittyä enää takaisin. Sinusta tulee täydennyskoulutusvelvollinen, kun eroat reservistä. Tähän saa työnantajalta anoa palkallista vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonas aloitus samalla teemalla. Paska duuni, en saa naista, yhteiskunta potkii päähän, eli miksi puolustaisin maata?
Ja sekö ei huoleta sinua, mutta ilmastonmuutos huolettaa?
Maa tai valtio ei yleensäkään anna valmiiksi kellekään heilaa, lasta tai maata. Ne on pitänyt hankkia ihan itse. Ehkä syy niiden puutteeseen löytyy peilistä. Se sama vastuuta pakoileva uhriutuva vellihousu.
Etkä säkään ap ole antanut kellekään yhtään mitään. Olet yhteiskunnan hyödytön elätti.