Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aloitteen tekeminen on niin vaikeaa naisille?

Vierailija
18.01.2025 |

Poikkeuksia on aina, mutta keskimäärin aloitteen tekeminen naisilta on jotenkin tosi vaikeaa. Yleensä he keksivät vaikka mitä tekosyitä miksi eivät voi sitä tehdä, vaan odottavat miehen aloitetta. Miksi miehet ovat suoraviivaisempia ja rohkeampia? Ujotkin miehet tekevät aloitteita, vaikka sitten kömpelösti.

Kommentit (285)

Vierailija
181/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina sanomassa kuinka mikään ei ole sukupuolesta kiinni ja naiset ovat ihan yhtä kykeneviä ja rohkeita kuin miehetkin. Näin aina, paitsi silloin, jos kun naisilta vaadittaisiin jotain. Sitten yhtäkkiä se onkin miehen työ ja kaikenlaisia syitä keksii miksi naisilta ei kannata vaatia samaa. Sama juttu mm. asepalveluksessa.

Tasa-arvo kelpaa vain silloin, kun naiset ovat saamapuolella.

Hmm.. Omituinen kommentti kun esim. feministinen puolue on ainoa joka on ajanut asevelvollisuutta naisille, ja miehet ovat tämän torpanneet. Samoin miehet ovat ne, jotka ovat sanoneet ettei nainen saa olla helppo, tai seksuaalisesti aktiivinen muuten kuin suhteessa. Niin kauan kuin muistan, miehet ovat leimanneet aloitteita tekevän naisen h*raksi. Tuntuu tosi oudolta, että nyt sitten pitäisi

Puolustusvoimat eivät päätä Suomen laista. Elisabeth Rehnkin päätti naisten vapaaehtoisesta palveluksesta. Miksi Marin ei voinut vastaavasti vapauttaa miehiä? Nytkiksen miesvihakampanjoiden jälkeen se olisi oikeus ja kohtuus. Pakko vain miehiä vihaaville feministinaisille.

Vierailija
182/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en  tee aloitteita samasta syystä, kuin en huovuta tai kuviokellu. Laji ei kiinnosta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinkkuna ollessani juuri koskaan havainnoinut tilaa sillä ajatuksella, että olisiko siellä mukavia miehiä. Luulen että miehillä se on useammin mielessä ja siksi myös lähestyvät. 

Vierailija
184/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Pakkohan se oli itte tehdä aloite, ku toinen ei uskaltanu 😁

Tai halunnut..

No sitte olis sanonu ei 😎 mutta ei 😄

Mutta palstan naisten mukaanhan mies ei vastaa rumankaan naisen aloitteeseen ei, koska pilde. Olet siis tyytymissuhteessa.

Vierailija
185/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naisena yrittänyt tehdä jotain aloitteita, mutta niihin suhtaudutaan lähinnä huumorina. Teen ilmiselvästi jotain väärin. On se vaikeeta. Jopa sellainen mies, joka aiemmin itse yritti iskeä, ei ottanutkaan tosissaan kun hälle ehdottelin jotain. 

Tuskinpa siihen enää haluaa lähteä, jos on aiemmin tullut torjutuksi. Kuka nyt tyytymissuhdetta haluaa. Hän olisi kelvannut sinulle vasta kun olit tarpeeksi epätoivoinen ja ykkösvaihtoehtojen kanssa ei onnistunut.

Vierailija
186/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu, mutta kauaa ei tarvitse etsiä löytääkseen miehen, jonka mielestä ne aloitteet ovat huippujuttu mutta niitä saa tehdä vain yhdelle eli hänelle. Täälläkin on paljon miehiä, joiden mielestä naisen pitää olla suurin piirtein neitsyt suhteeseen mennessään. Eli naisen täytyy pitää todella tarkkaa harkintaa kenelle sen aloitteen tekee, kun onnistunut aloite kuitenkin sitten muiden miesten mielestä laskee sitä kuuluisaa markkina-arvoa? Ei se ole sitten ihme jos nainen ei niitä kovin usein tee."

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahvilla kahden muun kanssa hänen tapailun aikaan, vai mikä tässä oli pointtina? 

15-vuotiaasta 30-vuotiaaksi on 15 vuotta. Kärjistäen voisi sanoa, että jännämiehillä säännöllinen seurusteluelämä alkaa 15-vuotiaana, komeilla 20-vuotiaana ja taviksilla 25-vuotiaana. On ristiriitaista, että ikävuodet 15-25 katsotaan täysin nenän vartta pitkin, 25-30 v on melkeinpä ihmisarvoinen, 30-35 v aletaan jo puhua kuin ihmiselle ja 35-40 v kohdalla alkaa yhtäkkiä ne kauriinkatseet alaviistosta. Sitten oletetaan, että suhtauduttaisiin itse erityisen ystävällisesti ihmisiin, jotka ovat kohdelleet aiemmin kuin paskaa.

Vierailija
187/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu, mutta kauaa ei tarvitse etsiä löytääkseen miehen, jonka mielestä ne aloitteet ovat huippujuttu mutta niitä saa tehdä vain yhdelle eli hänelle. Täälläkin on paljon miehiä, joiden mielestä naisen pitää olla suurin piirtein neitsyt suhteeseen mennessään. Eli naisen täytyy pitää todella tarkkaa harkintaa kenelle sen aloitteen tekee, kun onnistunut aloite kuitenkin sitten muiden miesten mielestä laskee sitä kuuluisaa markkina-arvoa? Ei se ole sitten ihme jos nainen ei niitä kovin usein tee."

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahvilla kahden muun kanssa hänen tapailun aikaan, vai mikä tässä oli pointtina? 

Ei vaan se, että naiset eivät tuomitse yhtä herkästi miestä tämän seksuaalisen menneisyyd

Halveksunnan kohde on se, että katsotaan ensin 10 v pitkin nenänvartta, mutta yhtäkkiä ollaankin sitten kiinnostuneita, kun on rahaa ja statusta eivätkä jännämiehet pitäneetkään huolta. Kategorian A naiset eivät katso ei-jännämiehiä nenänvartta pitkin vaan kohtelevat ihmisinä ja heitä kiinnostaa kunnon miehissä ensisijaisesti luonne ja persoona eikä rahat tai status.

Vierailija
188/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahvilla kahden muun kanssa hänen tapailun aikaan, vai

Tapahtui Marjatan nuoruudessa 1960-70 luvulla?

Opettele lainaamaan ymmärrettävästi, niin joku voi saada selvää, mistä puhut. 

Nyt on samoin kuin 70- tai 00-luvuilla: jos tutustut ihmisiin kasvokkain, mahdollisuutesi romanttisiin kohtaamisiin kasvavat. Lievänä helpotuksena nykyään lienevät sovellukset, mutta ei se älypuhelin sentään kahvilla käy tai ota heilaa kädestä puolestasi. 

Nimim. Marjatta, s. 1979

Vierailija
189/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaasta 30-vuotiaaksi on 15 vuotta. Kärjistäen voisi sanoa, että jännämiehillä säännöllinen seurusteluelämä alkaa 15-vuotiaana, komeilla 20-vuotiaana ja taviksilla 25-vuotiaana. On ristiriitaista, että ikävuodet 15-25 katsotaan täysin nenän vartta pitkin, 25-30 v on melkeinpä ihmisarvoinen, 30-35 v aletaan jo puhua kuin ihmiselle ja 35-40 v kohdalla alkaa yhtäkkiä ne kauriinkatseet alaviistosta. Sitten oletetaan, että suhtauduttaisiin itse erityisen ystävällisesti ihmisiin, jotka ovat kohdelleet aiemmin kuin paskaa.

Onko sinun jotenkin vaikea ymmärtää, että naiset eivät ole parviäly tai -persoona, johon voit projisoida harhasi, vaan yksilöitä, joista valtaosa ei ole tavannut sinua koskaan?

Vierailija
190/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naisena yrittänyt tehdä jotain aloitteita, mutta niihin suhtaudutaan lähinnä huumorina. Teen ilmiselvästi jotain väärin. On se vaikeeta. Jopa sellainen mies, joka aiemmin itse yritti iskeä, ei ottanutkaan tosissaan kun hälle ehdottelin jotain. 

Tuskinpa siihen enää haluaa lähteä, jos on aiemmin tullut torjutuksi. Kuka nyt tyytymissuhdetta haluaa. Hän olisi kelvannut sinulle vasta kun olit tarpeeksi epätoivoinen ja ykkösvaihtoehtojen kanssa ei onnistunut.

Eikö miehen päähän pälkähdä, että siihen torjumiseen on voinut olla syy? Nainen on voinut jo seurustella, hän on vain käymässä kyseisellä paikkakunnalla, hänellä on ollut opintojen/töihin kanssa niin kiire, että aikaa ei ole ollut muuhun, hän on ollut lähdössä ulkomaille tai muuttamassa toiselle paikkakunnalle? Outoa kuvitella, että naiset ovat aina odottamassa miesten lähestymistä ja sanovat kaikille joo.

Vierailija
191/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se, että naiset eivät tuomitse yht

Halveksunnan kohde on se, että katsotaan ensin 10 v pitkin nenänvartta, mutta yhtäkkiä ollaankin sitten kiinnostuneita, kun on rahaa ja statusta eivätkä jännämiehet pitäneetkään huolta. Kategorian A naiset eivät katso ei-jännämiehiä nenänvartta pitkin vaan kohtelevat ihmisinä ja heitä kiinnostaa kunnon miehissä ensisijaisesti luonne ja persoona eikä rahat tai status.

Pitääkö minunkin alkaa vihata ja halveksia kaikkia miehiä kun eivät olleet minusta, hiljaisesta nörttitytöstä kiinnostuneita ennen kuin alkoi perheenperustaminen kiinnostaa ja olisin ollut sopiva synnyttäjä & kodinhoitaja?

En ala. Ihminen on erilainen nuorena ja vähän kypsyneempänä. Lisäksi ne miehet, tai pojat, jotka tekivät yökkäyseleitä kun rohkaistuin hakemaan discossa hitaille, eivät ole kaikki miehet. Suurin osa miehistä ei ole edes tavannut minua kun olin nuori, joten en voi tietää olisiko joku huolinut minut nuorena vai ei, enkä näe mitään syytä edes miettiä sitä kovin pitkään.

Vierailija
192/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ottaa sen joka tekee aloitteen vaikka ei olisi muuten kiinnostava. Vaihtavat sitten parempaan heti kun sellainen löytyy. Ja kun on laitettu hynttyyt yhteen epäkiinnostavan naisen kanssa niin se näkyy myös käytöksessä, eli nainen saa keksiä aivan kaiken tekemisen sun muun, koska miestä ei kiinnosta kuin vaan se yksi asia.

Eli jokainen nainen saa miehen kuin miehen ainakin joksikin aikaa. Mene vaan tekemään aloite sille Chris Hemsworthille, jos sinua ei haittaa, että joskus joudut takaisin vapaille markkinoille ja sitä kautta omantasoisen Pekan sylkkyyn.

Plus ikään kuin naiset eivät kohtaisi houkutuksia suhteissa. Sitä sanotaan monkey branchingiksi internet-slangissa. Kuvaamasi asetelma kertoo siitä, että mies on suhteessa naista paljon tasokkaampi. Tavallisessa suhteessa, jossa mies ja nainen ovat lähellä samaa tasoa nainen yleensä mittailee miehen jännittävyyttä ja tekee kulutuspäätöksiä yms. enemmän. 

Vierailija
193/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miks ne tekis alotteita kun seuraa on joka sormelle viikon jokaisena päivänä niin paljon kuin haluaa? Kun tavallinen nainen astuu baariin niin ensimmäinen kosija on narikassa, seuraava baaritiskillä ja kolmas tanssilattialla. Ei naisilla ole mitään tarvetta moiseen

"Öhö öhö, mennääks panemaan", "hyvät tissit", *käy kiinni perseeseen*. Tuossa on kolme kuvaamaasi "aloitetta" miehiltä. Vaikka miten mietin, en saa noista mitään positiivista irti.

Vierailija
194/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Veikkaan että tytöt tekevät aloitteita aiemmin, mutta kun pojat eivät vielä kiinnostu ja torjuvat ikävällä tavalla, moni lannistuu. Varsinkin kun tyttöjen aloitteellisuutta ei aina katsota hyvällä muutenkaan (en syytä tästä pelkästään miehiä, vanhemmat naiset tätä ylläpitää). 

Toinen syy on karuudessaan se, että kaikkien naisten ei tarvitse tehdä aloitteita. Ja paljon on naisia, jotka haluaisivat olla niitä joiden ei tarvitse tehdä aloitteita 

Vierailija
195/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kiinnostaa, niin ei ole yhtään vaikeaa. 

Vierailija
196/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naisten logiikka ei aukea. Jos nainen tekee aloitteen, mies ottaa naisen vaikkei olisi tosissaan kiinnostunut.

Minun tuntemistani miehistä ylivoimaisesti aloitteellisimpia ja aktiivisimpia ovat olleet pelimiehet. Nämä miehet ovat hullaantuneita ja hukuttavat naisen kehuihin siitä kuinka ainutlaatuinen hän on.

Kun näillä miehillä on ollut satoja naisia, pitkän aikaa joka viikonloppu vähintään yksi uusi kainalossa, mitäpä veikkaatte kuinka aitoa ja syvää se kiinnostus on ollut?

Vierailija
197/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6-kymppinen sinkkumies ja nainen on elämäni aikana tehnyt aloitteen 2-3 kertaa (niistäkin 2 oli sellaisia, joista en ollut lainkaan kiinnostunut, joko itseäni reilusti vanhempia tai sosiaalitapauksia). Viime kerralla kun näin kävi, kapakassa melkein 10 vuotta sitten, kerroin naiselle, että on hyvin harvinaista, että joku nainen ottaa itseeni kontaktia. Ihmetteli. Olen korkeakoulutettu valtion virkamies, ulkonäöltäni keskiverto, ei ylipainoa.

Vierailija
198/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaiset naiset ovat niin epäsosiaalisia. Useampien muiden maiden naiset ovat paljon sosiaalisempia.

Sama havainto. Itse olen reissatessa huomannut että ulkomailla naiset tekee paljon helpommin lähestymisen, jos huomaavat että ei ole sormusta tai daamia matkassa. Ja keskustelevat muutenkin vieraiden ihmisten ja myös miesten kanssa. Suomalainen nainen luultavasti olettaa että mies on automaattisesti joku r...skaaja, psykopaatti, tms jos se avaa suunsa, ja sitä pitää varoa kaikin tavoin.

Ja kyllä, minulla on ulkomaalainen vaimo, ja suhde sai alkunsa hänen aloitteesta.

Sama kokemus miehistä ulkomailla. Tekevät aloitteita, käyttäytyvät herrasmiesmäisesti ja ovat kohteliaita.

Vierailija
199/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten logiikka ei aukea. Jos nainen tekee aloitteen, mies ottaa naisen vaikkei olisi tosissaan kiinnostunut.

Minun tuntemistani miehistä ylivoimaisesti aloitteellisimpia ja aktiivisimpia ovat olleet pelimiehet. Nämä miehet ovat hullaantuneita ja hukuttavat naisen kehuihin siitä kuinka ainutlaatuinen hän on.

Kun näillä miehillä on ollut satoja naisia, pitkän aikaa joka viikonloppu vähintään yksi uusi kainalossa, mitäpä veikkaatte kuinka aitoa ja syvää se kiinnostus on ollut?

Tapailin jonkin aikaa naista, joka kehui minun olevan pitkäjänteinen ja syvällinen - ilmankos en lopulta kelvannut. Sinä 5 vuoden aikana, kun tunnettiin, nainen vaihtoi miestä kuin paitaa ja sitten valitti minulle, ettei kukaan mies halua sitoutua.

Vierailija
200/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisinkö pitäisi olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka kohtelevat huonosti, kunnes on rahaa? Miksi minun pitäisi olla tekemisissä kategorian B naisten kanssa, jos voin olla tekemisissä kategorian A kanssa ja saada ihmisarvoista kohtelua? Varsinkin, kun ottaa huomioon, että noilla kategorian A tyypeillä on vähemmän henkistä baggagea, kun eksät eivät ole vaimonhakkaajasovinisteja.