Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aloitteen tekeminen on niin vaikeaa naisille?

Vierailija
18.01.2025 |

Poikkeuksia on aina, mutta keskimäärin aloitteen tekeminen naisilta on jotenkin tosi vaikeaa. Yleensä he keksivät vaikka mitä tekosyitä miksi eivät voi sitä tehdä, vaan odottavat miehen aloitetta. Miksi miehet ovat suoraviivaisempia ja rohkeampia? Ujotkin miehet tekevät aloitteita, vaikka sitten kömpelösti.

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu, mutta kauaa ei tarvitse etsiä löytääkseen miehen, jonka mielestä ne aloitteet ovat huippujuttu mutta niitä saa tehdä vain yhdelle eli hänelle. Täälläkin on paljon miehiä, joiden mielestä naisen pitää olla suurin piirtein neitsyt suhteeseen mennessään. Eli naisen täytyy pitää todella tarkkaa harkintaa kenelle sen aloitteen tekee, kun onnistunut aloite kuitenkin sitten muiden miesten mielestä laskee sitä kuuluisaa markkina-arvoa? Ei se ole sitten ihme jos nainen ei niitä kovin usein tee."

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahvilla kahden muun kanssa hänen tapailun aikaan, vai mikä tässä oli pointtina? 

Selitäppä se, miksi tuollaiset miehet tajuaa rupu-ukoiksi kuitenkin kaikki muut ympärillä? Ja miksi kunnon miehet eivät juuri koskaan seurustele rupunaisten kanssa? En edelleenkään usko, että naiset olisivat sisäsyntyisesti huonompia ihmistuntijoita.

Vierailija
162/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteroni lisää rohkeutta, joten miesten odottaisikin olevan naisia rohkeampia.

Ehkäpä se lisää rohkeutta fyysisissä riskitilanteissa, kuten tappelussa tai aggressiivisen koiran taltuttamisessa. Sitä vastoin naiset ovat kyllä minusta sosiaalisesti rohkeampia kuin miehet noin keskimäärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä oikeasti toistuu joka ikinen kerta :D Te naiset ette siis pysty edes kuvittelemaan seurustelua kunnollisen miehen kanssa muusta syystä kuin perheen perustamisen takia.

Väännetään taas rautalangasta:

Ei se kunnollinen mies halua perustaa perhettä parikymppisenä, vaan seurustella parikymppisenä.

Mitä ihmettä selität? Olen vela. Aika tyytyväiseltä tuo mies tässä suhteessa vaikuttaa. Omat asunnot, omat rahat, yhteinen romanssi ja sitoutuminen. 

N45

Vierailija
164/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset pelkää torjumista

Kyllähän torjutuksi tuleminen voi ikävästi horjuttaa illuusiota, että olisi kovinkin tavoiteltu.

Vierailija
165/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa uskon, että naiset lähestyvät useimmiten sellaisia miehiä, josta eivät oikeasti ole kiinnostuneet. Aktiivisella naisella voi olla esim. aleksitymiaa tai muuta tunne-elämän poikkeavuutta, jolloin hän ei tunnista kenestä on oikeasti kiinnostunut ja täten lähestyy miestä vaikkapa vain ulkonäön perusteella. Mies tekee sitä useinkin, mutta mies voikin ihastua naiseen korviaan myöten pelkästään ulkonäön perusteella, yhdellä sekunnin silmäyksellä.

Mitähän sinäkin tulkitset lähestymiseksi. Jos olisin jossakin paikassa jossa en tunne ketään, niin menisin rohkeasti juttelemaan jollekin mukavan ja turvallisen näköiselle ihmiselle, joka näyttäisi siltä että hän suhtautuu minuun ihmisenä eikä naisena. Näin siis jos haluaisin ihmisseuraa ihan vain viihtyäkseni, enkä iskeäkseni ketään mitenkään sukupuolisesti. 

Jos taas olen kiinnostunut jostakusta, niin vilkuilen tovin verran kaukaa ja haen katsekontaktia. Kun saan hyväksyvän mittaisen katsekontaktin, hakeudun pian lähemmäs ja sanon jotakin nasevaa. 

Vierailija
166/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tämä on palstamiesten logiikassa minusta se oudoin kohta. Halveksitaan naisia, jotka haluavat perustaa perheen kunnollisen miehen kanssa. 

Erehdyin joskus kehumaan yhtä miestä, että minulla on hänen kanssaan hirveän turvallinen ja hyvä olo. Hän saikin siitä ihan ihme kohtauksen, ja vaahtosi että kiitos vaan, kyllä hän tietää että naiset haluavat jännittävän ja vaarallisen miehen. 

Vierailija
167/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee aloitetta, koska kiinnostavia miehiä ei ole näköpiirissä. Et todennäköisesti vaan kiinnosta ketään.

Minä tein aloitteen naiselle josta olin ollut kiinnostunut jo kolme vuotta, mutta en ollut saanut signaalia, että hänkin voisi olla kiinnostunut minusta. Kertoi kuitenkin, että oli koko tämän kolme vuotta odottanut aloitettani.

Voisiko naisetkin yrittää edes vähän.

Vierailija
168/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osta tuota, että 20-vuotias nainen ei osaisi erottaa tulevaa linnakundia tulevasta toimitusjohtajasta tai professorista.

No, minä en parikymppisenä tunnistanut tulevaa alkoholistia -puolen vuoden seurustelusuhde siihen tarvittiin. Ei ollut rikollinen, ei väkivaltainen, vain addikti. En ollut aiemminnähnyt alkoholismia läheltä. Olin juurikin kympin tyttö, onneksi osasin kerätä tahdonvoimani ja lähteä suhteesta. 

Vierailija
169/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla saalis. Jotain, joka on taistelemisen ja omien pelkojen kohtaamisen arvoista. Siitä tiedän, etten ole miehelle vain objekti ja lelu hetkeksi vaan kallisarvoinen aarre, jota vaalitaan loppuelämä. Jos naisena isken miehen, onnistumisprosentti vkl kestävään yhteiseloon on aika korkea, sillä miehille kelpaa pariksi päiväksi lähes millainen nainen vain. Mutta itse haen pitkäaikaista suhdetta, jolloin miehellä pitää olla muitakin kuin sek suaalisia haluja mua kohtaan. Ja kun niitä haluja vaan on tarpeeksi, mies kyllä ottaa riskin ja lähtee lähestymään.

Samapa se on meillä miehilläkin. Haluamme, että eteemme nähdään vaivaa. Vain sellainen suhde voi omalla kohdallani onnistua. Passiivinen nainen ei minua saa.

Vierailija
170/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei tee aloitetta, hän ei ole minusta tarpeeksi kiinnostunut. Tämän olen elämässä oppinut.

Ei enää koskaan perässä vedettävää naista, kiitos.

Vierailija
171/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskalsin kyllä tehdä aloitteita sinkkuaikoinani. Miksi ei? Ei kukaan siitä pahastu, jos nuori, nätti nainen tulee juttelemaan. Jos sattui tyyppi olemaan jo varattu, oli kuitenkin kiva juttutuokio. Yleensä aloitteen tekeminen kannatti ja johti johonkin.

Työelämässäkin kannattaa saada suunsa auki, jos toivoo jotain. Ei kukaan osaa lukea toisen ajatuksia.

Vierailija
172/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu, mutta kauaa ei tarvitse etsiä löytääkseen miehen, jonka mielestä ne aloitteet ovat huippujuttu mutta niitä saa tehdä vain yhdelle eli hänelle. Täälläkin on paljon miehiä, joiden mielestä naisen pitää olla suurin piirtein neitsyt suhteeseen mennessään. Eli naisen täytyy pitää todella tarkkaa harkintaa kenelle sen aloitteen tekee, kun onnistunut aloite kuitenkin sitten muiden miesten mielestä laskee sitä kuuluisaa markkina-arvoa? Ei se ole sitten ihme jos nainen ei niitä kovin usein tee."

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahv

Ei mene kyllä läpi tämä ajatus, että "maku vaan muuttuu". Jos olisi pelkästään siitä kiinni, niin niillä kunnon miehillä olisi ylipäätään jotain kysyntää nuorempana. Itse nappasin kympin tytön rahakkaalta alalta siinä kohdin, kun sain ekan oman alan työn. Sen jälkeen ne, jotka ovat aiemmin katsoneet nenän vartta pitkin, katsovat suurinpiirtein kauriinkatseella alaviistosta. Jos status ja rahat lähtisi niin kauriinkatseet loppuisi siihen.

Vierailija
173/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että nainen on imarreltu jos teen aloitteen viidelle muulle ennen häntä ja käyn kahvilla kahden muun kanssa hänen tapailun aikaan, vai mikä tässä oli pointtina? 

Ei vaan se, että naiset eivät tuomitse yht

Väännetään taas rautalangasta:

Ei se kunnollinen mies halua perustaa perhettä parikymppisenä, vaan seurustella parikymppisenä.

Jos kunnollinen mies kiinnostaa vain kun ollaan perustamassa perhettä, mistä se kertoo? Siitä, että puhtaasti seksuaalis-romanttisessa mielessä naisen valinta olisi toisenlainen mies.

Minä en edes tunne yhtäkään miestä, joka ei olisi seurustellut parikymppisenä. Poikkeuksena yhden opiskelukaverini ystävä kotipuolesta, Mikkelin Mikko (nimi ja paikkakunta muutettu), ja häntäkään en olisi tavannut, ellei kaverini olisi maanitellut häntä vierailemaan opiskelupaikkakunnallemme. 

Mikkelin Mikko meni hieman sekaisin, kun pääsi juttelemaan kasvotusten naisten kanssa, vuoroin vonkasi ja vuoroin arvosteli ystävääni koko illan, eikä uskonut torjuntaa. Palasi sitten kotiinsa, missä kuulemma kirjoitteli provosoivia viestejä uunituoreille keskustelupalstoille. Sanaa trolli ei silloin käytetty. 

Ihan jokaisella muulla, joka vain uskaltautui ihmisten ilmoille, oli seurustelukokemuksia. Lyhyillä, pitkillä, laihoilla, pullukoilla, fiksuilla, yksinkertaisilla, uskovilla, radikaaleilla. Villimmillä ja juopommilla hieman lyhyempiä, joillakuilla suhteet jatkuvat edelleen.

En usko, että katkerat seurustelemattomat miehet ovat mikään enemmistö. Paras tapa parantaa omia mahdollisuuksiaan on edelleenkin ihmisten ilmoilla liikkuminen ja uusiin ihmisiin tutustuminen. 

Vierailija
174/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee aloitetta, koska kiinnostavia miehiä ei ole näköpiirissä. Et todennäköisesti vaan kiinnosta ketään.

Minä tein aloitteen naiselle josta olin ollut kiinnostunut jo kolme vuotta, mutta en ollut saanut signaalia, että hänkin voisi olla kiinnostunut minusta. Kertoi kuitenkin, että oli koko tämän kolme vuotta odottanut aloitettani.

Voisiko naisetkin yrittää edes vähän.

No, te ilmeisesti päädyitte onnellisesti yhteen, eli loppu hyvin kaikki hyvin?

En minäkään tiedä, milloin kumppanini olisi tehnyt aloitteen vai olisiko lainkaan, ellen itse olisi kysynyt selväsanaisesti treffeille. 

N

Vierailija
175/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naisena yrittänyt tehdä jotain aloitteita, mutta niihin suhtaudutaan lähinnä huumorina. Teen ilmiselvästi jotain väärin. On se vaikeeta. Jopa sellainen mies, joka aiemmin itse yritti iskeä, ei ottanutkaan tosissaan kun hälle ehdottelin jotain. 

Vierailija
176/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tekee aloitteen, hänellä on enemmän valtaa suhteessakin. 

Vierailija
177/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin?

Vierailija
178/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä aloite on iso riski saada mies, joka tyytyy (hänhän ei ole osoittanut kiinnostustaan), ja sellainen on aika kamala kumppani. Naiset eivät tyydy samassa mielessä "ok, kunhan on joku".

No ihan samahan se on sukupuolet toisin päinkin. Tuskin monikaan aloitteen tehnyt nainen on tehnyt aloitetta miehelle joka ei ole näyttänyt minkäänlaista kiinnostusta. Aika ontuva tekosyy sinulla olla tekemättä aloitetta.

Vierailija
179/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin?

Koska hän uskaltaa johtaa, tekee aloitteen, ehdotuksen, vie asiaa eteenpäin. Kuten elämässä pitääkin monessa asiassa. Ei kukaan halua tossukan kanssa suhteeseen.

Vierailija
180/285 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui Marjatan nuoruudessa 1960-70 luvulla?