Mies on alkanut vastata kärttyisästi joka asiaan
Alkava Alzheimer? Mä sanoin että kova tuuli. Mitä. kova tuuli. "Mitä sä siellä pälätät koko ajan, en minä kuule!" Lähes joka kysymykseen vastaa kiukkuisesti. Kaupassa "otetaanko omenoita" "ota jos haluat, mistä minä tiiän!". "käyn viemässä nämä roskat" "kyllä minä ne vien kun kerkeen, älä jäkätä", vaikka ei ole ollut mitään puhetta roskien viemisestä sitä ennen. Mihinkään en saa enää vastausta normaalilla äänellä. Ikä 62, minä olen pari vuotta nuorempi.
Ei ole ennen ollut tuollainen. Eikä nyt mitään pettämisepäilyjä, kun on aina kotona kun ei ole töissä, ei tee ylitöitä ja välillä tekee töitä kotona.
Kommentit (49)
Se on todella raivostuttavaa kun vaimo puhuu selkä minuun käännettynä ja hyvin hiljaa, sitten nalkuttaa kun en kuule.
Onko sinulla sama vika?
Mitta tullut täyteen. Hautoo eroa.
Et ole antanut tarpeeksi. Siitä kärttyisyys.
Työaiakana ne parhaimmat sutinat syntyy.
Sitä se jatkuva nalkuttaminen, valittaminen ja vittuilu aiheuttaa... ethän sinäkään ole mukava ihmisella joka on aivan hirveä sinua kohtaan.
Se miten muut kohtelee sinua johtuu pelkästää sinun omasta käytöksestä muita kohtaan.
Oletko kokeillut olla ystävällinen, arvostava ja kunnioittava miestä kohtaan että muuttuuko sen jälkeen miehen käytös sinua kohtaan?
Kysytkö/kommentoitko jokaista tekemääsi asiaa? Miksi siitä roskien viemisestä pitää erikseen mainita, vie vain ulos. Tai jos haluat niitä omenoita niin osta. Olen itse nainen ja hermostunut usein jatkuvaan kyselyyn. Tulee sellainen olo, että eikö tuo toinen osaa päättää yhtään mistään.
Sänkyyn, valot ja vaatteet pois, halimaan saman peiton alle. Vanha hyvä keino, joka auttaa kärttyisyyteen.
Onko mennyt kuulo huonoksi? Se voi ärsyttää, jos joutuu arvailemaan, mitä toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Katsopas sellaista (naapurin?) miestä, joka saa tarpeeksi. Ei ole kärttyisä, vaan hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Katsopas sellaista (naapurin?) miestä, joka saa tarpeeksi. Ei ole kärttyisä, vaan hymyilee.
Voihan se mies olla itse se kyvytön osapuoli? Silloin nainen on kärsivä osapuoli. Sivusta kommentti, en ole edellisen kirjoittaja.
Mietti nuoria misuja ja omaa vanhenemistaan,.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤮🤢
Nukkuuhan miehesi hyvin? Eihän ole uniapneaa? Sellaistakin kuullut, että mies on kärttyinen koko ajan, mutta kun saa hoidon uniapneaan niin jopa muuttuu ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi varsinkaan kärttyisälle peniksilliselle
eri
Vierailija kirjoitti:
Sitä se jatkuva nalkuttaminen, valittaminen ja vittuilu aiheuttaa... ethän sinäkään ole mukava ihmisella joka on aivan hirveä sinua kohtaan.
Se miten muut kohtelee sinua johtuu pelkästää sinun omasta käytöksestä muita kohtaan.
Oletko kokeillut olla ystävällinen, arvostava ja kunnioittava miestä kohtaan että muuttuuko sen jälkeen miehen käytös sinua kohtaan?
Tätä minunkin mies aina jaksaa jankuttaa, että kun minä olen muka hänelle valittanut kaikesta. Hänen mielestä vaan ihan kaikki puheeni kuulostaa valitukselta, vaikka kysyisin hänen vointia ja jaksamista niin se on vittuilua. Alan olla aika valmis eroon, kun ei jaksa päivästä toiseen katsella negatiivista ilmapiiriä, kun hänestä _tuntuu_ ettei kukaan auta ja kaikki valittaa ja vittuilee, vaikka todellisuudessa mies itse on ihan tuppisuu, eikä kerro kellekään mitään toiveitaan jne.Ottaa vittuiluna, kun joku kysyy töissäkin vaikka, että mites sulla. Kuinkahan moni muukin, kuin oma mieheni on tuollainen ja sitten kaataa syyt toisten niskoille.
No ehkei hän enää jaksaisi olla vain kotona.