Me joille ylipaino on normaalipaino
Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Olen sentilleen saman pituinen kuin aloittaja enkä ole koskaan elämässäni painanut noin jumalattomasti. En edes raskaana. Koko aikuisiän n.60kg, joskus vähän vähemmän, joskus pari kiloa enemmän, mutta suht normaali kuitenkin. Ap on ihan puhtaasti läski ja miettii "pitäisikö laihduttaa". Ei ihme, että tämä maa täyttyy laardiperseistä jos tuollaisia mittoja pidetään normaaleina.
Huhhuh. Niin paljo energiaa toisen latistamiseen.
No pärjää vaan painollasi. Sisäisesti olisi kasvun paikka.
Eikö sinun mielestäsi aloittajan pitäisi laihduttaa? Haluatko hänen kuolevan liikalihavuuden tuottamiin komplikaatioihin?
Yrittäkää nyt woket ymmärtää, kyse ei ole mahdottomista vaatimuksista. Suurin osa tämän ketjun osallistujista toivoo, että liikalihavat - jotka itsekin tietävät olevans
Ap on kaukana sellaisesta painosta, joka johtaisi terveysongelmiin ja kuolemaan. Juuri tässä yksilöllisyys näkyy. Jollain toisella on laihanakin terveysongelmia kuten verenpainetta, diabetes 2, korkea kolesteroli. Toiset saavat lihoa bmi 40 ennen kuin ongelmia alkaa tulla.
Itse olen lähellä ap:n lukemia ja parin vuoden kuluttua olen taas normaalipainoinen, kun 65 vuotiaille on eri raja-arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No mutta kun mua ei pätkääkään kiinnosta olla mikään 60 kiloinen. Jo se että sais pääsisi 90 kiloon riittäisi mulle"
Lähde kohti 90kg tavoitetta sitten askel kerrallaan? Tuskin kukaan sinua aikuista ihmistä on 60kg painoon pakottamassa. Vastaat itse omasta terveydestäsi ja seurauksista, itsellesi.
En lähde. Koska vihaan ruuanlaittoa sekä liikuntaa. Vihaan itseäni. Miten lähtisin liikkeelle? Pakottamalla vai?? Siitä tuleekin oikein upeaa.. en sitten syö yhtään mitään.
Kukaan ei pakota sinua pakottautumaan tekemään ruokaa/harrastamaan liikuntaa. Elät ja teet just kuten itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä lähtenyt oikeesti 0 lähdöstä. Siitä että painoa reilu sata
Liikunta ei kiinnosta eikä ruuanlaitto ole se oma juttu. Jos ei ole . Niin mun kommentteihin on turha sanoa kenenkään teistä yhtään mitään
Sorry, mutta ei ne kilot vihaamisella hupene. Laihtumiseen tosiaankin tarvitaan tekoja: tsekattava, mitä suuhunsa tunkee, liikunta tukee hoikistumista kiihdyttämällä aineenvaihduntaa.
Olen ollut suurimman osan aikuiselämästäni BMI:n mukaan ylipainoinen. Olen 160 cm pitkä, ja ylipainon raja on tämän pituiselle 64 kg. Painoni on vaihdellut 55 ja 95 kilon välillä, eli minulla on kokemusta hyvin monenkokoisissa kehoissa elämisestä. Sanoisin, että terveimmilläni, ja myös kauneimmillani, olen hieman yli 70-kiloisena. Olen aika roteva, ja minulle kertyy lihasmassaa helposti. Tätä hoikempana kylki- ja lantioluut erottuvat mielestäni epäesteettisellä tavalla. BMI:n mukaisen normaalipainon olen saavuttanut vain todella tiukalla syömisen tarkkailulla ja rajoittamisella sekä vaikeissa elämäntilanteissa, kun ruoka ei ole maistunut. En ole kokenut mielialaani tai terveyttäni tällöin hyväksi.
Mitä enemmän massaa, sitä lyhyempi elämä. Koskee myös lihasmassaa, pitkiä ihmisiä jne. Yhteys on vahva.
Läskissä on semmoinen etu että sen voisi itse vähentää pois.
Sitä voi tehdä asioita, vaikkei niistä pitäisi. Minä vihaan hampaiden pesua ja lankausta, mutta silti teen niitä.
Evoluutio vissiin edennyt nopeasti ihmislajilla kun 50 v takaperin ei lihavuus ollut normaalia vaan harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio vissiin edennyt nopeasti ihmislajilla kun 50 v takaperin ei lihavuus ollut normaalia vaan harvinaista.
Evoluutio nimenomaan on hidas lajien sopeutumisprosessi. Ihminen on muuttunut viime vuosikymmenten vähän, ympäristö katastrofaalisesti.
Helppoa energiarikasta ruokaa kaikkialla ja liikkua ei tarvitse, siitä seuraa laiskoille ja itsekurittomille ongelmia.
Pituus 157 paino 49 silti läskiä lotinaaa ja perse se vaan joka päivä paisuaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio nimenomaan on hidas lajien sopeutumisprosessi. Ihminen on muuttunut viime vuosikymmenten vähän, ympäristö katastrofaalisesti.
Helppoa energiarikasta ruokaa kaikkialla ja liikkua ei tarvitse, siitä seuraa laiskoille ja itsekurittomille ongelmia.
Ok pahoittelut unohtui tuon evoluutioviestin lopusta /s merkintä.
Minä syön munkkipossua aamupalaksi. Iso renkaittain kerrostuva rasvamahani hytkyy irvokkaasti mässytyksen tahdissa. Sokeria ropisee päälle. Hyi mikä meno, sietäisin hävetä.
Kohta menen kävelylle, saa nauraa ja kauhistella olomuotoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä lähtenyt oikeesti 0 lähdöstä. Siitä että painoa reilu sata
Liikunta ei kiinnosta eikä ruuanlaitto ole se oma juttu. Jos ei ole . Niin mun kommentteihin on turha sanoa kenenkään teistä yhtään mitään
Sorry, mutta ei ne kilot vihaamisella hupene. Laihtumiseen tosiaankin tarvitaan tekoja: tsekattava, mitä suuhunsa tunkee, liikunta tukee hoikistumista kiihdyttämällä aineenvaihduntaa.
Vinkki vitonen ihan vaan oikeesti hyvin monelle tällekin palstalle .. ei vihaamalla hupene. Mutta kun on niin kiva potkia heitä jotka on isompia ..onhan se joillekin harrastus..
Vierailija kirjoitti:
Juu,lihakset kasvaa ku käy koiraa ulkoiluttaan talon nurkalla pari kertaa päivässä.
Jep :) Ainoat lihakset mitkä näillä ylipainoisilla on monesti suuret ja kroppaan nähden täysin ylikehittyneet on etureidet. Jalat kun joutuvat kannattelemaan sitä painoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee.
Hanki lihaksia. Iän myötä lihakset surkastuu ja rasva lisääntyy hoikillakin. Vanhenevan naisen kannattaa tehdä voimaharjoittelua.
Painokeskustelu ja tarkkailu on kyllä raskasta. Olen n 168 senttiä pitkä ja painan 74-75 kiloa. Näytän myös lihavalta, sitä korostaa vielä isot rinnat sekä leveät hartiat.
Parhaalta näytän 63-68 kiloisena, mutta noihin lukemiin pääseminen vaatisi nälkäkuuria, johon en pysty. En jaksa tarkkailla jatkuvasti syömisiäni enkä miettiä joka päivä mitä terveellistä tänään laittaisin. Lievä masennus ei yhtään auta asiaa ja lohturuoka on rasvaista ja sokerista. Sitä ei mene paljoa, mutta kuitenkin liikaa. Itseni motivoiminen tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ylipainoa ja vyötärö 80 cm ja lantio 113 cm ja rinnanympärys 102 cm. Pituutta 171 cm ja ikää 33 v. Minulla lukee lääkärin kirjauksessa normaalivartaloinen. Tiedän silti, että olen ylipainoinen.
Jos vyötärö on vain 80 senttiä, niin muualla oleva mahdollinen ylipaino ei ole kovin terveydelle vaarallista. 90 senttiä on naisille sellainen raja, jonka alla kannattaa yrittää pitää vyötärönmittansa.
Tää vyötärönympärys on aiemmin ollut niin, että 80 cm on ollut se raja, jonka yli ei saisi mennä. Ei mikään vain vaan jo.
En tiedä missä vaiheessa se on muutettu, mutta on tästä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Painokeskustelu ja tarkkailu on kyllä raskasta. Olen n 168 senttiä pitkä ja painan 74-75 kiloa. Näytän myös lihavalta, sitä korostaa vielä isot rinnat sekä leveät hartiat.
Parhaalta näytän 63-68 kiloisena, mutta noihin lukemiin pääseminen vaatisi nälkäkuuria, johon en pysty. En jaksa tarkkailla jatkuvasti syömisiäni enkä miettiä joka päivä mitä terveellistä tänään laittaisin. Lievä masennus ei yhtään auta asiaa ja lohturuoka on rasvaista ja sokerista. Sitä ei mene paljoa, mutta kuitenkin liikaa. Itseni motivoiminen tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta.
Tekosyitä laiskalla läskillä. Ei hallittu painonpudotus vaadi nälkäkuuria. Ne kitudieetit ei yleensä pitkään toimi, sen hetken ja taas lihava ahmii itsensä uusiin ennätyslukemiin nälkävelassa.
Opettele rauhalliseen tahtiin parempi elämäntapa pysyvästi. Paino putoaa hitaasti mutta pysyy sitten normaalina.
Ap saattaa näyttää ihan tavalliselta. Suomalaisen naisen keskimitat ovat 166/74.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän massaa, sitä lyhyempi elämä. Koskee myös lihasmassaa, pitkiä ihmisiä jne. Yhteys on vahva.
Läskissä on semmoinen etu että sen voisi itse vähentää pois.
Sydän- ja verenkiertoelimistön kulumisen ja rapistumisen kannalta varmaankin näin. Suurempi volyymi verta, korkeampi verenpaine, suurempi ravinnontarve, sydämellä enemmän töitä jne. Koko elimistö käy pykälää korkeammilla kierroksilla ja tulee se viimeinen tilttikin sitten aiemmin.
KESKIMÄÄRIN pitkäikäisimpiä ovat aktiiviset, sitkakset ja pienikokoiset ihmiset.
Kylläpä tämä keskustelu saa ihmiset raiteiltaan.