Töissä tappo/murhatuomion saanut uusi työntekijä
Miten reagoisitte jos teille töihin palkattaisiin henkilö, joka on ollut vankilassa tapon/murhan takia? Tuntisitko turvattomuutta, juttelisitko esimiehelle vai oisko koko asia ihan sama sinulle?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuudetta vuotta palottelumurhaajan työparina. Alkuun tuli meille Risen kautta ja työskenteli puolitoista vuotta jalkapannan kanssa. Vapautui ja joku taho vielä maksoi sen ensimmäisen vuoden palkan ja siitähän oli sitten ahkera ja tunnollinen ihminen helppo palkata töihin vakkariksi omallakin rahalla.
Eipä olla kaduttu. Eipä tuo tekemisistään huutele, mutta ei se salaisuuskaan ole. Hän käy terapiassa ja erilaisissa ryhmissä. Pysyy erossa päihteistä. Pitää ittensä touhukkaana.
Mä olen tykännyt tehdä hänen kanssaan töitä. Helppo sopia asioita ja jotenkin duuneista ajatellaan samalla tavalla. Suorasanainen, ei hötkyile ja huumorintajua piisaa. Eikä saikuta! Saatoin mä alkuun vähän jännittää ja kyräillä, mutta aika nopeasti hoksasin, että ihan tavallinen mummelihan se on.
Buttin Virpihän kuoli jo???
Mulla on työkaverina sellainen kaveri, jolla silmät seisoo ja sillä on jostain syystä aina nahkahanskat käsissä, kesät talvet. Vähän kuumottaa, kuulemma linnassa istunut taposta tms. Mutta ei auta, leipänsä on tässä hankittava minunkin.
Juha Valjakkalan sen aikainen tyttöystävä ei päässyt töihin tai opiskelemaan yhtään mihinkään vaikka taisi vaihtaa nimensäkin.Työkkärin virkailija "Kun sulla on ne jutut siellä"...
Huh huh en kyllä linnakundin tai gimman kanssa töitä tekisi, enkä varsinkaan murhamiehen!!! Aattelepa jos tulee työmaalla sanaharkkaa, niin olet kohta vainaa, kun tuollainen riitapukari osuu kohdalle.
Aika tekopyhä aloitus.
Olisitko itse vielä pari vuotta sitten tehnyt töitä esim. puff daddyn kanssa??
Tekisitkö töitä sotilaan kanssa joka on tappanut?
Tai poliisin kanssa joka on tappanut?
Et ikinä voi tietää kuka tappaa, milloin ja kenet. Saatat nytkin olla potentiaalisen tulevan tappajan tai väkivaltarikollisen työkaveri kenties?
Tai itselläsi saattaa mennä kuppi totaalisesti nurin jossain vaiheessa, toivottavasti kumminkaan ei.
Suurempi ongelma taitaa olla itse vankila joka muokkaa osan pitkäaikaisten asukkaidensa persoonallisuutta.
Yleensä ottaen sieltä päästetään normaalisoituneet tai parannuksen tehneet tapaukset vapaaksi, joskus jopa hyvällä menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostaisin hattua, että hän on jaksanut vankilassa/vankilan jälkeen opiskella haastavan yliopistotutkinnon. Ei ihan joka jamppa tuohon pysty.
Mielenkiintoinen ajatusmalli. Miksi yliopistotutkinto olisi pitänyt hankkia vankilassa tai tuomion jälkeen, miksei ennen sitä?
Ennen sitä tarkoittaisi, että olisi jäänyt jälkeen alan kehityksestä eikä varmasti työnantaja olisi häntä palkannut.
Ensikertalainen istuu taposta aika lyhyen tuomion. Ja jos vankilassa voi opiskella, niin miksei sitten myös seurata alaansa.
Liian lyhyen.
Suurin osa suomalaisista henkirikoksista tehdään humalassa. Ja usein tapon ja pahoinpitelyn ero on vain siinä, miten uhrille sattuu käymään (esim. lyökö päänsä kaatuessaan kuolettavasti vai ei).
Töissä en pelkäisi, mut ehkä työpaikan bileissä varoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pystyisi arvostamaan tuollaisen teon tehnyttä ihmistä. Olisin neutraali ja pitäisin etäisyyden.
Nuoruuden kaverini tapaili miestä, joka oli istunut vankilassa ryöstöstä. Tapasin kerran tämän miehen enkä pitänyt hänestä. Oli sen verran ylimielisen oloinen. Vaikutti persoonalta, joka tuskin katui tekoaan. Onneksi heidän tapailunsa ei johtanut parisuhteeseen. En ymmärrä mitä kaverini näki tuossa miehessä, sillä kaverini oli itse vastuuntuntoinen ja ahkera opiskelija ja päätyikin sitten hyvään ammattiin. Ehkä meni nuoruuden naiviuden piikkiin, ja vastakohta viehätti.
Katso itseäsi peilistä ja mieti kuka kaipaa sinun arvostustasi yhtään mihinkään.
Arvoton sontaläjä sinä niin olet.
Aika monet yyhhoot elävät harhaluuloissa ja kuvittelevat olevansa lähes tasavertaisia rehellisten ja kunniallisten ihmisten kanssa.
Riippuisi siitä mikä on ollut tapon motiivi. Sellainen ei haittaisi niin paljon jos surmattu henkilö oli varmuudella p edofiili tai rai skaaja tai mur haaja mutta viattoman henkilön tappo olisi sellainen että en voisi työskennellä.
Koska jos minun lapselleni joku tekisi pahaa niin kävisi varmasti kosto omassakin mielessä.
Vellihousut. Ei haittaisi työskennellä sellaisen ihmisen kanssa. Hän on rikoksensa lusinut. En tuomitse.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ihan sama minulle, kunhan työt hoituvat eikä syö eväitäni.
Ainakaan sen eväitä ei kannattaisi syödä.
Ottaisin selvää millainen tapaus. Onko yleisvaarallinen hullu vai joku satunnainen impulssi jolla joku aihekin.
Vierailija kirjoitti:
Nostaisin hattua, että hän on jaksanut vankilassa/vankilan jälkeen opiskella haastavan yliopistotutkinnon. Ei ihan joka jamppa tuohon pysty.
Siis minkä hiton yliopistotutkinnon-)))))))?
No, eipä sinne mun toimistoon yllättäen tule kukaan töihin552. Oli sitten, tappaja/murhaaja tai ei. Minä ne sinne palkkaan.
Ja, muutenkin. Asiakkainani on niin tappajia kuin isoja pomojakin. Eipä nuo tappajat pomoista paljoa eroa.
Suhtautumiseni on samanlainen.
asianajaja, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
No, eipä sinne mun toimistoon yllättäen tule kukaan töihin552. Oli sitten, tappaja/murhaaja tai ei. Minä ne sinne palkkaan.
Ja, muutenkin. Asiakkainani on niin tappajia kuin isoja pomojakin. Eipä nuo tappajat pomoista paljoa eroa.
Suhtautumiseni on samanlainen.
asianajaja, yrittäjä
Joo, mutta molemmat noista eroavat muista ihmisistä siinä, että psykopaateilla on heidän joukossaan yliedustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kesätöissä paikassa, jossa vakituisena oli jo ennen tekoaan töissä ollut työntekijä. Ei ollut ihan kaikista miellyttävin, jos hänelle sanoi jotain epämieleistä...
Olen kerran pikaisesti tavannut yhden tuollaisen. Voi sitä omahyväisyyttä ja tekopyhyyttä. Oli kuin joku saatanan moraalipoliisi hakien koko ajan virheitä toisista.
Elinkautisen pitäisi olla elinkautinen.
Tässä valossa on aika mielenkiintoista miettiä kaikkia tämän palstan moraalipoliiseja... että mikä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä hiton yliopistotutkinnon-)))))))?
No ei kai meille töihin ilman yliopistotutkintoa pääse?
Olisin huolestunut. Meillä on töissä paljon hengenvaarallisia, teräviä esineitä ja koneita. En haluaisi murhuria sellaisen puikkoihin.
😂😂😂