Tukien hakematta jättäminen?
Oletko koskaan jättänyt hakematta jotain tukea johon olisit oikeutettu vaan siksi että et jaksa hakea sitä tai kun koet pärjääväsi ilmankin?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Sain perinnön 2018, sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä töissä tai hakea mitään tukia tai korvauksia. Kyllähän ne soittelee välillä työkkäristäkin ja kelasta mutta oon sanonut että en tarvitse koska olen rikas.
Haen tukia vaikka sain perintöä.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Jos tulisi 8 päivän lomautus (kun 7 päivää on omavastuuta), niin takuuvarmasti hakisin siltä yhdeltä päivältä korvaukseni. Miksi ihmeessä maksaisin liiton jäsenmaksua, jos en sitä hyödyntäisi?
Ei liitto sinulle mitään työttömyyskorvausta maksa. Eli et LIITOSTA saisi tuosta yhdestä päivästä pennin jeniä.
Vierailija kirjoitti:
Sain perinnön 2018, sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä töissä tai hakea mitään tukia tai korvauksia. Kyllähän ne soittelee välillä työkkäristäkin ja kelasta mutta oon sanonut että en tarvitse koska olen rikas.
Et saanut. Muuten tietäisit ettei sieltä kelasta ja työkkäristä mitään perään soitella.
t: pääomatuloilla elävä.
Kyllä. Ei joka pikkusummaa jaksa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En hae työttömyystukea jos teen edes osa-aikatöitä.
Samoin. Olen jo vuosia tehnyt osa-aikaisesti enkä ole hakenut. Välillä mietin että olenkohan ihan typerä mutta en vaan jaksa hakea ja ajatuskin siitä että työkkäri alkaisi vahdata tekemisiäni on sietämätön.
Onko työkkärin tukien saamiselle joku varallisuusraja?
Olen jättänyt. En ole joka työttömyyspätkälle viitsinyt ilmoittautua työkkäriin kun en jaksa sitä työnhakupelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Jos tulisi 8 päivän lomautus (kun 7 päivää on omavastuuta), niin takuuvarmasti hakisin siltä yhdeltä päivältä korvaukseni. Miksi ihmeessä maksaisin liiton jäsenmaksua, jos en sitä hyödyntäisi?
Ei liitto sinulle mitään työttömyyskorvausta maksa. Eli et LIITOSTA saisi tuosta yhdestä päivästä pennin jeniä.
Tietenkin maksaa. Oletko ollut koskaan työelämässä?
En ikinä oo hakenut mitään.Vaikka isoraha on jäänyt saamatta..oon ilman lääkettä jne jos sitä määrätään.
Saisin toimeentulotukea noin 100e/kk. En hae koska eväsivät 40e kertaluontoisen tulojen vuoksi seuraavalta kuukaudelta tuen kokonaan. Ihan periaatteesta en hae kun palkkatyössä olevat saa tienata 150e ilman että tt tuki vähenee, mutta työttömiltä vähennetään jokainen sentti! Pidän epäoikeudenmukaisena.
Asumistuen jätin hakematta. Eron jälkeen olisin jossakin kohtaa Kelan laskurin jälkeen ollut oikeutettu muutamaan kymppiin. Mietin kuitenkin, että asun vuokralla omakotitalossa joten tyssäisikö siihen. Lisäksi tulot vaihteli koska tein keikkatyötä. En sitten viitsinyt hakea. Olen siis opiskelija vielä hetken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Saisin toimeentulotukea noin 100e/kk. En hae koska eväsivät 40e kertaluontoisen tulojen vuoksi seuraavalta kuukaudelta tuen kokonaan. Ihan periaatteesta en hae kun palkkatyössä olevat saa tienata 150e ilman että tt tuki vähenee, mutta työttömiltä vähennetään jokainen sentti! Pidän epäoikeudenmukaisena.
Koen helpommaksi ettei tarvitse olla tilivelvollinen koko ajan jos kerta vuoteen saan jonkun hikisen 40e jostain. Ja myös sekin on hyvä että voi yrittää säästää kun ei Kela kyttää tiliä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä oo hakenut mitään.Vaikka isoraha on jäänyt saamatta..oon ilman lääkettä jne jos sitä määrätään.
Oletko siis töissä vai mistä saat rahaa?
Kyllä, en niinkään siksi etten jaksaisi niitä hakea, vaan siksi että en jaksa takuta kelan kanssa, jos onkin odotettua enemmän töitä ja toki olen joten kuten näinkin pärjännyt.
Olen sen verran kuitenkin vanha, että lapsena oli ihan yleinen tapa opettaa, että kerjuulle lähdetään vasta pakon edessä.
Käyn töissä ja nostan kelamasseja. Saisin varmaan vielä satkun toimeentulotukea, mutta pärjään toistaiseksi, kun vanhemmat avustavat.
Enimmäkseen olen, koska vihaan paskabyrokratiaa yli kaiken. Pelkällä työmarkkinatuella koetan pärjätä silloin, kun ei työkeikkaa ole.
Minä haen kaikki rahani.
Kahdella eri nimella saan paljon rahaa.
Lähetän kotimaahan ja suku iloinen
Miksi?