Tukien hakematta jättäminen?
Oletko koskaan jättänyt hakematta jotain tukea johon olisit oikeutettu vaan siksi että et jaksa hakea sitä tai kun koet pärjääväsi ilmankin?
Kommentit (97)
En tietoisesti, olen kuitenkin veronmaksaja joten aina haen mihin on oikeus.
Kyllä mutta siitäkin valitettiin. Ei saanut hakea vain asumistukea vaan olisi pitänyt hakea myös työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. Eli täälläkin joku kokoomuskalkkunaeläkeläinen haukkuu kelatuen saajia ja se vain osoittaa, että kyse on totaalisesta i-diootista.
Ai kokoomuslainen eäkeläinen, he ovat niitä, jotka varmasti hakevat kaikki tuet.
Kyllä, olen työttömänä ja mies elättää, en ole hakenut mitään tukia koska en jaksa sitä rumbaa.
En hae tunkkia. Pitäkää tunkkinne.
Olen ollut vuoden hakematta sairauspäivärahaa. Siihen meni sitten säästöt ja oli pakko alkaa tehdä asialle jotain.
Haen aina kaikki rahat. Maksan kuitenkin veroja eikä verovelvollisuudesta ole mahdollista päästä eroon kun asuu maassa.
Eli jos veroista ei pääse eroon, haen aina maksimit, vaikka tilillä olisi miljoonia.
Tehkää te mitä teette, mutta rikkaat ovat rikkaita koska käyttävät järjestelmää hyväkseen.
"Rehelliset ja moraaliset" eivät saa yhtään erilaisempaa kohtelua kuollessa. Kaikki kuollaan joskus.
Perustoimeentulotukea en ole aina hakenut. Nuorempana en tiennyt, että mulla olisi ollut siihen oikeus, ja esim. viime vuonna en jaksanut muutaman kympin takia täyttää 50-sivuista hakemusta liitteineen, kun aina sieltä tulee paluupostissa joku ukaasi toimittaa lääkärin tai sosiaalityöntekijän lausunto perusteeksi, kun vesilasku tai vuokra ylittää eurolla Kelan hyväksymän rajan.
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotukea en ole aina hakenut. Nuorempana en tiennyt, että mulla olisi ollut siihen oikeus, ja esim. viime vuonna en jaksanut muutaman kympin takia täyttää 50-sivuista hakemusta liitteineen, kun aina sieltä tulee paluupostissa joku ukaasi toimittaa lääkärin tai sosiaalityöntekijän lausunto perusteeksi, kun vesilasku tai vuokra ylittää eurolla Kelan hyväksymän rajan.
Vihaan tätä hallitusta niin paljon. t. työkyvyttömyyseläkeläinen
Vakituisissa töissä ollessa en viitsinyt aina rueta lomautusten ajaksi hakemaan ansiosidonnaista, en edes ilmoittautunut työttömäksi, tosin jossain vaiheessa taisi olla että työnantaja joukkoilmoitti jotenkin lomautetut työttömäksi, tai jotain senkaltaista, en muista enää. Lomautukset oli yleensä loppujen lopuksi aika lyhyitä, useimmat niistä elelin säästöilläni ja otin ihan loman kannalta ne.
Vierailija kirjoitti:
Vakituisissa töissä ollessa en viitsinyt aina rueta lomautusten ajaksi hakemaan ansiosidonnaista, en edes ilmoittautunut työttömäksi, tosin jossain vaiheessa taisi olla että työnantaja joukkoilmoitti jotenkin lomautetut työttömäksi, tai jotain senkaltaista, en muista enää. Lomautukset oli yleensä loppujen lopuksi aika lyhyitä, useimmat niistä elelin säästöilläni ja otin ihan loman kannalta ne.
Aivan tyhmää touhua.
Miksi maksat veroja jos et niistä mitenkään hyödy tai otat palkkaa työnteosta?
Säästöt sijoitetaan eikä ja käytetään aikaisintaan kun jää omalle eläkkeelle.
Ei ihmekään että suomalaiset ovat tyhmiä ja köyhiä.
Olisin kai oikeutettu vammaistukeen noin 100 e/kk. Kai sitten olen niin vammainen, etten ole jaksanut yrittää hakea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tyhmää touhua.
Miksi maksat veroja jos et niistä mitenkään hyödy tai otat palkkaa työnteosta?
Säästöt sijoitetaan eikä ja käytetään aikaisintaan kun jää omalle eläkkeelle.
Ei ihmekään että suomalaiset ovat tyhmiä ja köyhiä.
Verojen maksaminen ei ole valinnaista. Vihaan tätä paskabyrokratiaa ja työkkäriä niin paljon että katsoin helpoimmaksi säästää itseni moselta turhalta paskalta ja stressiltä elämällä lomautusviikot omalla kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. Eli täälläkin joku kokoomuskalkkunaeläkeläinen haukkuu kelatuen saajia ja se vain osoittaa, että kyse on totaalisesta i-diootista.
Tämä. Ja pankaa ne kotimaiseen kulutukseen.ja palveluiden ostamiseen. Se vahvistaa elinkeinoelämää ja kilpailukykyä, lisää työllisyyttä ja luo kansalaisten hyvinvointia ja elintasoa.ja valtiolle lisää verotuloja jokainen euro.
Muistan kun Sipilän hallituksen aikana Persut-Kokoomus ja Keskusta leikkasi lapsilisiä 8% eli vajaa 10€/kk, se tarkoitti vähittäinkaupolle miljoonien eurojen liikevaihdon vähennystä ja pienempää työvoiman tarvetta lapsilisien maksupäivänä. Lapsilien maksupäivät kun ovat vähittäiskaupalle parasta myyntiä, vaikka puhutaan reilut 200€ tuesta per lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain perinnön 2018, sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä töissä tai hakea mitään tukia tai korvauksia. Kyllähän ne soittelee välillä työkkäristäkin ja kelasta mutta oon sanonut että en tarvitse koska olen rikas.
Et saanut. Muuten tietäisit ettei sieltä kelasta ja työkkäristä mitään perään soitella.
t: pääomatuloilla elävä.
Totta kait sieltä voidaan soittaa perään.
Sillä kuka tahansa voi olla työnhakijana, vaikka olisi työssä, tai tekee osa-aikatyötä, freelancer jne. mutta haluaa lisää työtunteja Ja elinkeinoelämä saa tarvittaessa nopeasti työvpimaa. Jopa työnantajat saavat listoja ammattiryhmittäin niin halutessaan.
Ja sitten on erikseen työttömyysturva, jonka hakeminen on itsensä vastuulla.
En ole koskaan hakenut mitään tukia, vaikka kerran onkin ollut kertakaikkisen tiukkaa. Vuokrasin viljelypalstan ja sen ansiosta selvittiin kohtuullisesti.
Olen. Pari kertaa olen jättänyt työttömyyspäivärahan hakematta lyhyen työttömyyden aikana. Uusi työpaikka oli molemmilla kerroilla jo tiedossa ja rahaa riitti, niin en viitsinyt ilmoittautua työkkäriin hakijaksi.
Minulla olisi oikeus tarveharkintaiseen tukeen. Sain oikein neuvot siihen, mutta kun kuulin että sinnekkin pitäisi toimittaa tiliotteet niin jäi hakematta. Riittää että toimitan tiliotteet Kelaan. Sekin sellaista pankkisalaisuuden rikkomista. Mahtavat nauttia kun lukevat kaikki ostokset tiliotteista.
Pidin lomaa enkä ilmoittautunut työttömäksi. Sitten kun ilmoittauduin työttömäksi, oli hirveä kuulustelu mitä olin tehnyt, kun en ollut ilmoittautunut työttömäksi. Olin lomalla.
Itse asiassa mulle soitettiin perään työkkäristä kun sinne oli jäänyt jostain vuosien takaa työnhakutiedot - en ole pitkään aikaan ollut asiakkaana, siellä oli vain katkaistu työnhaku, ei lopetettu. Kysyi että olenko saanut eläkepäätöksen, en tiedä mistä ne sen keksi kun en ole missään eläkeiässä.