Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukien hakematta jättäminen?

Vierailija
17.01.2025 |

Oletko koskaan jättänyt hakematta jotain tukea johon olisit oikeutettu vaan siksi että et jaksa hakea sitä tai kun koet pärjääväsi ilmankin?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain perinnön 2018, sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä töissä tai hakea mitään tukia tai korvauksia. Kyllähän ne soittelee välillä työkkäristäkin ja kelasta mutta oon sanonut että en tarvitse koska olen rikas. 

Et saanut. Muuten tietäisit ettei sieltä kelasta ja työkkäristä mitään perään soitella.

t: pääomatuloilla elävä.

Totta kait sieltä voidaan soittaa perään. 

Sillä kuka tahansa voi olla työnhakijana, vaikka olisi työssä, tai tekee osa-aikatyötä, freelancer jne.  mutta haluaa lisää työtunteja Ja elinkeinoelämä saa tarvittaessa nopeasti työvpimaa. Jopa työnantajat saavat listoja ammattiryhmittäin niin halutessaan.

Ja sitten on erikseen työttömyysturva, jonka hakeminen on itsensä vastuulla. 

Työvoimatoimistosta ei jaeta töitä.

Vierailija
62/97 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus edelliseen, oli tuo " työvoimatoimistosta ei jaeta töitä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. 

Ei se raha välttämättä kulutukseen mene, vaan säästöön. Siis jos on sellainen tilanne, että pystyy kituuttamaan ilmankin. 

Vierailija
64/97 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En hae työttömyystukea jos teen edes osa-aikatöitä.

Samoin. Olen jo vuosia tehnyt osa-aikaisesti enkä ole hakenut. Välillä mietin että olenkohan ihan typerä mutta en vaan jaksa hakea ja ajatuskin siitä että työkkäri alkaisi vahdata tekemisiäni on sietämätön.

Te kaksi varmaankin teette suht paljon osa-aikatöitä, koska vaikea kuvitella, ettette hakisi tukia, jos saisitte osa-aikatöillä vain 100-200 euroa kuussa.

Vierailija
65/97 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. Eli täälläkin joku kokoomuskalkkunaeläkeläinen haukkuu kelatuen saajia ja se vain osoittaa, että kyse on totaalisesta i-diootista.

Tämä. Ja pankaa ne kotimaiseen kulutukseen.ja palveluiden ostamiseen. Se vahvistaa elinkeinoelämää ja kilpailukykyä, lisää työllisyyttä ja luo kansalaisten hyvinvointia ja elintasoa.ja valtiolle lisää verotuloja jokainen euro. 

Miksi köyhän pitäisi antaa elinkeinoelämälle viimeiset roposensa, kun se sama elinkeinoelämä on hallituksen avustuksella kurjistamassa kansaa? 

Pitäisi olla laki, että yrittäjät pitävät julkisesti esille tietoa, kenelle ovat äänensä antaneet. Sitten köyhä voi miettiä, antaako rahansa riistäjäpuoluetta kannattaneelle vai ei.

Vierailija
66/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oikeutettu toimeentulotukeen mutta teen mieluummin rikoksia kuin haen sitä.

Vierailija
67/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kun pitkään sairastin.Tiukkaa oli mutta onneks jotenkin selvisin.

En pahemmin edes mistään tuki jutuista tiennyt  :)

Vierailija
68/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En ole hakenut työttömyyskorvausta kahden työpätkän välissä, olisin saanut sitä vain muutamalta päivältä kun omavastuukin oli. 3 viikkoa olin työtön ilman korvauksia. Edellinen työ loppui määräajan vuoksi ja uusi oli jo tiedossa edellisen loputtua mutta ei alkanut heti. 

Lähisuvussa on tyyppi joka saa minimieläkettä. OIisi laskelman mukaan oikeutettu pieneen summaan toimeentulotukea, mutta ei hae kun ei tarvitse. Toki nyt ei enää saisi kun on saanut säästettyäkin, mutta silloin kun joutui sairauseläkkeelle olisi saanut luultavasti. Hän vain elää säästeliäästi ja sairauden vuoksi ei käy paljon missään niin rahaa kuluu vain ruokaan ja asumiseen. Ei ole edes mt-ongelmia, ei vaan jaksa fyysisen väsymyksen vuoksi mennä mihinkään ja nukkumiseen meneekin iso osa ajasta. 

Vierailija
69/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko (hupi) risteilyjen hinnat siksi matalat kun valtio tukee niitä. Sekin on outoa hommaa. Voitot menee omistajien taskuun( Valtion rahat)

Eihän se mikää peruspalvelu ole. Ne voisi risteillä kellä on varaa maksaa. Näinhän tänä päivänä sanotaan, turhat tuet poissa joka paikasta !! Niks naks... 

Kannattee katsoa myös yritystuet,kun ihmisiä mollataan kaikesta tänä päivänä.

Tuella(ko) moni yritys pysyy pystyssä.  Tuki kuin tuki eri muodossa.

Huutelijat voivat perehtyä tähänkin asiaan!

Vierailija
70/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuluta. 90 % ihmisten ostamista tavaroista on turhakkeita ja sitä rahaa tarvitaan turhakkeisiin. Minulle puhdas luonto menee sen edellee että kaikille olisi töitä. 90 % ihmisistä tulisi toimeen vähemmällä jos haluaisi. Ne loput ovat niitä jotka eivät edes saa enempää. 

Vierailija
71/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Jos tulisi 8 päivän lomautus (kun 7 päivää on omavastuuta), niin takuuvarmasti hakisin siltä yhdeltä päivältä korvaukseni. Miksi ihmeessä maksaisin liiton jäsenmaksua, jos en sitä hyödyntäisi?

Ei liitto sinulle mitään työttömyyskorvausta maksa. Eli et LIITOSTA saisi tuosta yhdestä päivästä pennin jeniä.

Tietenkin maksaa. Oletko ollut koskaan työelämässä?

LIITTO ei maksa

TYÖTTÖMYYSKASSA maksaa

Voit kuulua joko pelkkään liittoon, pelkkään kassaan tai molempiin. Jos haluat saada ansiosidonnaista on sinun kuuluttava kassaan. Liiton jäsenmaksuilla et saa ansiosidonnaista.

Eli oletkohan itse ollut koskaan työelämässä??

Vierailija
72/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan oisin saanut joitain euroja, joten en edes hakenut.

Vierailija
73/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, mutta kylläpä oli vaikeaa luopua tuesta sitten kun siihen ei enää ole oikeutettu. Opiskeluaikana 20 v sitten soitin Kelaan, että lakkautan asumistuen, kun nyt on jo niin isot työtulot. Tuohtuneen kuuloinen virkailija kertoi, että en minä nyt noin vain voi pyytää lakkauttamaan minulle maksettua tukea. Minun pitää tehdä uusi hakemus jossa tulot näkyvät, ja Kela sitten tekee päätöksen, etteivät he enää maksa minulle tukea.

Toivottavasti on muuttunut järkevämmäksi sen jälkeen.

Vierailija
74/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltua päivärahaa en hae,työkkäri on liian vastenmielinen.

Vierailija
75/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin lomaa enkä ilmoittautunut työttömäksi. Sitten kun ilmoittauduin työttömäksi, oli hirveä kuulustelu mitä olin tehnyt, kun en ollut ilmoittautunut työttömäksi. Olin lomalla.

Olen pitänyt monen monta kertaa kuukausien lomia eli katkaissut työnhaun tai ollut ilmoittautumatta. Ikinä ei ole ollut mitään kuulusteluja.

Nyt on ollut jo paljon pitempään työnhaku katki, katsotaan mitä siitä nyt seuraa kun sinne taas viitsii ilmoittautua. Jospa tulisi vaikka lopullinen romahdus ja ikuinen loma. Muuta en aio sinne kertoa kuin että töihin en ole tällä välillä päässyt ja loma tästä laitoksesta oli paikallaan. Olen saanut niiltä jo kaiken "palvelun" mitä voi saada.

Vierailija
76/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla hakea toimeentulotukea peliongelman takia. Laskurin mukaan saisin yli 300€.

Vierailija
77/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla hakea toimeentulotukea peliongelman takia. Laskurin mukaan saisin yli 300€.

Miten paljon pystyt pelaamaan jos vajausta toimeentulotukeen on yli 300e? Sulle jäisi silloin alle 300e käyttörahaa ruokaan yms joten paljonko tuosta edes pystyy pelaamaan ja miten se peliongelma näkyy toimeentulotukea haettaessa?

Vierailija
78/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
79/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa jättänyt tuen hakematta kun olen ajatellut, että vaivannäkö ja siitä koituva taloudellinen hyöty eivät ole kohdanneet. Esim. sain sairaslomaa lääkäriltä kolme päivää. Mutta koska olin työtön ja elin työttömyyskorvauksella niin en viitsinyt kolmen päivän takia hakea sairaslomarahaa, vaikka se olisi ollut hiukan suurempi kuin saamani työttömyyskorvaus.

Vierailija
80/97 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisen hoitovapaan tukea en hakenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän