Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkitys sosiaaliseen ahdistukseen

Vierailija
17.01.2025 |

Kellään kokemuksia? Tilanteille altistaminen on nostanut toimintakykyä vähän vuosien aikana, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Ja edelleen arkisissakin tilanteissa sydän hakkaa ja pyörryttää, vaikka saisinkin ne hoidettua.

Kommentit (224)

Vierailija
81/224 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän myös auttaisi, kun en jaksa yrittää peitellä sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Siis jos tapaan uusia ihmisiä niin jaksan aluksi vähän skarpata ja peitellä sitä, yritän olla jotenkin reippaampi ja puheliaampi. Mutta sitten esim työpaikalla jossa on samat ihmiset joka päivä, en oikein edes jaksa yrittää. Mumisen ja olen outo. Hävettääkö se? Kyllä, mutta kun ei jaksaisi esittää..

Vierailija
82/224 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokaiini ja amfetamiini auttavat jaksamaan vaativassa työssäni. En pelkää mitään enkä ketään. Mitä nyt välillä vähän raivoan. Mutta onneksi työkaverit ymmärtävät.

Eikös toi kokkeli ole helkkarin kallista? 150-200€ grammalta. Kymmenen viivaa siitä vetäsee ja vaikutus haihtuu nopeaan. Liian luksusta monelle.

Amfetamiini on halvempaa ja vaikutus kestää pitempään. Ehkä parempi valinta? Toki toleranssit näissä molemmissa kasvaa nopeasti ja vähänkin säännöllisemmässä käytössä on pian suurissa vaikeuksissa. Ehkä johonkin intensiiviseen vaativaan projektiin sopivat hetkellisesti. Sitten ajaa alas jos pystyy.

Sitten on hieman kesympää apteekkipiiriä, joita alakoululaisille syöttävät. Lähes 10% pikkupojista nykyään rouskii noita johdannaisia ADHD-lääkkenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/224 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua ssri-lääkkeitä. En halua ottaa riskiä esim. seksuaalisen nautinnon pysyvästä heikkenemisestä. 

Tietysti tämä on oma valintani, joten näin mennään.

Vierailija
84/224 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri-lääkkeistä paroksetiini on paras sosiaaliseen jännittämiseen. Jos pelkäät esimerkiksi seksuaalisia sivuvaikutuksia, etkä halua ssri-lääkkeitä käyttää, kokeile moklobemidia. Propranololista on jonkin verran akuuttiapua, mutta kaikki eivät siedä sitä, kun se laskee pulssia ja verenpainetta. Pregabaliini ja bentsot aiheuttavat riippuvuutta, joten niitä kannattaa välttää. Psykoterapioista behavioraalinen eli kognitiivinen käyttäytymisterapia on sopivin. Jos se alkaa auttaa, voit lääkkeistä vähitellen luopua kokonaan. 

Vierailija
85/224 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moklobemidi voimisti jotenkin dopamiinivaikutusta, niin alkoi ajatusmaailma rullaamaan liian lujaa. Kaikenlaisia outoja ajatuskulkuja, kun olen pohjimmiltani niin jalat maassa oleva tyyppi kuin voi olla. Psykoosivaara tuon lääkkeen kanssa pahimmillaan. Ei edes auttanut sosiaalisiin pelkoihin.

Pakko oli lopettaa kun alkoi ajatukset rullaamaan oudosti. Palauduin heti normaaliksi omaksi itsekseni, toki ahdistus säilyi. Kyllä ne bentsot on hallitussa käytössä paras ahdistuslääke. Noilla muilla aineilla sekoittaa aivokemian vielä pahemmin.

Vierailija
86/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moklobemidi voimisti jotenkin dopamiinivaikutusta, niin alkoi ajatusmaailma rullaamaan liian lujaa. Kaikenlaisia outoja ajatuskulkuja, kun olen pohjimmiltani niin jalat maassa oleva tyyppi kuin voi olla. Psykoosivaara tuon lääkkeen kanssa pahimmillaan. Ei edes auttanut sosiaalisiin pelkoihin.

Pakko oli lopettaa kun alkoi ajatukset rullaamaan oudosti. Palauduin heti normaaliksi omaksi itsekseni, toki ahdistus säilyi. Kyllä ne bentsot on hallitussa käytössä paras ahdistuslääke. Noilla muilla aineilla sekoittaa aivokemian vielä pahemmin.

Kysehän ei ole aivokemian sekoittamisesta, vaan korjaamisesta.

Vierailija
87/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan. Mutta jossain tapauksissa voi lääkkeet aiheuttaa jopa tilanteen huononemisen. Kuten tämä esimerkkini moklobemidistä. Lääkärin kanssa todettiin, ettei sovi minulle. Ehkä jollekin voi toimiakin. 

Vierailija
88/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaaja pienellä annostuksella. Kaupan päälle saat monia muitakin etuja.

Hyvin siedetty lääke. 

Isot annokset laajentaa sydäntä, joten turvallinen pieni annos/pv

Vierailija
89/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös toi kokkeli ole helkkarin kallista? 150-200€ grammalta. Kymmenen viivaa siitä vetäsee ja vaikutus haihtuu nopeaan. Liian luksusta monelle.

Amfetamiini on halvempaa ja vaikutus kestää pitempään. Ehkä parempi valinta? Toki toleranssit näissä molemmissa kasvaa nopeasti ja vähänkin säännöllisemmässä käytössä on pian suurissa vaikeuksissa. Ehkä johonkin intensiiviseen vaativaan projektiin sopivat hetkellisesti. Sitten ajaa alas jos pystyy.

Sitten on hieman kesympää apteekkipiiriä, joita alakoululaisille syöttävät. Lähes 10% pikkupojista nykyään rouskii noita johdannaisia ADHD-lääkkenä.

Meinasin kirjoittaa samaa että amfetamiini pitkävaikutteisena on käyttökelpoisempaa.

Tarkoitatko apteekkipirillä oikeaa amfetamiinia vai metyylifenidaattia? Apteekista saa nimittäin ihan kunnon amfea nimillä Attentin ja Elvanse.

Vierailija
90/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois tilanteesta.

Vierailija
91/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE OLEN JO VUOSIKYMMENIÄ SITTEN HYVÄKSYNYT ITSENI TÄLLAISENA KUIN OLEN. MINUN EI TARVITSE OLLA SOSIAALINEN ULOSPÄINSUUNTAUTUNUT ÖYHÖTTÄJÄ, ENKÄ MINÄ OLE VASTAAVASTI VAATINUT KETÄÄN MUUTTUMAAN MINUN KALTAISEKSI. 

Viihdynoikein hyvin yksin ja pienen ystäväpiirin parissa silloin, kun tarvitsen sosiaalisuutta.

ELI EI LÄÄKITYSTÄ, VAAN HYVÄKSY ITSESI SELLAISENA KUIN OLET. PISTE.

Vierailija
92/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiton alle nukkumaan ja kännykkään viesti, ettet ole tavattavissa.

Vierailija
93/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE OLEN JO VUOSIKYMMENIÄ SITTEN HYVÄKSYNYT ITSENI TÄLLAISENA KUIN OLEN. MINUN EI TARVITSE OLLA SOSIAALINEN ULOSPÄINSUUNTAUTUNUT ÖYHÖTTÄJÄ, ENKÄ MINÄ OLE VASTAAVASTI VAATINUT KETÄÄN MUUTTUMAAN MINUN KALTAISEKSI. 

Viihdynoikein hyvin yksin ja pienen ystäväpiirin parissa silloin, kun tarvitsen sosiaalisuutta.

ELI EI LÄÄKITYSTÄ, VAAN HYVÄKSY ITSESI SELLAISENA KUIN OLET. PISTE.

Vierailija
94/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvitse olla häärääviä sopuleita, yksinäinen huuhkaja sopii aina metsän laitamille tarkkailemaan tilanteita.

Vierailija
95/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rommi

Vierailija
96/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sitten se vasta ahdistaa. Huonolääke.

Rommi

Vierailija
97/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kirjoittaa samaa että amfetamiini pitkävaikutteisena on käyttökelpoisempaa.

Tarkoitatko apteekkipirillä oikeaa amfetamiinia vai metyylifenidaattia? Apteekista saa nimittäin ihan kunnon amfea nimillä Attentin ja

Metyylifenidaattia tarkoitin. En tiennytkään, että sieltä ihan oikean pirin veroistakin saa.

Vierailija
98/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei tarvitse olla häärääviä sopuleita, yksinäinen huuhkaja sopii aina metsän laitamille tarkkailemaan tilanteita.

Ei nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
99/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että sieltä ihan oikean pirin veroistakin saa.

Tuhansia ellei kymmeniätuhansia käyttäjiä, vuosikausia ilman ongelmia

Vierailija
100/224 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet omaksunut lääketeollisuuden ja psykiatrian propagandan, pisteet siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän