Miksi ranskalaiset naiset on niin paljon tyylikkäämpiä kuin suomalaiset naiset?
Pariisissa käydessä huomaa kyllä suuren eron vaikka Kouvolaan..
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa maa kuin maa, niin yleisillä paikoilla ei missään muualla Euroopassa näe naisia pieruverkkareissa ja vastaavissa rönttävaatteissa.
Vietäpä muutama viikko Keski-Eurooppassa. Suomeen palatessasi rönttävaatelyylit hyppivät kuvainnollisesti silmillesi.
Tämä. Mene vaikka käymään jossakin Prismassa. Epäsiistejä pieruverkkarinaisia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Joku ulkomaalainen nainen totesi ymmärtäneensä suomalaisten pukeutumista vasta vuoden täällä asuttua.
Oikea kysymys on, miksi suomalaiset naiset ovat niin kehopositiivisia?
Kyllä mua harmittaa kun olen aika pulska 😂 hoikempana lienisin elegantimpi
Olisihan se hiukan hassu kokoonpano jos vetäisin niskaani viimeisen päälle tyylikkäät kledjut ja ukko kulkisi vieressä collegehousuissa, lenkkareissa ja koirankarvaisessa takissa....
No, minä nyt joka tapauksessa arvostan tyylikkyyteen ja siisteyteen pyrkiviä ihmisiä välinpitämättömiä pieruverkkarityyppejä enemmän. Ja siksi ihailen eurooppalaista tapaa pukeutua hyvin ulos lähtiessä. Se on kohteliaisuutta muita kohtaan.
Ranskassa on enemmän karvaisia Mustan Pekan morsiamelta näyttäviä naisia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa maa kuin maa, niin yleisillä paikoilla ei missään muualla Euroopassa näe naisia pieruverkkareissa ja vastaavissa rönttävaatteissa.
Vietäpä muutama viikko Keski-Eurooppassa. Suomeen palatessasi rönttävaatelyylit hyppivät kuvainnollisesti silmillesi.
Höpön löpö :) Porukka on sen verran matkustellut nykyaikana ettei nämä "mun enon serkku kertoi"-jutut enää toimi ;)
- - -
Mä olen ollut yhteenlaskettuna siinä viisi kuukautta Ranskassa😎
#pieruverkkarit
Pääasia, että saa olla onnellinen. Jos on onnellinen kun käy kampaajalla ja kävelee korkokengillä, niin ei kun vain! Me teimme koko perhe porukalla kotityöt (hiekoitus, eläintenhoito, uuninlämmitys jne) ja istuimme illalla notskilla letunpaistossa ja nyt vielä pikainen sauna. Tämä on meidän hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän meillä vaatekaupoissa myydä kun mustaa,valkoista ja harmaata. Riittää mennä ihan Tukholmaan samaan liikkeeseen mitä meillä on, niin siellä tarjonta on värikkäitä vaatteita. Hautajaisiin meidän kivijalka kaupoista kyllä löytyy.
Kyllähän noillakin väreillä saa tyylikkyyttä aikaan. Se on se, miten ne yhdistelee. Ei värikkyys lisää tyyliä yhtään sen enempää jos ei sitä tee taitavasti.
Silti kun näkee ihmisiä,niin kaikilla mustaa tai yhdellä harvalla vaikka valkoinen takki.
Mulla on valkoinen takki :)
Mullaki mutta en jaksa käyttää ku päivittäin pitäis pestä ku kura ja pöly näkyy liikaa.
Oltiin kerran hautajaisista tulossa ja poikettiin Prismassa. Meillä molemmilla oli pitkät, mustat talvitakit ja lierihatut, minulla myös mustat pitkävartiset talvisaapikkaat, nahkahanskat. Jostain takaa kuului, että noi on varmaan jotain mafiosoperhettä. :D
Tyylikkäät naiset ovat aina jossain kaukana, aavan meren tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kerran hautajaisista tulossa ja poikettiin Prismassa. Meillä molemmilla oli pitkät, mustat talvitakit ja lierihatut, minulla myös mustat pitkävartiset talvisaapikkaat, nahkahanskat. Jostain takaa kuului, että noi on varmaan jotain mafiosoperhettä. :D
Eli pukeuduit kerrankin muuhun kuin verkkareihin ja tunsit että kaikki katsovat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa saa olla myös persoonallinen. On uskallusta ja rohkeutta käyttää esim.värejä enemmän. Tuttu pariisitar kertoi että hoikkuuden salaisuus on se, että moni pariisitar ei käytä julkisia vaan kävelevät kilometri tolkulla päivittäin liikkuessaan kaupungilla. Eivätkä kyllä syö mitään pikaruokaa tai pizzaa, sipsejä, eineksiä tms. Syövät kerran päivässä, iltaisin ja kohtuudella, ei välipaloja.
Paskapuhetta, että kerran päivässä illalla syöminen olisi yleistä. Lounaaseen satsataan ja lounasaika on vähintään sen tunnin, tärkeä hetki päivässä. Kunnollisella (ja suomalaisittain suht myöhäisellä) lounaalla sitten jaksaakin ilman välipaloja illalliseen. Tilastojen mukaan ranskalainen saa yli 50 % päivän kaloreista aamiaisesta ja lounaasta (vaikka he eivät edes kovin runsasta aamiaista syö) - suomalainen saa näistä keskimäärin alle 50 %.
>>Paskapuhetta, että kerran päivässä illalla syöminen olisi yleistä<<
Komppaan.
- Ihan normaalisti käytiin firman kuppilassa oikealla lounaalla ja paikka oli tupaten täynnä työmuurahaisia.
Mihinkään "kerran päivässä" jutskaan en törmännyt, en edes kuullut ja näkemäni perusteella ei pidä paikkaansa. Aamiainen olisi ollut niukka mutta pyytämällä sai esimerkiksi munakkaita ilman kiukuttelua tai lisähintaa hotlalla.
#pieruverkkarit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat köyhiä ja sivistymättömiä. Rääsyissä kuljetaan koska ei ole rahaa eikä tiedetä paremmasta.
Ranskalaiset eivät osaa mitään muuta kieltä kuin ranskaa. Ovat huonokäytöksisiä, ilkeitä ja valittavat lähes kaikesta. Ikäviä turisteja. En puhuisi sivistyksestä. Ovat turhamaisempia ja sovinistinen yhteiskunta pakottaa naisen olemaan naisellinen.
Ranskalaiset pitävät sinua vain tyhmänä tuppisuisena slaavina jos et osaa puhua älykkäästi. Ranskalainen ei rupea miellyttämään jos huomaa että olet heikkolahjainen. Jos osaat keskustella samalla tasolla kohtelu muuttuu heti.
T. Ranskassa asunut
Kymmenkunta vuotta sitten olimme perheen kanssa viettämässä Seurasaaressa juhannusta ja katsomassa kokkoa. Oli jäätävän kylmä, tuuli ja tihkutti.
Meillä oli kevyttoppatakit päällä ja lapsilla hanskat. Muistan, kun siellä oli ulkomaalaisia naisia pienissä mekoissaan ja korkokengissään rämpimässä Seurasaaren soratiellä hienoissa vaatteissa. Niitä paleli, meitä ei. Mutta olivat tosi tyylikkään näköisiä asusteissaan, ei sillä.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ei tarvi talsia kaamoksessa lumi- räntä-, loska-, tulipalopakkas- ja pääkallokelissä. Joka päivä pahimmillaan eri säässä. Vaatii pukeutumiselta vähän eri juttuja. Johan ulkomaanelävät ovat sanoeet, että ymmärtävät täkäläisen pukeutumisen asuttuaan täällä jonkin aikaa.
Etelässä tarvitaan vain avokaulainen t paita ja minihame. Täällä vaatteita on kaapit pullollaan. Siinäkin täällä asuminen tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne nyt niin erikoisen tyylikkäästi pukeudu ranskalaisnaisetkaan.
Yksi asia niiltä jää usein tekemättä eli ne haisevat hielle ja muille eritteille, kun eivät päivittäin peseydy. Eikä ne hajuvedet ja muut kauneudenhoitovälineet peitä tätä ominaistuoksua vaan tekevät siitä entistäkin vastenmielisemmän.
Ranskalaiset miehet ja naiset eivät ole kovinkaan tarkkoja henkilökohtaisen hygieniansa tasosta.
Eau de cologne pelastaa
Vierailija kirjoitti:
Geneettisesti kauniimpia. Ja kaunis kieli.Osaavat pukeutua.
Olihan Aurinkokuningas jo aikoja sitten tyylikäs siinä maassa. Täällä taisi olla tuohivirsut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat köyhiä ja sivistymättömiä. Rääsyissä kuljetaan koska ei ole rahaa eikä tiedetä paremmasta.
Minä olen vaatteiltani nuhjuinen, mutta et arvaakaan, miten iso minun sijoitussalkku on.
Kuittaat huonon käytöksesi ja epäsosiaalisen olemuksesi kantelemalla sijoitussalkkuasi ympäriinsä?
Vierailija kirjoitti:
No eihän meillä vaatekaupoissa myydä kun mustaa,valkoista ja harmaata. Riittää mennä ihan Tukholmaan samaan liikkeeseen mitä meillä on, niin siellä tarjonta on värikkäitä vaatteita. Hautajaisiin meidän kivijalka kaupoista kyllä löytyy.
kivijalka kaupoista...
Jos jostain voisi ranskalaisilta ottaa mallia, niin sivistyksestä. Kuulin joskus, että ranskalaisten tempparit eivät ole mikään känniörvellyssarja, vaan aikuiset ihmiset yrittivät vietellä toisiaan keskustelemalla. Tästä on kyllä jo varmaan kymmenen vuotta enkä ole sarjaa nähnyt, joten totuutta en tiedä, mutta se kuulostaa hyvältä.
Voitaisiin Suomessakin alkaa lukemaan enemmän kirjallisuutta ja kuluttamaan taidetta. Se tekisi varmaan sekä ihmiselle että yhteiskunnalle hyvää.