Miksi ranskalaiset naiset on niin paljon tyylikkäämpiä kuin suomalaiset naiset?
Pariisissa käydessä huomaa kyllä suuren eron vaikka Kouvolaan..
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvihan takia. Siellä naisen asema on heikompi kuin täällä, joten heidän ei kannata pukeutua niinkuin haluavat, vaan naisellisemmin.
t: Ranskassa asunut suomalaisnainen
Mun mielestä Suomessa naisvihaa harrastaa jotkut naiset toisia naisia kohtaan eniten.
Sinäkin just tulit syyllistämään, että millainen pukeutuminen on oikealle naiselle sopivaa. Ei saa pukeutua naisellisesti. Se on alistamista jos pukeutuu.
Miehet siellä alistivat naisia, eivät toiset naiset. Naisen pukeutumiseen vaikuttaa ympäröivä yhteiskunta ja sen asenteen. Mitä heikompi asema, sitä naisellisemmin joutuu pukeutumaan. Arabinaisetkin kuvittelevat valitsevansa itse huivinsa, mutta siihen vaikuttaa eniten yhteisön sosiaalinen paine.
Nainen saa kaikin mokomin pukeutua naisellisesti minun puolestani. Eivät he kaikki ole alistettuja. Puhe oli nyt siitä, miksi enemmistö Ranskassa pukeutuu naisellisesti, kun samaan aikaan enemmistö Suomessa pukeutuu käytännöllisesti ja ei-niin-naisellisesti.
Samasta syystä kuin miehet ovat Suomessa persjalkaisia kaljankittaajia verkkareissa. Kyllä Ranskassa miehet ovat tyylikkäitä, komeita, hyvin puettuja ja tuoksuvat hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pariisilaisnaiset eivät suosi kouvolatukkaa?
eikä liiku kaupungilla harmaissa sisä pöksyissä tai likasissa verkkareissa.
Missä sinä näet kaupungilla jatkuvasti naisia likaisissa verkkareissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku iltsikka vois tehdä juttusarjan, jossa joku pariisitar tulee viikoksi Suomeen neljänä eri vuodenaikana.
Talven 0 asteen liukkailla, 30 asteen sydäntalvella, sivuttaisessa vesisateessa, ja 13 asteen juhannuskesäsäässä, normaaleissa Pariisilaisvaatteissa.
Pariisilaiset matkustavat usein alpeille ja monet harrastavat extreme lajeja. Myös korkokenkien käyttö ja itsensä kuosissa pitäminen nostavat sietämistasoa oman mukavuuden kustannuksella, eivät ole sellaisia hiutaleita kuin Suomessa monet olettavat. Olen asunut Pariisissa useamman vuoden joten kokemuksesta kirjoitan.
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi vammauttaa jalkansa joidenkin kenkien takia? Absurdi ajatus että kenkien käyttö nostaisi kivun sietämistasoa oman mukavuuden kustannuksella. Ja vain sen takia että joilalkin ukoilla
Et tajunnut. Korkokengät edustavat naisellisuutta josta nainen itse iloitsee. Itsekontrolli on kova sana Pariisissa, siinä ei paljon paina pieni mukavuuden menettäminen.
Koska ranskalainen mies on Le Coq
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme metsäkansa kylmässä maassa jossa muutenkin on epämääräinen ilmasto. Älä viitsi ihmetellä tällaisen pikkumaan jonka kansa ei ole koskaan ollut kosmopoliitti(eikä tarvitse!) ja maailman kuulun muotimaan kansalaisten pukeutumisen eroja. Pitäisi tajuta ilman kyselyitäkin..
Suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa ja Suomi on yksi kerrostalovaltaisimmista maista maailmassa. Suomi on suuri maa, jossa on myös metsää, mutta yhä harvempi asuu maaseudulla. Mutta muuten Suomi ja Ranska ovat aivan erilaisia maita. Ranska on muodin mekka ja Suomi on lähinnä pukeutumista väheksyvien insinöörien mekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pariisilaisnaiset eivät suosi kouvolatukkaa?
eikä liiku kaupungilla harmaissa sisä pöksyissä tai likasissa verkkareissa.
Missä sinä näet kaupungilla jatkuvasti naisia likaisissa verkkareissa?
Missä sinä näet kaupungilla jatkuvasti naisia likaisissa verkkareissa?"
Nämä on näitä jotka silmät tirrillään seuraavat jotain jenkkisivustoja ja peilaavat niiden toiminnan suomalaisiin. Siellä kun ihan normaalia käväistä kaupassa pyjamassa ja puputossuissa:)
Suomalaisilla on liian alhainen elintaso ostaa hienoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku iltsikka vois tehdä juttusarjan, jossa joku pariisitar tulee viikoksi Suomeen neljänä eri vuodenaikana.
Talven 0 asteen liukkailla, 30 asteen sydäntalvella, sivuttaisessa vesisateessa, ja 13 asteen juhannuskesäsäässä, normaaleissa Pariisilaisvaatteissa.
Pariisilaiset matkustavat usein alpeille ja monet harrastavat extreme lajeja. Myös korkokenkien käyttö ja itsensä kuosissa pitäminen nostavat sietämistasoa oman mukavuuden kustannuksella, eivät ole sellaisia hiutaleita kuin Suomessa monet olettavat. Olen asunut Pariisissa useamman vuoden joten kokemuksesta kirjoitan.
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi vammauttaa jalkansa joidenkin kenkien takia? Absurdi ajatus että kenkien käyttö nostaisi kivun sietämistasoa oman mukavuuden kusta
Et tajunnut. Korkokengät edustavat naisellisuutta josta nainen itse iloitsee. Itsekontrolli on kova sana Pariisissa, siinä ei paljon paina pieni mukavuuden menettäminen.
Nainen iloitsee naisellisesta ulkonäöstään ympäristössä, jossa naisen ulkonäölle laitetaan paljon arvoa. Meillä nainen on muutakin kuin kaunis ulkokuori.
No joo, tykkään kyllä itsekin siitä, jos näytän hyvältä. En kuitenkaan uhraa terveyttäni ulkonäön vuoksi.
-eri
Suomalaiset ova tyylittömiä maatuskoja kuten sosialistisen Itä-Blokin kansat tyypillisesti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi vammauttaa jalkansa joidenkin kenkien takia? Absurdi ajatus että kenkien käyttö nostaisi kivun sietämistasoa oman mukavuuden kusta
"Et tajunnut. Korkokengät edustavat naisellisuutta josta nainen itse iloitsee. Itsekontrolli on kova sana Pariisissa, siinä ei paljon paina pieni mukavuuden menettäminen. "
Vain transit hokevat tuota. Korkokengät ja muut "naiselliset härpäkkeet" eivät tee kenestäkään naista. Naisellisuus ei ole kengistä kiinni. En näe mitään syytä tuhota jalkojansa jonkun kiristävien kenkien takia tai horjua jäisillä teillä mahdollisesti luita murtaen vain sen takia että "korot tekevät naisen" Luulisi että tällainen ajattelutapa olisi nykyajan maailmassa jo kuopattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme metsäkansa kylmässä maassa jossa muutenkin on epämääräinen ilmasto. Älä viitsi ihmetellä tällaisen pikkumaan jonka kansa ei ole koskaan ollut kosmopoliitti(eikä tarvitse!) ja maailman kuulun muotimaan kansalaisten pukeutumisen eroja. Pitäisi tajuta ilman kyselyitäkin..
Suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa ja Suomi on yksi kerrostalovaltaisimmista maista maailmassa. Suomi on suuri maa, jossa on myös metsää, mutta yhä harvempi asuu maaseudulla. Mutta muuten Suomi ja Ranska ovat aivan erilaisia maita. Ranska on muodin mekka ja Suomi on lähinnä pukeutumista väheksyvien insinöörien mekka.
Perustelehan, miksi pukeutuminen pitäisi nostaa niin ylös kuin se on Ranskassa? Mitä hyötyä siitä olisi?
Ranskassa myös yökitään avoimesti ruoalle, jos se on syöjän mielestä pahanmakuista. Suomessa arvostetaan ruokaa ja ymmärretään, ettei se ole itsestäänselvyys. Me olemme vielä kiinni todellisuudessa, Ranskassa on ehditty tuudittautua siihen harhaluuloon, että ruoka tulee itsestään tyhjästä ja että sitä olisi aina riittävästi tarjolla.
Yksilötasolla hiukset tekevät suurimman vaikutuksen. Sitten hyvät hampaat ja heleä iho. Sekä kiinteä terve kroppa, miellyttävä puheääni, hymy ja naisilla etuna on aina hyvä älykkyys.
Suomalaiset ovat köyhiä ja sivistymättömiä. Rääsyissä kuljetaan koska ei ole rahaa eikä tiedetä paremmasta.
Ranskassa ei tarvi talsia kaamoksessa lumi- räntä-, loska-, tulipalopakkas- ja pääkallokelissä. Joka päivä pahimmillaan eri säässä. Vaatii pukeutumiselta vähän eri juttuja. Johan ulkomaanelävät ovat sanoeet, että ymmärtävät täkäläisen pukeutumisen asuttuaan täällä jonkin aikaa.
Minä vietin viikon Pariisissa vajaat kymmenen vuotta sitten. Kaupungilla käveli naisia, joilla oli jakkupuku ja muutenkin ulkonäkö kuosissa, mutta jaloissa lenkkarit. Korkkareilla ei kävellä kilometritolkulla, nehän menee hetkessä huonoiksi, ne vaihdetaan jalkaan vasta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat köyhiä ja sivistymättömiä. Rääsyissä kuljetaan koska ei ole rahaa eikä tiedetä paremmasta.
Ranskalaiset eivät osaa mitään muuta kieltä kuin ranskaa. Ovat huonokäytöksisiä, ilkeitä ja valittavat lähes kaikesta. Ikäviä turisteja. En puhuisi sivistyksestä. Ovat turhamaisempia ja sovinistinen yhteiskunta pakottaa naisen olemaan naisellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vaatteiltani nuhjuinen, mutta et arvaakaan, miten iso minun sijoitussalkku on.
Sorry ei oo halua laittaa rahaa turhanpäiväisyyksiin kuten joihinkin merkkirytkyihin, joiden lapussa lukee samoin kuin halpakauppojen vastaavissa: made in China/Bangladesh yms yms. Tämä periaate ei varmaan tee minusta pintapuolisesti yhtä tyylikästä, mutta tärkein asuste minulle onkin aina ollut fiksu pää hartioiden jatkeena.
"Näinhän se on, outoa kun hermostutaan. Ranskalaiset samoin kuin Italialaiset pitävät naisellisuuteen liittyvät asiat positiivisenä ja nauttivat pukeutumisesta ja laittautumisesta, ei ole siellä syntiä kuten Suomessa."
Ha, huomaa ettei ukkeleilla ole mitään todellista pohjaa näille naurettaville hokemille:) Nykyajan ranskalaisnaiset ovat ihan samanlaisia kuin muutkin länsimaiden naiset. Todella paljon "feministejäkin" sinihiuksilookilla että unelmoikaa vaan niistä menneiden aikojen ranskattarista :D