Kummanlaista älyä miehet pelkäävät naisessa enemmän?
1) Nainen on miestä loogisempi, tietävämpi ja taitavampi.
2) Nainen vain jostain arvaa jos mies valehtelee tai pettää. Näkee myös kaikki miehen heikkoudet.
Kommentit (66)
Tutkitusti miehiä on paljon enemmän analyyttisesti älykkäiden yksilöiden joukossa, ja luovasti älykkäiden yksilöiden joukossa naiset ovat yhtä yleisiä kuin kaksipäisen gorillat. No, kuulemma naisilla on sitten tunneälyä ja sosiaalista älyä, mutta anteeksi vaan, muttei näillä älyillä ymmärretä tiedettä, eikä filosofiaa, eikä keksitä tai kehitetä mitään uutta ja toimivaa.
Onko tuo "miehet pelkäävät älykästä naista" joku tiettyjen sinkkunaisten puolustusmekanismi, kun siihen omaan sinkkuuteen pyritään löytämään syyllinen miehistä eikä niistä omista aidoista heikkouksista ja virheistä? Ja samaan hengenvetoon toki ruikutetaan, että miehet muka syyllistävät aina naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ncbi-journaalin mukaan ihmisten kommunikaatio vaikeutuu jos ÄO-ero on yli 15 pistettä henkilöiden välillä ja käy liki mahdottomaksi jos se on yli 2 keskihajontaa (30 pistettä) eroava henkilöiden välillä.
Sukupuolella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tyhmä mies tai nainen ei vaan yksinkertaisesti tule toimeen älykkään miehen/naisen kanssa ja kokee olonsa uhatuksi tai ärsyyntyneeksi.
Vanhalla kansalla oli hyvä sanonta, "vakka kantensa valitsee". Lopulta jokainen mies ja nainen valitsee vain sellaisen kumppanin, jota ei koe älyllisesti uhaksi itselleen. Toki osa traumataustan takia saattaa hankkia fyysistä uhaa tarjoavan puolison.
Miehet ei pidä itseään älykkäämmistä naisista koska miehille koko elämä on pelkkää taistelua siitä, että jonkun pitää olla heidän alapuolellaan. Naisia ei tuollainen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet pelkää minkäänlaisia naisia. Typeriä kysymyksiä.
Tämä. Miehet vain tietää, että jotkut naiset on hel..tin rasittavia.
Ex vihasi lopulta mun loogista päättelyä ja intuitiota joka siitä seurasi. Taantui uhmaikäseksi taaperoksi.
Olin 17 kun tavattiin, sellanen villikko. Aina jankutti kuinka olen muuttunut. Onneksi muutuin, olisi kurjaa olla 40 v eikä mikään ajattelussa olisi kehittynyt.
Nykyinen arvostaa juuri sitä loogista puolta. En riitelyä viikko tolkulla enää jaksaisikaan. Ihanaa muutenkin kun enää ei tarvitse mitään vääntää rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei pelota. Mutta naiset tykkää puhua foooobioista. Aina jos jostain ei pidä, se on fooobia. Yksikään nainen ei ole pelottanut, mutta jotkut on niin rasittavia, ettei niitä kestä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naista pitäisi pelätä?
No kyllä sä tiedät. Upoke haarojen välissä, ulokkeet rintakehässä ja pullistuma hartioiden välissä.
Vähemmästäkin mies pelästyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "miehet pelkäävät älykästä naista" joku tiettyjen sinkkunaisten puolustusmekanismi, kun siihen omaan sinkkuuteen pyritään löytämään syyllinen miehistä eikä niistä omista aidoista heikkouksista ja virheistä? Ja samaan hengenvetoon toki ruikutetaan, että miehet muka syyllistävät aina naisia.
Sanoisin että itselläni se näkyy enemmänkin työelämässä. Minun on aina ollut helppo löytää miesseuraa. Tosin minulla on ollut pitkiä suhteita vain saman koulutuksen käyneiden kanssa. Olen kyllä luonteeltani empaattinen, joten se varmaan pehmentää. Enkä siis ole mikään huippuälykäs nainen, mutta keskivertoa älykkäämpi.
Sun jutuissa ei äly kyl loista. Tyhmiä pelätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei pelota. Mutta naiset tykkää puhua foooobioista. Aina jos jostain ei pidä, se on fooobia. Yksikään nainen ei ole pelottanut, mutta jotkut on niin rasittavia, ettei niitä kestä kuunnella.
Eihän tämä liity älyyn mitenkään. Miehet tylsistyy helpolla naisten seurassa, koska aiheet ei ole mieluisia. Naiset myös puhuvat enemmän eivätkä aina muista antaa miehille suunvuoroa. Miehillä kestää kauemmin miettiä vastausta, ja siinä vaiheessa nainen on siirtynyt jo uuteen aiheeseen. Ymmärrän, jos se rasittaa. Mutta niin tylsistyy monet naisetkin, jos miehet puhuu joukolla armeijasta, autoista ja urheilusta jne. Sen sijaan, jos mies ja nainen puhuu vaikka työasioista ei siihen yleensä liity tylsistymistä kummankaan osalta.
Miksi?
Miksi Mies pelkäisi alempiarvoisempaa?
Omaa elättiään?
Toisaalta kyllä melkoisen tyhmä mies saa olla, että viisainkaan nainen olisi häntä viisaampi.
Naisen viisaus on miehen hänelle opettamaa ja silloin kun naisen suusta tulee jokin järkevä lause niin lause alkaa sanoilla, "yksi mies kertoi minulle,että.."
M42
Kyl mua hirvittää noi tyhmät enempikin.
Vierailija kirjoitti:
Koska muuten hän mököttää eikä kokkaa pariin tuntiin mitään.
Sekin on todella pelottavaa jos nainen pitää koko illan sen leipäläpensä kiinni.
Hui! On se pe lot ta vaa se sellainen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä liity älyyn mitenkään. Miehet tylsistyy helpolla naisten seurassa, koska aiheet ei ole mieluisia. Naiset myös puhuvat enemmän eivätkä aina muista antaa miehille suunvuoroa. Miehillä kestää kauemmin miettiä vastausta, ja siinä vaiheessa nainen on siirtynyt jo uuteen aiheeseen. Ymmärrän, jos se rasittaa. Mutta niin tylsistyy monet naisetkin, jos miehet puhuu joukolla armeijasta, autoista ja urheilusta jne. Sen sijaan, jos mies ja nainen puhuu vaikka työasioista ei siihen yleensä liity tylsistymistä kummankaan osalta.
Minun kokemukseni keskivertomiehestä on se, että hän haluaa yksin puhua, hän haluaa että nainen vain myötäilee ja ihailee. Kysymyksiä saati pohdintoja nainen ei saa aihepiiristä esittää, koska muuten mies kokee että nainen kyseenalaistaa häntä. Miehet eivät aidosti halua keskustella, vaan he haluavat olla se mies joka tietää ja nainen silmät utuisen ihastuneina kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foooooooooobia???
Mikäs puupääjengi täällä riehuu? Mun mies on kiva ja kaverit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska muuten hän mököttää eikä kokkaa pariin tuntiin mitään.
Sekin on todella pelottavaa jos nainen pitää koko illan sen leipäläpensä kiinni.
Hui! On se pe lot ta vaa se sellainen 😂
Niin ja kun tulee ns järkiinsä ja ymmärtää paikkansa, niin pyrkii kaikin keinoin hyvittämään huonoa käytöstään. Kokkaa,tiskaa, siivoaa,pesee pyykit, tuo oluen avattuna, ottaa poskeen ja pyllistää jne.
On se herttaista 🤗 tui tui AP
Äly on äly. Tunne on tunne. Kaksi eri asiaa.
Minun tehtäväni oli viihdyttää häntä. Hän oli tekemässä väitöskirjaa Suomessa Ei siitä sen enempää