Kummanlaista älyä miehet pelkäävät naisessa enemmän?
1) Nainen on miestä loogisempi, tietävämpi ja taitavampi.
2) Nainen vain jostain arvaa jos mies valehtelee tai pettää. Näkee myös kaikki miehen heikkoudet.
Kommentit (66)
Ei miehet pelkää minkäänlaisia naisia. Typeriä kysymyksiä.
Jos nainen kuuluu ryhmään 1, hän todennäköisesti onnistuu myös hyvin kohdassa 2. Monesti sen voi päätellä loogisella älyllä, jos joku on pettäjätyyppiä tai valehtelee. Toki esim. äänensävy valehdellessa vaikuttaa, mutta jos aikuinen ei yhtään tunnista valehtelevaa äänensävyä, on hänellä poikkeuksellisen huonot sosiaaliset kyvyt. Toisaalta moni sosiaalisesti taitava on hyvin naiivi, koska haluaa uskoa toisista hyvää, on helposti manipuloitava ja kieltää näkemästä tosiasioita.
Ei kumpikaan varmasti haittaa, jos nainen ei anna näitä miehelle ilmi. Miehet haluavat että nainen on häntä tyhmempi ja tarvitsee miehen älykkyyttä pärjätäkseen, mutta kohtelee miestä kuin äiti taaperoa.
Olisi kiinnostava seurustella itseäni älykkäämmän naisen kanssa, mutta eipä noita paljon lopulta ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostava seurustella itseäni älykkäämmän naisen kanssa, mutta eipä noita paljon lopulta ole.
Älykkäitä naisia on paljon (ihan tilastollisuden perusteella) mutta moni nainen ei tuo älykkyyttään esille, koska miestarjonta vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä naisia on paljon (ihan tilastollisuden perusteella) mutta moni nainen ei tuo älykkyyttään esille, koska miestarjonta vähenee.
No tuopa vasta älykästä elää miesten pompoteltavana.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä naisia on Suomessa paljon. Toki jos itse olet huippuälykäs, niin ei teitä nyt tietenkään suuri joukko ole miehissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatenkin se kakkosvaihtoehto, jos jotain pelkäävät, itse olen ykkösryhmää eikä miehet ole koskaan pelänneet.
Tänne oli hiljattain linkitetty tutkimus siitä, että miehet ainakin jenkeissä nimenomaan pelkää ykkösryhmää. Miehet siis väittivät lähes kaikki haluavansa mahdollisimman älykkään naisen, mutta sitten kun tutkimuksessa heitä pantiin deittailemaan naisia, joiden älykkyysosamäärä oli hyvin korkea ja se kerrottiin näille miehille, miehiltä "mystisesti" loppui hyvin äkkiä kiinnostus. Kysyttäessä miksi, he eivät sanoneet että älykkyysosamäärä pelotti, vaan esim. ettei ollut kemiaa tai ei ollut hänen tyyppiään. Silti tosiaan systemaattisesti kemiat puuttui korkean ÄO:n naisten kanssa ja sitä löytyi keskitason naisten kanssa. Eli miehet pelkäsivät tai välttelivät hyvin loogisessa mielessä älykkäitä naisia.
Ahaa, eli nämä älykkäiksi väitetyt naiset myös kaikki olivat älykkäitä? Olisi mielenkiintoista tietää kuinka käy (ellei sitä tuossa tutkimuksessa myös testattu), jos miehelle annetaan väärää tietoa naisen älykkyydestä, eli matalan ÄO:n naisen kerrotaan olevan huippuälykäs ja toisinpäin. Eli katsottaisiin johtuuko reaktio täysin siitä, mitä miehelle on kerrottu, eikä älykkyyden todellisesta tasosta.
Pahimmanlaista "älyä" on ne sellaiset voimaantuneet naiset, joilla on kamala tarve aina tietää asia miestä paremmin. Eli henkilö ei siis oikeasti tiedä, mutta pitää esittää että tietää kyllä ja älä sinä tule yhtään ainakaan sanomaan mitään. Tällaisten kanssa on mahdotonta käydä minkäänlaista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ykkönen. Naiset yleensä ovat tunneälykkäämpiä kuin miehet, mutta miehet eivät ole tottuneet loogisiin ja matemaattisesti lahjakkaisiin naisiin.
Tämä. Jos on vielä introvertti ja vakava, niin jopa oikein kivan näköisenäkin voi olla suorastaan vaikea löytää miestä. Naiselta odotetaan puheliaisuutta, iloisuutta, avoimuutta, tunneälyä, mutta mitä jos se nainen onkin enemmän asioihin kuin ihmisiin suuntautunut introvertti, matemaattisesti lahjakas tyyppi? Ei ole suosittu vaikka olisi nätti.
Parhaiten flaksi käy humalassa. Päihtymystila laskee älykkyyttä, käytöstä ja elehdintää sen verran lähemmäs luolaihmistä, että miehet oikeasti alkavat lähestyä.
Olipa taas omituinen keskustelunavaus. En minä ainakaan mitään älyä pelkää, enkä ole havainnut muidenkaan pelkäävän.
Lisäksi pidän aika epärealistisena tuota kakkosvaihtoehtoa, että kukaan jotenkin maagisesti pystyisi tietämään toisen ihmisen kaikki salaisuudet. Sellainen kyllä kieltämättä voisi olla pelottavaa, jos joku selittämättömästi tietäisi minusta - tai kenestäkään - asioita, joita hänen ei järjen mukaan pitäisi pystyä tietämään.
Oon huomannu Tinder-deittaillessa tämän et vaikka en mikään huippuälykäs todella ole (helposti suoritettu DI-tutkinto kuitenkin taskussa) mutta työskentelen matemaattis-tieteellisellä alalla, suhtautuminen on pahimmillaan vähän vihamielistä ja vähintäänkin katkeraa. Päädyin lopulta salaamaan tämän ja sanomaan jotakin epämääräistä alkuun kuten teen töitä myyjänä mikä ei ollu vale ollenkaan koska tietynlainen myyntivastuu myös toimenkuvaan osittain kuuluu.
Lopulta löysin ihan harrastuksen parista samanhenkisen miehen kun minä ja paras suhde ikinä, ymmärretään toinen toisiamme ja kykenemme loogiseen ajatteluun mikä kauhean kiva etenkin pieniä erimielisyyksiä ratkoessa. On kuitenkin sitä tunteen paloa ja rakkautta myös ihan tarpeeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ykkönen. Naiset yleensä ovat tunneälykkäämpiä kuin miehet, mutta miehet eivät ole tottuneet loogisiin ja matemaattisesti lahjakkaisiin naisiin.
Tämä. Jos on vielä introvertti ja vakava, niin jopa oikein kivan näköisenäkin voi olla suorastaan vaikea löytää miestä. Naiselta odotetaan puheliaisuutta, iloisuutta, avoimuutta, tunneälyä, mutta mitä jos se nainen onkin enemmän asioihin kuin ihmisiin suuntautunut introvertti, matemaattisesti lahjakas tyyppi? Ei ole suosittu vaikka olisi nätti.
Parhaiten flaksi käy humalassa. Päihtymystila laskee älykkyyttä, käytöstä ja elehdintää sen verran lähemmäs luolaihmistä, että miehet oikeasti alkavat lähestyä.
Joo, varmaan iso vika myös, etten ole koskaan käynyt missään paikoissa joissa juodaan kuten baareissa tai yökerhoissa. Inhoan tungosta ja meteliä, ja humalaiset ihmiset on minusta tavattoman ärsyttäviä. Olen lähinnä joskus kotioloissa kokeillut alkoholia, ja todennut etten välitä. Tottahan se on että esim. yliopistoaikana monet kaverit löysi juuri bileistä tai baareista itselleen pareja, minä vaan silloin pakersin opintoja kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas omituinen keskustelunavaus. En minä ainakaan mitään älyä pelkää, enkä ole havainnut muidenkaan pelkäävän.
Lisäksi pidän aika epärealistisena tuota kakkosvaihtoehtoa, että kukaan jotenkin maagisesti pystyisi tietämään toisen ihmisen kaikki salaisuudet. Sellainen kyllä kieltämättä voisi olla pelottavaa, jos joku selittämättömästi tietäisi minusta - tai kenestäkään - asioita, joita hänen ei järjen mukaan pitäisi pystyä tietämään.
Kyllä osa miehistä pelkää älykästä naista. Tämä on varmaan monelle DI- tai matemaattis-luonnontieteelliselle naiselle tuttua. Tähän kun lyödään päälle vielä tunneäly, niin mies tuntee jäävänsä jotenkin jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
No, yksi syistä, miksi eräs ex-tyttöystäväni jätti minut oli, koska hän poti alemmuuskompleksia siitä, että oli minua tyhmempi. Siis hän itse piti itseään minua tyhmempänä, kun taas itse pidin häntä älykkäänä enkä koskaan vertaillut meitä keskenämme tai kokenut häntä tyhmemmäksi. Joten kyllä se voi joidenkin naistenkin egon päälle käydä. Tämä nyt vain oma anekdoottini tähän.
Ei se välttämättä ollut egon heikkoutta niinkään kuin oletus, että tulet katsomaan häntä alaspäin ja jättämään hänet, tai että hän tulee ärtymään jatkossa siksi, että juttunne eivät kohtaa. Vaikka kyllähän alemmuuskompleksin näkee otsallaankin yleensä, ei sillä. Mutta noin loogisesti ajatellen ei ole väistämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut iseäni älykkäämmän naisen kanssa. Mielenkiintoinen kokemus.
Kerro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalatila auttaa parutumista. Ilman viinaa suomalaiset olisivat kuolleet aikoja sitten sukupuuttoon.
Ykkönen. Miehet yleisesti etsivät rauhaa elämäänsä ja eivät halua töistänsä stressaantunutta naista elämäänsä. Vaativissa ammateissa olevat naiset on red flag pitkälle suhteelle, lyhyelle suhteelle ei.