Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummanlaista älyä miehet pelkäävät naisessa enemmän?

Vierailija
16.01.2025 |

1) Nainen on miestä loogisempi, tietävämpi ja taitavampi. 

2) Nainen vain jostain arvaa jos mies valehtelee tai pettää. Näkee myös kaikki miehen heikkoudet. 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin se kakkosvaihtoehto, jos jotain pelkäävät, itse olen ykkösryhmää eikä miehet ole koskaan pelänneet.

Vierailija
2/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vastakkainasetteluja(?) En ole kokenut elämässä pelkääväni sen enempää älykkäistä naisia kuin miehiäkään. Tyhmiä ja älykkäistä löytyy molemmista ryhmistä, kuten myös täysiä kusipäitä.

Sukupuoleen, rotuun, kotiseutuun tm. pultatut oletukset henkilöryhmän ominaisuuksista eivät yleensä tuo mitään lisäarvoa.

Ennakko-oletustensa mukaan muita kohteleva joka pitää lisäksi itseään älykkäänä, kauniina tai muuten parempana ihmisenä, on usein riesa sekä itselleen että lähipiirilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin 1. Mua turhautti joskus Tinder-deiteillä, kun monta kertaa hyvin alkanut kiinnostus loppui kun miehet kuuli koulutukseni ja ammattini, kyseessä matemaattis-luonnontieteellinen ala. Halusin testata että onko se oikeasti vaan siitä kiinni, ja päätin kokeilla kertoa olevani lähihoitaja. Se tuntui suorastaan lisäävän kiinnostusta entisestään, miesten huulille levisi ilahtunut hymy, että vai että hoitsu, ihan kuin se olisi tosi söpöä, toisin kuin se mitä oikeasti olin :D

Vierailija
4/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ncbi-journaalin mukaan ihmisten kommunikaatio vaikeutuu jos ÄO-ero on yli 15 pistettä henkilöiden välillä ja käy liki mahdottomaksi jos se on yli 2 keskihajontaa (30 pistettä) eroava henkilöiden välillä.

Sukupuolella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tyhmä mies tai nainen ei vaan yksinkertaisesti tule toimeen älykkään miehen/naisen kanssa ja kokee olonsa uhatuksi tai ärsyyntyneeksi.

Vanhalla kansalla oli hyvä sanonta, "vakka kantensa valitsee". Lopulta jokainen mies ja nainen valitsee vain sellaisen kumppanin, jota ei koe älyllisesti uhaksi itselleen. Toki osa traumataustan takia saattaa hankkia fyysistä uhaa tarjoavan puolison.

Vierailija
5/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin se kakkosvaihtoehto, jos jotain pelkäävät, itse olen ykkösryhmää eikä miehet ole koskaan pelänneet.

Tänne oli hiljattain linkitetty tutkimus siitä, että miehet ainakin jenkeissä nimenomaan pelkää ykkösryhmää. Miehet siis väittivät lähes kaikki haluavansa mahdollisimman älykkään naisen, mutta sitten kun tutkimuksessa heitä pantiin deittailemaan naisia, joiden älykkyysosamäärä oli hyvin korkea ja se kerrottiin näille miehille, miehiltä "mystisesti" loppui hyvin äkkiä kiinnostus. Kysyttäessä miksi, he eivät sanoneet että älykkyysosamäärä pelotti, vaan esim. ettei ollut kemiaa tai ei ollut hänen tyyppiään. Silti tosiaan systemaattisesti kemiat puuttui korkean ÄO:n naisten kanssa ja sitä löytyi keskitason naisten kanssa. Eli miehet pelkäsivät tai välttelivät hyvin loogisessa mielessä älykkäitä naisia.

Vierailija
6/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse rohkea mies. Mihin ihmeeseen edes tarvitset kohtaa 2? 

Vierailija
7/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne oli hiljattain linkitetty tutkimus siitä, että miehet ainakin jenkeissä nimenomaan pelkää ykkösryhmää. Miehet siis väittivät lähes kaikki haluavansa mahdollisimman älykkään naisen, mutta sitten kun tutkimuksessa heitä pantiin deittailemaan naisia, joiden älykkyysosamäärä oli hyvin korkea ja se kerrottiin näille miehille, miehiltä "mystisesti" loppui hyvin äkkiä kiinnostus. Kysyttäessä miksi, he eivät sanoneet että älykkyysosamäärä pelotti, vaan esim. ettei ollut kemiaa tai ei ollut hänen tyyppiään. Silti tosiaan systemaattisesti kemiat puuttui korkean ÄO:n naisten kanssa ja sitä löytyi keskitason naisten kanssa. Eli miehet pelkäsivät tai välttelivät hyvin loogisessa mielessä älykkäitä naisia.

'Yksinkertainen synnytyskone' vetoaa perusmieheen äärettömästi enemmän, koska perusmiestä lähinnä kiinnostaa, miten helppo kyseisen naisen kanssa on harrastaa seksiä. Käytännössä mitä korkeampi naisen ÄO, sitä uhkaavampi tämä on ja sitä vaikeammaksi koetaan tämän "ylipuhuminen".

Ellei poikkeuksia tai korkean tason miehiä lasketa, niin Pekka Perusmiestä kiinnostaa naisessa ainoastaan se, miten helposti tai nopeasti tämä ottaa housunsa pois. Äly on siinä vain manipulaation esteenä.

Vierailija
8/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäinen ei ole älykkyyttä vaan intuitio. Valehtelun voi myös  oppia tunnistamaan tietyistä tahdosta riippumattomista eleistä. 

Vierailija
9/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ykkönen. Naiset yleensä ovat tunneälykkäämpiä kuin miehet, mutta miehet eivät ole tottuneet loogisiin ja matemaattisesti lahjakkaisiin naisiin. 

Vierailija
10/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on pääasiassa liian omahyväisiä edes tajutakseen, että nainen on älykkäämpi. 

Sitä voi älykäs nainen hyödyntää. Ja siitä saa paljon huumoria :D

Vierailija
11/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ylipäätään eivät usein pidä itseään selvästi älykkäämmistä. En usko, että sukupuolella on asian kanssa hirveästi tekemistä paitsi sikäli, että nainen yleensä haluaa miehen, joka on selvästi tätä ns. parempi tai korkeammalla tasolla, joten hyväksynee myös herkemmin korkeamman älykkyyden. 

Vierailija
12/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on 1 & 2 yhdessä.

Vierailija
13/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yksi syistä, miksi eräs ex-tyttöystäväni jätti minut oli, koska hän poti alemmuuskompleksia siitä, että oli minua tyhmempi. Siis hän itse piti itseään minua tyhmempänä, kun taas itse pidin häntä älykkäänä enkä koskaan vertaillut meitä keskenämme tai kokenut häntä tyhmemmäksi. Joten kyllä se voi joidenkin naistenkin egon päälle käydä. Tämä nyt vain oma anekdoottini tähän.

Vierailija
14/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että ykkönen. Naiset yleensä ovat tunneälykkäämpiä kuin miehet, mutta miehet eivät ole tottuneet loogisiin ja matemaattisesti lahjakkaisiin naisiin. 

Tämä. Jos on vielä introvertti ja vakava, niin jopa oikein kivan näköisenäkin voi olla suorastaan vaikea löytää miestä. Naiselta odotetaan puheliaisuutta, iloisuutta, avoimuutta, tunneälyä, mutta mitä jos se nainen onkin enemmän asioihin kuin ihmisiin suuntautunut introvertti, matemaattisesti lahjakas tyyppi? Ei ole suosittu vaikka olisi nätti.

Vierailija
15/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ncbi-journaalin mukaan ihmisten kommunikaatio vaikeutuu jos ÄO-ero on yli 15 pistettä henkilöiden välillä ja käy liki mahdottomaksi jos se on yli 2 keskihajontaa (30 pistettä) eroava henkilöiden välillä.

Sukupuolella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tyhmä mies tai nainen ei vaan yksinkertaisesti tule toimeen älykkään miehen/naisen kanssa ja kokee olonsa uhatuksi tai ärsyyntyneeksi.

Vanhalla kansalla oli hyvä sanonta, "vakka kantensa valitsee". Lopulta jokainen mies ja nainen valitsee vain sellaisen kumppanin, jota ei koe älyllisesti uhaksi itselleen. Toki osa traumataustan takia saattaa hankkia fyysistä uhaa tarjoavan puolison.

Ex-miehelläni oli tämä teoria, hän ajatteli että jos älykkyyden ero on liian suuri suuntaan tai toiseen, kommunikointi vaikeutuu niin että yhteiselo ei onnistu. Testasi teoriaansa teettämällä minulle älykkyystestin. Osoittautui että olen häntä huomattavasti älykkäämpi. Mies otti eron, koska oman teoriansa mukaan liitto ei voi toimia.

Vierailija
16/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin 1. Mua turhautti joskus Tinder-deiteillä, kun monta kertaa hyvin alkanut kiinnostus loppui kun miehet kuuli koulutukseni ja ammattini, kyseessä matemaattis-luonnontieteellinen ala. Halusin testata että onko se oikeasti vaan siitä kiinni, ja päätin kokeilla kertoa olevani lähihoitaja. Se tuntui suorastaan lisäävän kiinnostusta entisestään, miesten huulille levisi ilahtunut hymy, että vai että hoitsu, ihan kuin se olisi tosi söpöä, toisin kuin se mitä oikeasti olin :D

Eli valehtelit jollekin deittikumppanille tekeväsi muuta alaa kuin oikeasti teet? Ehkä tällaiset seikat ovat se syy, miksi miehet eivät sinusta kiinnostu. Valehtelu ei ole viehättävää.

Vierailija
17/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäköhän se on syy, miksi olen vielä viisikymppisenäkin vanhapiika, vaikken nuorena ja hoikkana ollut edes mitenkään ruman näköinen. Mun ÄO on Mensan jäsenyyteen oikeuttavaa tasoa testatusti, lisäksi olen introvertti luonne. Usein vaan tuntui, että henkisellä tasolla ei löytynyt deittimiesten kanssa yhteyttä. Yhden ainoan kerran olen ollut suhteessa todellisen sielunkumppanin kanssa, jonka kanssa ymmärsimme toisiamme täydellisesti, mutta hänellä oli niin vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia, etten voinut sitä suhdetta kuitenkaan jatkaa.

Vierailija
18/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja äly yhdessä?

Vierailija
19/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli valehtelit jollekin deittikumppanille tekeväsi muuta alaa kuin oikeasti teet? Ehkä tällaiset seikat ovat se syy, miksi miehet eivät sinusta kiinnostu. Valehtelu ei ole viehättävää.

Joo, tein kyllä muutaman ihmiskokeen tällä tavalla :D Jos juttu olisi jatkunut, niin olisin toki kertonut totuuden. Näissä tapauksissa oli kuitenkn minun puoleltani jo selvää, että en välitä tavata toiste, ei vaan tuntunut oikein yhteyttä eikä vetovoimaa.

Vierailija
20/66 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut iseäni älykkäämmän naisen kanssa. Mielenkiintoinen kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä