Oletko normaalimiestä pidempi? Miesten keskimääräinen pituus nykypäivänä 178cm.
Kommentit (83)
Olen 189 cm. Ei se nyt miltään varsinaisesti tunnu. Helpottaa joitakin asioita, hankaloittaa joitakin.
En ole, vaan keskipituista naistakin lyhyempi.
En ole. - olen yli 10 cm lyhyempi. En kuulu niihin tämän palstan kirjoittajiin, jotka ovat voineet vapaasti valita oman pituutensa, kuten oman koulutuksensa tai saavatko tuuheat houkset vai kaljuuntuvatko saavatko palkkaa yli satatonnia vai alle.....
183 cm on juuri sopiva pituus itselleni.
Minä olen 171.5 cm pitkä mies,onko se teidän mielestä lyhyt vai vielä normaalin rajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 171.5 cm pitkä mies,onko se teidän mielestä lyhyt vai vielä normaalin rajoissa?
Olet lyhyt. t.ap
Joku komplekx jollain nyt on terottaa tätä asjaa.
Keskivertopituus, siis geometrinen keskiarvo pituudelle, kun suomalaisista miehistä puhutaan tällä hetkellä, on hieman yli 177 cm. Keskimäärin, siis aritmeettinen keskiarvo tässä tapauksessa, pituutta on hieman yli 180 cm. Tämä tarkoittaa loogisesti sitä, että suomalaisten miesten pituus ei jakaudu normaalijakauman mukaisesti, vaan po. jakauma on hieman oikealle vino.
Ei todellakaan ole lähelläkään 178cm kun valtaosa miehistä on jotain 165cm intialaisia ja kiinalaisia tappeja.
Pituuteni on 183 cm, joten olen. M51
Olen. Sängyt on lyhyitä ja melko moni auto ei käy kun on ahdasta. Myös julkinen liikenne on ahdasta et ei tää aina mitään juhlaa ole olla pitkä.
Ei kyllä uskoisi. Olen 177 ja kyllä suurin osa miehistä pk-seudulla on ainakin näin silmämääräisesti itseäni pidempiä. Voisin uskoa keskiarvon olevan 185. Ehkä tässä on sitten suuria alueellisia eroja, että Itä-Suomi vetää keskiarvoa paljon alaspäin.
Mulla on pituutta juuri tuo 178cm.
Välillä tuntuu että mua pidetään pitkänä miehenä, on hitsin vaikeaa kun kaupassa aletaan tuputtaa pitkien parimetristen tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
195cm pitkä olen
Tuuleeko siellä ylhäällä?
En ole. Olen 172cm nainen.