KyllĂ€ on raskasta olla kreivi Suomessa!đ«
TÀÀllĂ€ minĂ€ aatelinen kartanonherra, oikea kreivi, istun yksin kartanoni kirjastossa. EivĂ€t nykynaiset halua kreivi puolisoksi. Tahtovat vain DI miehiĂ€. đ© ja asua kaupungissa! Ei heille minun kartanoni tilukset kelpaa. Toista se oli minun nuoruudessani, silloin 1800-luvun alussa! Oli juhlia, pitoja, kartanolla kĂ€vi ihmisiĂ€... NykyÀÀn tÀÀllĂ€ olen vain minĂ€. Yksin hiiviskelen tammikujan varjoissa.
Kommentit (13)
Olisi hauskaa voittaa kreivi tappelussa. Kaksintaistelussa.
Sitten minÀ saisin kaiken ja arvonimen.
Kaikki kutsuisivat minua sen jÀlkeen da cuntiksi.
Kreivi, jonka bruttotulot on 800e/kk?
Aikamoinen hiipivÀ muumio olet, kun nuoruutesi elit 1800-luvulla.
Oletko se kreivi, joka tippui lattian lÀpi pskaan?
Vierailija kirjoitti:
Kai luitte uutisen, kun joskus entisaikana herrasvÀki jossain linnassa tai kartanossa tippui lattian lÀpi pskaan, kun sinne meni huussista jÀtökset? Lattia petti ja ne ihmiset hukkui pskaan.
Haluaisin emÀnnöidÀ keltaista kartanoa ja olla kreivitÀr. Iih, tallissa olisi valjakkohevoset, puutarhassa huvimaja, jossa voisin kesÀiltoina musisoida muiden aatelisten iloksi. Tanssiaiset, pukujen valinnat ja palvelusvÀen iloinen hyörinÀ. Olisi se elÀmÀÀ!
Voi kartanon herra! VielÀkö istut yksin keltaisen kartanosi kirjastossa?
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen hiipivÀ muumio olet, kun nuoruutesi elit 1800-luvulla.
No hÀnhÀn on keltaisen kartanon aave, höpsö!
Kartanot ovat niin suuria ettei nainen jaksa olla siellÀ ja siivota. Eli kaipaa pientÀ ja kodikasta omaa taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai luitte uutisen, kun joskus entisaikana herrasvÀki jossain linnassa tai kartanossa tippui lattian lÀpi pskaan, kun sinne meni huussista jÀtökset? Lattia petti ja ne ihmiset hukkui pskaan.
Olen kuullut tÀstÀ! Sinne tipahti minunkin sukulaiseni. Terveisin kartanon herra.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin emÀnnöidÀ keltaista kartanoa ja olla kreivitÀr. Iih, tallissa olisi valjakkohevoset, puutarhassa huvimaja, jossa voisin kesÀiltoina musisoida muiden aatelisten iloksi. Tanssiaiset, pukujen valinnat ja palvelusvÀen iloinen hyörinÀ. Olisi se elÀmÀÀ!
Huvimaja on varattu vaimoni haamulle. HÀn siellÀ istuu aamunkoitosta yön pimeyteen. Valkoisen pÀivÀnvarjonsa alla hÀn hymyilee. Ja tarkkailee.
Vierailija kirjoitti:
Kartanot ovat niin suuria ettei nainen jaksa olla siellÀ ja siivota. Eli kaipaa pientÀ ja kodikasta omaa taloa.
No eihÀn kartanon rouva mitÀÀn siivoa! Höpsö!
Ilman pilluu ee o hyvÀ asii